Poll

Wie is de Mol?

Bram
9 (6.7%)
Daan
88 (65.2%)
Matteo
35 (25.9%)
Quinty
3 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 135

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 48091 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2026, 23:42:53 »
Ik vond dat gekunstelde gelieg in het duo Delilah-Nienke vooral van Delilah komen. Bij de olifant heb ik haar weinig zien doen. Maar ze komt me gespannen over. Haar reactie bij inpakvlog en in de mollicitatie viel me op, gespeeld.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2026, 00:01:18 »
Geraldine viel op door eerst aan te zetten voor het openen ("We kunnen ook risico nemen want we zitten in aflevering 1"), om vervolgens tégen openen te stemmen. En beproefde moltaktiek. Bram deed datzelfde trouwens, die krijgt ook een vinkje.
Ik vond Geraldine wel heel erg sturen om voor het geld te gaan hoor. En let op, ze kijkt niet eens wie er wat stemt, pas na geruime tijd draait ze zich om om te zien wie er nog meer voor geld gingen. Een mol is toch veel meer aan het observeren welke kant de groep uitgaat.

Ik vind Delilah trouwens ook onmols hier. Die steekt als een razende haar hand op om voor het geld te gaan. Aan de andere kant waren er toen al 0 stemmen geweest om voor het openen te gaan. Dus dit kan haar licht vergeven worden.

Van Nasrdin zien we helemaal niks, dat is op zich al verdacht, en inderdaad Bram ook wel. De rest valt wel door de mand hier.
:)

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2026, 00:10:12 »
Ik vond Geraldine wel heel erg sturen om voor het geld te gaan hoor. En let op, ze kijkt niet eens wie er wat stemt, pas na geruime tijd draait ze zich om om te zien wie er nog meer voor geld gingen. Een mol is toch veel meer aan het observeren welke kant de groep uitgaat.

Ik vind Delilah trouwens ook onmols hier. Die steekt als een razende haar hand op om voor het geld te gaan. Aan de andere kant waren er toen al 0 stemmen geweest om voor het openen te gaan. Dus dit kan haar licht vergeven worden.

Van Nasrdin zien we helemaal niks, dat is op zich al verdacht, en inderdaad Bram ook wel. De rest valt wel door de mand hier.

Mee eens. Geraldine deed tegenstrijdig, maar was inderdaad vervolgens razendsnel met voor het geld gaan en daar ook op aansturen, en inderdaad niet aan het loeren hoe de stemmen precies gingen uitvallen. Voorlopig niet mijn mol.

Delilah als mol kan er simpelweg voor gekozen hebben, zoals de meesten, om niet gelijk op te vallen en op safe te spelen met een stem tegen de olifant openen. Zien we vaak in een eerste aflevering.

Bram een rood streepje door zijn actie hier en wat je zegt, Nasrdin is helemaal uit de wind gehouden

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2026, 00:13:08 »
Sowieso opvallend dat Nasrdin op dit forum bijna niet als hoofdverdachte wordt gezien. Voor nu vind ik Daan nét iets verdachter, maar dat Nashrin zo onder de radar blijft, kan een grote rode vlag zijn.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2026, 00:20:20 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2026, 00:19:35 »
Ja echt wel typisch, Nasrdin had ook nog eens de kamer met 0 euro, en kwam notabene vrij. Maar mijn gedachten gaan toch uit naar een vrouw als mol en dan springt Delilah er wel heel erg uit.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2026, 00:21:01 »
Ik ben na aflevering 1 vrij zeker dat Milan de mol is.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2026, 00:23:03 »
Ja echt wel typisch, Nasrdin had ook nog eens de kamer met 0 euro, en kwam notabene vrij. Maar mijn gedachten gaan toch uit naar een vrouw als mol en dan springt Delilah er wel heel erg uit.

Van de vrouwen valt Delilah voor mij ook het meest op als mogelijke mol. En Quinty als gevaarlijke outsider.
Ik heb hen wat lager op mijn 'mollijst' staan, maar het zou zeker kunnen, wat mij betreft.

Aanvulling: als volgorde zit ik nu op:

Zeer Verdacht
1. Daan
2. Nasrdin
3. Matteo

Goede kanshebbers
4. Delilah
5. Quinty

Iets minder waarschijnlijk (maar je weet het maar nooit):
6. Geraldine

Afgestreept ivm onmolse acties en/of té opvallend voor de mol
7. Nienke
8. Bram
9. Milan
« Laatst bewerkt op: 2-03-2026, 00:08:13 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2026, 00:31:31 »
Die brengt gewoon vol 1000 euro in de pot. Een mol zou dat nooit doen. Als je dan al vrijkomt en het biljet van 1000 moet verdedigen, moet je Rik nooit vinden en je af laten gaan bij de Rangers.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #28 Gepost op: 1-03-2026, 00:50:17 »
Ik dacht Geraldina als schot voor de boeg maar daar ben ik vanaf.
Ik twijfel nu tussen Daan en Nienke maar ga denk ik toch voor Daan.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 1-03-2026, 13:41:07 »
Sowieso opvallend dat Nasrdin op dit forum bijna niet als hoofdverdachte wordt gezien. Voor nu vind ik Daan nét iets verdachter, maar dat Nashrin zo onder de radar blijft, kan een grote rode vlag zijn.  ::vergroot::

Had hierop gereageerd, waarom Nasrdin mogelijk niet als hoofdverdachte wordt gezien. De reactie is naar het spoilertopic verhuisd, 1e pagina daar.

