Poll

Wie is de Mol?

Bram
9 (6.6%)
Daan
89 (65.4%)
Matteo
35 (25.7%)
Quinty
3 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 136

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 48122 keer)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 8-04-2026, 16:24:26 »
Ik neig toch steeds meer en meer richting Milan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #341 Gepost op: 8-04-2026, 22:45:17 »
In 9 van de 10 gevallen hebben de kandidaten in dit stadium halverwege de serie echt wel beter als de kijker door wie de mol is hoor.

Deze theorie heb je vaker geuit maar volgens mij klopt hij de afgelopen 10 jaar maar in de helft van de seizoenen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #342 Gepost op: 9-04-2026, 04:08:38 »
Hopelijk worden we zaterdag wat wijzer. En gaat er eindelijk iemand uit die niet onverdacht is.

Online Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #343 Gepost op: 9-04-2026, 10:26:57 »
Bram is mijn mol, gaat hij eruit dan ga ik naar Milan.
Daan was vanaf het begin mijn mol maar ik vond hem iets te veel opvallen en daardoor ben ik van hem afgestapt.

Bram heeft zelf de opdracht gedaan met de spreekwoorden [ niet leuk :o ] , zo niet dan heeft hij de opdracht gekregen van zijn eye off the tiger bondje.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #344 Gepost op: 9-04-2026, 10:59:05 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:
Het gaat al van 103 toen naar 107 nu, maar op de app gaat Bram nog steeds aan kop met 30%.... gaat lekker  ::tandpastasmiley::
:)

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #345 Gepost op: 9-04-2026, 12:17:32 »
Toch maar naar Daan.
Volgende aflevering wordt cruciaal.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #346 Gepost op: 9-04-2026, 14:40:31 »
Ik neig toch steeds meer en meer richting Milan.
In de laatste video van Kim Koghee kwam haar vader tot de conclusie dat het Milan moet zijn op basis van zijn lichaamstaal bij de vraag van Rik of hij de mol is.

Il sluit hem nog niet helemaal uit, maar wat me tegenhoudt is dat hij het voortouw nam om de olifant dicht te laten, waardoor er 3000 in de pot kwam. En waarom zou de mol zich met Quinty afzonderen, zoals we aan het eind van aflevering zagen?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #347 Gepost op: 9-04-2026, 17:45:17 »
En waarom zou de mol zich met Quinty afzonderen, zoals we aan het eind van aflevering zagen?
Ja, dat vraag ik mij ook af. Ik kan het alleen begrijpen als de mol van tevoren wist dat hij of zij daar veel invloed heeft hoe de opdracht(en) gespeeld wordt. Anders is het niet logisch voor een mol om je af te zonderen, als je nergens invloed op hebt.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 17:46:58 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #348 Gepost op: 9-04-2026, 18:33:03 »
Het is vooral logisch gezien zijn kandidaatse primaire gedrag overall.... hij doet dit altijd.... inclusief met het penningmeesterschap naar voren sprinten. Het pakt allemaal niet gunstig voor de mol uit, tot maximaal neutraal. Toen met de eerste keer bij je eigen naam gaan zitten was zelfs een anti-productiemoment. Je zou toch eens denken dat zijn gedrag tot iets moet leiden, dit met Quinty is wel ongeveer zijn laatste kans......
:)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #349 Gepost op: 10-04-2026, 03:08:54 »
Il sluit hem nog niet helemaal uit, maar wat me tegenhoudt is dat hij het voortouw nam om de olifant dicht te laten, waardoor er 3000 in de pot kwam. En waarom zou de mol zich met Quinty afzonderen, zoals we aan het eind van aflevering zagen?

Wat mij betreft kunnen we daar pas over oordelen, als we de volgende aflevering gezien hebben. Het zou kunnen dat Milan en Quinty hier een cruciale rol krijgen. Wie de mol te zien krijgt bijvoorbeeld? Want we zien de andere vier in een voorstukje in hokjes staan om de mol te gaan zien.

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 10-04-2026, 04:11:05 »
Wat mij betreft kunnen we daar pas over oordelen, als we de volgende aflevering gezien hebben. Het zou kunnen dat Milan en Quinty hier een cruciale rol krijgen.

Helemaal eens. Ik ben benieuwd of Milan en Quinty juist wel of geen voordeel gaan krijgen :)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 08:16:23 door marver1982 »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 10-04-2026, 07:41:20 »
Wat mij betreft kunnen we daar pas over oordelen, als we de volgende aflevering gezien hebben. Het zou kunnen dat Milan en Quinty hier een cruciale rol krijgen. Wie de mol te zien krijgt bijvoorbeeld? Want we zien de andere vier in een voorstukje in hokjes staan om de mol te gaan zien.
Nou we zien alle 6 in hokjes staan, kijk maar terug. Bij de pavilion opdracht zien we alleen hen vieren. En waarschijnlijk zijn dit twee aparte opdrachten, waar ik vanuit ga.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 07:43:11 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #352 Gepost op: 10-04-2026, 23:57:46 »
Daan.

Spijkerde in aflevering 6 maar weer eens extra pamflet met "Ik ben de mol" op de kerkdeur.

