Poll

Wie is de Mol?

Bram
9 (6.6%)
Daan
89 (65.4%)
Matteo
35 (25.7%)
Quinty
3 (2.2%)

Totaal aantal stemmen: 136

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 48125 keer)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2026, 00:10:32 »
Had hierop gereageerd, waarom Nasrdin mogelijk niet als hoofdverdachte wordt gezien. De reactie is naar het spoilertopic verhuisd, 1e pagina daar.

Gelezen. Maar ik blijf hem erg verdacht vinden qua acties.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2026, 01:22:07 »
Mijn top 3 molverdachten nu:

1. Nienke
2. Daan
3. Delilah

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2026, 10:04:49 »
voorlopig heel moeilijk

maar voor nu blijf ik bij Geraldine
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 2-03-2026, 10:18:00 »
Toch naar Daan geswitcht. Ik denk niet dat de mol bij het duo zat dat geen geld kon binnenbrengen bij Rick. De mol kan er terecht van uitgaan dat iedereen voor de voordelen zal gaan ongeacht hoeveel geld er wordt binnengebracht.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #44 Gepost op: 2-03-2026, 10:28:13 »
Ik begin Daan al echt te strepen nu, ik vind dat bondje tussen Daan en Bram echt wel een dingetje (minuut 33.55) en zie ze daarom de mol niet zijn. De enige die Delilah nog wat naar de troon kan stoten is wat mij betreft Matteo..... notabene genoten deze twee allebei de toneelschool in Arnhem. Matteo zou een enorm brutale mol zijn met zijn gedoordruk om toch vooral wel de olifant te openen. En dat doet mij dan weer van hem afgaan want de mol wordt uit de wind gehouden.

En Delilah.... ik heb wel eens gezegd al vanaf het seizoen dat Jon de mol was dat de mol altijd gekke kromme dingen doet. En wat was dat voor bizars met die 10 briefjes van 100 die je zou moeten laten horen via de telefoon? Daar kwam niemand op. Pure kronkel van Delilah. Om kandidaats over te komen. "Dit is het meest absurde plan dat ik in tijden gehoord heb" zegt Quinty op minuut 29.20.

Terwijl Daan en Bram op juist de hele logische ECHTE kandidaatsactie kwamen om meteen te roepen dat zij het hoogste bedrag van 1500 hadden. Dat ging van Daan uit en leverde dan ook meteen geld op voor de pot. En dat had veel meer moeten zijn maar doordat Delilah met dat idiote plan kwam om de briefjes te laten horen en uitgebreid zogenaamd haar 10 briefjes uit te tellen werd al ZO veel tijd verspeeld dat het enige goede plan dat Matteo later ook biecht niet gebeurde, namelijk, laat IEDEREEN de briefjes precies omschrijven. Dan waren Matteo en Nasrdin alvast door de mand gevallen. Maar.... tijd was op.

Sterk spel van Delilah, zwak spel van Daan en Bram. Ik zet door Bram vast een markeerstiftstreep en Daan voor de veiligheid maar even een potloodstreep want het bondjesidee kwam niet van hem.

:)

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2026, 11:21:10 »
Minpunt van Delilah is dat ze als laatste naar de tafels loopt. Verder bemoeit ze zich niet met het al dan niet openen van de olifant. Van de mol verwacht je dat ze op mijn minst om zich heen kijkt hoe de anderen reageren of een poging doet om te sturen. In plaats daarvan stemt ze tegen opening nog voordat er een meerderheid was.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2026, 11:44:16 »
Oh ik had vanochtend in het opdrachtentopic juist gezegd dat ik dat laat komen aanstrompelen zo mols vond:
Ja, en hoe Delilah ook langzaam aanstrompelt naar die tafels daar, als allerlaatste. Ze wilde duidelijk anderen de logischerwijs foute keuze laten maken, zelf geen schuld daaraan hebben. Mol=held.
Die theorie dus, van mol is held.

