Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Wie is de Mol?  (gelezen 6257 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 9] Opdracht 3 - Wie is de Mol?
« Gepost op: 25-04-2026, 18:55:50 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 9.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2026, 21:09:06 door Hadewychisdemol »
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Wie is de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2026, 21:41:59 »
We hebben bij Bram nooit gezien waar de teller op stond :-\\ én achteraf is ook niet verteld wat het totale min bedrag was.

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2026, 21:47:31 »
Ik vrees er een beetje voor dat hij een belachelijk hoog bedrag uit de pot heeft laten gaan... het zou wel bij Bram passen als hij de mol zou zijn. Jezelf kiezen voor de geheime opdracht, zelf voorwerpen begraven en vinden. En dan nu 'heel teleurgesteld' zijn als de mol de klok heeft doen oplopen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline the_nijn

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2026, 21:47:41 »
Ik heb een leuke theorie. Bram gooit als eerste. Een 6 en een 2. Hij legt ze in het midden neer. Dit zijn de ogen van de mol. Voor de vorm zien we nog even dat Bram aan komt lopen en gaat zitten. De 6 en de 2 liggen in het midden. Bij deze opdracht zien wij als kijkers Daan als eerste. En daar ligt dus in het midden de 6 en de 2. Precies zoals Bram ze ook "vond" en dus heeft achtergelaten.
Vervolgens gaat Bram iedereen wijs maken dat hij in 1x 6 en 2 gooide! Tuurlijk, dat kan ook niet anders, hij moest de maat bepalen. Stel hij had 1 en 1 gegooid dan hadden de kandidaten ook 1 en 1 moeten gooien. De gegooide ogen van de mol.

Offline Gladiool

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2026, 21:49:02 »
Bij Daan liggen er een 2 en een 6 klaar. 26, het belangrijke getal van dit seizoen.

Voor Quinty liggen er duidelijk te zien een 1 en een 4. Vervolgens zien we bij Bram en Matteo hetzelfde vage shot van de dobbelstenen. Maar het is te zien, voorste dobbelsteen een 2, daar tegenaan een 6. Drie deelnemers starten met 2 en 6, eentje, Quinty, wijkt af.

1+4=5, oftewel Quint.

« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2026, 21:50:37 »
Bij het gooien van de dobbelstenen door Bram was duidelijk geknipt.

Offline Moltifunctional

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2026, 21:52:52 »
Hebben we gezien dat de kandidaten ook daadwerkelijk stop hebben gezegd? Van Bram in ieder geval niet, dus ik vermoed dat een van de drie de pot nog even flink heeft laten leeglopen.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2026, 21:53:07 »
Bij het gooien van de dobbelstenen door Bram was duidelijk geknipt.

Dat vond ik ook.

Offline Gladiool

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2026, 21:56:02 »
Hebben we gezien dat de kandidaten ook daadwerkelijk stop hebben gezegd? Van Bram in ieder geval niet, dus ik vermoed dat een van de drie de pot nog even flink heeft laten leeglopen.

Daan was de enige.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2026, 22:04:24 »
Als de werkelijke volgorde van gooien niet klopt met wat we gezien hebben, en dat denk ik, kan het zomaar zijn dat een kandidaat veel uit de pot heeft gespeeld en Daan de laatste was die dat als mol niet meer hoefde te doen, en daarbij weer precies deed wat Bram vertelde achteraf.
Of andersom, dat Bram precies vertelde achteraf van Daan in werkelijkheid deed. Dan zou ik nu nog moeten switchen naar Bram.

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: 25-04-2026, 22:05:13 »
De mol zegt alleen "Je mag te alle tijden stoppen. Je zegt dan 'stop'."

Ik interpreteerde het zo dat de timer "automatisch" stopt wanneer je de 2 en 6 gooit, dat is immers het moment dat je succesvol bent en niet meer hoeft te gooien. Stop zeggen is alleen als je zelf voor dat moment de timer wilt stoppen.

Als dit niet het geval is en je wel altijd stop moet zeggen zou ik verwachten dat je als mol die 2 en 6 snel oppakt om door te gooien als je pas -30 euro hebt. Maar als Daan de mol is denk ik dat hij hier flinke pech had.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2026, 22:08:59 »
De mol zegt alleen "Je mag te alle tijden stoppen. Je zegt dan 'stop'."

