Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hulplijn  (gelezen 6235 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Hulplijn
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2026, 10:44:18 »
De reactie van Tobi na afloop van zijn gesprek met Daan kwam gespeeld over.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2026, 10:48:46 »
Ik vond Daan hier razend mols want hij gebruikte als enige HET goede argument, het leek wel voorbereid. Hij zei namelijk na telefoon 2: "er is mij net een joker aangeboden dus ik neem de volgende ook aan". Daar kon Delilah niets meer tegenin brengen natuurlijk, dan kan je praten als Brugman maar dit is gewoon een ijzersterk argument. Het telefoongesprek van Eveline was veel rommeliger. Als je wil kun je inderdaad Matteo verdenken hier omdat hij haar probeerde te overpoweren met mansplaining en zij daarom juist de kont tegen de krib gooide en de telefoontjes verder gewoon WEL aannam. Dit moet je gewoon niet doen bij Eveline.... tenzij je de mol bent natuurlijk haha.
:)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2026, 13:48:11 »
De reactie van Tobi na afloop van zijn gesprek met Daan kwam gespeeld over.
Nogal inderdaad. De reactie van Daan ook trouwens. Waarom sorry zeggen op het moment dat hij de telefoon er weer oplegt. Hij hoeft toch niet sorry te zeggen tegen Tobi omdat hij die joker niet heeft verdiend. Verder vind ik hem er op dat moment best wel relaxed bij hangen.

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 23-03-2026, 06:41:05 »
Ik zou als mol niet graag beneden staan als ik zo weinig mogelijk geld in de pot wil. Je kunt dan eigenlijk (als mol) alleen maar vanuit omgekeerde psycholgie je abseilpartner overdreven aanzetten tot niet opnemen (zodat deze dat juist wel doet) aangezien iedereen beneden belang heeft dat er niet opgenomen moet worden om zodoende 8 of minder opgenomen telefoontjes te bereiken wat weer zou betekeken dat zij hun scherm niet hoeven te zien.

Dus mijn conclusie is dat de mol wel aan een toren hing en een extra potleedstreep gaat door de namen van diegenen die beneden stonden: Bram, Matteo, Quinty. Delilah stond ook beneden, maar die vloog er uit.

Beneden kon je ook invloed hebben. Ze hebben bijvoorbeeld de duo's heel raar verdeeld. Matten wilde niet met z'n roomie Milan, waardoor hij met eyeliner uitkwam. Door duo's te kiezen die elkaar niet vertrouwen en af te spreken dat ze sowieso wel telefoons kunnen opnemen (maar niet de eerste 2), was er geen kans meer op slageb

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #44 Gepost op: 23-03-2026, 11:31:03 »
Verschilt denk ik ook een beetje per persoon. Sowieso de vraag of we alle vragen/volledige tijd hebben gezien, maar ik vond de vragen en stappen van Milan helemaal niet zo raar. Ook wetende dat je op 50 meter hoogte hangt en snel moet schakelen. En het was inderdaad geen sponsJE, maar wel gewoon een schoonmaakspons die je oa in de keuken kunt gebruiken toch? Bij ons ligt zo'n spons in ieder geval gewoon tussen de schoonmaakspullen.

Ik heb nog even de vragen op een rij gezet. :