- Slecht speerwerpen, een speer zgn per ongeluk in de stront duwen
- Slechte timing bij het springen bij de de muur
- Niks weten bij fluisterverhaal, was makkelijk mollen
- Overdreven vingerwijzend naar Bram en Matteo in biechten dat zij niks kunnen van speerwerpen en hout dragen.

Formeel is mijn reservemol nog Matteo, maar doet toch te veel goed. Bij vlagen verdacht, maar ik denk dat hij de adrenalinekandidaat is die toch echt resultaat wil in opdrachten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #353 Gepost op: 11-04-2026, 13:04:22 »
Ik blijf nog even bij Matteo.
Maar ik heb niet de neiging om iedereen die tunnel in te sleuren  ;D, dus ik ben daar niet zeker over. Hij heeft voor mij wel de sterkste hints en heeft een aantal hele verdachte dingen gedaan. Maar ook wel wat zaken die kandidaats overkomen. Lastig.

Daan kan nog steeds. Hij blijft de dingen doen die ik van een mol verwacht. Maar dan zou het echt overduidelijk zijn.

En Milan... Ik had hem afgestreept. Hij deed het voor mij te goed bij het voetballen. En het viel in aflevering 1 veel teveel op voor de andere kandidaten dat hij bij zijn eigen stoel ging zitten.
Hij heeft in het begin best wel wat geld opgehaald (mijn indruk). Maar de laatste afleveringen heeft hij toch wel wat gekke dingen gedaan... Dus wie weet.

Komende aflevering ga ik vooral deze drie in de gaten houden. Voor de anderen geloof ik het echt niet meer.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Moldam

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 11-04-2026, 13:32:28 »
Voor mij ligt Daan er veel te veel bovenop. Hij doet gek, vreemde dingen, maar hij speelt ook heel erg de mol en dat zegt hij ook in aflevering 2.

Mijn vizier is afgelopen aflevering naar Milan gedraaid:
- Meteen "oog van de naald" herhalen. Ook zeggen: "dat zei ik ook". "Dat is veel te makkelijk", zonder uitleg waarom dat "te makkelijk" zou zijn. Zonder ook zelf met goede ideeën voor een opdracht te komen, daarin is hij veel te afwachtend. Hij helpt Bram hier enorm.
- 30/20 kleuren (met textuur) verwisselen. Dat kan ook een mollende kandidaat zijn natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat Daan dacht: Hey dat is gek, Quinty zei net 30 waar ik 20 verwachtte en dat was goed. Moet ik dan weer 30 zeggen?
- De biecht over dat hij duidelijk 11 kleuren tegen Matteo had gezegd, terwijl we in beeld te zien kregen dat er niks gedeeld werd.

Eigenlijk heeft Milan ook alleen in de eerste aflevering geld binnengehaald en ook dat heeft een mol vaker gedaan, in het begin vertrouwen winnen.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #355 Gepost op: 11-04-2026, 14:04:11 »
Blijf ook bij Matteo >:D  De mol die een kandidaat wil spelen. Daan is voor mij de kandidaat die de mol wil spelen.

Net als Tunnelvisie twijfel ik ook omdat het Daan het zomaar kan zijn. Er zijn ook goede hints en aanwijzingen naar hem (maar ook veel vergezochte, maar ook één hele goede) en ja en veel van zijn molacties zijn best duidelijk. Dat kan een molstrategie zijn, maar net zo goed een kandidatenstrategie. Maar hij is inderdaad moeilijk te lezen zoals hij in zijn mollicitatie zei. Zenuwen lijkt ie niet te hebben, komt erg naturel over.

Vind de mollicitatie van Matteo meer overeenkomen met hoe hij het speelt dan die van Daan. Wel komt zijn partner in crime verhaal overeen met zijn bondje met Bram. En het verwarring zaaien ook. Maar niks over dat hij zo duidelijk zou mollen. Hij had het alleen over de wildste theorieën die hij wilde gebruiken.

Ik denk dat ze voor beiden gegaan kunnen zijn ::jaja::

Zou iets makkelijker worden als één van beiden afvalt. Maar ik denk dat ze allebei in de finale komen.

Zal aflevering 7 meer duidelijkheid brengen ???

« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 14:11:54 door Lonneke*L »

Offline Cornelis

• Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 11-04-2026, 16:35:26 »
Daan loopt als mol ontzettend in het oog, maar is dat dit seizoen niet juist de bedoeling?   ::vergroot::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #357 Gepost op: 11-04-2026, 18:09:42 »
Ik ken de twjifel, ik  hoop dat het Milan is maar ik vrees dat het Daan is.

Offline Nijntjelief

• Forumlid
  • We mogen weer!
« Reactie #358 Gepost op: 11-04-2026, 18:35:23 »
Ik blijf nog steeds op Daan, Matteo of Bram. Ik zou echt moeten gaan kiezen, maar het is dit jaar erg lastig…

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Klootzak uit liefde..
« Reactie #359 Gepost op: 11-04-2026, 19:21:51 »
Daan loopt als mol ontzettend in het oog, maar is dat dit seizoen niet juist de bedoeling?   ::vergroot::

Leuk gevonden  ::ok:: 👀
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 19:33:50 door Lonneke*L »