Auteur Topic: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Wie is de Mol?  (gelezen 6104 keer)

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] Opdracht 3 - Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 25-04-2026, 23:32:10 »
Maar bij Daan hebben we de klok zien stoppen.
Maar ook als Bram dit zou hebben gedaan zou ik het gewoon heel erg flauw vinden.

Zet de mol in een oncontroleerbare positie. De potstand word niet meer vermeld, dus je kan gewoon je gang gaan.
In feite geef je de mol gewoon vrijspel om de eindstand van de pot te bepalen. Dat zou echt een grote smet zijn op het programma. Ik mag alleen maar hopen dat de mol niet verder kon spelen nadat hij 2 en 6 gooide en niet ontzettend mocht treuzelen. Maargoed, ik zal eerst even een weekje wachten, voordat ik onterecht gefrustreerd raak.

Sowieso is dit een flauwe opdracht. En dat is dit seizoen steeds. Je kan de mol in de ogen kijken. Ja, met nog 49 paar ogen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 25-04-2026, 23:34:19 »
Sowieso is dit een flauwe opdracht. En dat is dit seizoen steeds. Je kan de mol in de ogen kijken. Ja, met nog 49 paar ogen.

Ik vermoed dat het het 26e paar was, of 2 rechts en 6 naar beneden. Zoiets.

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 25-04-2026, 23:52:55 »
Ja, Daan hier erg onmols en Bram mogelijk mols.

Ik mag hopen dat er nog een soort maximum aan het mingeld zat, want anders zijn er alleen maar onbevredigende uitkomsten mogelijk:
- de pot leeg. Waar hebben we 9 weken voor gekeken als de mol het op het eind in één keer buiten het zicht van de rest leegtrekt.
- de mol houdt zich in en saboteert niet volledig uit “goedheid”, “gunfactor” of zo. Maar daarmee houdt de mol zich niet aan zijn rol.

Ander alternatief: de score van de mol telt niet mee. Zou ik ook mee kunnen leven.

Oh en de kans op 2 & 6 was 1/18, niet 1/36 zoals Bram zei. De denkfout komt doordat er twee mogelijke combinaties goed waren: 2 & 6 en 6 & 2. Anders gezegd: het maakte niet uit welke dobbelsteen 2 was en welke 6.

« Reactie #23 Gepost op: 26-04-2026, 00:16:21 »
Ik kan me toch niet echt voorstellen dat de Mol hier veel geld uit de pot heeft gehaald. Dat zou toch wel ondermaats zijn en een beetje een doodsteek voor het niveau van het programma.

Ik vind voor sowieso een heel zwak seizoen op dat vlak. Je kunt volgens Rick steeds de Mol zien, maar al deze opdrachten zijn en wassen neus. Enigszins vermakelijk voor ons als kijker, maar als kandidaat gewoon irritant

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #24 Gepost op: 26-04-2026, 00:38:04 »
Quinty zei geen stop.
Zie de mol na haar vertrek nog wel even terugkomen en dan in de beurt van Quinty verder dobbelt en dank je wel Quinty zegt.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 26-04-2026, 01:19:07 »
Quinty zegt in de nabespreking dat zij 290 had, wat ook klopt met de beelden die wij zien. De laatste stand diw wij van haar zien is 250 en dan gooit ze nog een paar keer.
Als je naar de allerlaatste beelden kijkt, waar ze te horen krijgen of ze de mol zijn of niet, zie je bij Daan en Bram wel een lachje op hun gezicht. Bij Quinty helemaal niet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #26 Gepost op: 26-04-2026, 03:57:55 »
Ja, Daan hier erg onmols en Bram mogelijk mols.
Bram hintte erop dat hij niet wilde dat de pot onder de 10.000 was gekomen. Dat heeft Daan vorige week ook gezegd. Maar nou heeft Daan de pot gekregen. Hij kan eruit halen wat hij wil op het laatste moment. Hij hoeft dus niet de teller verder dan -30 euro te laten gaan. Hij kan eerst afwachten wat de rest voor minbedragen heeft. En dat afstemmen op wat hij uit de pot pikt. M.a.w. je zegt dat de mol alle troeven in handen heeft en de hele pot kan leegtrekken bij de opdracht. Maar diezelfde macht heeft de penningmeester sowieso op het eind (zie wat George deed destijds bijv.).
:)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #27 Gepost op: 26-04-2026, 10:16:13 »
Ja, en natuurlijk kun je van alles doen met montage. Maar hier wordt wel duidelijk dat Daan in ieder geval is gestopt bij -30. Op basis van deze opdracht vind ik hem niet mols.