Nichtje: ik heb een object in mijn handen...
Is het iets uit WIDM? Nee  (waarom zou het, heeft ze misschien een joker in de hand?)
Is het iets persoonlijks van mij? Nee (waarom zou het iets persoonlijks zijn en wat is iets persoonlijks?)
Is het iets wat je gebruikt in huis? Ja (de stap van niet iets persoonlijks tot iets wat je gebruikt in huis is wel erg groot, waarom niet vragen of je het kan eten, of het een gebruiksvoorwerp is, of het groot is etc.)
Is het iets wat je gebruikt in de keuken? Ja
Is het iets wat je gebruikt om echt te koken? Nee
Is het een lepel of een vork of een mes? Nee (logische vraag zou dan zijn of je het gebruikt bij het eten; ooit gehoord van het concept 'bestek')
Is het iets om schoon te maken in de keuken? Ja
O, is het een afwasborstel? Nee (dan zou je eerder vragen of het voor de afwas is, dan zou het bijvoorbeeld afwasmiddel kunnen zijn, een afwasborstel)
Iets om droog te maken? Nee (het was iets om mee schoon te maken, dus geen handdoek of theedoek)
Is het een kraan? Nee (dat is geen object dat je in de hand hebt)
Is het 'n 'n (nichtje maakt bewegingen met haar mond) sponsje? Jaaa (het was zeker geen sponsje en ook niet een sponsje dat je gebruikt in de keuken)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 23-03-2026, 16:05:45 »
Beneden kon je ook invloed hebben. Ze hebben bijvoorbeeld de duo's heel raar verdeeld. Matten wilde niet met z'n roomie Milan, waardoor hij met eyeliner uitkwam. Door duo's te kiezen die elkaar niet vertrouwen en af te spreken dat ze sowieso wel telefoons kunnen opnemen (maar niet de eerste 2), was er geen kans meer op slageb

Ja eens, jij zegt het wat duidelijker dan ik  ::ok::
Vanaf de grond vind ik Matteo en Bram erg verdacht.

Mocht de mol dan toch voor abseilen hebben gekozen, dan zijn Daan en Milan hier ook vreemd bezig.
Als Nienke de mol is, dan had ze toch wat vaker een telefoontje opgenomen denk ik. Hier vind ik haar onmols.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Michielos

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2026, 16:54:28 »
Twee zaken die mij opvielen aan deze opdracht. Ik weet niet of andere kijkers het ook is opgevallen.

Quinty heeft bij deze opdracht een oortje in. Die is heel eventjes in beeld als ze telefoneert. Buiten de opdracht heeft ze niets in haar oor. Ook de andere kandidaten niet. Wat zou dit betekenen?

En dan meteen ook maar even een verdachtmaking: het hele seizoen draait om zien/ogen/vizier e.d. Ook opdrachten hebben dit thema in zich. Eveline kreeg haar goede vriendin aan de telefoon. Ze moest raden wat zij in haar handen had. Dat was een dobbelsteen. Wat heeft een dobbelsteen? Ogen.

Of is dit too obvious?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #47 Gepost op: 23-03-2026, 16:58:45 »
Het lijkt mij evident dat voor de communicatie met beneden alle abseilers een oortje in hebben, de rest heeft dat dan in het rechteroor.

Offline Mol-NL

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2026, 17:27:52 »
Klopt, meerdere kandidaten hebben oortjes in.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2026, 19:33:20 »
ik denk dat de telefoon voor de sier is en het geluid op de oortjes zit (telefoons lijken ook geen snoer te hebben)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2026, 20:23:01 »
De telefoons die ze gebruiken zijn in principe gewoon mobiele telefoons in een retro-jasje. Werken hetzelfde als een retro-telefoon, maar hebben een simkaart.
Telefoon beneden zou wel show kunnen zijn, of alleen gebruikt voor audio-input. Ik denk dat het een beetje omslachtig was, omdat productie nog controle wilde houden als de abseilers aan de telefoon waren. De kandidaat beneden kon wel meeluisteren, maar de abseilers konden hun medekandidaat niet meer horen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2026, 22:30:53 »
Ik vind het vanuit kandidaats oogpunt volkomen logisch wat Bram doet. Je weet dat er een mol in het spel is en dat de kans dat de afgesproken tactiek daadwerkelijk gevolgd wordt nihil is. Dan kun je net zo goed voor alle telefoontjes gaan, oké  dan verdien je geen geld maar wel alle info die eruit voortkomt en daarmee mogelijk een flinke voorsprong op je medekandidaten.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 24-03-2026, 11:22:35 »
Je weet ook dat de mol zich erg verdacht maakt als hij 4 telefoons opneemt en de rest maar 1 of 2. En wil je dit als mol voor zeg €250. Maar met naast een mol ook kandidaten die graag de mol willen lijken faalt eigenlijk elk plan.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2026, 11:27:40 door MartinJ »

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #53 Gepost op: 24-03-2026, 13:07:38 »
Ik denk dat Bram echt een kandidaat is. En inderdaad denkt dat er sowieso meer dan 8 telefoontjes opgenomen worden. Dus dan maar voor al die info gaan. Op zich wel een logische gedachtegang. En als anderen Bram daardoor extra verdacht vinden, des te beter.

