Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 5365 keer)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 2-05-2026, 22:44:07 »
Ik vond dit een hele toffe uitzending,  die televisietechnisch gewoon goed in elkaar zat. Leuk dat we een uur lang aan molacties hebben, er is voldoende aandacht voor alle deelnemers (al had ik Quinty wel wat meer aandacht gegund) en de uitzending verliep vlot en soepeltjes (zeker vergeleken met die van mol Nathan). Leuk om ook de molbiechten te zien en dat Daan inderdaad onder een laspak verstopt zat (wel heel knullig dat die afdruk van de helm zichtbaar was, zo wil je niet door de mand vallen als mol).

Dan mol Daan. Ik heb een dubbel gevoel over Daan als mol. Het was voor alle deelnemers en ons als publiek duidelijk dat Daan het moeilijk had met zijn rol. De stress was overduidelijk, ook zijn leugens waren niet overtuigend. Eveline schreef hem hierdoor af, maar feit is dat hij in zijn nonverbale communicatie door de mand viel. Sterker nog, ik vond iedereen overtuigender mollen dan Daan. Tegelijkertijd is hij voluit gegaan en heeft hij constant gemold wat te prijzen is. Fijn dat hij er uiteindelijk ook plezier in kreeg, dat is hem gegund!

Offline Mool

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 2-05-2026, 22:46:44 »
Daan was zeker geen heel goede mol, het verbaast me dat er nog best wat mensen zijn die hem wel goed vinden. Denk dat mensen hem gewoon grappig vinden of zo. Qua molacties en onopgemerkt blijven was Renée Fokker (2021) veel beter dan Daan hoor. Maar zij kreeg een shitload aan haat over zich heen, pffff.

Mensen kijken gewoon liever naar een jonge frisse jongen die slecht en opzichtig molt dan naar een oudere vrouw die dat veel subtieler doet. Ook een man-vrouwding denk ik: Susan en Margriet vingen ook onterecht veel haat. Mannen hoeven maar een beetje grappig te doen en ze zijn een 'te gekke mol'. Ik ben zelf een man trouwens, maar dit valt me erg op.

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #42 Gepost op: 2-05-2026, 22:47:29 »
Wat een onwijs leuke en goede mol was Daan! Hij heeft het supergoed gespeeld, wat een acteur zeg! Mooi ook dat hij vertelt hoe veel stress hij ervaren heeft, zelfs zo veel dat hij er een dik oog van kreeg.
Hij heeft het echt perfect gespeeld in mijn ogen: vrijwel overal gemold, brutaal geweest, mensen om de tuin geleid, buiten de camera’s om anderen verdacht gemaakt… Dikke pluim voor hem!

Wat ook leuk was: als hij tegenover Rik staat als mol, zie je echt een andere Daan. Dan is ie veel zelfverzekerder, en zit hij lekker in zijn mol rol. Bij de kandidaten speelt hij veel zenuwachtiger, en acteert hij echt goed tegenover Bram.
Fijn om zo’n leuke mol te hebben!
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Online Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 2-05-2026, 22:47:54 »
Ik vond Margriet en Susan ook top

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 2-05-2026, 22:48:10 »
Daan was zeker geen heel goede mol, het verbaast me dat er nog best wat mensen zijn die hem wel goed vinden. Denk dat mensen hem gewoon grappig vinden of zo. Qua molacties en onopgemerkt blijven was Renée Fokker (2021) veel beter dan Daan hoor. Maar zij kreeg een shitload aan haat over zich heen, pffff.

Mensen kijken gewoon liever naar een jonge frisse jongen die slecht en opzichtig molt dan naar een oudere vrouw die dat veel subtieler doet. Ook een man-vrouwding denk ik: Susan en Margriet vingen ook onterecht veel haat. Mannen hoeven maar een beetje grappig te doen en ze zijn een 'te gekke mol'. Ik ben zelf een man trouwens, maar dit valt me erg op.

Als je nauwelijks molt blijf je onverdacht idd.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 2-05-2026, 22:52:46 »
Ik lees veel terug dat het overduidelijk moest zijn voor de groep, maar hij werd dus niet genoeg verdacht. Milan en Mateo tunnelde op elkaar en gingen er al voor de finale uit.

