Auteur Topic: Aflevering 5 - Met een schuin oog kijken  (gelezen 8858 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Met een schuin oog kijken
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2026, 22:11:47 »
Ik merk dat ik de groep enorm saai vind en dat komt vooral door Nienke en Eveline, die wat mij betreft niet echt een persoonlijkheid hebben. Ik baal dat Geraldine het veld heeft moeten ruimen voor Eveline en had liever Delilah gehad dan Nienke. Ik vind het echt twee saaie mutsen (sorry). Ben daarom ook niet zo enthousiast over dit seizoen, gemiste kans.

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2026, 22:13:24 »
Of de inspiratie is echt op 🫤 Ik vraag me af, als er inderdaad een hint in zit, is het dat waard om zoveel soortgelijke opdrachten te hebben???

Ik ben ook wel benieuwd inderdaad of er een reden is dat er elke aflevering een soortgelijke opdracht lijkt terug te komen. Welke ik trouwens deze week ook weer erg vermakelijk vond op zichzelf, maar de herhaling valt wel op.

Ik vind dit trouwens echt de leukste kandidatengroep in jaren zo vol in het spel en fanatiek.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2026, 22:16:55 »
::rofl:: ::rofl::

Mee eens, ik vind het ook net te lastig voor de kandidaten, hoewel het wel een leuk idee is.
Wel leuk om goed te horen wie nou wie verdenkt! Milan zit op Quinty en Matteo, dat is nieuw voor mij.

Het was een heel klein risico voor de makers, maar toch zeker een groter risico dan de tafelopstelling hij de 1e aflevering (toen was het echt volledig te verwachten dat de nieuwbakken deelnemers bij hun eigen tafeltje en scherm gingen zitten).

-Het viel tenminste 1 iemand op dat de beelden van de anderen voorbij tikten en dat daar iets mee kon zijn
-Iedereen was er deze keer op beducht dat de mol mogelijk te zien zou zijn of ontdekt kon worden weer
-Het belang van het getal 26 kwam tot treurens toe terug dit seizoen
-De tablets hadden een pauze en terugspoel optie

Dus hier zal de mol toch wel even zenuwachtig zijn geweest denk ik.

Wat vond je origineel aan de scrotumzakjes opdracht? Voor mijn gevoel is die opdracht dit seizoen al vier keer voorbijgekomen. Verder inderdaad een super leuke groep
Hehe scrotumzakjes. Ja het was een treurig gezicht, die eindshots met die gemiste verfrommelde zakjes in het gras.  Tsja, in deze categorie hebben we inderdaad al veel vaker opdrachten gezien, maar ik vond het zelf leuk op hoeveel manieren er hier gemold kon worden - op het platform, in het veld door je te laten afschieten, door zakjes weg te moffelen of door geld uit de zakjes te laten verdwijnen. Dus er was een hoop om op te letten en doolhoven met jagers zijn sowieso spannend. En de koffiebonen opdracht had ook veel manieren om te mollen, dus ook leuk kijken - de Swahili zinnen verhaspelen en de verkeerde tekst doorgeven, de tekst aan de verkeerde deelnemer verbinden, de juiste zak op de verkeerde tafel en bij de verkeerde persoon neerleggen, tijdrekken door naar jokers te zoeken. Plus de humor en de banter tussen Daan, Bram en Matteo en Milan maakten het ook vermakelijk.

Dat er geen executie is is een dikke tegenvaller. Maar wat een verschil in kwaliteit en gelaagdheid vergeleken met de seizoenen van voor het jubileumseizoen.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2026, 22:29:51 door Nat007 »

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2026, 22:23:41 »
De titel 'met een schuin oog kijken' is letterlijk door Matteo uitgesproken in het bonusmateriaal van aflevering 1.

