En de spons raden viel mij ook op. De andere twee die speelden leken kansloos om het in 2 minuten te raden, maar Milan lukt het.
Ik heb nog even de vragen op een rij gezet. :
Nichtje: ik heb een object
in mijn handen...
Is het iets uit WIDM? Nee (waarom zou het, heeft ze misschien een joker in de hand?)
Is het iets persoonlijks van mij? Nee (waarom zou het iets persoonlijks zijn en wat is iets persoonlijks?)
Is het iets wat je gebruikt in huis? Ja (de stap van niet iets persoonlijks tot iets wat je gebruikt in huis is wel erg groot, waarom niet vragen of je het kan eten, of het een gebruiksvoorwerp is, of het groot is etc.)
Is het iets wat je gebruikt in de keuken? Ja
Is het iets wat je gebruikt om echt te koken? Nee
Is het een lepel of een vork of een mes? Nee (logische vraag zou dan zijn of je het gebruikt bij het eten; ooit gehoord van het concept 'bestek')
Is het iets om schoon te maken in de keuken? Ja
O, is het een afwasborstel? Nee (dan zou je eerder vragen of het voor de afwas is, dan zou het bijvoorbeeld afwasmiddel kunnen zijn, een afwasborstel)
Iets om droog te maken? Nee (het was iets om mee schoon te maken, dus geen handdoek of theedoek)
Is het een kraan? Nee (dat is geen object dat je in de hand hebt)
Is het 'n 'n (nichtje maakt bewegingen met haar mond) sponsje? Jaaa (het was zeker geen spons
je en ook niet een sponsje dat je gebruikt in de keuken)