Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 1 - Molboekjes inzien  (gelezen 3727 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 9] Opdracht 1 - Molboekjes inzien
« Gepost op: 25-04-2026, 18:55:01 »
Bespreek hier de eerste opdracht van aflevering 9.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2026, 20:40:14 door Hadewychisdemol »
I will follow my inner gold

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 9] Opdracht 1 - Molboekjes inzien
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2026, 20:45:10 »
Daan is zo opgefokt als wat  ;D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2026, 21:53:56 »
Lekker anderen beschuldigen en zelf niets raken. Quinty opzichtig mollen, helaas net bij de verkeerde, de mol namelijk… Dus kon Daan even flink tegen haar tekeer gaan. Maar zij lokte Daan uiteindelijk wel goed uit de tent €600 te laten liggen.
Verder goed gedaan Bram en Matteo. Een van jullie gaat afvallen….

« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2026, 22:11:04 »
Bram was in de gelegenheid om heel wat balletjes weg te werken, hij ging pas later schieten.

Offline DP

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 26-04-2026, 09:44:23 »
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de kandidaten “allemaal” op de juiste mol zitten inmiddels. Of dat Matteo er uit is gegaan doordat hij teveel vragen fout heeft.

Over deze opdracht: bij het schieten mollen viel niet mee als je daar niet alleen staat. Dan moet je eigenlijk balletjes niet in je pistool stoppen want in het wilde weg rond schieten valt erg op.
Vond Quinty in deze opdracht door de montage verdacht, of ze wilde zichzelf nog even verdacht neerzetten.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2026, 10:01:15 »
Opvallend hoe ze Daan hun gang lieten gaan. Misschien toch het vermoeden dat ze niet allemaal op dezelfde mol zitten en dan wil je niet opvallend je eigen mol dwars gaan zitten. Slim van Quinty om het balletje op te werpen om meer molboekjes in te zien en kijken wie erin meegaat.

Offline Lizard

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2026, 12:46:57 »
Ik snap dat het een spannende situatie is en de adrenaline door je lijf giert, maar de manier waarop vooral Daan Quinty afblafte met de kogels en de koevoet vond ik wel wat overdreven van Daan. Hopelijk was het voor een deel de montage en hebben ze een paar fragmenten eruit gepikt waarin Daan toevallig wat feller was.

Ik had eigenlijk nog de onthulling verwacht na de Big Five ofzo dat de aanvallers bij deze opdracht de aanvallers waren!  ::rofl:: . Bij die andere lasergame/jachtopdrachten was er wel iets van uitleg over tegen wie ze moesten.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 26-04-2026, 14:50:41 »
Ik zou het liefste het boekje van de laatste afvaller inzien.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2026, 14:56:14 »
(…) de manier waarop vooral Daan Quinty afblafte met de kogels en de koevoet vond ik wel wat overdreven van Daan.
Behalve als mol Daan weet dat Quinty op hem zit en dat Quinty niet verbaasd zal zijn omdat mol Daan constant anderen verwijt dat ze slecht werk leveren. Hij helpt haar er juist mee, het bevestigt haar dat ze goed zit.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2026, 14:58:39 door Run »

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 26-04-2026, 22:59:22 »
Voor de mol is het tijdens het schieten evident dat je wilt dat de aanvallers de boekjes stelen.

Maar na afloop kun je ook stellen dat de mol liever niet wil dat de kandidaten de boekjes inzien. Dan zouden ze bijv kunnen ontdekken dat iemand eruit ging op Bram/Daan/Quinty. Ook al verdien je dan geld. Het geheimhouden van de identiteit is belangrijker. Zou de mol weten of Geraldines of nasrdins boekje waardevolle info bevatte?

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 27-04-2026, 16:39:25 »
Ik zou het liefste het boekje van de laatste afvaller inzien.

Ik ook maar ik snap de meerwaarde van inzien dan weer niet als iedereen het mag??

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 28-04-2026, 07:33:49 »
Ik ben wel benieuwd in hoeverre de kandidaten “allemaal” op de juiste mol zitten inmiddels. Of dat Matteo er uit is gegaan doordat hij teveel vragen fout heeft.
En vergeet niet dat Matteo een enorme switch moest maken, hij had Milan als mol. Kan wel zijn dat hij de mol als tweede verdachte had en nu alles bij de test op de mol ingezet had, maar nog steeds zo’n switch is best groot. Dus Milan en Matteo verdachten elkaar en misschien al heel lang.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2026, 10:20:48 door Mol1991 »
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #12 Gepost op: 29-04-2026, 11:12:00 »
Een koevoet is geen hamer, jongens! ::rofl::

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 2-05-2026, 18:44:09 »
Bram zegt bij de eerste kist dat er heel weinig balletjes in zitten, maar je ziet hem zeker 4 balletjes pakken. Vindt hij dat weinig of verduistert hij de buit?