Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 5368 keer)

Offline Liena

• Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #60 Gepost op: 3-05-2026, 00:25:46 »
Mogelijk als Bram de mollicitatie van Daan niet had gezien, had hij hem niet (of pas later) verdacht.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 14:46:45 door Liena »

Offline Louske

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 3-05-2026, 00:28:57 »
Leuke laatste aflevering.

Ik heb echter ook 1 groot kritiekpunt.

De 9 belemmeringen vraag aan Eveline vind ik achteraf echt  misleidend voor ons als kijker!

Eveline zei het met zoveel overtuiging en samen met Bram zijn biecht dacht ik direct, het moet dus 9  x zijn dan..

Maar bij terugkijken zijn ons dus 2 x een misser van de voetballers of_en 2x raak gooien van Nienke/ quintie ontnomen!  Want die zijn compleet niet getoond op tv! Van beide kanten niet!!
We hebben 1x gescoord zonder belemmering. 7x belemmering gehad waarvan 1 mis! Dus score 7.

Vind ik echt, jammer! En ja, ik snap het dat als we het met terugkijken kunnen vinden " makkelijk" is maar dan moet je niet deze vraag gebruiken maar ook een gokvraag ( zoals die van de olifant)...

Want als je 20% van een opdracht geheim moet houden voor de kijker, is het of geen goede opdracht voor op TV...en ik heb de opdracht zojuist weer teruggekeken en de meiden hebben maar 6x raak gegooid en 1 x konden we afleiden dat er weer raak gegooid werd...nieuwe goal en Milan zei in zn biecht dat de meiden nu op gang kwamen. Maar de andere 2x raak gegooid of dus een stilstandmoment totaal niet af te leiden uit de getoonde beelden.

En ik vind dit echt iets anders dan dat we bv. Niet zien wie het balletje kapot heeft gemaakt of wie een limoen ingraaft.
Begrijp me niet verkeerd. Mysterie en geheimzinnigheid hoort erbij en moet er juist zijn!
Maar dit voelt voor mij echt anders.

« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 00:38:00 door Louske »

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2026, 00:31:41 »
Hele leuke reunie, en hoewel ik niet verrast was door de mol was ik wel steeds meer verrast door hoe hij het heeft gespeeld.
Had niet verwacht dat ik zijn acties zo leuk en brutaal zou vinden!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2026, 00:33:46 »
Leuke laatste aflevering.

Ik heb echter ook 1 groot kritiekpunt.

De 9 belemmeringen vraag aan Eveline vind ik achteraf echt  misleidend voor ons als kijker!

Ik heb echt meerdere keren gepost dat er 9x het belemmeringsgeluid te horen was. Niks mysterieus en onontdekt aan.

Hoogstens niet mega opvallend maar zeker ontdekt

Offline Louske

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 3-05-2026, 00:43:00 »
Ik heb echt meerdere keren gepost dat er 9x het belemmeringsgeluid te horen was. Niks mysterieus en onontdekt aan.

Hoogstens niet mega opvallend maar zeker ontdekt

Ja, klopt,  het was vaker te horen. Maar ook tijdens een viermoment van de goal. 
Maar dit was echt random en ik heb ze ook proberen te tellen. Ga het zeker nog een keertje doen. Maar als je de toeter hoort en direct daarweer doorheen toetert in het hetzelfde tvshot/ moment. Ja....zo kan ik het ook...
Vind ik oprecht beetje jammer.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 3-05-2026, 00:45:41 »
Ja denk dat ze gewoon echt de balletjes toen ff snel achtereen raak gooiden ofzo

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 3-05-2026, 07:36:11 »
En dus heeft het tijdrekken zin gehad. Als je nog aan het vieren bent als een nieuwe toeter klinkt dan kun je niet scoren omdat de aftrap door Tanzania genomen moet worden.

Als je snel aftrapt en de toeter klinkt weer, kun je weer scoren. Ik begreep niet waarom Milan en Delilah het tijdrekken zo erg vonden (want je werkte eigenlijk van freeze naar freeze toe), maar dit verklaart het wel. Was alleen logischer geweest als ze dat duidelijker uitgelegd hadden in de finale.

