Auteur Topic: Ranking van de mollen  (gelezen 1421 keer)

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Ranking van de mollen
« Gepost op: 2-05-2026, 22:58:23 »
Er kan weer een nieuwe mol aan de lijst worden toegevoegd. Ik had het niet verwacht tijdens het seizoen maar de reunie heeft mij positief verrast. Daan is voor mij top 5 mollen.

1.Jan
2.Kees
3.Dennis
4.Daan
5.Rob
6.George
7.Everon
8.Deborah
9.Stijn
10.Thomas
11.Nathan
12.Jurre
13.Anna
14.Klaas
15.Merel
16.Margriet
17.Nyree
18.Jon
19.Milouska
20.Patrick
21.Inge
22.Jeroen
23.Nico
24.Elise
25.Renee
26.Susan
27.Yvon
28.Kim
29.Anne-Marie

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking van de mollen
« Reactie #1 Gepost op: 2-05-2026, 23:17:22 »
In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort Daan op dit lijstje? Duidelijk is dat Daan voluit heeft gemold, hij heeft werkelijk overal de groep tegengewerkt. Hij deed dit zo opvallend en knullig dat ik hem daardoor had afgeschreven. Ook binnen de groep werd hij hierdoor in het begin weinig verdacht, later zat volgens mij vrijwel iedereen (deels) op Daan.

Qua acteertalent heeft Daan mij niet overtuigd (zie het behind the scenes filmpje op de website als ultiem voorbeeld). Je zag de stress letterlijk in zijn lichaam en gezicht. Hij heeft hierdoor ook niet zo genoten van zijn rol, in ieder geval in het begin van het seizoen, erg sneu om te zien.

Daan was erg bepalend in het seizoen, niet per se in het sturen van anderen als wel in het voluit klieren en stieren samen met Bram. Bram was een ideale bliksemafleider en bondgenoot voor Daan, zonder Bram had Daan het een pak moeilijker gehad. Subtiel was Daan niet. Hierbij heeft hij vooral gebruik gemaakt van zijn voorkennis en minder van directe beïnvloeding door de crew wat ik prettig vind.

De ontknoping en molacties waren een genot om te zien en maken veel van het seizoen goed. Is Daan een top mol? Nee, voor mij niet Daarvoor was hij te opvallend (ik wilde gewoon niet dat hij de mol zou zijn, vond eigenlijk iedereen een betere keus). Maar een goede middenmoot is hij zeker, vooral doordat hij overal en op eigen kracht heeft gesaboteerd.

Mijn top-28 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Jurre
10 Thomas
11 Yvon
12 Klaas
13 Anna
14 Jeroen
15 Merel
16 Daan
17 Stijn
18 Deborah
19 Everon
20 Nico
21 Jon
22 Inge
23 Patrick
24 Kim
25 Nathan
26 Susan
27 Renee
28 Anne-Marie

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 2-05-2026, 23:21:19 »
Ik ben heel slecht in me dit soort dingen herinneren, ik laat zo'n seizoen vrij snel achter me en herinner me alleen de opmerkelijkste dingen. Het enige wat ik weet, omdat ik een gevoelsmens ben en dat soort dingen me het meest bijblijven, dat mijn top 3 nu bestaat uit Dennis, Jan en Daan (in chronologische volgorde).

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 2-05-2026, 23:26:33 »
Ik vind ranken ondertussen ook wel behoorlijk onmogelijk worden. Mijn top-5 staat sowieso wel aardig vastgeroest, ik denk niet dat daar snel nog iemand in komt. Maar top 10 durf ik Daan zeker wel te geven.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 2-05-2026, 23:41:59 »
Ik vind ranken ook steeds lastiger worden. Ik herinner me dat ik Nathan volgens mij in de top 10 had geplaatst.
Daan scoort voor mij iets hoger qua hoeveelheid acties, dus ik denk ergens in de top 8.  (6, 7, of 8, zoiets) ::jaja::
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 3-05-2026, 00:09:46 »
Een één voor één chronologische ranking durf ik ook niet meer aan. Maar het zit voor mij ongeveer zo (denk ik; de tijd vervormt wellicht eea):

