Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hulplijn  (gelezen 6237 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] Opdracht 2 - Hulplijn
« Gepost op: 21-03-2026, 19:41:02 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2026, 21:03:43 door Hadewychisdemol »
I will follow my inner gold

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hulplijn
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2026, 21:21:24 »
Prachtige opdracht. Heel mooi hoe ze zo'n traditionele opdracht qua sensatie en vertrouwen een toptwist hebben gegeven.

Telefoon 1 & 4 zetten t vertrouwen op scherp. Telefoon 2 superleuk met de bekenden en de minigame. En telefoon 3 een testvraag.

En het was geld & voordeel voor de praters i.p.v. die tegenstelling voor hen.

Daan is een aansteller en de mol  :P. Of Delilah.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2026, 21:27:51 door Nieky »
You'll never walk alone

« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2026, 21:39:05 »
Ik begon even te twijfelen aan mijn mol (Nienke) omdat ze maar 1 telefoon leek op te nemen. Maar ze tikte volgens mij expres de vierde telefoon aan met haar voeten waardoor de hoorn van de haak ging.

Leuke opdracht zo. Voorspelbaar qua uitkomst, maar altijd leuk om te zien wat voor strategieën mensen toepassen om anderen mee te krijgen

Offline geennaam

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 21-03-2026, 21:39:36 »
Daan weer mols hier.. Alle telefoons opnemen is te verdacht als mol, maar daarom pakt hij ze vrijwel bijna allemaal op.. En heerlijk theatraal weer allemaal.. 😂

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 21-03-2026, 21:42:25 »
Hoevaak heeft iedereen nou opgenomen?
volgens mij was het zo toch?

Milan 4x
Eveline 3x
Nienke 2x (1 per ongeluk)
Daan 3x

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline iMaarten

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 21-03-2026, 21:45:00 »
Daan weer mols hier.. Alle telefoons opnemen is te verdacht als mol, maar daarom pakt hij ze vrijwel bijna allemaal op.. En heerlijk theatraal weer allemaal.. 😂

Datzelfde geldt voor Matteo en Evelien. Voor mij klonk Matteo eerst overtuigend maar legt daarna wel erg de nadruk op ‘niet doen hoor’…waardoor Evelien twijfels krijgt. Mol actie?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2026, 21:47:14 »
Wat een loei-enge opdracht, ik had echt met Eveline te doen. Daan speelde toneel. Delilah trapte erin en ligt eruit.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2026, 21:48:59 »
Hoevaak heeft iedereen nou opgenomen?
volgens mij was het zo toch?

Milan 4x
Eveline 3x
Nienke 2x (1 per ongeluk)
Daan 3x

Welke heeft Nienke naast die per ongelukke nog meer opgenomen?

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2026, 21:50:18 »
Dat was toch de derde? Ze praatte Rik hardop na bij de test info als ik het me goed herinner.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2026, 21:53:54 »
Dat was toch de derde? Ze praatte Rik hardop na bij de test info als ik het me goed herinner.

Ah, sorry, ja, je had helemaal gelijk! Die beelden zaten zo ver uit elkaar dat ik niet scherp had dat dat dezelfde persoon was. Dankjewel!

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2026, 21:59:42 »
Supergoede en gelaagde opdracht. Mooie combinatie van adrenaline, list&bedrog, en verschillende persoonlijke belangen.

In beeld pakten de volgende deelnemers hun telefoon op (elke x opnemen kostte de pot €250):

Eveline: 3x  (-€750)
Daan: 3x  (-€750)
Milan: 4x  (-€1000)
Nienke: 1x  (-€250)

De telefoons zijn 12x opgenomen volgens Rik. Daarvan zien wij er maar 11 in beeld. Dus ondanks dat Nienke niet een tweede keer met Rik gesproken heeft, ga ik er vanuit dat de keer dat Nienke per ongeluk met haar voet de hoorn aantikte toch meetelde.

Daan heel erg mols hier. Hij overacteerde ook, leek het. Nam 3 van de 4 hoorns op. Maar ik blijf bij Nienke. Zij speelt de heldin, overacteert haar klungeligheid en angst, is de enige die door de regie aan ons verkocht wordt als de deelneemster die de telefoons niet wil opnemen. En dan "oops"...
« Laatst bewerkt op: 21-03-2026, 22:01:25 door Nat007 »

« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2026, 22:07:44 »
Supergoede en gelaagde opdracht. Mooie combinatie van adrenaline, list&bedrog, en verschillende persoonlijke belangen.

In beeld pakten de volgende deelnemers hun telefoon op (elke x opnemen kostte de pot €250):

Eveline: 3x  (-€750)
Daan: 3x  (-€750)
Milan: 4x  (-€1000)
Nienke: 1x  (-€250)

De telefoons zijn 12x opgenomen volgens Rik. Daarvan zien wij er maar 11 in beeld. Dus ondanks dat Nienke niet een tweede keer met Rik gesproken heeft, ga ik er vanuit dat de keer dat Nienke per ongeluk met haar voet de hoorn aantikte toch meetelde.

