Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 5369 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #20 Gepost op: 2-05-2026, 22:19:02 »
Wat mij betreft van het niveau Dennis en Jan. Gefeliciteerd aan alle mede-Daan-verdenkers. Ik snap de Bram-verdenkers ook.

Wel opvallend dat ik nog nooit goed heb gezeten, tot de nieuwe regisseur. Tweede keer vanaf aflevering 1 goed  ::rofl::

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 2-05-2026, 22:20:14 »
Ik had ook wel willen weten of Bram de volgende ronde had gehaald zonder joker.
Minpuntje van het seizoen vind ik dat de mol veel invloed heeft gehad op wie uiteindelijk wint.
Het lage springen en de tak laten vallen waren ook nog eens aanwijzingen die alleen Bram mee kon krijgen.

Verder ook veel leuke dingen gezien.

Het is maar net wie er naast je staat en loopt hè.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 2-05-2026, 22:22:01 »
Ik vond juist dat we veel van de acties van Daan gewoon gezien hebben. En ook nog eens besproken door de groep. Goed gedaan van de productie.

Ik hou persoonlijk van mollen die onverdacht kunnen blijven. Mollen kan iedereen, onopgemerkt mollen is een heel ander verhaal. Het bleef me wat te onduidelijk in hoeverre Daan dit nou gelukt is.

Wanneer had Quinty hem door? Op wie zat Matteo? Op wie ging Nienke eruit? Etc.

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 2-05-2026, 22:23:59 »
Alleen zag je zijn molacties niet als kijker.

Huh? Er waren misschien een paar molacties waarbij ik enigzins verrast was, de grote meerderheid waren allemaal op het moment dat ik het live keek meteen duidelijke molacties. Meest obvious mol in vele jaren wat mij betreft.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #24 Gepost op: 2-05-2026, 22:24:15 »
Niets gezien over 9 keer belemmering, vreemd los eindje...

Offline Liena

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 2-05-2026, 22:27:03 »
Had graag meer van Quinty gehoord en haar verdenkingen.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 09:25:43 door Liena »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 2-05-2026, 22:28:45 »
Niets gezien over 9 keer belemmering, vreemd los eindje...
Dat moet dus wel 9 keer zijn geweest wat we ook wel wisten want het kan haast niet zo zijn dat alle belemmeringen in de uitzending te zien waren. Het enige wat we niet wisten was de hoogte van de olifant.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 2-05-2026, 22:28:55 »
Ik vond het toch vrij teleurstellend. Ja, Daan heeft mooi zitten mollen. Alleen zag je zijn molacties niet als kijker. Bovendien heeft hij Bram eigenlijk geholpen doordat hij molacties van Daan kon zien.

De meerderheid van dit forum had geraden dat hij de mol was en zijn molacties gezien of geraden (de joker bij de koffiebonen, het rekken bij het voetbal, het mee-schieten bij de bandenopdracht, het springen bij de Masai, de foute antwoorden onder water). Hij is juist niet uit de wind gehouden, wat door veel mensen is opgevat als omgekeerde psychologie door de makers. Ik vind dit niet terecht.

Offline PhoenixJanet

• Forumlid
  • Ben ik er alweer ingetunneld?
« Reactie #28 Gepost op: 2-05-2026, 22:29:48 »
Ik heb veel gemengde gevoelens over dit seizoen en Daan als mol. Daan heeft voluit gemold en was zeker gedurfd, maar de trend de afgelopen jaren van veel mollen dat het steeds gedurfder moet lijkt hier wel een beetje tot een climax te komen waar het zowel op beeld als in de groep eigenlijk veels te duidelijk was. Ik zou het wel leuk vinden als mollen in de toekomst meer terug gaan naar subtiel mollen en sneaky acties, van mij hoeft niet elke mol een spannend 'oh als die kandidaat op dat moment x deed dan was het seizoen verpest' moment te hebben, want als het seizoen een keer ook echt verpest wordt is het ineens niet zo leuk meer.

Dit herken ik wel en is waarom ik uit de Daan tunnel bleef. Echter vind ik het nog belangrijker dat de Mol plezier heeft in zijn rol. Of dat nou subtiel gespeeld is of over de top. Het plezier spatte er van af. Voor mij maakt dat veel goed.

Hopelijk komt die subtiele Mol in een ander seizoen terug.
Sinds 2005 trouwe Mol kijker..

