Auteur Topic: Aflevering 5 - Met een schuin oog kijken  (gelezen 8861 keer)

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Met een schuin oog kijken
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2026, 10:05:41 »
Met afstand de minst leuke aflevering, vond er weinig aan. Weer een opdracht met bewakers, weer een opdracht met een hoop mingeld, erg jammer. En dan ook nog eens geen afvaller. :-\\

De lichtpuntjes waren opdracht 1 en de mooie beelden, ook leuk om te zien hoeveel plezier ze samen hebben. Al mag het van mij best wat pittiger naar elkaar toe.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2026, 10:40:51 »
Poeh wat een zure reacties, ik heb weer heerlijk genoten en gelachen, super leuke grappige mensen, leuke spellen waarbij je tenminste ziet wat er gebeurt, leuke rol voor Rik, de laatste drie jaar vind ik het echt zoooo veel beter dan de jaren ervoor. Nee ik vind dit seizoen in een woord geweldig en nix op aan te merken! Denk ook dat we gewoon de mol acties inbeeld zien bij deze regisseur!

Offline Iriss

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2026, 14:39:37 »
Poeh wat een zure reacties, ik heb weer heerlijk genoten en gelachen, super leuke grappige mensen, leuke spellen waarbij je tenminste ziet wat er gebeurt, leuke rol voor Rik, de laatste drie jaar vind ik het echt zoooo veel beter dan de jaren ervoor. Nee ik vind dit seizoen in een woord geweldig en nix op aan te merken! Denk ook dat we gewoon de mol acties inbeeld zien bij deze regisseur!

Amen!  ::bravo::

Offline marver1982

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2026, 15:36:12 »

Helemaal eens! Vond het een toffe aflevering. Volgens mij hebben ze op punten wat meer gekeken naar hun Vlaamse collega’s. En dat bevalt me wel :)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 29-03-2026, 16:49:53 »
Nu wakker gekeken, leuke opdrachten. Ik denk alleen dat de groep het iets te gezellig heeft met elkaar waardoor er weinig spanning te bespeuren is onderling.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 29-03-2026, 18:40:25 »
Het feit dat deze aflevering niemand uitviel sterkt mij het vermoeden dat ze met 4 naar de finale gaan. Wellicht is Eveline (die een rood scherm kreeg en kandidaten kan afstrepen) er bij.

Online Kukai

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] Met een schuin oog kijken
« Reactie #46 Gepost op: 29-03-2026, 18:50:31 »
Ik heb ook het idee dat er minder alles of niets opdrachten zijn. Zodat er wel iets verdiend wordt, maar niet de volle mep.

De pot moet hoog genoeg zijn om voor te willen strijden. In vorige seizoenen was dat geen factor meer voor kandidaten
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 29-03-2026, 19:54:56 »
De pot is al jaren gelimiteerd tot ongeveer 10.000. Hoger mag blijkbaar niet meer van de NPO

De pot moet hoog genoeg zijn om voor te willen strijden. In vorige seizoenen was dat geen factor meer voor kandidaten

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 30-03-2026, 00:06:35 »
De pot is al jaren gelimiteerd tot ongeveer 10.000. Hoger mag blijkbaar niet meer van de NPO

Hij mag wel hoger, maar de NPO zit vastgeroest in het idee "beste mol ooit = laagste pot ooit"

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 30-03-2026, 09:29:40 »
Ik vond het een leuke aflevering die wat filmisch voelde. Dat van dat mingeld wat een groepsbeslissing dus ik vind niet dat we dit kunnen wegzetten als veiling. Wel opvallend dat iedereen die 3.500 eruit blijkbaar ok vond.

Handig dat we iets meer van de echte verdenkingen kregen te zien maar voor de zoektocht is een afvallerloze aflevering jammer (al werd het wel leuk gebracht). Ze zijn al erg lang in het binnenland. Ik hoop dat ze wel nog naar Zanzibar raken. Voor mij is die stad met oude binnenstad en lokale cultuur echt het selling point van Tanzania.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 30-03-2026, 09:58:11 »
1 persoon heeft nu wel heel veel voordeel; die kan de mollicitatie vergelijken met wat er in de groep gebeurt. Als Bram al niet op Daan zat, zit ie het nu zeker.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 30-03-2026, 12:11:03 »
Hij zat niet op Bram en nu nog steeds niet. Als zijn mollen af zouden vallen zou hij misschien switchen, maar uit zijn biechten bleek dat hij nu echt niet opeens 100% geswitcht is.