Ik interpreteerde het zo dat de timer "automatisch" stopt wanneer je de 2 en 6 gooit, dat is immers het moment dat je succesvol bent en niet meer hoeft te gooien. Stop zeggen is alleen als je zelf voor dat moment de timer wilt stoppen.

Als dit niet het geval is en je wel altijd stop moet zeggen zou ik verwachten dat je als mol die 2 en 6 snel oppakt om door te gooien als je pas -30 euro hebt. Maar als Daan de mol is denk ik dat hij hier flinke pech had.

Zo interpreteer ik het nog steeds. We hebben niet gehoord wat de hoogte van de pot is? Het zou me niets verbazen als Daan voor de lol nog wat rondes heeft gedaan.

Offline VK

• Forumlid
  • Wielerspel en nog een beetje mollenvangen
« Reactie #12 Gepost op: 25-04-2026, 22:11:22 »
Stel hij had 1 en 1 gegooid dan hadden de kandidaten ook 1 en 1 moeten gooien. De gegooide ogen van de mol.

Zo zag ik het ook. Zat niet op Bram, maar het lijkt bijna een weggever.
Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 25-04-2026, 22:14:01 »
Zou dan wel erg toevallig zijn met de "26 is belangrijk" die al van het begin van het seizoen genoemd werd.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #14 Gepost op: 25-04-2026, 22:15:38 »
Zo interpreteer ik het nog steeds. We hebben niet gehoord wat de hoogte van de pot is? Het zou me niets verbazen als Daan voor de lol nog wat rondes heeft gedaan.

Maar bij Daan hebben we de klok zien stoppen.
Maar ook als Bram dit zou hebben gedaan zou ik het gewoon heel erg flauw vinden.

Zet de mol in een oncontroleerbare positie. De potstand word niet meer vermeld, dus je kan gewoon je gang gaan.
In feite geef je de mol gewoon vrijspel om de eindstand van de pot te bepalen. Dat zou echt een grote smet zijn op het programma. Ik mag alleen maar hopen dat de mol niet verder kon spelen nadat hij 2 en 6 gooide en niet ontzettend mocht treuzelen. Maargoed, ik zal eerst even een weekje wachten, voordat ik onterecht gefrustreerd raak.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 25-04-2026, 22:19:36 »
Maar ook als Bram dit zou hebben gedaan zou ik het gewoon heel erg flauw vinden.

Zet de mol in een oncontroleerbare positie. De potstand word niet meer vermeld, dus je kan gewoon je gang gaan.
In feite geef je de mol gewoon vrijspel om de eindstand van de pot te bepalen. Dat zou echt een grote smet zijn op het programma. Ik mag alleen maar hopen dat de mol niet verder kon spelen nadat hij 2 en 6 gooide en niet ontzettend mocht treuzelen. Maargoed, ik zal eerst even een weekje wachten, voordat ik onterecht gefrustreerd raak.

Het maakt mij niet zoveel uit nu, ik blijf bij Daan. Misschien heeft ie zich gedragen en meteen stop geroepen na de tweede (rake) gooi. Ik weet alleen dat de montage niet 100% te vertrouwen is. Ik zou eerdergenoemd scenario ook het mooist vinden, dus eens.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 25-04-2026, 22:45:26 »
Het zou me ook niks verbazen als het echt zo gegaan is als Bram zegt en we nu niet te horen krijgen hoeveel er uit de pot gaat zodat we Bram verdenken in plaats van Daan.

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #17 Gepost op: 25-04-2026, 22:53:49 »
Ja, dat is ook de andere interpretatie waarmee ik zit.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 25-04-2026, 23:06:14 »
Ze doen er gewoon alles aan om de twijfel te doen toeslaan vlak voor de finale (zoals gewoonlijk).

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 25-04-2026, 23:30:15 »

Ja, en natuurlijk kun je van alles doen met montage. Maar hier wordt wel duidelijk dat Daan in ieder geval is gestopt bij -30. Op basis van deze opdracht vind ik hem niet mols.

Bram komt met een vaag verhaal en we zien hem niet stoppen. Hier is hij toch echt het meest verdacht.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)