Auteur Topic: Molduel: Bram vs Daan  (gelezen 5860 keer)

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Bram vs Daan
« Reactie #120 Gepost op: 1-05-2026, 22:47:22 »
Ik denk dat Brams geheimzinnigheid en zijn poging bij een paaltje te staan de anderen op het idee bracht dat er mogelijk vrijstellingen te behalen waren. Met als gevolg dat een meerderheid tegen openen van de olifant was. Al met al geen slimme molactie, maar een kandidaat die een vrijstelling probeert te bemachtigen. Als hij de mol zou zijn, dan had hij beter een joker gekozen en net als Matteo en Nasrdin dat tegen de anderen verteld.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 1-05-2026, 23:03:16 »
Als hij de mol zou zijn, dan had hij beter een joker gekozen en net als Matteo en Nasrdin dat tegen de anderen verteld.

Dan was het resultaat hetzelfde geweest. Iedereen die al een troef had gewonnen werd niets meer gegund. Ook met een joker was hij niet bij een paaltje gekomen.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 1-05-2026, 23:16:36 »
Tip voor de Bram-verdenkers, ga eens buiten je tunnel kijken of lees dit topic eens goed door. Dan kom je vanzelf achter dat Bram helemaal geen voorkennis heeft wat een mol zou moeten hebben tijdens dit spel.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 1-05-2026, 23:27:19 »
Dan was het resultaat hetzelfde geweest. Iedereen die al een troef had gewonnen werd niets meer gegund. Ook met een joker was hij niet bij een paaltje gekomen.
Dat was niet mijn punt. Als zijn doel als mol was geweest 3000 euro uit de pot te houden, dan had hij zich beter minder verdacht gemaakt en dus niet bij een paaltje willen staan. Goede kans dat men was gaan geloven dat er een verdubbelaar was te halen, zoals Quinty zei waardoor de olifant wel was geopend.

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 2-05-2026, 02:27:12 »
Wie de mol ook mag zijn, ik wens iedereen veel plezier met de ontknoping. Ik vind het ontzettend spannend, Bram of Daan. We weten het bijna.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 2-05-2026, 08:00:26 »
Dat was niet mijn punt. Als zijn doel als mol was geweest 3000 euro uit de pot te houden, dan had hij zich beter minder verdacht gemaakt en dus niet bij een paaltje willen staan. Goede kans dat men was gaan geloven dat er een verdubbelaar was te halen, zoals Quinty zei waardoor de olifant wel was geopend.

Dat was ook niet mijn punt. Hierboven wordt gesteld dat hij door zijn gedrag bij het paaltje in beeld komt als eventuele mol. Daar ben ik het niet mee eens. Iemand die voordelen wil halen komt juist erg kandidaats over.

Het is Bram zelf die zegt:" Zal ik naar het paaltje gaan, misschien krijgen we een verdubbelaar". In de daaropvolgende biecht zegt hij:" Mijn tactiek is, ik noem gewoon dat het best wel gunstig kan zijn. Misschien zit er wel een verdubbelaar in."  Het was dus niet Quinty die over de verdubbelaar begon.....dus die goede kans op het openen van de olifant was dan wel op initiatief van Bram geweest. Misschien bracht het Quinty wel op een idee, zij zei dat ze het volgende paaltje kon verdubbelen.

Zijn taktiek is mislukt, Bram doet nog wel voorzichtige pogingen om toch de olifant te openen maar de groep is te sterk.

Een kandidaat die in aflevering 1 1000 euro niet binnen brengt (Daan) komt m.i. veel meer in beeld als mogelijke mol.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2026, 08:05:19 door Marimol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 2-05-2026, 08:08:07 »
Maar waarom zou de mol op meerdere momenten de spotlight opzoeken?
- zoals bij de bekende vrijstelling, paaltje
- maar ook bij de mol opdracht aan hem zelf geven

Dat wil je toch niet? Dat kandidaten je als eventuele mol zien en zeker niet al in aflevering één. Zeg niet, dat het niet zo is, want de biechten tijdens de afleveringen zeggen iets anders, en het waren sws 6 kandidaten door het hele seizoen, zoals Milan en Daan vertrouwde hem niet en Quinty wou bij de mollicitatie persé achter Bram zijn scherm zitten, omdat ze hem als mol ziet op dat moment. Ik ben er wel mee eens het hoeft niet betekenen dat ze de test op Bram ingevuld hebben, maar het is wel opvallend.

