Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 4894 keer)

Re: Moltalk
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2026, 10:28:37 »
Nienke vertelt in haar thuis vlog dat ze allerlei feitjes opgezocht had over Tanzania. De tijd dat ze pas op schiphol te horen kregen waar ze heen gingen is dus kennelijk voorbij

Offline DigiMol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2026, 11:09:33 »
Nienke vertelt in haar thuis vlog dat ze allerlei feitjes opgezocht had over Tanzania. De tijd dat ze pas op schiphol te horen kregen waar ze heen gingen is dus kennelijk voorbij

Precies, dat viel mij ook al op
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2026, 11:53:18 »

Ook Milan benoemde dit, dat hij dacht dat er een quiz zou komen omdat ze het land al wisten. Eerlijk gezegd denk ik dat het een praktische reden heeft. Om naar Tanzania te kunnen reizen heb je veel inentingen en pillen nodig, hiervoor is uitgebreid medisch advies noodzakelijk. Ook moeten de deelnemers specifieke dingen meenemen qua kleren, antimug en klamboes enzo.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2026, 16:18:11 »

Dat was bij het vorige seizoen ook al het geval, toen zagen we hoe het gastland 'per ongeluk' gelekt werd en hoe ze daarover moesten liegen toen ze officieel te horen kregen waar ze naartoe gingen.

Offline Kristel1976

• Forumlid
  • Oppermolloot
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2026, 21:43:15 »
Mogelijk is Moltalk voor de thuiskijker zo leuker.
Live er bij is best een tijd tussen het een en het ander.
Nu namen Splinter en Marlijn de tijd om foto's te maken. Dus dat was leuk.

Maar voorheen keek je eerst samen met hen en drie oud kandidaten de aflevering, dan was het af en toe spannend/schrikken/lachen/juichen. En nu keek je alleen met publiek de aflevering. Zelfs Splinter en Marlijn waren niet in de studio. Dat vond ik wel jammer.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #25 Gepost op: 7-03-2026, 20:09:06 »
Na het zien van de eerste aflevering met de eerste afvaller valt me op dat Moltalk toch wel iets anders is geworden qua opzet. Was natuurlijk verguld dat er op het scherm een bijdrage van hier op het forum van mij over de aflevering te zien was, dat daargelaten, dat de man van de Art Department aanwezig was om te vertellen over het maken van de olifant, leuk. Twee gasten (oud mol Nathan en Sahil) was minder verwarrend dan drie, en vooral het feit dat iedereen een week heeft kunnen nadenken over wat we gezien hebben, en dat de mogelijke hints en aanwijzingen door ons molloten aangedragen, volop besproken zijn.
De afvaller interviewen voelt echter wel een beetje dubbel op na Niet de Mol. En de bijdrage ‘op lokatie’ van Stijn was wat mij betreft overbodig. Stijn mag een baantje hebben bij het programma maar het zal nog even zoeken zijn op welke manier…

Edit: Inderdaad, Thomas zijn nummer, top!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2026, 00:09:38 door Mollem »

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #26 Gepost op: 7-03-2026, 23:01:54 »
De samenvatting van Thomas is top  ::bravo:: ::respect::

Heel fijn ook dat Robin van art department (toch stukje achter schermen) wat spotlights/gesprekje krijgt  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2026, 23:21:28 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 8-03-2026, 16:45:46 »
Na het zien van de eerste aflevering met de eerste afvaller valt me op dat Moltalk toch wel iets anders is geworden qua opzet. Was natuurlijk verguld dat er op het scherm een bijdrage van hier op het forum van mij over de aflevering te zien was, dat daargelaten, dat de man van de Art Department aanwezig was om te vertellen over het maken van de olifant, leuk.
Die olifant boeide mij totaal niet. Gewoon een paar planken in elkaar timmeren, hoe moeilijk kan het zijn.
Ik snap niet waarom ze nu de opdrachten niet uitvoerig bespreken met kaartjes erbij van wie wat deed. Zeker nu iedereen de aflevering heeft kunnen zien is dit erg handig. Toen het direct na de uitzending kwam, was het voor mij soms nog een ver van mijn bed show.

Online Pac

• Forum Moderator
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2026, 17:38:33 »
Die olifant boeide mij totaal niet. Gewoon een paar planken in elkaar timmeren, hoe moeilijk kan het zijn.
Ik ben bang dat je zo niet door het sollicitatiegesprek komt ::ohno:: Ik was juist onder de indruk van al het werk dat er in één opdracht gaat zitten :o

Ik was gister in de studio bij Moltalk en het was er hartstikke gezellig ::feest::
...óf niet!

Online Kukai

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 8-03-2026, 18:43:01 »
Ik had toch liever de nabeschouwing dan de voorbeschouwing. Het voelt alsof ze nu moeten zoeken naar leuke onderwerpen en items.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 9-03-2026, 17:26:12 »
Moltalk is m.i. veel te geformatteerd, ik vind het losse karakter van Café de Mol veel leuker. Daar wordt wat gegrapt en gekletst en dat is leuk om naar te kijken en luisteren. In een programma als Moltalk valt het direct op als er weinig tot niets inhoudelijks te melden valt, dat vissen naar informatie bij de afvaller door Splinter wordt ook snel oud.