Een mol kan daar natuurlijk weer gebruik van maken. Milan denk ik dus. “Toevallig” net aangesloten bij het bondje, bij The Eye Of The Tiger. Hij volgt blindelings wat Bram aangeeft.

Offline Minerva

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 28-03-2026, 23:54:31 »
Milan gebruikte de tekst van K3 (de drie keien in beeld?) uit het nummer Teleromeo. Wie heb ik aan de lijn?

Een Romeo is een undercover agent oftewel een mol. Hij hing daar ook heel relaxed aan dat touw alle telefoons op te nemen onze Tele Romeo.

« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 11:37:12 door Minerva »

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2026, 07:17:01 »
Ik had bij Daan's dramaqueengedrag echt een deja vu met Inge. Die zat ook zo te huilen en snotteren toen ze van die hoge wolkenkrabber moest abseilen. "Dat doet een mol toch niet". Alleen was dit toneelstukje dan blijkbaar alleen voor Delilah bedoeld. Maar het werkte wel... ze vloog er zelfs meteen uit.
:)

Offline Minerva

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 29-03-2026, 11:38:21 »
Uit de telefoongesprekken kwamen vier voorwerpen uit de "Hulplijnen" naar voren. Deze vier voorwerpen kunnen alle vier verwijzen naar de voetbalclub AC Milan.

Dobbelsteen (3 van Milan) zie mijn eerdere posting over AC Milan elders (mag niet crossposten)
Banaan. Een banaan werd in 2014 naar een speler van AC Milan gegooid.
Riem. Zou een riem kunnen zijn die met het logo van AC Milan (lijkt op een oog) wordt verkocht als merchandise door deze voetbalclub. Die hebben ook zo'n zwarte riem in de collectie
Spons.  Zou kunnen verwijzen naar sponsoring van Dyson? Schoonmaak middelen. Zij sponsoren AC Milan sinds maart 2026!

Offline Meraikol

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 6-04-2026, 21:32:46 »
Mijn dochter kijkt altijd veel later de aflevering. Toen ik met haar mee keek naar deze opdracht viel het me op dat er beneden op de grond een plank lag met 3 zwarte stenen er op. Ook lagen er 3 zwarte langwerpige voorwerpen naast. Werkelijkwaar geen idee wat het is en waarom het daar lag. Misschien ligt het er altijd al, maar ik vond het vrij random. Iemand daar nog gedachtes bij of zie ik nou echt gewoon spoken?? haha

Offline Minerva

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 6-04-2026, 21:34:37 »
Een verwijzing naar K3, het nummer TeleRomeo volgens mij. Milan zong daar min of meer een zin van in de abseilopdracht toen hij de telefoons aannam. Een Romeo is een undercover agent.

« Reactie #59 Gepost op: 7-04-2026, 20:59:30 »
Mijn dochter kijkt altijd veel later de aflevering. Toen ik met haar mee keek naar deze opdracht viel het me op dat er beneden op de grond een plank lag met 3 zwarte stenen er op. Ook lagen er 3 zwarte langwerpige voorwerpen naast. Werkelijkwaar geen idee wat het is en waarom het daar lag. Misschien ligt het er altijd al, maar ik vond het vrij random. Iemand daar nog gedachtes bij of zie ik nou echt gewoon spoken?? haha

Volgens mij bedoel je dit (zie foto). Ik denk dat ze deze plank uit veiligheid over put/gat hebben gelegd, verzwaard met de 3 stenen.

En die 3 langwerpige voorwerpen zijn er eigenlijk 4. Zijn het wagenassen?

Ik zie hier geen hints in.