Bram komt met een vaag verhaal en we zien hem niet stoppen. Hier is hij toch echt het meest verdacht.
Daan had gewoon pech. Maar wat kan hem het schelen, hij is penningmeester! Nog kans genoeg om wat geld weg te werken.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2026, 11:09:51 »
Daan zou net zoveel takes kunnen overdoen tot deze kwam en geschikt bleek voor de montage.

Offline Jelleke

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2026, 12:26:42 »
Daan zou net zoveel takes kunnen overdoen tot deze kwam en geschikt bleek voor de montage.

Klopt, bedacht ik me ook. Maar zou ik net zo flauw vinden als de andere opties.

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2026, 12:30:48 »
Bram beweert dat hij in 1 keer de 26 gooide. Dus in 1 keer de just ogen. Hint naar Bram als mol? Het 26e seizoen,en de constante ogen hints. Ik vind het heel opvallend.

Offline Lizard

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2026, 12:42:30 »

Ja, klopt, maar 'je krijgt de ogen te zien van de mol' maar dan blijkt het om 50 paar ogen te gaan is de soort adder onder het gras die ik het zou verwachten.

Wat ik zelf flauwer vind is dat de mol op het laatst in hun eentje nog even lekker een flink bedrag uit de pot kan laten gaan zonder dat die daar moeite voor hoeft te doen.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2026, 13:13:03 »
Op zich een leuke opdracht, maar ik vind ook dat dit te makkelijk is voor de mol. En ook een beetje flauw dat je als kandidaat (en als kijker) geen duidelijkheid krijgt op basis van al die ogen. (die ogen zien wij niet eens)

Als Bram de mol is, denk ik dat hij de pot zal laten zakken tot onder 10.000  >:D
Daan vind ik hier het meest kandidaats. Ik had hem als 'reservemol', maar -30 kan echt niet voor een mol die alle kans heeft om heel veel geld ongezien uit de pot te trekken (en ik geloof er niet in dat het anders ligt).
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline henk75

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2026, 13:13:43 »
Wat mij juist opviel, was dat bij Daan, Quinty en Matteo je "de mol" hoorde zeggen "ik hoop dat je de winnaar bent".
Bij Bram hebben ze dat niet laten horen, omdat hij de mol is?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2026, 13:30:25 »
Wat mij juist opviel, was dat bij Daan, Quinty en Matteo je "de mol" hoorde zeggen "ik hoop dat je de winnaar bent".

O ja, dat viel me ook op. Dat zou een mooie hint zijn.  ::ok::
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 26-04-2026, 13:37:43 »
Oh, dat is een goeie! Bedankt!

Offline Molisa

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 26-04-2026, 14:05:39 »
Bij Daan liggen er een 2 en een 6 klaar. 26, het belangrijke getal van dit seizoen.

Voor Quinty liggen er duidelijk te zien een 1 en een 4. Vervolgens zien we bij Bram en Matteo hetzelfde vage shot van de dobbelstenen. Maar het is te zien, voorste dobbelsteen een 2, daar tegenaan een 6. Drie deelnemers starten met 2 en 6, eentje, Quinty, wijkt af.

1+4=5, oftewel Quint.

Dit viel mij op, alleen bij Quinty lagen de dobbelstenen niet op 2 en 6. Dat is toch verdacht, of niet?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • professionele speurneus
« Reactie #37 Gepost op: 26-04-2026, 14:55:23 »
De regels volgens de Wie Is De Mol? website. De kandidaten mogen zo lang mogelijk proberen om een 2 en een 6 te gooien, maar dat kost wel geld uit de pot. Er begint een aftellende geldklok te lopen. Deze stopt wanneer er een 2 en een 6 zijn gegooid, of wanneer de kandidaten zelf besluiten te stoppen.

Offline Dreyrr

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 26-04-2026, 14:58:04 »

De ietwat flauwe, maar plausibele 'de mol kan niet met zichzelf een gesprek hebben'.

Bram zei overigens volgens mij ook geen 'stop' - en het feit dat ze nog niet hebben laten weten hoeveel er uit de pot is gespeeld, maakt dat de mol meer eruit heeft gehaald dan ie vertelt.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 26-04-2026, 16:09:31 »
De regels volgens de Wie Is De Mol? website. De kandidaten mogen zo lang mogelijk proberen om een 2 en een 6 te gooien, maar dat kost wel geld uit de pot. Er begint een aftellende geldklok te lopen. Deze stopt wanneer er een 2 en een 6 zijn gegooid, of wanneer de kandidaten zelf besluiten te stoppen.
Dat is ook de regel die ze bij De Slimste Mens volgen, soms tot grote ergernis van een kandidaat die in de finale de teller graag nog onder die van zijn tegenstander wou laten lopen, maar toevallig het laatste goede antwoord gaf, zodat hij toch niet mocht beginnen met de laatste vraag.