En de edit met het al dan niet openen van de olifant is heel erg mols.... dit doet de regie altijd..... wegpoetsen van de mol. Dat zie je 10x vaker dan een mol die hardop roept tegen het geld te gaan zoals Matteo doet.

Ik zie ook dat ze heel goed om zich heen kijkt hoe de anderen reageren, in straal contrast met bijvoorbeeld Geraldine die maar naar de olifant blijft kijken. Vervolgens probeert Daan op te stoken tegen het geld te gaan, gooit de stemming erin. Er is precies niemand die voor zijn plan stemt. En dan weet je wel dat het pleit verloren is en kan je maar beter meteen als eerste stemmen voor wat toch al gaat gebeuren, namelijk 3000 in de pot. Ze wist al dat daar een meerderheid voor was.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2026, 11:44:19 »
Op basis van de reactie bij de mollicitaties wordt Delilah wel in beeld gezet als mol.
Haar verraders naam (Simsom/Samsom verraden) en haar dubbele reactie op jij bent ... en dat was een bizarre verrassing. Best mogelijk dat de regie per deelnemer meerdere reacties opneemt, zoals jij bent de mol en jij bent een kandidaat. Bij Delilah hebben ze de 'jij bent de mol' reactie uitgezonden. Bij Geraldine zie je bv. beide reacties in twee aparte fragmenten!

1.1 Komt opvallend als laatste. In moltalk had ze ook al een opvallende positie.
1.2 Zat niet aan de kant van de sleutels bij uitreiking. Laat de keuze voor hun verhoogde bedrag over aan Nienke. Zou daarna dus maar wat moeten improviseren. Ze kiezen wel als laatste, wat als mols kan worden uitgelegd, omdat de 750 (G+Q) afgevangen kon worden door 750 te noemen, maar dat afvangen deden Matteo en Nasrdin al waarna G+Q het afmaakten door voor 1000 te gaan. De 750 was verschoven.
1.3 Itt tot wat Lo zei over de inactieve rol van Delilah, kan ik alleen maar zeggen dat dat niet zo is. Bram klungelt een beetje, Delilah is gewoon actief. Weinig bemoeienis met wie er bij de paal gaat staan. Staat bij de discussie over 3000 euro er maar een beetje bij. Er leek geen meerderheid voor Olifant-openen te komen, dus dat zou een zeer voorzichtige afwachtende mol kunnen doen.

Bemoeide zich weinig met de discussie op het terras. Afwachtend.
Geen opvallende angst voor de eliminatie.

Het enthousiasme van Lo staat voorlopig in groot contrast met het molschap van Delilah.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2026, 11:49:13 »
En dat is nu juist mijn hele punt. Ze IS ook gewoon onder de radar. Super veel zelfs. Dat maakt haar toch direct molkandidaat numero uno?
1.3 Itt tot wat Lo zei over de inactieve rol van Delilah, kan ik alleen maar zeggen dat dat niet zo is. Bram klungelt een beetje, Delilah is gewoon actief.
Dit begrijp ik niet. Bram heeft het MOTIEF om te klungelen, dat biecht hij zelfs.... hij opende immers het kistje om vooral aan de kant te gaan staan dus deed dat expres.

