Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Oog in oog met de Mol  (gelezen 34945 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] Opdracht 3 - Oog in oog met de Mol
« Gepost op: 11-04-2026, 20:03:54 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 21:13:06 door Hadewychisdemol »
I will follow my inner gold

Offline Enigma TV

• Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Oog in oog met de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2026, 21:28:19 »
Ik vond het maar verwarrend. Het zag er erg uitgeproduceerd uit, omdat iedereen exact twee keer bij Rik kwam - één keer voor de vragen, één keer als (mogelijke) Mol. Anderzijds zaten er veel vragen bij van het kaliber "nergens meer te checken", waardoor ze ook heel makkelijk ervoor konden zorgen dat iedereen maar één keer als Mol naar voren hoefde.

Offline kdvu

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 11-04-2026, 21:36:05 »
Ik denk dat de Mol als enige de vragen goed had, want dat was nodig voor het effect van de opdracht. Als niemand het goed had, was er ook geen twijfel. Maar daarom denk ik dus dat er geen kandidaat oog in oog heeft gestaan met de Mol.

Offline Jordyep

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 11-04-2026, 21:36:39 »
Nogal logisch toch? Als wij kunnen uitpluizen wie de goede antwoorden heeft gegeven is de lol er wel van af

« Reactie #4 Gepost op: 11-04-2026, 21:37:15 »
Ik verbaas mij enorm dat niemand de makkelijke vraag expres fout heeft beantwoord zodat je zeker weet dat degene met wie je oog in oog komt niet de Mol is.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 11-04-2026, 21:40:43 »
Ik denk dat de Mol als enige de vragen goed had, want dat was nodig voor het effect van de opdracht. Als niemand het goed had, was er ook geen twijfel. Maar daarom denk ik dus dat er geen kandidaat oog in oog heeft gestaan met de Mol.

Maar niemand heeft toch een spiegel tegenover zich gehad.
Of heeft iemand naar een spiegelende zonnebril gekeken?

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 11-04-2026, 21:41:28 »
Dat is de strategie inderdaad. Maar dan heb je wel kans om Eveline voorgeschoteld te krijgen. Die je al weg had kunnen strepen…

Offline kdvu

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 11-04-2026, 21:41:48 »
Ik verbaas mij enorm dat niemand de makkelijke vraag expres fout heeft beantwoord zodat je zeker weet dat degene met wie je oog in oog komt niet de Mol is.

Maar als je daar staat weet je niet dat er sowieso iemand komt. Je weet alleen dat de mol komt als je 3 vragen goed hebt. Dus dit was wel lastig te bedenken.

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 11-04-2026, 21:42:40 »
Beetje vreemde opdracht. Wat hadden ze gedaan wanneer 2 of meer kandidaten alle vragen goed beantwoord hadden? De mol kon maar 1x komen opdagen.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-04-2026, 21:43:57 »
Bedenk sowieso dat het twee kanten op kan zijn: degene die wél oog in oog met de mol gestaan heeft, kan dat met 2 verschillende personen gedaan hebben. Zowel degene die tegenover hem/haar kwam na het beantwoorden van de eigen vragen, als de persoon tegenover wie hij/zij moest gaan staan.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 11-04-2026, 21:44:55 »
... dus daarmee had de mol sowieso al oog in oog met 2 personen kunnen staan!

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #11 Gepost op: 11-04-2026, 21:45:34 »
Opmerkelijk dat maar één iemand alle vragen goed had, terwijl in de meeste gevallen er toch 2 eenvoudige vragen bijzaten en het eigenlijk een 50/50 was.

Ik had alleen het gevoel dat de antwoorden van Daan controleerbaar waren en dat Matteo 2 oncontroleerbare vragen had ipv 1.

Verder heb ik me er behoorlijk over verbaasd dat ze gewoon voor de anderen langsliepen als iemand zijn hokje uit kwam. Dan maakt het bij deze uitslag niet zoveel uit. Maar mijn verwachting was dat met een 50/50 er toch meer dan 1 iemand het goed zou hebben.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

« Reactie #12 Gepost op: 11-04-2026, 21:46:10 »
Beetje vreemde opdracht. Wat hadden ze gedaan wanneer 2 of meer kandidaten alle vragen goed beantwoord hadden? De mol kon maar 1x komen opdagen.

Zodra iemand drie vragen goed had gehad hadden ze een vraag waarvan het antwoord niet te controleren viel toch gewoon fout kunnen rekenen.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 11-04-2026, 21:46:18 »
De meeste hadden 2 makkelijke vragen en 1 die ze niet konden weten.
Hoe groot is de kans dan dat maar 1 van de 6 deze goed had?

Offline Moltifunctional

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 11-04-2026, 21:46:36 »
Ik snap hier ook echt helemaal niks van. Stel de mol is bijvoorbeeld Milan, die komt al bij Quinty. Stel Bram o.i.d. heeft alle vragen goed, dan kan Milan dus niet nog een keer komen want hij is al geweest.  ??? ???

Offline Gladiool

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-04-2026, 21:48:27 »
Ik vind dat deze opdracht stinkt. Niet alleen het redelijk aanwezige risico dat de mol tegenover meerdere personen zou komen te staan zou de productie in een lastig parket brengen. De deelnemers liepen steeds allemaal voorlangs de strandhutjes. Als Eveline 3x dezelfde deelnemer langs zou zien lopen en er was 750 verdiend (om maar eens wat te zeggen), zou ze ook weten wie de mol is.

Uiteindelijk perfect 1 iemand goed, overal aan voldaan, totale onduidelijkheid. Het voelt gewoon gescript aan.

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #16 Gepost op: 11-04-2026, 21:49:16 »
Ik denk dat er toch meer aan de hand was, misschien dat het niet per se om het minuut in elkaars ogen kijken ging of er is iets met de vragen. Als het eerlijk is gegaan en ze echt één voor één aan de beurt waren, kon je nooit zeker weten dat precies één kandidaat de vragen goed zou beantwoorden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 11-04-2026, 21:53:16 »
Ik vind dat deze opdracht stinkt. Niet alleen het redelijk aanwezige risico dat de mol tegenover meerdere personen zou komen te staan zou de productie in een lastig parket brengen. De deelnemers liepen steeds allemaal voorlangs de strandhutjes. Als Eveline 3x dezelfde deelnemer langs zou zien lopen en er was 750 verdiend (om maar eens wat te zeggen), zou ze ook weten wie de mol is.

Uiteindelijk perfect 1 iemand goed, overal aan voldaan, totale onduidelijkheid. Het voelt gewoon gescript aan.

Ik denk dat ze niet bekend hadden gemaakt hoeveel er verdiend was als de mol bij meerdere kandidaten kwam te staan. Het kwam gewoon toevallig mooi uit denk ik.

Offline Ellen62

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 11-04-2026, 21:54:04 »
Bedenk sowieso dat het twee kanten op kan zijn: degene die wél oog in oog met de mol gestaan heeft, kan dat met 2 verschillende personen gedaan hebben. Zowel degene die tegenover hem/haar kwam na het beantwoorden van de eigen vragen, als de persoon tegenover wie hij/zij moest gaan staan.
Ja, deze vind ik sterk!

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2026, 21:55:31 »
Zodra iemand drie vragen goed had gehad hadden ze een vraag waarvan het antwoord niet te controleren viel toch gewoon fout kunnen rekenen.

Ja, dat zou kunnen, maar dat zou ik dan goed nep van het programma vinden. Daar wil ik niet in geloven.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!