Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Verhalenvertellers  (gelezen 4061 keer)

Online Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - Verhalenvertellers
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2026, 11:50:01 »
Ik denk het ook maar Vonne had ook gelijk dat het Milan was die het getal 30 verkeerd doorgaf. Dat werd Daan niet op een presenteerblaadje aangereikt want immers geeft Quinty 1 vraag voor hem al een juist antwoord met het getal 30. Dat nog eens moeten zeggen zal niet in het draaiboek hebben gestaan dus dat maakt de situatie wat onmolser. Hij biedt dan wel weer een fout antwoord op een presenteerblaadje aan Matteo aan. Want het getal 20 was nog ongebruikt, dus die kon hij zo inschieten. Eigenlijk jammer dat Matteo niet gewoon 11 zei, dan waren we eruit ::)
:)

Offline Mimitje

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2026, 13:40:35 »
Dat ze in n flits laten zien dat Nienke Daan bovenaan opschreef in de afl dat ze afvalt bevestigt alleen maar nog meer voor me dat Daan de mol is.

Het is net zo duidelijk dit jaar als t Jurre seizoen. Erg jammer. En hopelijk blijkt t straks anders te zitten 🤞🏻

Verder vind ik de prachtige beelden wél echt genieten

Was dat niet eveline?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2026, 13:48:46 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2026, 14:34:50 »
De 11 Nederlandse kleuren zijn de 9 RAL groepen (waaronder grijs van wit tot zwart) en Puur Wit en Puur Zwart.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2026, 14:55:33 »
Nee
Welke flits bedoel je dan, want bij het invullen van het briefje door Eveline zie je heel duidelijk een D bij 1. De eerste letter bij plek 2 lijkt te beginnen met een M of N. In ieder geval niet de Q en waarschijnlijk ook niet de B.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2026, 14:57:52 »
Dit is Nienke

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2026, 15:04:41 »
Ja, stom van mij ik had die knip gemist

Offline Ellen62

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2026, 15:24:41 »
De 11 Nederlandse kleuren zijn de 9 RAL groepen (waaronder grijs van wit tot zwart) en Puur Wit en Puur Zwart.

In het Nederlands hebben we elf woorden voor de basiskleuren: rood, blauw, geel, groen, zwart, wit, paars, roze, oranje, bruin en grijs (daarnaast heb je mengkleuren als beige en turquoise). Zie Lannoo.

Basis, elf -> verwijzing naar voetbal?
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 15:28:38 door Ellen62 »

Online Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2026, 15:29:17 »
De informatie die Rik doorgeeft aan Eveline, lijkt deels gebaseerd te zijn op een Nederlandse site. De eerste zin van deze webtekst komt vrijwel letterlijk overeen met Riks eerste zin bij Eveline. De onlinepassage ‘Zo is er een woord wat de grijze kleur van een droge struik omschrijft, zoals deze eruit zou zien tijdens het droogteseizoen’ vormde naar mijn idee de basis voor de volgende zin die Rik uitspreekt: ‘Er is een speciaal woord voor de grijze kleur van een struik tijdens het droogteseizoen.' Ik had gehoopt dat het desbetreffende woord in het Maa, tevens de benaming voor een onbetrouwbaar individu, een hint naar de Mol zou vormen. Er wordt op die site echter geen specifiek woord ervoor gegeven. Ik denk niet dat de WIDM-crew verder op zoek is gegaan naar deze term in het Maa. Een bepaalde aangebrachte koppeling tussen de kleur grijs en de Mol is natuurlijk wél mogelijk.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2026, 15:46:38 »
Iemand zei dat Daan grijze ogen heeft. Dit klopt. En dat vind ik de mooiste aanwijzing vh seizoen

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 5-04-2026, 17:46:58 »
Dat ze in n flits laten zien dat Nienke Daan bovenaan opschreef in de afl dat ze afvalt bevestigt alleen maar nog meer voor me dat Daan de mol is.

Het is net zo duidelijk dit jaar als t Jurre seizoen. Erg jammer. En hopelijk blijkt t straks anders te zitten 🤞🏻

Verder vind ik de prachtige beelden wél echt genieten

Dan ga je er vanuit dat iedereen daar dus al goed zit? Het feit dat Nienke op Daan zit en afvalt zou juist ook kunnen betekenen dat hij niet de mol is, toch?

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2026, 18:29:05 »
Dan ga je er vanuit dat iedereen daar dus al goed zit? Het feit dat Nienke op Daan zit en afvalt zou juist ook kunnen betekenen dat hij niet de mol is, toch?

Kan prima, al helemaal met testvragen als “welk dier zou de mol willen zijn”, en nog een over kleuren. Als jij niet weet welk dier Daan wil zijn, dan kun je die vraag fout hebben. Evelien kan die vraag wel gesteld hebben aan Daan.
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2026, 18:33:33 »

Nee ik ga er helemaal niet vanuit dat Nienke alles op Daan heeft ingevuld. Ik ga er vanuit dat wat ze zelf zegt klopt. Dat ze gespreid heeft en mss niet alle vragen wist.

Dit zegt ze in haar afvallersverhaal toch.

Dus dat ze precies dit laten zien zegt mij dat ze weer die klassieke afleidingsmanoeuvre doen .. zo van “Daan kan t niet meer zijn jongens! Want Nienke verdacht hem en valt af”

Trappen we niet in. Doen we dit te lang voor

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2026, 21:17:48 »
Nee ik ga er helemaal niet vanuit dat Nienke alles op Daan heeft ingevuld. Ik ga er vanuit dat wat ze zelf zegt klopt. Dat ze gespreid heeft en mss niet alle vragen wist.

Dit zegt ze in haar afvallersverhaal toch.

Dus dat ze precies dit laten zien zegt mij dat ze weer die klassieke afleidingsmanoeuvre doen .. zo van “Daan kan t niet meer zijn jongens! Want Nienke verdacht hem en valt af”

Trappen we niet in. Doen we dit te lang voor

Aah, op die manier. Maar dat het niet betekent dat Daan níet de mol is, betekent ook weer niet automatisch dat hij het wél is, toch?
Als in: je kunt hem niet afstrepen, maar je kunt hem ook niet aanwijzen als mol op basis hiervan.

Offline Minerva

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2026, 21:41:01 »
Milan vertelt tijdens z'n biecht bij de test dat hij het zo vreemd vond dat Matteo de vraag over de Nederlandse kleuren fout had beantwoord. Dat had hij immers goed doorgegeven.
Maar hoe weet Milan dat die vraag fout was? Er was toch in beeld niets gedeeld met elkaar? Of zou het driekoppige bondje toch hierover gesproken hebben en dus ook over de testvragen?

Precies dit! Dat vond ik dus ook heel raar. Hoe wist Milan dat? Ze gingen niets delen tegen elkaar. Milan stond er immers niet bij op het einde.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2026, 21:55:57 »
Ik denk niet over de testvragen, want die wist alleen Eveline. Maar ik denk wel over wat ze zelf hebben gehoord.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 8-04-2026, 16:02:24 »
Bij het langzaam afspelen was duidelijk te zien dat Quinty Matteo boven aan haar lijstje zet.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2026, 16:07:24 door Marimol »