Ik vond de aflevering niet zo interessant. De opdrachten missen echt variatie. Ik heb het gevoel alsof ik ze al zo vaak heb gezien. Tof dat we de mollicitaties zien, jammer dat dit weer zoveel geld kost uit de pot.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2026, 22:28:19 »
Ik denk trouwens als ze vorige week met het abseilen 4 man zonder scherm hadden (in dit geval was Delilah er niet uitgegaan), we deze week niet het einde hadden gehad zoals we dat nu gezien hebben. Zal wel aanpassing geweest zijn in het draaiboek.

De koffiezakken en het doolhof was beide prima te spelen met zowel 7 als 8 kandidaten.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2026, 22:32:21 »
Ik denk trouwens als ze vorige week met het abseilen 4 man zonder scherm hadden (in dit geval was Delilah er niet uitgegaan), we deze week niet het einde hadden gehad zoals we dat nu gezien hebben. Zal wel aanpassing geweest zijn in het draaiboek.

Wat bedoel je daarmee?

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2026, 22:36:15 »
Wat bedoel je daarmee?
Vorige week stuurden de makers al aan op een aflevering zonder afvaller. De prijs was immers dat als max 8 telefoontjes werden opgenomen, dat Bram, Matteo, Delilah en Quinty hun scherm niet hoefden te zien. Als dit gelukt was, hadden de 4 abseilers groen gehad en zou het rode scherm bij de 4 bellers zitten. Iedereen door naar aflevering 5. Nu was er na de opdracht met de video's geen test, dus zo hebben we alsnog een aflevering zonder afvaller die ze blijkbaar graag wilden hebben, snap je? :)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2026, 22:42:45 »
Vorige week stuurden de makers al aan op een aflevering zonder afvaller. De prijs was immers dat als max 8 telefoontjes werden opgenomen, dat Bram, Matteo, Delilah en Quinty hun scherm niet hoefden te zien. Als dit gelukt was, hadden de 4 abseilers groen gehad en zou het rode scherm bij de 4 bellers zitten. Iedereen door naar aflevering 5. Nu was er na de opdracht met de video's geen test, dus zo hebben we alsnog een aflevering zonder afvaller die ze blijkbaar graag wilden hebben, snap je? :)

Maar dan was er alsnog iemand afgevallen, alleen hadden er 4 een vrijstelling gehad.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2026, 22:46:35 »
Maar dan was er alsnog iemand afgevallen, alleen hadden er 4 een vrijstelling gehad.
Nee toch? Want dan had het rode scherm dus "gratis" groen gehad. Een scherm niet zien is een vrijstelling, maar het betekent ook dat als degene met de slechtste test hierbij zit, er niemand afvalt. Kans van 1 op 4 of zelfs 3 (als de mol abseilt) zou niet heel fair zijn. Zo'n moment waarbij we dan in afl 10 hadden gehoord wie van de 4 die hun scherm niet hoefde te zien eigenlijk rood had gehad.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 28-03-2026, 22:47:18 »
Nee. Als één van die 4 die hun scherm niet zouden zien de test het slechts hadden gemaakt dan had niemand een rood scherm gehad. Dit is het verschil tussen een vrijstelling en het scherm niet te zien krijgen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #30 Gepost op: 28-03-2026, 23:26:10 »
Tja.. beetje zo'n typische halfweg aflevering. Oké, maar ook niet denderend. Jammer wel weer van die aanslag op de pot. Ik vond het al heel wat dat eindelijk de 10.000 weer eens werd aangetikt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2026, 23:33:05 »
Tja.. beetje zo'n typische halfweg aflevering. Oké, maar ook niet denderend. Jammer wel weer van die aanslag op de pot. Ik vond het al heel wat dat eindelijk de 10.000 weer eens werd aangetikt.

