Auteur Topic: Aflevering 5 - Met een schuin oog kijken  (gelezen 8857 keer)

Offline Martje

• Forumlid
Re: Aflevering 5 - Met een schuin oog kijken
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2026, 22:36:47 »
We zijn het duidelijk eens :)

Online MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 1-04-2026, 00:42:28 »
Precies, het zou theoretisch kunnen dat iemand wel 26 seconden heeft geteld en nu dus weet wie de mol is.
Bij het tellen krijg je al gauw een afwijking van + of - een paar seconden. In beeld zagen we series van 3 tot 5 kandidatenshots. Elk shot duurt ongeveer 1 seconde. Met 2 seconden afwijking zou je dus bij elk van de 5 kandidaten in zo'n serie van 5 uit kunnen komen. Dan heb je hier nog weinig aan. Daarom ga ik er ook van uit dat er een besturingsbalk onderaan in beeld was. (Het screenshot van het scherm zoals de kandidaten dat zien dat ik in een eerdere post heb geplaatst lijkt zo'n balk ook te laten zien.)
Zo'n besturingsbalk toont normaal gesproken niet alleen het tijdstip in de video, maar heeft ook besturingselementen zoals een pauze toets en de mogelijkheid om het afspeelpunt te verplaatsen. Daarmee zou je wel kunnen bepalen wie er exact op tijdstip 00:26 in beeld is. Het is ook niet voor niets dat Rik zegt dat ze vanaf nu niet meer aan het scherm mogen komen. Anders zouden ze stiekem die 00:26 op kunnen zoeken.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2026, 00:46:03 door MartinJ »

« Reactie #62 Gepost op: 1-04-2026, 22:15:54 »
Precies, het zou theoretisch kunnen dat iemand wel 26 seconden heeft geteld en nu dus weet wie de mol is. Door de uitleg van Rik zo expliciet te maken, kan diegene dat met 100% zekerheid weten. Ook best een risico van het programma eigenlijk. Je kunt immers niet zeker weten of iemand die gedachte heeft gehad.

Het is echt nul risico. Er is geen mens ooit dat even denkt 'laat ik tot 26 tellen'. En zelfs als die persoon bestaat, dan nog is het super moeilijk om precies tot 26 te tellen. Bij 26,5 seconden zie je alweer de volgende kandidaat, dus hoe kun je ooit zeker zijn dat je weet wie de Mol is.

Ik vond het een beetje flauw.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2026, 20:27:50 »
Zoals al zo vaak getypt op dit forum is het goed mogelijk dat er een balk met tijd meeliep en ze dus niet hoefden te tellen.
Helemaal eens dat als die balk er niet is, het min of meer onmogelijk was (omdat het voorbij flitsen van alle kandidaten ook zo snel ging), maar met balk is het een fluitje van een cent.

Offline daniwidm

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 3-04-2026, 09:50:05 »
Het is uiteindelijk ook geen risico. Ook niet mét afspeelbalk.

Je rekent als productie op een kleine kans dat iemand het vindt en je deze kandidaat een plek in de finale verzekerd, mits kandidaat durft vol in te zetten op deze info. Iemand zo naar de finale helpen is verder geen risico voor het programma. Zeker niet met een zo goed verstopte hint, want daarmee is het verdiend (zou je kunnen zeggen).

Los daarvan vond ik het persoonlijk ook flauw. En de hele opdracht niet erg geslaagd. Leuk om de mollicitaties te zien, maar wel gewoon ouderwetse geld vs voordeel, zonder spanning of extra laag.

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #65 Gepost op: 3-04-2026, 11:09:36 »
Zo'n balk zie je heel even bij het starten van een filmpje en verdwijnt dan weer bij een normale instelling Full Screen; ik denk dat het hier zo ook gegaan is. Dan moet je dus even het scherm aanraken om de balk weer terug te krijgen. Dat zien we niemand doen. Een cruciale handeling denk ik. Iedereen heeft het dus gemist maar het had wel goed gekund om oog in oog te komen met de mol.......
:)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #66 Gepost op: 3-04-2026, 11:47:27 »
Nog even de rechter hand van de mol.
Zien we daar n zegelring of gewoon n toevallige bobbel vd handschoen

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 3-04-2026, 11:54:36 »
Is die bobbel niet het gewricht van een vingerkootje? Kun je de tijdcode van deze screenshots delen want ik kan ze niet terugvinden en ik zie graag ook wat meer context.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2026, 12:22:39 door MartinJ »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #68 Gepost op: 3-04-2026, 13:14:27 »
Geen zin om op te zoeken welke minuut maar is helemaal eind afl 5. Bij de vooruitblik vlg afl

En er is niet echt context. Gewoon de hand vd mol die op n deur klopt

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 3-04-2026, 16:31:20 »
Voor wat het waard is: Mij lijkt die bobbel eerder bij de middel- dan de ringvinger te zitten. En dichter bij het gewricht dan dat een ring zou zitten.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #70 Gepost op: 3-04-2026, 20:03:38 »
Quinty draagt ringen tegen het kootje aan. Dit doet ze zowel met wijs als ringvinger. Bovendien is haar duim heel elastisch achterover te buigen. Net zoals de duim bij het lasergamen die het briefje van Eveline postte.

Maar iemand kan de ring ook even geleend hebben.
Stonden Quinty en Nienke niet bij het zwembad voor hun bondje op de avond dat de mol op de kamerdeur moest kloppen en daarna ging Nienke nog biechten. Drukke avond?

In de auto met Quinty, Matteo, Eveline en Bram zegt Quinty hardop: 'Daan is eng'.
Quinty kent het spel, dus of ze speelt een spelletje, of vertrouwt de andere drie.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2026, 21:25:22 door foxhunter »

Online MartinJ

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 3-04-2026, 23:37:47 »
Geen zin om op te zoeken welke minuut maar is helemaal eind afl 5. Bij de vooruitblik vlg afl

En er is niet echt context. Gewoon de hand vd mol die op n deur klopt
Ik dacht dat je dit uit de laser opdracht had. Als ik die beelden van dat kloppen op de deur frame voor frame afspeel zie ik nergens een bobbeltje. Ik zie nauwelijks vingers laat staan een bobbeltje, maar dat kan aan mij liggen.