Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Oog in oog met de Mol  (gelezen 33723 keer)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Oog in oog met de Mol
« Reactie #60 Gepost op: 11-04-2026, 23:57:51 »
Het ligt er net aan door welke statistiek je je laat beïnvloeden. 50 procent kans dat je de mol hebt gezien als je de onverifieerbare vraag juist hebt gegokt. (mits je de andere antwoorden wist)
Of 83,33 procent kans dat je de mol niet hebt gezien, aangezien je weet dat maar 1 van de 6 wel oog in oog stond met de mol.

Ik zou zelf toch eerder kiezen voor de statistiek van het zekere resultaat achteraf ipv de statistiek van de verwachte kans vooraf. 
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 12-04-2026, 00:03:04 »
Precies dit, ik had ook meteen het idee dat dat antwoord niet klopte en tenzij wij twee freezes niet gezien hebben (en ze in die 2 freezes ook niet gescoord hebben, wat erg onwaarschijnlijk is) is haar antwoord fout. Betekent dat dat Daan niet de mol is? In mijn optiek wel. Want hoewel niet direct benoemd is dat je NIET de mol te zien krijgt als je antwoord fout is, is er wel letterlijk benoemd dat er 250 euro verdiend is omdat iemand alle vragen goed had én dus één iemand de mol gezien heeft. Als Daan alsnog de mol geweest zou zijn hadden we hem twee keer moeten zien langskomen, namelijk bij Evelien (als random persoon die toevallig de mol is) en ook nog bij iemand met wel alle vragen goed. Dat is niet het geval.

Dit betekent dan idd dat Daan de mol niet is.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #62 Gepost op: 12-04-2026, 00:10:43 »
Er zijn toch sowieso meer dan 7 freezes geweest? het werd 7-9, er was 1 freeze waarbij Matteo overschoot? Een waarvan we wie weten wie het balletje in het bekertje gooide..? Of heb ik het niet meer helder voor de geest...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 12-04-2026, 00:17:39 »
Het lijkt mij sowieso meer dan 7.
Al was er geloof ik wel 1 écht doelpunt, zonder freeze.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Feodora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 12-04-2026, 00:18:33 »
Er werd volgensmij inderdaad 1 x zonder freeze gescoord.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #65 Gepost op: 12-04-2026, 00:21:03 »
Ik had het volledig opgeslagen in mijn herinnering dat er eerder een discussie was over 7 of 9 freezes. Maar ik kan het nu totaal nergens meer terugvinden. Dus misschien waren het er toch gewoon 7.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #66 Gepost op: 12-04-2026, 00:25:31 »
Kun je met opdracht 3 het plaatje compleet krijgen?

Dan bedoel ik:  we weten van de meeste kandidaten toch wel welke vragen ze correct hadden.

Als van Quinty de antwoorden op vraag 1 en 2: 3000 euro en rood correct zijn, en dat zíj́n ze, zou iemand toch moeten kunnen achterhalen hoe groot die loods is? Als zij 981 m² zegt, en als dat het juiste antwoord geeft, zou ze tegenover de mol staan.

Maar hoe kom je daar achter?

Mocht haar antwoord niet correct zijn, betekent dat dan dat de persoon tegenóver haar dan ook de mol niet is?

Ik denk dan aan een opdracht (was het Thailand?) waarin degene met 3 goede antwoorden zonder meer de mol in de ogen keek.

Maar er staat me iets van bij dat de kandidaten die niet alles goed hadden at random (dus los van de 3 goede antwoorden) tóch de mol tegenover zich konden aantreffen.

Bij opdracht 7.3 zou dan iemand meerdere keren tegenover een andere kandidaat kunnen staan. Dat was niet het geval, maar het gaat er bij mij niet in dat bij elk vragenrondje een andere kandidaat kwam opdraven.

Of kon de productie dat simpelweg sturen?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 12-04-2026, 00:31:40 »
Er waren 7 freezes

7x gescoord.

1 freeze niet benut door Matteo maar ook 1x gescoord zonder freeze

Lijkt me sterk dat er 2 niet in beeld zijn geweest die ook nog eens niet benut zouden zijn.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #68 Gepost op: 12-04-2026, 00:38:28 »
Inderdaad, ‘het wonder van Tanzania’ (Bram) ‘gescoord zonder belemmering’  ::tandpastasmiley::

dus Evelien had niet alle drie goed? dus ze stond niet oog in oog met de mol?

Of is het addertje dat niet alledrie vragen goed kon betekenen dat je toch ook gewoon oog in oog met de mol zou kunnen komen te staan… vanuit Daantunnel...
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 00:43:10 door Mollem »

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #69 Gepost op: 12-04-2026, 00:38:34 »
Kun je met opdracht 3 het plaatje compleet krijgen?

Dan bedoel ik:  we weten van de meeste kandidaten toch wel welke vragen ze correct hadden.

Als van Quinty de antwoorden op vraag 1 en 2: 3000 euro en rood correct zijn, en dat zíj́n ze, zou iemand toch moeten kunnen achterhalen hoe groot die loods is? Als zij 981 m² zegt, en als dat het juiste antwoord geeft, zou ze tegenover de mol staan.