Deze aflevering heeft echt weer onderstreept dat Daan niet keihard wordt verdacht in de groep.

Offline Mollie25

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 30-03-2026, 15:12:05 »
Leuke eerste opdracht, die lekker een beetje ouderwets ‘Wie is de mol?’ aanvoelde. Vooral weer genoten van het olijke duo Daan en Bram!

De tweede opdracht was helaas weer de zoveelste herhaling van een bewaker-opdracht. Best leuk als de mol hierdoor inderdaad steeds een kans heeft om in een pak mee te jagen op de kandidaten, die zo steeds ‘oog in oog’ met de mol kunnen staan, maar voor ons als kijker wordt het nu wel erg eentonig dat 1 van de 2 opdrachten telkens op hetzelfde neerkomt.

Jammer ook dat de aflevering als een nachtkaars uitging zonder afvaller ipv traditiegetrouw met test en eliminatie. Hopelijk wordt vanaf volgende week de vertrouwde structuur weer aangehouden.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #53 Gepost op: 30-03-2026, 21:17:03 »
Gekke laatste ~5 minuten. Geen spanning, geen spel. Rondrijden en natuurbeelden.

Voor spanning en spel moet je echt niet meer naar Wie is de Mol kijken, het is een groepsreis met opdrachtjes !!

En wie het hier niet mee eens is, liegt tegen zichzelf  ::rofl::

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #54 Gepost op: 30-03-2026, 21:17:41 »
Nu wakker gekeken, leuke opdrachten. Ik denk alleen dat de groep het iets te gezellig heeft met elkaar waardoor er weinig spanning te bespeuren is onderling.

dit

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 30-03-2026, 22:20:55 »
Ik vind het wel te prijzen dat de groep uitspreekt voor de hoogste pot te willen gaan. Niet dat de acties dat allemaal ook tonen, maar het is een begin.

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2026, 22:23:48 »
dat klopt en daar kan ik niks tegen inbrengen. maar eerlijk? waarom gingen ze voor die 3500 uit de pot?

Ik snapte Milans opmerking ook niet. "goed dat we hiervoor zijn gegaan" terwijl hij ook zegt dat hij Eveline niet verdenkt en er niks aan had... dan ben je toch gewoon een slechte kandidaat? want waarom wil je die 3500 eruit?

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 30-03-2026, 22:31:34 »
Ja, tenzij je wel denkt: niets is wat het lijkt. Het levert misschien alsnog iets op. Wat ook het geval was, maar wel te moeilijk misschien.

Maar stel: jij bent de enige die niet gaat kijken, en je hoort daarna deze uitleg van Rik. Of wellicht is er wel een testvraag over het filmpje dat je gezien had kunnen hebben. Ook dat soort dingen tellen mee. Als iedereen gaat kijken, ga je niet voor €500 risico lopen, lijkt mij

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 30-03-2026, 22:34:46 »
dat klopt en daar kan ik niks tegen inbrengen. maar eerlijk? waarom gingen ze voor die 3500 uit de pot?

Ik snapte Milans opmerking ook niet. "goed dat we hiervoor zijn gegaan" terwijl hij ook zegt dat hij Eveline niet verdenkt en er niks aan had... dan ben je toch gewoon een slechte kandidaat? want waarom wil je die 3500 eruit?
Hij hoopt dat zijn bondje hem info gaat geven denk ik.
Overigens sluit ik echt niet uit dat er een kandidaat is die wel op 26 sec de mol heeft gezien, als in de balk onderin de tijd meeliep. Ik denk alleen niet dat ze dat nu bekend maken (net als Nikki die Jeroen had gezien). Je zou dan immers kunnen ontdekken wie die kandidaat verdenkt en dus wie de mol is.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 30-03-2026, 22:35:19 »
Precies, het zou theoretisch kunnen dat iemand wel 26 seconden heeft geteld en nu dus weet wie de mol is. Door de uitleg van Rik zo expliciet te maken, kan diegene dat met 100% zekerheid weten. Ook best een risico van het programma eigenlijk. Je kunt immers niet zeker weten of iemand die gedachte heeft gehad.