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 3-05-2026, 07:37:03 »
Er is geen duidelijkheid gekomen over de kaart met het oogje in de dansclub, hè? Wat dat nou precies betekende? Hetzelfde oog als op het rad op de markt.
Welke duidelijkheid zoek je? Dit was de kaart waarmee je de bodycambeelden kon zien. Ik denk dus dat die ook al op de markt gewonnen kon worden.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 3-05-2026, 07:56:09 »
Dat telefoongesprek met Tobias was ook wel echt geniaal. Het was totaal niet nodig, maar ik heb er van genoten  ::bravo::
Maar zal Tobias het niet door hebben gehad? Ik betwijfel het. Daan klonk als een toneelspeler bij een of andere komedie. En dan ging hij ook nog vragen aan Tobias of Daan de mol zou kunnen zijn.
Leuke aflevering maar wel jammer dat Rik steeds vragen stelde aan Bram waardoor de anderen weinig aan bod kwamen. En weer kregen we niet te horen op wie de anderen zaten. Voor de programmamakers misschien niet interessant maar wel voor ons als kijker. Wanneer kreeg Quinty Daan in het vizier?
En waarom heeft Daan als penningmeester niet wat geld uit de pot verdonkeremaand? Dat doet toch elke mol als hij penningmeester wordt? Al was het maar 1000 euro. Dat voedt wel enigszins het idee dat Bram de pot gaat verdelen onder zijn bondje, want het gaat niet voor een deel naar een goed doel.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 08:15:45 door Run »

Offline Louske

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 3-05-2026, 09:33:04 »
Ja denk dat ze gewoon echt de balletjes toen ff snel achtereen raak gooiden ofzo

Dat zal vast wel. Maar de vraag is hoeveel belemmeringen hebben ze gehad.

Hoe vaak hebben Quintie en Nienke raak gegooid? Dat hebben we niet gezien. En is niet verteld. Dit moesten we af kunnen leiden.
Maar dat kon helemaal niet.

Ik heb het stuk helemaal teruggekeken.

1ste bal raak= geluid 1= freeze 1
Matteo schiet mis. Terwijl hij mis schiet horen we geluid weer.( Geluid extra 1 ?) Tijdens freeze 1 dus

2de bal raak = geluid 2= freeze 2
Direct na dit geluid horen we weer geluid ( geluid extra 2?) Tijdens freeze 2 dus. Horen deze bij elkaar?

3de bal raak= geluid 3= freeze 3
Direct na en tijdrns deze freeze horen we het geluid weer 2x = geluid extra 3 tijdens schot van Bram  en geluid extra 4 tijdens vieren ,hengelen ?)

4de bal raak= geluid 4= freeze
Nasradin gaat scoren en op moment dat hij scoort horen we geluid weer. ( geluid extra 5?)

5de bal raak= geluid 5= Nas scoort.

6de bal raak zien we niet op tv!
We horen Eveline in biecht zeggen" hebben in de smiezen hoe het moet"
Horen wel geluid = geluid 6, en Milan scoort.

7de bal raak= geluid 7= Daan scoort.

Dus we ZIEN 6x balletje raak gegooid. We HOREN 7 x geluid.

Nu de " extra " geluiden. Hiermee zouden we dan tot 9 moeten kunnen komen.

En hier is het niet af te leiden.
Er is 5x extra geluid laten horen. Deze extra geluiden waren allemaal tijdens de freezes. En niet " los" .

Dus ja, zeker meer Freezes te horen dan 7. Nee, op geen enkele manier te herleiden naar 9.

Behalve de biecht van Bram.

Maar goed. Dit is puur gedaan om te zorgen dat we het niet goed konden controleren. Snap ik.
Maar Eveline had al een " gok" vraag. Hoogte olifant.

Ik denk dat alle kandidaten dus 2 " weetjes" kregen en een " gok" vraag.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 3-05-2026, 09:44:39 »
Ik vond het een best goede slotaflevering. Alleen zijn de hints wat mager, er mochten meer molacties vertoond worden en ook op wie de afvallers zaten.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 3-05-2026, 10:06:23 »
Ik vond het ook een leuke slotaflevering  en het draait in de laatste aflevering vooral om de mol maar ik miste ook  meer info van de andere kandidaten. Het ging inderdaad vooral om de bromance  waarbij Bram er in het begin ingestonken is, leuke tv natuurlijk...