Offline Kaasfondue90

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 1-03-2026, 13:44:17 »
Nienke is niet mijn hoofdverdachte, maar ik zie veel forummers een streep door haar zetten omdat ze niet kon liegen bij opdracht 3 en ‘onvoorbereid’ leek. Maar het is voor een Mol toch juist voordelig om wantrouwen te kweken, zodat wellicht de olifant open gaat? Weliswaar mislukt (eindelijk een groep die voor geld gaat)… Maar het argument om Nienke om die reden te strepen is onjuist. Ik moet ook eerlijk bekennen: als het gespeeld was van Nienke, dan was het het goed gespeeld; het kwam oprecht over. Ik vond daarentegen Quinty goed improviseren en liegen, maar is dat Mols? Eigenlijk niet.

Geraldine en Milan allebei zeer kandidaats. Ook de reactie toen ze hun rol te horen kregen. Ben geneigd Nasrdin te schrappen vanwege die spoiler.

Delilah kan echt niet liegen, vind ik. Dat verhaal over die briefjes, zo slecht. Hoop dus eigenlijk dat zij het niet is. Opvallend dat ze in het begin zo achter de groep aansjokt bij de laptops. Ze maakt in de lodge Molse keuzes (vertrouwt meteen Milan niet, stemt op het groepje met 0 euro).

Bram was bang voor vliegen/muggen en komt stuntelig over -> Mooie dekmantel voor een Mol. Daan houdt zich erg op de vlakte en liet zich afschieten met 1000 euro. Matteo doet Molse dingen, en zet zichzelf direct op de voorgrond.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2026, 13:46:53 door Kaasfondue90 »

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 1-03-2026, 13:54:38 »
Nienke is niet mijn hoofdverdachte, maar ik zie veel forummers een streep door haar zetten omdat ze niet kon liegen bij opdracht 3 en ‘onvoorbereid’ leek. Maar het is voor een Mol toch juist voordelig om wantrouwen te kweken, zodat wellicht de olifant open gaat? Weliswaar mislukt (eindelijk een groep die voor geld gaat)… Maar het argument om Nienke om die reden te strepen is onjuist. Ik moet ook eerlijk bekennen: als het gespeeld was van Nienke, dan was het het goed gespeeld; het kwam oprecht over.

Inderdaad en Nienke had het dan als mol voorbereid om zo slecht te liegen (wat ze inderdaad heel naturel deed), waardoor ze ook bij veel kandidaten onmols zal lijken. Onvoorbereid over wat te zeggen bij die paal en een slechte improvisator en leugenaar, dus ongeschikt als mol.
Naast twijfel te zaaien over die olifant met haar performance hier.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 1-03-2026, 15:52:04 »
Op dit moment 1. Daan en 2. Delilah.

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 1-03-2026, 15:53:47 »
Dat was precies mijn reden om deze week voor Nienke te stemmen, nog voordat ik reacties gelezen had. Het kan natuurlijk oprecht zijn en als we iets meer van haar zien, dan kunnen we dat vast beter inschatten.

Matteo, Nasrdin en Daan zijn op zich het meest verdacht deze aflevering maar wel wat te duidelijk. Wat gemengde acties bij Milan en Bram. Vooralsnog schat ik in dat Quinty oprecht is. Dus dan blijven Delilah en Geraldine over: over hen heb ik nog niet echt een mening gevormd. 

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #34 Gepost op: 1-03-2026, 15:58:03 »
Die brengt gewoon vol 1000 euro in de pot. Een mol zou dat nooit doen. Als je dan al vrijkomt en het biljet van 1000 moet verdedigen, moet je Rik nooit vinden en je af laten gaan bij de Rangers.

Juist in de eerste aflevering wil de mol nog wel eens een flink bedrag pakken, om vertrouwen te winnen. Was het niet
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
die ook 1.000 euro pakte in de eerste aflevering?

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #35 Gepost op: 1-03-2026, 16:30:25 »
Tja maar hij deed wel meer fout. Of goed, eigenlijk.

En van Nienke heb ik gezegd dat ze vooral zo primair reageert. Komt op mij oprecht over. Ik had mij nog geen mening over haar gevormd en haar dus nog niet gestreept maar als ik haar nu zo zie dan zie ik er geen dubbele lagen in. Het is maar heel weinig mensen gegeven geheel naturel te blijven als mol. Jan was bijv. zo'n mol. Ik zie Nienke nog geen Jan worden.

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2026, 18:09:40 »
Als mol ben je op de hoogte van de twist bij de eerste opdracht. Waarom zou je dan de aandacht zo naar je toe trekken om als eerste te gaan zitten bij jouw naambordje. Stel de eerste kandidaat gaat niet bij zijn naam zitten. Door als tweede of derde wel bij jouw naam te gaan zitten zal de rest wel volgen. Dat zal ertoe leiden dat degene die op de verkeerde plek is gaan zitten alsnog naar zijn plek wordt gestuurd. Niets aan de hand.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2026, 18:44:12 »
Ik heb (als enige) voor Nasrdin gestemd omdat hij zo onopvallend was maar Daan, Delilah en Matteo zijn voor mij ook potentiële molkandidaten. Geraldine is een twijfelgeval. De overigen zijn het (wellicht) niet.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2026, 19:11:04 »
Delilah
Daan
Nasrdin
Laten we jabberen joekelen.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2026, 23:06:54 »
Matteo, Nasrdin en Daan vind ik het meest verdacht.