Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Weet je?  (gelezen 5430 keer)

Offline Marimol

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Weet je?
« Reactie #20 Gepost op: 30-03-2026, 09:52:55 »
Voor deze opdracht was 45 minuten tijd om veertig zakken te vullen en goed te bezorgen. Uiteindelijk leverden  er maar 20 zakken geld op.

De jokeractie van Daan kreeg veel aandacht in de montage maar ik kan me niet voorstellen dat dat 20 zakken gekost heeft in die 45 minuten die ze hadden voor de opdracht. Het zal wat tijd gekost hebben maar in een shot zagen we ook dat de dames na afloop ontdekten dat er veel zakken verkeerd lagen. Matteo somde al veel mogelijkheden op over hoe te mollen. Mogelijkheden die een hardwerkende kandidaat of mol goed gebruikt kan hebben. ( en ondertussen iedereen die op zoek was naar jokers aan te spreken over hun aandeel in de opdracht  ;D )

Offline MolFan1990

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 30-03-2026, 11:09:13 »
Zou fantastisch zijn als de Mol aan een van de vrouwen gevraagd heeft om het woord 'Joker' net even iets te hard te zeggen in de buurt van kandidaten, en op die manier het hele spel plat te leggen. Het had helemaal fantastisch geweest als de Mol dan ook direct gebruik had gemaakt van die zoektocht naar jokers door zakken te verwisselen of te legen zodat de 20 kg niet meer klopt.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 30-03-2026, 12:07:20 »
Er werd tegen Bram gezegd dat hij op een gegevens moment ook 15-20 min weg was. Dat heeft zeker invloed op de opdracht. Er werd inderdaad gesuggereerd dat er zakken fout lagen, maar volgens mij viel dat wel mee als je zag dat er echt nog geen 40 zakken op de tafel lagen. Ik betwijfel of het gewicht echt 100% gecontroleerd is. Want dat zou te makkelijk mollen zijn 1 handje eruit en het klopt al niet meer. Volgens mij was dat meer bedoeld om een vertragende factor te hebben/ te laten zien hoe dat daar gaat dan dat echt een mol optie was.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2026, 04:19:44 »
Zou leuk zijn als er een zak in beeld is geweest waar in het Swahili op stond: de mol is ….  ;D

Edit: dat blijkt te zijn: Mole ni …
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 04:21:45 door Contraspion »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2026, 22:08:04 »
Ik verwachtte dat die zak er zeker bij zat of misschien een iets langere zin die bijvoorbeeld betekent de gene in de groep die de boel bedriegt is… maar dan hadden we die wel gezien toch? Te leuk om niet te tonen.. of je ziet de mol bij de ontknoping die zak ergens anders dumpen.

Offline Olivia Box

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2026, 23:37:13 »
Tuurlijk stast er op de gehele zak for export.
Maar wat laten ze zien in het allerlaatste shot? Alleen For ex.
Vandaar wwn mooie hibt misschien naar Milan.
FOREX - Valuatahandel -> Penningmeester = Milan

Tuurlijk stast er op de gehele zak for export.
Maar wat laten ze zien in het allerlaatste shot? Alleen For ex.
Vandaar wwn mooie hibt misschien naar Milan.
FOREX - Valuatahandel -> Penningmeester = Milan

Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 5.
Kan zijn dat dit naar Fox sport...verwijst aangezien we expres niet alle letters tezien krijgen.

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2026, 08:01:11 »
Ik heb eens goed op die zakken gelet maar ik heb ze niet kunnen betrappen op het verplaatsen van zakken. Alle zakken die ergens neer werden gezegd bleven daar volgens mij gewoon liggen.
Ik heb 19 zakken geteld en uiteindelijk werden er 20 goedgekeurd.
Het lijkt er toch op dat de molacties niet bij het verplaatsen van zakken heeft plaatsgevonden.

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2026, 14:42:52 »
Ik heb eens goed op die zakken gelet maar ik heb ze niet kunnen betrappen op het verplaatsen van zakken. Alle zakken die ergens neer werden gezegd bleven daar volgens mij gewoon liggen.
Het lijkt er toch op dat de molacties niet bij het verplaatsen van zakken heeft plaatsgevonden.

Goed uitgezocht! Dus Nienke die aan het einde roept dat er een boel zakken fout liggen, heeft het dus mis? Vreemd dat ze dit dan roept, had ze gehoopt dat er toch wat gewisseld zou worden?
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2026, 22:08:03 »

Interessant.  Goed uitgemolt

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 2-04-2026, 20:29:45 »
Ze zijn dus niet verplaatst nadien, maar je kan natuurlijk ook iemand een zak meegeven en de verkeerde naam eraan koppelen.

Zo vermoedde 1 van de dames volgens mij dat die zak met Italië bij Mateo thuis hoorde, terwijl ze later ontdekte dat die bij Daan hoorde. Als iemand hem dan bij Daan ziet liggen, kan die denken dat die verwisseld is bijv.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #30 Gepost op: 3-04-2026, 09:36:22 »
Er waren 2 zakken met Italië.

Er lagen aan het eind 25 zakken. ER zijn er dus 5 fout gekeurd.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 3-04-2026, 12:25:52 »
Wat mij verbaasd is dat niemand Bram verdacht vond. In het begin laat hij de bonen uit de klep spuiten. Kost tijd van de kandidaten om de klep dicht te krijgen en de bonen in de zakken te doen.
Mij leek dit een Molactie.Verder zie je Bram regelmatig doelloos rondlopen. Volgens mij was hij diegene die zich het minst heeft ingespannen.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 3-04-2026, 16:13:44 »
Bram was inderdaad aan het klungelen maar dat werd uitdrukkelijk in beeld gebracht waardoor ik denk dat hij weer nepmolt. Dat Milan met een zak net niet op tijd is kwam ook uitdrukkelijk in beeld.
Het doen zoeken naar jokers zou een geniale molactie van Daan kunnen zijn. Wat ik ook verdacht vind is dat Daan snel stopte met het zoeken van jokers evenals Matteo. Heeft één van die twee zakken verwisseld terwijl de anderen naar jokers zochten?

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2026, 16:22:19 »
Nienke veel afwezig. Heeft zij ‘joka’ ingefluisterd en Daan dit opgevangen?

Nog leuker: Nienke vermomd tussen de vrouwen aan de tafels, bv met een rood hoedje?
Dit is zeer onwaarschijnlijk, dan zou Quinty die samen met haar de vertalingen deed en de zakken vulde dat gemerkt hebben. Er werd eerder geopperd dat de mol bij de fotograferende toeristen zat in de opdracht met de jeeps, dat de mol op de kandidaten schoot bij de eyeopener en ook dat de mol bij de bewakers zat met de drones.
Ik vind alleen dat de mol bij de schutters zat in de opdracht eyeopener aannemelijk omdat de schutters niet herkenbaar zijn en de kandidaten uit de opdracht verdwijnen nadat ze zijn geraakt of geld hebben gevonden.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2026, 22:47:38 door Luc »