Maar hoe kom je daar achter?

Mocht haar antwoord niet correct zijn, betekent dat dan dat de persoon tegenóver haar dan ook de mol niet is?

Ik denk dan aan een opdracht (was het Thailand?) waarin degene met 3 goede antwoorden zonder meer de mol in de ogen keek.

Maar er staat me iets van bij dat de kandidaten die niet alles goed hadden at random (dus los van de 3 goede antwoorden) tóch de mol tegenover zich konden aantreffen.

Bij opdracht 7.3 zou dan iemand meerdere keren tegenover een andere kandidaat kunnen staan. Dat was niet het geval, maar het gaat er bij mij niet in dat bij elk vragenrondje een andere kandidaat kwam opdraven.

Of kon de productie dat simpelweg sturen?

De productie kan dit makkelijk sturen, enkel als niemand het goed heeft dan moeten ze dus bij 4 kandidaten 2 verschillende personene neerzetten bij een plek, ofwel de mol bij een van de kandidaten. Het is alleen wel jammer dat je dan heel makkelijk kan gaan strepen.

De andere kant als je de mol bij iemand willekeurig neerzet maakt het ook gek, want dan heeft iemand dus gratis de mol kunnen zien zonder dat deze 3 vragen goed had.

Edit: Tenzij de mol degene is die alle 3 de vragen goed had...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #70 Gepost op: 12-04-2026, 00:39:43 »

Ik geloof inderdaad dat Paul op de verdieping van de mol kwam met een controleerbaar fout antwoord.
(het was toen overigens €1000 per kandidaat die de mol zag)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 00:42:38 door Brtdm »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 12-04-2026, 00:43:43 »
Er waren 7 freezes

7x gescoord.

1 freeze niet benut door Matteo maar ook 1x gescoord zonder freeze

Lijkt me sterk dat er 2 niet in beeld zijn geweest die ook nog eens niet benut zouden zijn.

Wellicht tijdens de ellenlange vieringen van Daan en Bram?

Maar hier zit wel de crux dus. Ik weet niet precies hoe maar ik kan toch niet uitsluiten dat ze 2 freezes bewust uit de montage hebben gelaten zodat het er 7 lijken.

Of is het addertje dat niet alledrie vragen goed kon betekenen dat je toch ook gewoon oog in oog met de mol zou kunnen komen te staan… vanuit Daantunnel...

Zou dit wel erg vreemd vinden als elke kandidaat 1 keer 'gezien is' en de mol ook. Als Daan dan de mol is maar Evelien zag hem met een fout antwoord dan had dus niemand 3 vragen goed maar toch 1x geld verdiend? Dan kan het programma wat mij betreft wel opdoeken want dan maakt het dus helemaal niks meer uit.

Volgens mij zijn de enige realistische opties dat Daan de mol toch niet is of dat er 2 freezes uitgeknipt zijn op 1 of andere manier.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2026, 00:46:19 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 12-04-2026, 00:46:13 »
Dat zou dan moeten betekenen dat ze die freezes niet benut hebben

Want 7x gescoord.. 700 euro verdiend

Dus dat lijkt me echt heel sterk

Maar wat ik ook raar vind is dat ze weten dat wij dit makkelijk kunnen achterhalen en dus Daan zouden kunnen uitsluiten.

Weet niet wat ik ervan vind

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 12-04-2026, 00:47:36 »
Dat zou dan moeten betekenen dat ze die freezes niet benut hebben

Als er 2 freezes kort achter elkaar kwamen zou het toch kunnen dat het spel nog niet hervat was o.i.d.? Kan me zoiets best voorstellen. Ben nou in elk geval wel erg benieuwd geworden wat het is. Als Daan de mol is hoop ik wel dat we tijdens de ontknoping een duidelijk antwoord krijgen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 12-04-2026, 00:50:57 »
Ja dit lijkt meer op n bewuste misleiding om hem minder verdacht te maken.

Te makkelijk om te achterhalen namelijk.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #75 Gepost op: 12-04-2026, 00:51:24 »
Of hij valt volgende week af  :-X

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #76 Gepost op: 12-04-2026, 00:52:52 »
Spoiler: de mol van 2026 (klik om te tonen/verbergen)

Offline Logi

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 12-04-2026, 00:53:00 »
Het is statistisch onwaarschijnlijk maar het kan nog dat niemand 3 vragen goed had behalve de mol. Dan kan Daan nog de Mol zijn.

Het is wel vreemd dat in deze aflevering de meest verdachte persoon op de app zijnde Bram uitgebreid verdacht wordt gemaakt door Daan en dat Daan dan als tweede meest verdachte vanwege deze aflevering geschrapt kan worden als mogelijke mol.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 12-04-2026, 00:55:18 »
Spoiler: de mol van 2026 (klik om te tonen/verbergen)

::oink::

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #79 Gepost op: 12-04-2026, 00:57:17 »
Het is ook nog de vraag of de mol 3 goede antwoorden kon/mocht geven en wat ze dan zouden doen.