Auteur Topic: Aflevering 9 - De ogen niet geloven  (gelezen 6043 keer)

Offline JanMOL

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - De ogen niet geloven
« Reactie #20 Gepost op: 28-04-2026, 12:06:07 »
Eens met jou, Martje. Er valt echt nog wel genoeg aan te merken op dit seizoen (en dan met name laatste paar afleveringen) en ik snap ook dat er kritischere kijkers zijn dan ik, maar ik ben toch wel echt overwegend positief en geniet er gewoon van. Natuurlijk mag kritiek, maar ik mis op het forum soms ook wat optimisme en raak er dan zelf toch wat minder enthousiast om wat op het forum te posten en theorien te bespreken. Jammer, maar ieder uiteraard zo z'n ding.

« Reactie #21 Gepost op: 28-04-2026, 23:06:16 »
Eens met jou, Martje. Er valt echt nog wel genoeg aan te merken op dit seizoen (en dan met name laatste paar afleveringen) en ik snap ook dat er kritischere kijkers zijn dan ik, maar ik ben toch wel echt overwegend positief en geniet er gewoon van. Natuurlijk mag kritiek, maar ik mis op het forum soms ook wat optimisme en raak er dan zelf toch wat minder enthousiast om wat op het forum te posten en theorien te bespreken. Jammer, maar ieder uiteraard zo z'n ding.

Dat snap ik wel. Het is ook een lastige balans. Voor mij is de glans een beetje van de opdrachten af. Het is wel leuk om naar te kijken, maar het speculeren over wie de Mol is, trekt me veel minder. Dat komt voor mij omdat alles veel gebruik ge-edit is en de slotaflevering (waar de hints getoond worden) altijd heel karig is. Ik vind het ook niet leuk dat er een formule is voor kandidaten om ver te komen. Daar kunnen de makers niet zoveel aan doen, maar het is wel vervelend (vind ik) om steeds de nepmollen in de finale te zien.

Verder merk ik de laatste jaren dat de kandidaten die ver komen, de kandidaten zijn die ik storend vind. Maar goed, dat ligt natuurlijk ook aan mij ::trots::

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #22 Gepost op: 29-04-2026, 16:03:51 »

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 29-04-2026, 21:02:32 »
Bedankt voor je overzichten!  ::bravo::

Offline maf1

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 30-04-2026, 08:15:57 »
Dank voor het duidelijke overzicht. ::ok::
Als je dus kijkt naar Bram en de 1e opdracht (1.2) beschouwd als "vertrouwen winnen van de groep", kandidaats over willen komen door 500 euro te pakken, dan zou hij (als je deze wegstreept) op 1650 euro uitkomen. Dat is het laagste van de groep finalisten.

Offline Molest

• Winnaar De Mol-pool 2026
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 30-04-2026, 09:58:08 »
Met de aantekening dat als Bram de Mol is, hij riskeerde dat Daan zijn 1.000 euro ook binnenbracht. Dus dat zij met zijn tweeën de volle 1.500 euro binnenhaalden. Mol Daan riskeerde maximaal 500 euro, nl. alleen die van Bram.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 30-04-2026, 20:40:51 »
Zouden ze de verdenkingen zo vaag houden, omdat 1 van de 3 finalisten op Mateo heeft ingevuld?

Met deze opzet kan je in zo’n rare situatie komen: namelijk dat een finalist al weet dat hij fout zit, omdat hij de finaletest heeft ingevuld op de kandidaat die als laatste afvalt.

Of doen ze deze opzet alleen als:
- iedereen de mol al heeft gevonden
- ofwel er 1 iemand is die niet verdacht wordt (en die hopelijk fout zit).

Optie 2 was het geval bij het jubileumseizoen, daarom ben ik toen van Loes afgestapt. Als Loes de mol was, kon Merel afvallen en zou je dan een rare finale gehad hebben.

Optie 2 kan de regie ook forceren. Ofwel je laat gewoon die kandidaat afvallen die niet verdacht wordt, ongeacht of hij de rest niet goed heeft gemaakt. Ik hoop niet dat de regie dat doet…

Zo tikkend heb ik misschien een verklaring gevonden: misschien kwam de regie ook tot de conclusie dat het niet handig was dat ze al bekend hadden gemaakt dat er 3 op Merel zaten en Loes daarom de mol niet meer kon zijn met deze opzet en hebben ze het daarom dit keer vaag gehouden?

Offline fritzie

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2026, 21:51:03 »
Het lijkt me na deze aflevering duidelijk dat Bram de mol is. ‘Als je 6 en 2 gooit zie je de ogen van De Mol’. Bram geeft aan dat hij in de eerste worp 6 en 2 gooide. 6 en 2, de ogen van 2 dobbelstenen, de ogen die de mol gooide.

Oftewel, Bram was de eerste die gooide in deze opdracht, als de kandidaten daarna 6 en 2 gooiden zagen ze ‘de ogen’ van De Mol.

De kandidaten hadden dat natuurlijk nooit kunnen weten, totdat Bram zijn mooie verhaal vertelde na afloop, hoe hij in de eerste worp 6 en 2 gooide.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2026, 23:03:28 »
Dit vind ik wel een hele leuke uitleg ;D
Maar ik ben niet overtuigd.

Offline Jcw

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 2-05-2026, 08:40:44 »
Maar de 26 kwam al vanaf de eerste aflevering terug in de verhalen can Rik, dat kon hij toen toch nog niet weten

Offline KVilsteren

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 2-05-2026, 18:25:54 »
Ik begrijp dat er gemonteerd wordt en zo, maar ik vond het toch gek dat Bram zo expliciet aan het strand de discussie bracht op een opdracht waarin ze zelf schieten en die dan ook meteen komt.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 2-05-2026, 18:40:29 »
Eens maar ik weet nog niet of ik dat kandidaats of Mols vind…