Ook opvallend (en eerlijk) dat Daan het molschap in het begin niet leuk vond en zijn moeilijke momenten had. Ik zag dat aan hem, zeker het moment bij het ontbijt toen hem het vuur na aan de schenen werd gelegd. Hij wilde er met gestrekt been ingaan maar daar had hij na afloop spijt van. Dat was voor mij een reden om hem niet meteen als mol te zien.

Offline KruitMol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #72 Gepost op: 3-05-2026, 10:09:25 »
Leuke ontknoping met toch nog best een aantal verrassende Molacties! Ik heb wel vaker vanaf aflevering 2 goed gezeten, maar nog nooit vanaf aflevering 1...tot dit seizoen  ::tandpastasmiley::

Afgaande op aflevering 10 en de video(s) op de officiële site, missen we nog info over de volgende opdrachten?
1.3 - Olifant trekken
Waarschijnlijk was de druk van Milan en Geraldine te groot om de olifant dicht te laten?

7.3 - Oog in oog/strandhuisjes
Welke vraag is nou verkeerd beantwoord door Daan. Toch dat er twee jeeps buiten beeld op het speelveld stonden?

8.2 Dans/acrobatiek
Dit was een opdracht voor de bühne en een soort verkapte sponsor opdracht voor het community center. Ik neem aan dat Daan een lichte instructie had om niets te verstoren haha

9.1 Paintballen
Deze vind ik toch wel jammer want dit moet een heerlijke opdracht voor de Mol zijn geweest. Zijn er balletjes weggegooid? Expres veel mis geschoten?

9.2 Afvaller safari/citaten
Hier lijkt zijn strategie te zijn geweest om vooral geen afvallers te spotten. Er is ook niet heel veel initiatief om te Mollen met citaten volgens mij.

Misschien dat ze nog worden opgehelderd in interviews en/of mollenstreken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #73 Gepost op: 3-05-2026, 10:15:57 »
Goed gedaan hoor Kruitmol! Enne de paintball, daarvan is echt wel gezegd (door Matteo geloof ik) dat Daan maar 1 jager afknalde. Dat stond in schril contrast met de andere shooters.
:)

Offline KruitMol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #74 Gepost op: 3-05-2026, 10:22:47 »
Ja precies, bij het terugkijken van opdracht was dat ook duidelijk inderdaad (en verdacht). Maar het lijkt mij dat je daar zoveel meer kon als Mol...maar misschien heeft hij net niet genoeg tijd alleen gestaan bij de munitieplaats om balletjes te kunnen laten verdwijnen bijv.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #75 Gepost op: 3-05-2026, 11:13:19 »
Toch nog een verrassende ontknoping. Heb ik toch weer teveel waarde gehecht aan hints. Stom van me. Gefeliciteerd aan alle Daan-volharders.

Leuke dappere Mol die Daan. Ik had niet gedacht dat hij het er zo zwaar mee had, dat kon ik er niet aan afzien (toen ik 'm nog verdacht). ::ok::

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 3-05-2026, 13:08:54 »
Nog niet gelezen volgens mij, maar ik vond het ook een leuke manier van ontknoping dat ze achter de molontknoping van hun verdachte zaten. Na tig jaar die praatjes van Rik, ging dit lekker snel :)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #77 Gepost op: 3-05-2026, 13:16:02 »
Lekker snel wil ik het niet noemen. Hoe lang duurde die terugblik?

Maar verder wel heel blij dat de mol op locatie is bekendgemaakt aan de finalisten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 3-05-2026, 13:17:52 »
True, maar je moet ergens ene seizoensoverzicht hebben, dat vind ik niet erg. Een paar jaar geleden had je eerst een flashback opdracht in aflevering 9, dan Rik die alles nog even samenvatte per kandidaat en soms werd dat in aflevering 10 ook nog grotendeels herhaald… dit vond ik visueel veel aantrekkelijker!

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 3-05-2026, 13:22:22 »
Maar verder wel heel blij dat de mol op locatie is bekendgemaakt aan de finalisten.
En leuk hoe ze dat deden met de tablets, zo was het verhaal weer mooi rond.