Daan heeft zijn rol als klunzige nepmol gewoon heel goed gespeeld vind ik dan. Als je terugdenkt aan bijv Annemarie die obv gedrag juist direct verdacht was, heeft hij ondanks gewaagde acties de aandacht door gedrag van zichzelf afgehaald. Dat is heel knap.

Toch onbegrijpelijk dat Milan hem het meest vertrouwde?

Ik vind wel echt een groot minpunt dat hij dus helemaal niet bij de dobbelstenen heeft gemold en ook geen gebruik heeft gemaakt van het feit dat hij penningmeester was. Voor de vorm 1.000 eruit halen zou ik logisch gevonden hebben.

Online Mol1991

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 2-05-2026, 22:57:41 »
Subtiele mollen zijn voor mij altijd een beetje lafjes, omdat je er als kijker nooit achter kunt komen. Leuk, ongezien geld doorscheuren op een moment waarop niemand kan checken wat je precies kunt verdienen of een sleutel weggooien als je niet te controleren bent, maar niemand heeft er iets aan. Daan heeft opzichtig gemold en toch was Bram hoofdverdachte, dat vind ik knap en getuigen van lef.
Ja, helemaal mee eens ik wil een liever een mol die met lef molt. Dit zijn over het algemene wel mijn favoriete mollen denk ik, lekker in je face.
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 2-05-2026, 23:02:43 »
Wat ik overigens wel gemist heb zijn de ogen van de mol in de vorige aflevering?

Offline _Malle_Molloot

• Forumlid
  • Doorgedraaide Molloot
« Reactie #48 Gepost op: 2-05-2026, 23:03:49 »
Wat ik overigens wel gemist heb zijn de ogen van de mol in de vorige aflevering?

Die zaten erin! Daans ogen zaten er 3x in… maar rik gaf ook toe dat het erg moeilijk was haha
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 2-05-2026, 23:04:33 »
Die zaten erin! Daans ogen zaten er 3x in… maar rik gaf ook toe dat het erg moeilijk was haha

Die heb ik gemist! Waar zat dat?

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 2-05-2026, 23:22:24 »
Ik zie in Daan een mol die er vol voor is gegaan en met flair en humor heeft gespeeld. Misschien niet zo subtiel, maar liever dit dan op veilig spelen.
En wat opvalt bij de kijkers, is niet hetzelfde voor de kandidaten.

Wel denk ik dat het hem, door de opzet van de opdrachten, niet altijd makkelijk werd gemaakt om subtiel te mollen.

Ik merk dat als het zo duidelijk lijkt ik blijf speuren naar een extra laag, maar afgelopen jaren blijkt iets steeds gewoon wat het lijkt.

Ik heb genoten van de kandidatengroep en van de eerste helft van het seizoen, daarna zakte voor mij de opdrachten een beetje in zowel qua spanning als humor.
Hopelijk kunnen ze, als er straks weer gewoon één seizoen per jaar is, die kwaliteit wat meer constant houden.

Hoogtepunt was voor mij de voetbal opdracht.

En ik ga komend seizoen echt hintloos spelen 😉
« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 01:26:58 door Eva88ab »

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 2-05-2026, 23:37:03 »
Gefeliciteerd Daan-tunnelaars.

Offline Jelleke

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 2-05-2026, 23:38:51 »
Ik was nog benieuwd op wie Nienke Zat toen  ze er uit ging, en in die aflevering Daan op 1 leek te ranken.

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 2-05-2026, 23:46:36 »
Mag ik eerlijk zeggen dat ik Daan een erg teleurstellende mol vind? Ik zat heel lang, vanaf aflevering één op hem, maar het was te opvallend, teveel, te duidelijk zodat ik overgestapt ben op eerst Matteo en later Bram. Absoluut lef hebben van hem, maar teveel lef is soms niet leuk.

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 2-05-2026, 23:50:05 »
Ik heb genoten! Leuke en lange aflevering.

Als een mol niet zo is als Daan nu was is er altijd commentaar dat hij/zij meer als dit had moeten doen, dus ik vind het lastig daar wat van te vinden.