En als je dan vooral eens heel goed inzoomt op wat Delilah aan het doen is dan is het inderdaad zo dat ze zeer ACTIEF is maar werkelijk geen enkele productieve actie uithaalt. Ze rent maar wat rondjes rond om de olifant. Trekt niet mee. Doet niet eens de palen. Ze doet gewoon niks, behalve inderdaad heel druk doen, zodat het wat LIJKT.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2026, 12:21:42 »
En als je dan vooral eens heel goed inzoomt op wat Delilah aan het doen is dan is het inderdaad zo dat ze zeer ACTIEF is maar werkelijk geen enkele productieve actie uithaalt. Ze rent maar wat rondjes rond om de olifant. Trekt niet mee. Doet niet eens de palen. Ze doet gewoon niks, behalve inderdaad heel druk doen, zodat het wat LIJKT.
Dit is complete tunnelvisie. Ze haalt veel palen op en legt veel palen neer.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2026, 12:35:00 »
Ik zat nog helemaal niet in een tunnel toen ik hier eens de loupe opzette..... ik moest mijn tunnel nog vinden. Jij kan zelf ook kijken.... het gaat mij dus om het eerste stuk, dat hele stuk tot aan de eerste streep zie je haar constant heen en weer draven maar helemaal niets daadwerkelijk bereiken. Uiteindelijk sleept ze met een paal en zodra het op 'vergaderen' aankomt gebeurt er wat anders. Want het volgende beeld zie je die paal verslingerd verkeerd liggen. Als jij toch een goed werkende kandidaat zou zijn dan leg je toch eerst even die paal goed neer, wat is dat nou? Van de latere etappes werd gezegd dat ze intussen begrepen hoe ze die olifant z.s.m. naar de eindstreep trokken dus de routine zat erin..... dan kan je niet meer mollen en moet je gewoon meewerken met de groep, dat is logisch. De tunnel kwam bij mij pas in zicht toen ik deze opdracht goed geanaloseerd had en dan kom je echt maar op 1 iemand uit..... Delolah ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2026, 12:51:38 door Lo »

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2026, 12:41:24 »
Ik hou nog rekening met Delilah als mol en ook Geraldine, Matteo (vooral vanwege de hints) en Nasdrin (onopvallend) sluit ik niet uit.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2026, 12:52:27 »
Toegegeven, Matteo heeft de sterkste hint naar mijn smaak; de verkeerde alfabetische volgorde maar goed als je zijn naam vervangt in MOL. Hij zou een mooie in your face mol zijn.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2026, 18:20:58 »
Op 1 heb ik nu Nasrdin, op twee Milan, op drie Quinty.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2026, 19:50:32 »
Dat zijn de 3 die ik het minst verdacht vind Run!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2026, 21:58:20 »
Na lang wikken en wegen op Daan gestemd. Zat op de beste molplek in de lodge (nl de kamer met met het meeste geld) - en liet 1000 euro verdampen.
Bram zat daar ook, maar die bracht 500 euro binnen.
Maar misschien ligt het er te dik bovenop.
Delilah, Nasrdin en Matteo staan ook relatief hoog.

Minst verdacht voorlopig: Milan, Quinty en Bram.
Ga volledig open minded aflevering 2 in.  ::jaja::

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2026, 01:00:06 »
Na lang wikken en wegen op Daan gestemd. Zat op de beste molplek in de lodge (nl de kamer met met het meeste geld) - en liet 1000 euro verdampen.
Bram zat daar ook, maar die bracht 500 euro binnen.
Maar misschien ligt het er te dik bovenop.
Delilah, Nasrdin en Matteo staan ook relatief hoog.

Minst verdacht voorlopig: Milan, Quinty en Bram.
Ga volledig open minded aflevering 2 in.  ::jaja::
vooral omdat Daan later zelf vertelt dat hij met het meeste geld op zak de bewakers ging afleiden zodat degene met minder geld Rik kon bereiken maakt dat ik hem juist kandidaats vind.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2026, 11:35:54 »
Ik ga op dit moment voor Geraldine of Nasrdin. Met Milan er kort achter.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2026, 19:38:00 »
vooral omdat Daan later zelf vertelt dat hij met het meeste geld op zak de bewakers ging afleiden zodat degene met minder geld Rik kon bereiken maakt dat ik hem juist kandidaats vind.

Past juist wel bij het imago van Daan, beetje onhandig.

Maar ik heb t idee dat ik volgende week een totale ommezwaai kan maken met mijn verdenkingen  ::jaja::

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #59 Gepost op: 4-03-2026, 09:36:39 »
1. Delilah
2. Matteo
3. Daan
-----------------
(hele tijd niks)
4. Geraldine
5. Nienke