Als nepmol, maakt het niks uit als dit in de edit komt. Bij de mol zijn ze wat voorzichtig in de edit.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2026, 08:20:38 door Mol1991 »

Offline PhoenixJanet

• Forumlid
  • Ben ik er alweer ingetunneld?
« Reactie #127 Gepost op: 2-05-2026, 08:19:13 »
Er worden veel goede punten gemaakt, maar bij alles kan je doordenken of omdraaien. Zoals ook bij deze

De Mol heeft voorkennis. Die weet dat iemand in die eerste opdracht informatie krijgt over de vrijstelling én hoe dat werkt. Er gaan mensen bij die palen staan. Dat zijn mogelijk 3 kandidaten die raar gaan doen. Ik vind het niet gek gedacht dat de Mol besluit om 1 van die mensen te zijn. Het wordt snel duidelijk dat het om een vrijstelling ging, dus het vreemde gedrag is verklaarbaar .

Ik laat me vanavond verrassen. Als het Daan blijkt te zijn, dan ben ik benieuwd hoe bijv de Olifant (die door tekst liep/dat effect) op hem sloeg. Of zou het zo simpel zijn dat we opzoek moesten naar de Olifant in een porseleinen kast, een opzichtig mollende Mol?
Sinds 2005 trouwe Mol kijker..

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 2-05-2026, 08:30:41 »
Het wordt snel duidelijk dat het om een vrijstelling ging, dus het vreemde gedrag is verklaarbaar .
Ja, en daarmee is de kans dat de olifant opengaat vrijwel verkeken, dus als Bram de mol zou zijn, was dit geen goede strategie.

Offline PhoenixJanet

• Forumlid
  • Ben ik er alweer ingetunneld?
« Reactie #129 Gepost op: 2-05-2026, 08:39:01 »
Ja, en daarmee is de kans dat de olifant opengaat vrijwel verkeken, dus als Bram de mol zou zijn, was dit geen goede strategie.

Klopt. Maar als Mol kan je niet voorkomen dàt dit gebeurt. Dit is meer hoe de opdracht al in elkaar zit. Als Bram het niet deed, was het een ander. Je kan wel ervoor kiezen om dan maar diegene te zijn en de boel te vertragen. Wat ook niet lukte, maar niet alle molacties lukken.

Dat hij zichzelf die opdracht gaf is ook vreemd. Maar dat kan ook weer doorgedacht van hem zijn onder het motto: dat verwachten ze niet. Niet heel sterk, maar het kan wel.

Quinty is het voor mij niet. Daan of Bram dan, maar voor mij niet zeker wie.
Sinds 2005 trouwe Mol kijker..

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #130 Gepost op: 2-05-2026, 08:44:27 »
Tip voor de Bram-verdenkers, ga eens buiten je tunnel kijken of lees dit topic eens goed door.

Los van het feit dat ik niet echt zit te wachten op clickbait-achtste tips (“één simpele tip waarmee je de mol kunt ontdekken”): waarom zou die tip alleen voor Bramverdenkers gelden?

Ik ga hier niet eens op in sorry. Als mol met voorkennis is het gewoon niet nodig om voor een vrijstelling te gaan, daar hou ik het bij. Ik heb hier al genoeg over gehad op het forum.

De gedachte dat de mol geen vrijstelling wil, omdat hij hem niet nodig heeft, is te simpel en miskent de dubbele lagen in het spel.