Daan heel erg mols hier. Hij overacteerde ook, leek het. Nam 3 van de 4 hoorns op. Maar ik blijf bij Nienke. Zij speelt de heldin, overacteert haar klungeligheid en angst, is de enige die door de regie aan ons verkocht wordt als de deelneemster die de telefoons niet wil opnemen. En dan "oops"...

Dit is ook hoe ik het zie, al vind ik het niet sterk dat ze dan maar twee telefoons opneemt. Als ze de Mol is (wat ik wel denk), is ze misschien niet zo goed gekozen in deze zeer fanatieke groep. Dan kun je beter een Bram, Mateo, Quinty of Milan de mol maken.

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2026, 22:09:11 »
Als Nienke begint met abseilen is er op de grond een grote schaduw te zien van een vliegtuig. Maar het leek net een vleermuis of een draak.

Online Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2026, 22:15:14 »
Dit is ook hoe ik het zie, al vind ik het niet sterk dat ze dan maar twee telefoons opneemt. Als ze de Mol is (wat ik wel denk), is ze misschien niet zo goed gekozen in deze zeer fanatieke groep. Dan kun je beter een Bram, Mateo, Quinty of Milan de mol maken.

Mee eens. Mocht ze de mol zijn, dan heeft ze het echt zwaar in deze bloedfanatieke groep. En komt ze nog niet goed uit de verf tot nu toe.

Als Nienke begint met abseilen is er op de grond een grote schaduw te zien van een vliegtuig. Maar het leek net een vleermuis of een draak.
Zag ik ook! Inderdaad, toeval of geen toeval. En zagen we de mol aan het werk in opdracht 1? Zo ja, dan doet dit postuur ook meer denken aan Nienke dan aan Daan
« Laatst bewerkt op: 21-03-2026, 22:16:46 door Nat007 »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2026, 22:29:12 »
Terwijl Milan en Bram hier het meeste geld hebben ‘opgenomen’ zouden zij toch het meest verdacht moeten zijn, als je daarvoor uit een tunnel wilt komen. Ik verdenk beide niet echt. Maar na het 1e telefoontje zei Bram, misschien mn tactiek aanpassen, wat hij vervolgens niet deed. En na het 4e telefoontje begreep Milan ook dat deze kennis helemaal niet zo ontzettend in het voordeel van het bondje was en zelfs ten nadele van Bram. Het 'vertrouwen van het bondje' belangrijker dan een scherm kunnen ontwijken? Maar Bram heeft Milan wel mooi 4 keer laten opnemen… Ik vind het vreemd.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2026, 22:45:08 »
Ik vond het raden van die badspons door Milan erg verdacht. Bij mij kwam het over alsof hij al wist dat het om een badspons ging. Op de vraag of je het in de keuken gebruikte kreeg hij het antwoord ja. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een badspons in de keuken gebruikt. Natuurlijk gebruik je een schuurspons ook wel in de keuken, maar dit was heel duidelijk geen schuurspons. Ik vond het allemaal heel raar.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2026, 22:50:19 »
Bram adviseert alles op te nemen (-1000), geeft daarmee een vrijstelling weg en geeft een ander info en een joker. Welke kandidaat doet dat?

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2026, 22:53:47 »
Ik vond het raden van die badspons door Milan erg verdacht. Bij mij kwam het over alsof hij al wist dat het om een badspons ging. Op de vraag of je het in de keuken gebruikte kreeg hij het antwoord ja. Ik kan me niet voorstellen dat iemand een badspons in de keuken gebruikt. Natuurlijk gebruik je een schuurspons ook wel in de keuken, maar dit was heel duidelijk geen schuurspons. Ik vond het allemaal heel raar.

Het was toch ook geen badspons? Gewoon een vrij algemene spons om mee schoon te maken. En een spons kan je best in de keuken gebruiken. Of je auto mee poetsen, of je ramen. Ik had zelf een iets voorzichtigere 'ja' gegeven. We hebben ook niet de volledige 2 minuten gezien. Hij was in ieder geval de enige die nog logische vragen kon stellen daarboven. Verder is het voor de mol ook niet heel relevant of je dit wel of niet goed hebt. Zolang je die telefoon maar opneemt.

Online yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2026, 22:56:23 »
Het was toch geen badspons, maar een spons om ramen mee te wassen

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2026, 22:58:51 »
Er bestaat volgens mij een regel dat je binnen x aantal vragen met ja nee tot het gevraagde voorwerp kunt komen. (Vroeger had ik zo’n computertje die dat kon)  :-X
Milan was de enige die zijn hoofd koel kon houden en zodoende wel de juiste vragen kon stellen. Chapeau (vrij naar Rik).