Na het terugkijken van enkele afleveringen met cruciale momenten, valt me het volgende op. In de allereerste scene in het vliegtuig zien we Daan in beeld, die tegen Bram, die naast hem zit. "Nou Bram, daar zitten we dan."
Bram is iets eerder bij zijn tablet dan Daan en reageert laconiek met "Leuk!, laten we meteen gaan. En dan in de biecht, "Ben ik de mol?" met een betekenisvolle blik. Daan reageert met "Zooohh! Ok."
Als ze het restaurant van de lodge betreden gaat Daan aan de kant van de tafel zitten waar de sleutels voor de lodges worden verdeeld, Bram zit aan de andere kant, op de hoek. Hij benadert Daan om een kamer te delen.
De totstandkoming van het bondje begint met de vraag van Bram aan Daan voordat zij de lodge mogen verlaten. "Als er iets is om te delen, is dat dan een bondje?" Waarop Daan antwoordt: "Hebben wij een bondje?", wat Bram wat lachend herhaalt. Vervolgens hint hij in zijn biecht op wat er in de ksitjes zit, "bijvoorbeeld 2 jokers, ik noem maar wat."
In de opdracht met de olifant vind ik Daan wat verdachter overkomen dan Bram, die zijn best doet om naar een paaltje te mogen. Het kan gespeeld zijn, maar het oogt kandidaats. Bij de discussie over wel of niet openen, lijkt het of hij twijfelt, niet weet wat er gaat gebeuren. Daan zegt "het kan ook iets ongedaan maken" wat alleen de mol kan weten.
Bij de uitbreiding van het bondje in de vierde aflevering lijkt Milan het voortouw te nemen, omdat hij al met Bram op een kamer heeft gezeten. In de abseil opdracht, waarvan ik steeds dacht dat het onlogisch was dat Bram niet voor een vrijstelling gaat, lijkt dit toch vanuit kandidaat Bram uitlegbaar als hij aangeeft dat het hem om de "intel" gaat. Ik vind zijn blik bij de uitleg van Rik (net als die van Matteo, Quinty en Delilah) van iemand die de informatie nieuwsgierig aanhoort. Tijdens het abseilen van Milan zegt Bram halverwege dat als er geen nuttige informatie komt, hij het besluit om Milan alle telefoons op te nemen, misschien moet herzien.
De opdracht die wat mij betreft het meest op Daan als mol wijst, in de garage met de kluisjes, wijst er op dat Daan met voorkennis als eerste een woord raadde, wat ook meteen aan zijn kluisje werd gelinkt. Bj de andere kluisjes is dit niet zo,. De hint van Rik vooraf, en het gesprek na afloop in het busje dat de mol mogelijk in een laserpak zat, kan alleen maar betekenen dat Daan de mol is, hoe graag ik ook zou willen dat het Bram zou zijn.
De cliffhanger in de dobbelstenen opdracht lijkt dus bedoeld om ons op het verkeerde been te zetten. Ook erg verdacht is de edit in de molbiecht van Daan in de laatste aflevering, die deels geknipt is en uit een biecht uit aflevering 7 komt. Ik herinner me dat ze dit ook deden toen Everon de mol was.