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 2-05-2026, 08:46:43 »
De gedachte dat de mol geen vrijstelling wil, omdat hij hem niet nodig heeft, is te simpel en miskent de dubbele lagen in het spel.
Dit zeg ik niet   ::rofl::
Maar bedankt voor je mening  ;)

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 2-05-2026, 08:48:59 »
Klopt. Maar als Mol kan je niet voorkomen dàt dit gebeurt. Dit is meer hoe de opdracht al in elkaar zit. Als Bram het niet deed, was het een ander. Je kan wel ervoor kiezen om dan maar diegene te zijn en de boel te vertragen. Wat ook niet lukte, maar niet alle molacties lukken.
De twist in deze opdracht was dat de vrijstellingen zouden vrijkomen als de olifant dicht zou blijven. Daan lijkt dit te weten, want hij zegt dat openen iets ongedaan kan maken. Later zegt hij ook dat het braaf zou zijn als ze hem dichtlaten. Dit zijn pogingen om de groep te sturen, voorzichtig, want je wil als mol niet meteen opvallen, zoals Matteo die hard roept dat de olifant open moet.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 2-05-2026, 17:36:22 »
Nog even officieel.:-)

Voor mij is Bram de mol, maar het ligt heel dicht bij elkaar. Het helpt ook niet echt dat ze vaak samen liepen te klooien.

Al met al vermoed ik dat Bram het de eerste afleveringen iets rustiger aan heeft gedaan als mol, om vanaf afl. 3 hard toe te slaan.  >:D
Als Daan de mol is (wat mij niet zou verbazen), dan doet hij dat zo natuurlijk. Ik zou dat echt heel knap vinden. Maar in de allerlaatste opdracht vond ik hem heel kandidaats overkomen. Dat telt voor mij ook (al wil dat natuurlijk niet zeggen dat het klopt  ;), maar ik vermoed van wel)

Iedereen veel plezier vanavond!

-- = beide even verdacht of allebei onverdacht

1.1. --
1.2 Daan (Beide verdacht, maar Daan meer dan Bram_
1.3 --

2.1 --
2.2 --

3.1 Bram (Beide verdacht, maar Bram als spits iers verdachter)
3.2 Daan (die opdracht was gedoemd te mislukken, maar in principe heeft Daan een betere molpositie (2 personen in boot ipv 3)
3.3. Bram (geen jokers bemachtigd / mol heeft geen joker nodig?)

4.1 -- (als de mol mee heeft geschoten, dan Daan, maar daar geloof ik minder in. Daan heeft wel geld binnen gebracht)
4.2 Bram

5.1 Bram (beide verdacht, maar Bram meer verdachte acties.)
5.2 --
5.3 --

6.1 --
6.2 a Bram
6.2 b Daan
6.2 c Bram
6.3 Daan

7.1 Daan
7.2 Bram (beide zeer verdacht, maar Bram had meer foto's moeten herkennen)
7.3 Bram

8.1 -- (verprutsen beide hun opdracht)
8.2 -- (opdracht had geen vervolg voor de pot)

9.1 Daan
9.2 Bram
9.3 Bram

Stand:
Bram 10
Daan 6
« Laatst bewerkt op: 2-05-2026, 17:39:19 door Tunneltelevisie »
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline gamemoljagt

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 2-05-2026, 20:13:00 »
Iets wat ik jullie nog niet heb horen zeggen (voor zover ik het allemaal terug gelezen heb) is dat Bram een aantal keren tegen Daan zegt: "Wat ben je aan het mollen". Of iets in die richting. Als ze met de stam aan het lopen zijn en dat muurtje moeten maken is Daan nog bezig aan de achterkant om alles met modder te krijgen. Op het moment dat iedereen moet springen om met zn allen op de foto te komen is Daan elke keer iets te vroeg. Bram maakt daar een opmerking over. Terwijl Daan ook op een plek staat waar hij nooit over die schutting heen kan springen, daar is hij te klein voor. Dat is iets wat me bezig blijft houden.
Kom pas uit de duisternis als je het verdraaid lekkere eten zingend kunt vinden. Wat is een tunnel?