Ik vind de duo-presentatie ook niet nodig voor zo'n 'klein' programma, stop die centen in 10 minuten extra per aflevering ofzo. Zet iemand als Herman van de Zand, die voor een intieme sfeer kan zorgen, neer aan een tafel en laat die lekker met fans keuvelen (al dan niet BN'ers) en gooi die Rolodex met oud-kandidaten eens een keer weg. Het zijn steeds dezelfde gezichten en we weten het nu wel.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #31 Gepost op: 9-03-2026, 17:45:01 »
Zet iemand als Herman van de Zand, die voor een intieme sfeer kan zorgen, neer aan een tafel en laat die lekker met fans keuvelen (al dan niet BN'ers) en gooi die Rolodex met oud-kandidaten eens een keer weg. Het zijn steeds dezelfde gezichten en we weten het nu wel.
Laat Herman dan eerst een keer meedoen. Anna kan vast wat regelen :P Milan zal ook vast meedoen door Fresia en Quinty door Stijn.

Er mogen ook wel eens wat oudere gezichten langskomen wat mij betreft ja. Nu gaan ze van Jubi 2 naar S25 komende week.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #32 Gepost op: 9-03-2026, 17:51:24 »
Ik herken de kritiek wel. Het komt allemaal niet 'hartstikke gezellig' over maar heel geformatteerd. Zoals met Stijn, ik vind hem geweldig, maar wat gaat hij verloren 'op bezoek bij'.... ja mensen die niks te melden hebben. Ik zou ook liever een nabeschouwing hebben met in depth analyse van elke opdracht, zodat we wat meer krijgen dan de vaak onduidelijke opdrachten die we in de reguliere uitzending voorgeschoteld krijgen. Thomas vond ik ook fantastisch met de Mike&Thomas show maar die ode valt nu helemaal in het niet want is al een keer eerder in de week opgenomen, dat is duidelijk, nul publiek. Dat doet De Mol dan alvast wel beter. Tja al met al allemaal geen verbetering zo.
:)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 9-03-2026, 18:02:36 »
Laat Herman dan eerst een keer meedoen. Anna kan vast wat regelen :P Milan zal ook vast meedoen door Fresia en Quinty door Stijn.

Haha, ik zou het juist wel verfrissend vinden als Moltalk gemaakt zou worden door mensen zoals wij, die nog nooit hebben meegedaan en die het programma vanuit onze point of view bespreken (:

Ik vind dat oud-deelnemers-onder-elkaar-gelul zo vermoeiend, alsof ze een exclusieve club zijn zoals de vrijmetselaars ofzo.

Online Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 15-03-2026, 11:50:29 »
Als je naar een concert, toneelvoorstelling, opera of uitgebreid diner met gezellige kennissen gaat, wordt er vaak nagepraat. De zogenaamde "NAzit". Die heeft ook zin om dat er wat NA te praten is.
Nu hebben we een "VOOR"zit om VOOR te praten?
Geen goed idee want niet interessant wegens gebrek aan nieuwtjes vanuit de voorafgaande aflevering.
Jammer ::ohno:: :\'(

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #35 Gepost op: 15-03-2026, 11:59:24 »
Het blijft voor mij toch vooral een beetje te gehaast. Leuk dat de afvaller van vorige aflevering langskomt. Het vragenvuur zelf is prima, maar het zou wel handig zijn om daarna even in te gaan op een aantal van die vragen. Nu voegt het weinig toe 6 dagen na Niet de Mol.
Het bezoek van Stijn is ook niet echt een nodige toevoeging. Al was de groep van deze week nog wel leuk, ik heb in ieder geval ene molfreak voorbij zien komen  :D

De recap van Thomas is nog wel oké, al moet ik constant aan Drs. P. denken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 15-03-2026, 12:23:16 »
Het chaotische is gelukkig weg, maar een week later nog napraten voelt een beetje als mosterd na de maaltijd.

Desondanks kijk ik graag naar Marlijn (oké, ook naar Splinter), ze doen het erg leuk!

Thomas z'n liedjes zijn leuk. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #37 Gepost op: 15-03-2026, 14:35:41 »
Ik heb ook een bekende gespot op het feestje bij Stijn ja ::bravo::

Ik vind het programma er ook op vooruitgegaan ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2026, 09:25:18 »
Het viel me op dat gisteren een soort verbod bleek te bestaan op de naam ‘Daan’, hij is geen een keer genoemd. In het studentenhuis mocht alleen degene wat zeggen die Milan verdacht, daarna werd er snel overgeschakeld.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 13:07:11 door Run »

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2026, 09:36:51 »
Ik heb de nieuwe versie van moltalk nog niet gezien, want vind het beetje vreemde tijd zo. Vond bij de andere een logischere tijd hebben. En gelijk napraten is ook meer logisch.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.