Vergeleken met de laatste jaren is het opvallend hoeveel geld er wordt opgehaald. (Ondanks de -3500). Hebben we dit jaar een slechtere mol?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2026, 23:44:47 »
Ik denk dat het vooral te maken heeft met een aantal hogere bedragen. Na de €4500 in aflevering 1 is er ook weer niet zo heel veel bijgekomen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2026, 23:47:04 »
Ik heb ook het idee dat er minder alles of niets opdrachten zijn. Zodat er wel iets verdiend wordt, maar niet de volle mep.

Online Delightz

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2026, 23:57:33 »
Ik vond het een prachtige aflevering. In beide opdrachten genoeg mogelijkheden om te mollen, met name in de eerste opdracht. Mooi hoe ze meer over elkaar te weten komen. De reis naar de Masai en de terugkeer naar de schermen was wat mij betreft een verrassend hoogtepunt, waarbij het niet gezegd is dat er 3500 uit de pot zou gaan. Wie hier precies de doorslag gaf ga ik nog terugkijken, was een wat chaotisch moment. Dat Rik uitleg gaf over de 26 seconden vond ik juist heel sterk bedacht. Wat dit programma de moeite waard maakt, is als het niet zo voor de hand ligt. Wel jammer dat er niemand is afgevallen.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: Aflevering 5 - Met een schuin oog kijken
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2026, 00:14:19 »
Prima aflevering weer ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2026, 00:19:13 »
Weer een toffe aflevering.

Koffieopdracht: Simpel, maar op heel veel manieren te mollen. Verkeerde vertalingen doorgeven, tijdrekken bij de naambordjes, te weinig koffiebonen in de zakken gieten...

Plantageopdracht: Ook goed te mollen. Tijdrekken zonder iets te doen, muntjes of buideltjes weggooien/verstoppen, aanwijzingen net wat verdraaien.

De laptops: Jammer van het geld uit de pot, en ook weer een echte dooddoener, maar de discussie vooraf is dan weer wel heel interessant.

En toch vind ik de 3500 euro nog best meevallen aangezien ze in principe de laatste paar afleveringen best redelijk verdiende, dus tja als ze dit doorzetten hebben ze in aflevering 7 al weer rond de 10k terug.
Maar het lijkt me sterk dat de makers nog opdrachten met zoveel geld erin gaan stoppen als de eerste 4 afleveringen. Aangezien deze afleveirng al laag zat met max... wacht eens even... 3500 euro!  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2026, 08:19:17 »
Ik ben in slaap gevallen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2026, 08:58:24 »
De pot liep al veel te snel op, ook deze aflevering weer en dat het stoeltje wisselen geld ging kosten had ik wel verwacht. Erg voorspelbaar en speltechnisch niet zo interessant.
Heb weinig behoefte om terug te kijken, dat zegt eigenlijk alles. De molactie ‘er liggen jokers, want de lokale bevolking zegt het’ , is van hetzelfde niveau als deze aflevering.
Daan is in de biechten alleen nog maar kandidaten zwart aan het praten, deze keer Matteo, omdat hij zijn mollicitatie zag. Geen interessante TV.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2026, 09:02:26 »
De pot liep al veel te snel op, ook deze aflevering weer en dat het stoeltje wisselen geld ging kosten had ik wel verwacht. Erg voorspelbaar en speltechnisch niet zo interessant.
Heb weinig behoefte om terug te kijken, dat zegt eigenlijk alles. De molactie ‘er liggen jokers, want de lokale bevolking zegt het’ , is van hetzelfde niveau als deze aflevering.
En dan Bram die reageert met: ‘’dan laat ik alles liggen, want een joker gaat voor!’ Daan en Bram zijn opgegroeid met het idee dat Wie Is De Mol voor kinderen is en geven daar nu onbewust invulling aan. De tijden van spannende, zenuwslopende Wie Is De Mol scenes zijn uit het verre, verre verleden. Maar wat ook niet helpt is dat er twee hulpmollen zijn gekomen, Bram en Milan, die het er graag dik bovenop leggen waardoor er flauwe situaties ontstaan.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 09:18:55 door Run »