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #29 Gepost op: 2-05-2026, 22:30:22 »
Dat telefoongesprek met Tobias was ook wel echt geniaal. Het was totaal niet nodig, maar ik heb er van genoten  ::bravo::

Ik vind dit oprecht zijn leukste molactie. En ook erg gedurfd, want Tobi kent zijn stem.

Maar ja, met deze molactie is geen geld gemoeid. En de abseilopdracht heeft hij drie keer 250 uit de pot gehouden. Milan vier keer.  ;)

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #30 Gepost op: 2-05-2026, 22:31:03 »
Gewoon een uur lang alleen maar molacties  ::oink::

Ik had niet verwacht nog verrast te zijn door bepaalde acties, omdat we hem al vrij veel hebben zien mollen. Dus ik was met alles wat we zagen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 2-05-2026, 22:31:51 »
Ik vind dit oprecht zijn leukste molactie. En ook erg gedurfd, want Tobi kent zijn stem.

Maar ja, met deze molactie is geen geld gemoeid. En de abseilopdracht heeft hij drie keer 250 uit de pot gehouden. Milan vier keer.  ;)

Dit was fantastisch en zo ontzettend gedurfd inderdaad! Respect.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #32 Gepost op: 2-05-2026, 22:33:43 »
Dit herken ik wel en is waarom ik uit de Daan tunnel bleef. Echter vind ik het nog belangrijker dat de Mol plezier heeft in zijn rol. Of dat nou subtiel gespeeld is of over de top. Het plezier spatte er van af. Voor mij maakt dat veel goed.

Hopelijk komt die subtiele Mol in een ander seizoen terug.

Daan is niet mijn type mol. Je bent de mol, en je stelt een hulpmol aan. Dan zijn er eigenlijk twee mollen. Ik hou meer van mollen die heel subtiel mollen.

Als deze kandidatengroep beter had opgelet, hadden ze Daan al veel eerder kunnen ontdekken.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 2-05-2026, 22:36:23 »

Ik snapte dit niet als molactie zelfs als er geld mee gemoeid zou zijn. Het waren toch de kandidaten die moesten raden om welk voorwerp het ging en niet andersom. Het enige wat voor deze opdracht nodig was is dat degene die gebeld zou worden op het moment van de opdracht thuis was. Of iemand van de redactie dit regelt of de mol, who cares!

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 2-05-2026, 22:36:40 »
Subtiele mollen zijn voor mij altijd een beetje lafjes, omdat je er als kijker nooit achter kunt komen. Leuk, ongezien geld doorscheuren op een moment waarop niemand kan checken wat je precies kunt verdienen of een sleutel weggooien als je niet te controleren bent, maar niemand heeft er iets aan. Daan heeft opzichtig gemold en toch was Bram hoofdverdachte, dat vind ik knap en getuigen van lef.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 2-05-2026, 22:37:35 »
Het was vrij duidelijk dat het Daan moest zijn maar vond hem toch een eg leuke mol die echt zijn best heeft gedaan elke opdracht te mollen. Had wel iets meer willen zien wanneer Quinty hem verdacht en waar Matteo er op uit is gevlogen. Vond de ontknoping ook een beetje raar verlopen, wat tam allemaal.

Online Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #36 Gepost op: 2-05-2026, 22:38:40 »
Als deze kandidatengroep beter had opgelet, hadden ze Daan al veel eerder kunnen ontdekken.

Dat is wel een beetje het idee van het programma, toch?  ;D
En zou zou het ook moeten vind ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 2-05-2026, 22:42:12 »
Geweldige reünie. Leuke cast top molacties en Daan had veel molacties die ik ook ni had verwacht.

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #38 Gepost op: 2-05-2026, 22:42:51 »
Ook al wist ik vrij zeker dat het Daan moest zijn, ik vond het een heerlijke ontknoping. Ja het was vanaf het begin voor de meesten van dit forum al duidelijk, voor de mede kandidaten blijkbaar niet. Mooi om van Daan te horen dat de paniek meerdere keren toesloeg door zijn molacties, waar hij zich wist uit te redden, mee weg kwam zonder dat hij door de mand viel. Hoogtepunt was voor mij de oog in oog met Eveline, de psycholoog die hem nooit serieus heeft genomen. Kortom een fantastisch seizoen met geweldige kandidaten en een superleuke mol.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 2-05-2026, 22:43:05 »
Leuk een finale met molacties die we allemaal al gezien hadden

Nou, het smijten met cement op de grond hadden we nog niet gezien hoor ::rofl::