Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2: Lodge game  (gelezen 12427 keer)

Offline Flos

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 1-03-2026, 13:33:20 »
Het kistje dat Bram opende, dat moest wel geopend worden!
Ga bij een paal staan en maak kans op een vrijstelling.
Voor het verloop van het spel wel prettig. Hulpmol?

Bram stemt pas als vijfde voor het geld bij de olifant.

Ik vind het juist onmols dat kistje te openen. Zoals hier meer gezegd maakt het niet direct uit voor de derde opdracht of dat kistje wel of niet open gaat. Bovendien zou je als mol die voorkennis liever niet hebben, toch? Die maakt dat je je best moet gaan doen bij een paaltje te eindigen in de derde opdracht en dat wil de mol juist niet.
Bram deed dat zo onsubtiel en lomp dat uiteindelijk niemand hem bij een paaltje liet staan, maar het is veel makkelijker om 'niets te weten' over die paaltjes als mol en gewoon op die manier te zorgen dat je zelf bij de eindstreep komt en dus kan beslissen over het openen van de olifant.

Offline Cool Cat_86

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 1-03-2026, 14:14:11 »
Maar de voorkennis van kistje kan eigenlijk wel worden gebruikt voor het dilemma van de olifant. Deze persoon (of 2 personen als ze met 2 waren binnengekomen) weet dat deze bij de paaltjes een vrijstelling kunnen hebben. Dus de keuze om al dan niet in de olifant te kijken moet logischerwijs daar iets mee te maken hebben. En dat kan dan alleen maar het teniet doen van de vrijstelling(en) betekenen (want als jij bij het paaltje stond had je nul invloed op de keuze).

Dat is mijn mening toch hierover. Ik dacht toch direct, als ze kiezen voor kijken zijn de vrijstellingen weg (en ook het geld). Maar dan wel een 'eerlijkere' eerste eliminatie. Want 2 vrijstellingen en 5 jokers bij de overige 8... Dat vond ik best wel veel voordelen zo vroeg in het spel.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 1-03-2026, 15:11:12 »
Het waren in potentie zelfs 3 vrijstellingen, het 3e paaltje hebben ze overgeslagen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #23 Gepost op: 1-03-2026, 15:16:07 »
Mols van Geraldine om de 750 euro naar 1000 te verhogen, nadat Matteo en Nasrdin 750 zeggen, terwijl ze niks hebben.

Zoals Delilah zegt: add-up. 1500 + 1250 + 750 is 3500.

Hierdoor kwamen M+N (0) in beeld in plaats van Q+G (750).

Teams met 1000 euro lijken te liegen, want de som klopt niet meer.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2026, 15:17:38 door foxhunter »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 1-03-2026, 15:57:23 »
Wat duurde deze opdracht lekker lang ;D Toch hebben niet evenredig veel van de verschillende leugentactieken gezien, bijvoorbeeld van Matteo en Nasrdin.
Hoeveelheid o’s in de zinnen op de kistjes bepaalde hoogte van de prijs volgens mij.

Daan verdacht door met €1000 af te gaan; duo met €0 zelfde verhaal, duo Nienke Delilah verdacht, door slecht verhaal Delilah 10 x €100 waardoor niet gekozen worden en daardoor meer invloed op duo met laag bedrag stemmen.

Dit seizoen laat de mol zich letterlijk zien toch?

« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2026, 20:24:59 »
Door te stemmen op het kansloze duo vergrootten ze de kans dat ze zelf twee stemmen zouden krijgen. Erg slim van Milan bedacht.

Dat is toch niet zo? De kans dat ze twee stemmen krijgen is net zo groot. De kans dat een ander duo twee stemmen krijgt is wel veel kleiner.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 1-03-2026, 22:06:05 »
Volgens mij is het Geraldine die vraagt: ''Hoe ziet jullie geld er uit?''.
Slim! Lijkt me niet iets dat de mol zou vragen.
Die wil het niet moeilijker maken voor de 0,- groep.

Ik vind 1000 binnenhalen voor een mol ook wel erg veel, dus voor mij nu Milan ook niet mols.
Echter, Eveline ligt eruit en het is goed mogelijk dat die geen enkele vraag op Milan heeft ingevuld omdat ze naast hem stond.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 1-03-2026, 22:36:11 »
Dat is toch niet zo? De kans dat ze twee stemmen krijgen is net zo groot. De kans dat een ander duo twee stemmen krijgt is wel veel kleiner.

Precies, en het risico dat Geraldine en Quinty ook zo redeneren is er ook nog eens. Dan hadden ze, omdat ze het elkaar niet gunnen zo Nienke en Delilah het veld in kunnen sturen.

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2: Lodge game
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2026, 10:02:38 »
vond Geraldine hier wat verdacht, met d'r ''ik hou niet zo van praten'' ummm je bent presentatrice, van big brother onder andere voor enkele jaren geweest

Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2026, 10:57:27 »
Ik vond het wel verdacht dat Delilah al meteen zegt dat zij de 1250 euro kamer niet vertrouwt. Die weet ze er ook goed buiten te houden de 1e ronde. Gaat op het einde dan toch mis omdat Nienke de andere dameskamer niet vertrouwt dus komt de 1250 toch in het spel maar goed, toch verdacht van Delilah.
:)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #30 Gepost op: 2-03-2026, 10:59:28 »
Ik lees hier en daar dat nienke en delilah zo slecht zouden liegen en dat je dat als mol niet zou doen.
Daar ben ik het maar tendele mee eens.
Ze hebben daar 250 euro liggen, 2 briefjes van 100 en 1 van 50 en hebben dus enkel beeld hoe die briefjes eruit zien. Als ze dan zouden zeggen dat ze 1000 of zo hadden in 2 van 500 kunnen ze niet omschrijven hoe die eruit zien.
Dus gaan ze voor iets wat ze wel kunnen zien , briefjes van 100.