De (deels extra) filmpjes op de site zijn echt cadeautjes  ::bravo::

Offline Ome Anni

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 2-05-2026, 23:52:31 »
Mag ik eerlijk zeggen dat ik Daan een erg teleurstellende mol vind? Ik zat heel lang, vanaf aflevering één op hem, maar het was te opvallend, teveel, te duidelijk zodat ik overgestapt ben op eerst Matteo en later Bram. Absoluut lef hebben van hem, maar teveel lef is soms niet leuk.

Dat vond ik ook. Dat is misschien vermakelijk voor de gemiddelde kijker, maar een goede mol moet vrijwel niet te ontdekken zijn. Nu was Daan al vanaf dag 1 , samen met Bram, het meest verdacht onder de kijkers. Maar ook onder veel kandidaten werd hij verdacht. Een goede mol zou zelfs in de finale nog niet met zekerheid ontdekt moeten zijn door de kandidaten. Daarmee bedoel ik niet dat een mol heel veilig moet spelen, maar ook niet zo opzichtig als Daan.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 3-05-2026, 00:01:15 »
Volgens mij zaten de kandidaten, op Bram en Quinty na, niet op Daan. En buiten dit forum ook de meerderheid van Nederland niet.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #57 Gepost op: 3-05-2026, 00:14:42 »
Ah mooi, heb dus een kwartier kunnen kijken om het vervolgens op de achtergrond aan te houden. :P

Daan als mol is natuurlijk gewoon prima, al is het voor mij in de categorie, wordt veels te snel door de molloten ontdekt.
(Wat in mijn optiek de ego teveel streelt.. maar dat is een heel andere discussie.)

In de geschiedenis van het programma heb ik niet vaak dat ik een mol achteraf echt niet leuk vindt. Maar ik vind Daan gewoon als persoon heel meh, dus als mol is het ook een beetje smaakloos.
Dat hij grappig overkomt en alles is helemaal aan hem, maar dat is niet direct een goede kwaliteit voor een mol.
Dit is puur een persoonlijke kwestie... ik heb verder geen problemen met de acties of zijn manier van de mol spelen.

Acties allemaal in beeld geweest en volledig duidelijk, dus niks nieuws om echt verbaasd over te zijn.
Ook qua hoeveelheid geld die uiteindelijk uit de pot is gespeeld valt het ook allemaal wel mee.
Zeker omdat er na de 3500 euro bijna het dubbele is terugverdiend.
(Niet dat ik een historisch lage pot op die manier manifisteer, maar het is opvallend hoog vergeleken bij de vorige seizoenen.)

De verborgen aanwijzingen... Man man man, Troeven en oenemeloenen zijn er niks bij.
De enige goede hint vond ik het uitbeelden van het oog...
En de presentatie-hint had ook goed geweest als ze gewoon Daan hadden gebruikt.
(So be it dat je het de week voor de ontknoping zeker weet, dit is al eens eerder geweest...)

De grootste mol blijft dus nog steeds de productie... :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MissSanique

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 3-05-2026, 00:17:21 »
Gefeliciteerd aan iedereen die Daan als mol had. Hij zal niet mijn favoriete mol worden, maar ik vind wel dat hij het goed geDAAN heeft.

Ik vond de finale ook weer de Daan & Bram show worden en dat stond me wat tegen. Bram heeft het ook goed gedaan als finalist, maar Quinty werd een beetje vergeten. En op wie zat Matteo nou in de finale?

De hints vielen me wel tegen: is 26 echt alleen maar betekenisvol vanwege de tijdscode? En, zoals iemand anders ook zegt, waarom een shirt met Boom erop als de kandidaten het niet mogen zien? Slaat de plank mis.

Ik ga even bijkomen en daarna met frisse moed beginnen met de Belgische mol.  ::joehoe::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 3-05-2026, 00:18:43 »
Er is geen duidelijkheid gekomen over de kaart met het oogje in de dansclub, hè? Wat dat nou precies betekende? Hetzelfde oog als op het rad op de markt.
Laten we jabberen joekelen.