Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2: Lodge game  (gelezen 12499 keer)

Offline edgomo

• Winnaar WIDM-pool 2025
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2: Lodge game
« Reactie #40 Gepost op: 5-03-2026, 13:23:57 »
Ik denk dat het risico dat Geraldine en Quinty in het vuur van het spel ook zo redeneren niet heel groot is.

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2026, 13:43:45 »
Ik denk dat het risico dat Geraldine en Quinty in het vuur van het spel ook zo redeneren niet heel groot is.

Dat weet je nooit ;-) Als Milan erop kan komen, waarom zij dan niet?

« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2026, 23:40:29 »
Ik lees hier en daar dat nienke en delilah zo slecht zouden liegen en dat je dat als mol niet zou doen.
Daar ben ik het maar tendele mee eens.
Ze hebben daar 250 euro liggen, 2 briefjes van 100 en 1 van 50 en hebben dus enkel beeld hoe die briefjes eruit zien. Als ze dan zouden zeggen dat ze 1000 of zo hadden in 2 van 500 kunnen ze niet omschrijven hoe die eruit zien.
Dus gaan ze voor iets wat ze wel kunnen zien , briefjes van 100.

Verder vergroten ze door het matige liegen de kans dat de lodgedeur van de 0 euro opengaat.

Ik vind geraldine en quinty hier een belangrijke rol hebben, zij hebben het derde bedrag en we zien ze nagenoeg niks doen om hun kans te vergroten om buiten te geraken .

Qua montage kwam Delilah's uitleg nadat geloof ik Milan net de 1000 euro omschreef, dus ik zou hetzelfde als Milan gezegd hebben  ::rofl:: maar verder eens

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2026, 11:45:02 »
Ik vond het voorstel van Milan aan Quinty en Geraldine om op elkaar te stemmen en zodoende Delilah en Nienke de beslissende stem te laten uitbrengen erg slim. Door toch stiekem op Delilah en Nienke te stemmen kunnen er twee dingen gebeuren. Zij stemmen op hun en dan winnen zij. Of ze stemmen op Q&G en dan is het een gelijkspel. Ieder duo heeft één stem. Ik vraag me af wat Rik dan had gedaan. Niemand mag naar hem toe? Komt er nog een derde stemronde? In dat geval zou het zomaar kunnen dat Delilah en Nienke op het andere duo zou stemmen en dan winnen Milan en Eveline alsnog.

Bovendien, de kans dat Delilah en Nienke op Quinty en Geraldine zouden stemmen is niet zo groot. Immers, Milan heeft al min of meer bewezen door de beschrijving van het briefje van 1000 dat zij dit in het bezit hebben. Hij heeft namelijk naast de gele cirkel die Bram al noemde ook gezegd dat het briefje groen was en dat zouden ze anders niet hebben kunnen weten. Bovendien was het verhaal van Quinty en Geraldine niet erg overtuigend.

Uiteindelijk maakte het niet uit dat Milan zich niet aan de afspraak had gehouden want zij hadden anders ook gewonnen. Kandidaatspunten naar Milan wat mij betreft. Ik had ook nooit meer over dat briefje van 1000 verteld dan hij al kon weten van Bram.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2026, 12:42:05 »
De mol wil in de eerste ronde het duo zonder geld (Matteo/Nasdrin) uit de kamer laten komen zodat er geen geld wordt binnengebracht. De mol zal zeker niet stemmen op het duo met de meeste geld (Bram/Daan). Mols zijn dus Bram, Daan, Delilah en Nienke (wat daniwidm zegt) en Geraldine, Quinty, Milan en de afgevallen Eveline zijn hier onmols.
Als de mol in het duo zit zonder geld zit zal die stemmen op een duo met weinig geld en zeker niet op het duo met de meeste geld. Ook Matteo en Nasdrin zijn hier mols.
Waar Milan en Eveline op gestemd hebben in ronde 2 is van geen belang aangezien zij 2 stemmen kregen en buiten mochten.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2026, 12:44:18 door Luc »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #45 Gepost op: 27-04-2026, 14:47:49 »
Ik kijk nu voor het eerst afl 1. Was volgens mij pas bij afl 3 ingestapt dit seizoen.

Het getal 26 zou belangrijk zijn volgens Rik.

Hier loopt de klok af en precies op 26 sec schiet het beeld naar Daan .. die hier ff 1000 euro uit de pot speelt

Offline Poontang

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 28-04-2026, 23:13:57 »
Ik kijk nu voor het eerst afl 1. Was volgens mij pas bij afl 3 ingestapt dit seizoen.

Het getal 26 zou belangrijk zijn volgens Rik.

Hier loopt de klok af en precies op 26 sec schiet het beeld naar Daan .. die hier ff 1000 euro uit de pot speelt

Niet eerder gezien, maar die is erg leuk.

Offline Molest

• Winnaar De Mol-pool 2026
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 30-04-2026, 10:27:27 »
Opdracht nog eens teruggekeken. Bram is heel snel binnen met zijn 500 euro, het lijkt erop dat hij niet gezien heeft wie het andere duo was dat was vrij gespeeld. Hij en Daan hadden weliswaar op Matteo en Nasrdin gestemd met 0 euro, maar hij kon er niet vanuit gaan dat die een tweede stem hadden gekregen. Ook kon hij niet weten of Daan zijn 1.000 euro zou binnenbrengen of niet.

Als het tegenzat voor Mol Bram, had hier zo maar de hele 3.500 euro verdiend kunnen worden.