Verder vergroten ze door het matige liegen de kans dat de lodgedeur van de 0 euro opengaat.

Ik vind geraldine en quinty hier een belangrijke rol hebben, zij hebben het derde bedrag en we zien ze nagenoeg niks doen om hun kans te vergroten om buiten te geraken .

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #31 Gepost op: 2-03-2026, 18:33:05 »

Ja dat klopt, maar komt op hetzelfde neer. Ik vond het scherpe kandidatenlogica.

Precies, en het risico dat Geraldine en Quinty ook zo redeneren is er ook nog eens. Dan hadden ze, omdat ze het elkaar niet gunnen zo Nienke en Delilah het veld in kunnen sturen.

Omdat dat team dus niet zo scherp was en Milan daarentegen wel.

Offline the_wizard

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2026, 10:49:20 »
Mollevi merkte op in de video van Tim! dat alleen bij Delilah en Nienke de bordjes op precies de goede volgorde staan van laag naar hoog geldbedrag. Kan toeval zijn of gedaan om de mol in te seinen.

Offline Kriekendiek

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2026, 13:09:45 »
Mollevi merkte op in de video van Tim! dat alleen bij Delilah en Nienke de bordjes op precies de goede volgorde staan van laag naar hoog geldbedrag. Kan toeval zijn of gedaan om de mol in te seinen.
[/quot
hele sterke!

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2026, 13:42:51 »
Ik heb vind ik zelf best wel een sterk anti-mol argument tegen vooral Delilah, maar ook Nienke. Milan vertelt in zijn biecht dat de mol natuurlijk op het groepje met 0 euro gaat stemmen. Direct daarna komen Delilah en Nienke in beeld die heel bewust de keuze maken om precies dat te doen, op het groepje met 0 euro te stemmen. Delilah neemt het initiatief. Ik geloof niet dat de makers dit zullen doen als zij de mol waren, zeker niet in aflevering 1.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2026, 13:54:55 »
Ik zeg toeval.
Als die getallen bij ieder ander duo in een random volgorde zouden staan, dan had Tim! een punt. Maar dat is niet zo.
Als je naar de volgorde kijkt dan zie je dat de getallen steeds in de deze volgorde staan:
0, 750, 1250, 250, 1500

Het duo met 0 (Nasrdin/Matteo) krijgt dus: 750, 1250, 250, 1500
Het duo met 750 (Quinty/Geraldine) krijgt: 0, 1250, 250, 1500
Het duo met 1250 (Milan/Eveline) krijgt: 0, 750, 250, 1500
Het duo met 250 (Nienke/Delilah) krijgt: 0, 750, 1250, 1500
Het duo met 1500 (Daan/Bram) krijgt: 0, 750, 1250, 250

Gevolg: bij het duo met 250 (Nienke en Delilah) staan de getallen als enige van laag naar hoog (van hun uit gezien van hoog naar laag).
Van deze vijf rijtjes heb ik alleen het rijtje van Milan en Eveline niet kunnen zien, maar neem maar gerust aan dat deze precies in deze volgorde stonden.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2026, 13:57:13 door MartinJ »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #36 Gepost op: 4-03-2026, 00:19:42 »
Als Quinty en Geraldine naar hun lodge lopen, is Quinty bang. Geraldine wijst op de ranger. Quinty: hij heeft niet meer dan een zaklamp. Geraldine lacht. Later houdt ze Quinty beschermend vast. En Quinty mag dit meteen in een biecht vertellen dat G haar vast houdt.

Nienke had van de ranger gehoord dat het very dangerous was. Quinty die zich onveilig voelt en Geraldine lacht. .. want ze weet dat de rangers hen voor de gek houden? Leuk ingemonteerd hoor, maar dit is te doorzichtig?

Offline Molloot22

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 4-03-2026, 12:29:04 »
Het kistje dat Bram opende, dat moest wel geopend worden!
Ga bij een paal staan en maak kans op een vrijstelling.
Voor het verloop van het spel wel prettig. Hulpmol?

Bram stemt pas als vijfde voor het geld bij de olifant.
Kistje dat Bram opende was vooral om te zorgen dat iemand (lijkt me logisch niet de mol) bij de volgende opdracht wat raar gedrag zou vertonen. Als mol wil je geen geld gaan brengen, of je wordt gepakt. Dan is Daan nog meest verdacht, want die is gepakt, of Delilah die zorgt dat niemand haar gelooft met haar 10 honderdjes.

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #38 Gepost op: 4-03-2026, 20:07:59 »
Naserdin had het de volgende dag 2 maal erover dat zij geen envelop hadden. Dat werd wel 1 maal verbeterd door iemand die zei 'geld'.
Denk daarom dat Naserdin niet de mol is, want dan zou hij geweten hebben dat er geen geld lag.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 5-03-2026, 07:39:09 »

Ja, ben blij dat jij het ook zegt! Want iedereen noemt het een slimme zet van Milan als kandidaat, maar hij neemt hier een ontzettend groot risico dat Nienke en Delilah uiteindelijk het veld ingestuurd worden, wetende dat zij geen/weinig geld hebben. Ik vond dit juist ontzettend verdacht van Milan.