Buitencategorie
George, Dennis

Fantastisch
Jan, Kees, Milouska

Heel goed
Nathan, Jon, Rob, Stijn, Merel, Anna

Goed
Susan, Patrick, Inge, Everon, Jeroen, Klaas, Yvon, Thomas, Jurre, Margriet

Matig goed
Renée, Anne-Marie, Kim

Seizoenen met Nico, Deborah en Elise nooit gezien.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #6 Gepost op: 3-05-2026, 08:06:25 »
Een één voor één
Wist jij trouwens dat er intussen alweer een seizoen na Nathan geweest is? Ga maar eens kijken, het is seizoen 26..... we verklappen de mol nog even niet ::) ;D ::) ::rofl::
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline PhoenixJanet

• Forumlid
  • Ben ik er alweer ingetunneld?
« Reactie #7 Gepost op: 3-05-2026, 08:33:01 »
Alles ranken vind ik lastig. Voor mij was Dennis de beste (het seizoen met George heb ik niet gezien).

Een goede Mol moet voor mij
  • geld uit de pot halen/houden
  • onontdekt blijven voor kandidaten
  • onontdekt door het merendeel van de kijkers
  • niet gelijk ontdekt door de meeste molloten
  • aantonen doordachte acties te doen
  • zichtbaar plezier als Mol 

Bij de eerste twee punten, heeft de groep veel invloed. Hier heeft Daan een fanatieke groep getroffen. De pot is mede daardoor vrij hoog. Het ontdekt worden, wordt deels beïnvloed door de regie. Daan heeft hier zelf invloed op gehad door de opzichtige, gedurfde molacties.

De laatste twee punten waren goed in de finale zichtbaar. Ik vond het leuk dat de Mol de bedragen had verdeeld bij de Lodges. Hij had er duidelijk over nagedacht. Dat hij geld verdiende bij het abseilen om kandidaten te misleiden, werkte bij mij ook. Dat en de lasser opdracht, deed me naar een andere Mol zoeken. Waarschijnlijk ben ik de enige die die Bad Guy actie niet snap. Leuk voor Daan, maar geen toegevoegde waarde als Mol opdracht. Er zijn slechts twee spelers in het veld. Elke Bad Guy had prima op een speler kunnen focussen.

Met dit alles komt Daan bij mij bij in de middenmoot. Hoger dan een Everon, iets lager dan een Rob. Helemaal niet slecht.

« Laatst bewerkt op: 3-05-2026, 08:40:27 door PhoenixJanet »
Sinds 2005 trouwe Mol kijker..

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #8 Gepost op: 3-05-2026, 10:48:43 »
Ja hij was hier wel meteen verdacht maar landelijk niet. Onbetwist gaat dat hij extreem veel gemold heeft. Nu is alleen de kwestie hoeveel zijn overacting zorgde voor minder verdenking in de tests. Als nog blijkt dat inderdaad alleen de twee finalisten op hem zaten mag hij nog hoger van mij in mijn lijst, vooralsnog zet ik hem hier. Ik vind het een enorme plus dat hij de functie van mol weer een nieuwe lading heeft gegeven, dit was het eerste TweeMollen-seizoen..... althans zijn bondgenoten overleefden steeds ondanks alles. Dat geeft toch al weg dat de rest nog meer clueless was.

George, Milouska, Jan
Stijn, Deborah, Kees, Anna, Dennis, Jurre, Nathan
Daan, Merel, Klaas, Everon, Rob, Renee, Nyree
Elise, Yvon, Kim, Thomas, Inge, Jeroen, Patrick, Susan, Margriet
Nico, Jon, Anne-Marie

übermollen - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - leuk geprobeerde mollen. ::tandpastasmiley::
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 3-05-2026, 11:07:57 »
Ik vind ranken ondertussen ook wel behoorlijk onmogelijk worden. Mijn top-5 staat sowieso wel aardig vastgeroest, ik denk niet dat daar snel nog iemand in komt. Maar top 10 durf ik Daan zeker wel te geven.

Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik maak daarom elk jaar gebruik van dezelfde lijst waar ik de nieuwe mol direct na afloop van het seizoen in rangschik. Ik ben heel benieuwd of mijn lijstje anders zou zijn als ik alle seizoenen nog eens terug zou kijken (maar die tijd heb ik helaas niet).

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 3-05-2026, 11:15:04 »
Ik sta er eigenlijk hetzelfde in wat Eva hier zegt, maar het seizoen van Milouska blijft ook goed vind ik. Dus denk dat ik Daan in de top 4 zet voor mij

Ik ben heel slecht in me dit soort dingen herinneren, ik laat zo'n seizoen vrij snel achter me en herinner me alleen de opmerkelijkste dingen. Het enige wat ik weet, omdat ik een gevoelsmens ben en dat soort dingen me het meest bijblijven, dat mijn top 3 nu bestaat uit Dennis, Jan en Daan (in chronologische volgorde).
Ik heb een tikje, waardoor ik altijd op het eind goed zit, met wie de mol is.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-05-2026, 09:07:05 »
Mijn ranking gaat als volgt: ik kijk naar 2 zaken, hoezeer de mol verdacht werd (2 of minder, 3 of meer) en de acties (hoe leuk vond ik de acties).
Daarbij kom ik uit op deze: (let wel, hier som ik ze chronologisch op)

weinig verdacht en leuke acties:

Deborah
George
Milouska
Dennis
Kees
Thomas
Jan
Jeroen
Jurre
Stijn
Nathan

Veel verdenkingen maar wel leuke acties:
Jon
Patrick
Klaas
Renée
Daan

weinig verdenken, maar gewone acties/
yvon
Inge
Susan
Merel
Rob
Everon
Anna
Nyree

Veel verdacht en gewone acties

Nico
Elise
AM
Margriet
Kim

« Laatst bewerkt op: 9-05-2026, 09:51:37 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-05-2026, 11:00:41 »
Mijn ranking gaat als volgt: ik kijk naar 2 zaken, hoezeer de mol verdacht werd (2 of minder, 3 of meer) en de acties (hoe leuk vond ik de acties).

Ik vind dit wel een aardige manier om erover te denken en ik heb alle Nederlandse mollen van edities die ik gezien heb op een plot gezet.

In mijn indeling komt de voornaamste ongelijkheid erdoor dat “weinig verdacht” opvat als “weinig verdacht” door de kandidaten en dat kan nog wel eens anders liggen dan op het forum.

Hier de indeling per cluster, met meerdere categorieën:

weinig verdacht en veel gedaan:

George
Milouska
Dennis
Jan
Jurre
Stijn

weinig verdacht maar ietwat laf:

Susan
Thomas
Jeroen
Nathan

Veel verdenkingen maar wel leuke acties:
Jon
Patrick
Margriet
Kees
Daan

Middenmoot:
Yvon
Inge
Kim
Klaas
Merel
Rob
Anne

Veel verdenkingen ondanks matige acties
Nico
Elise
Annemarie
Renée
Everon

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 4-05-2026, 15:46:14 »
Daan werd toch niet zoveel verdacht.
Matteo tunnelde op Milan en nadat die eruit lag ging hij pas naar Daan. Dat valt goed mee voor de hoeveelheid dat hij gemold heeft.

Online vloeistof

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-05-2026, 15:51:40 »
En Kees werd toch alleen door de finalisten verdacht?

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 4-05-2026, 15:58:47 »
En Kees werd toch alleen door de finalisten verdacht?

En door Janine

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 4-05-2026, 16:04:52 »
Daan werd toch niet zoveel verdacht.
Matteo tunnelde op Milan en nadat die eruit lag ging hij pas naar Daan. Dat valt goed mee voor de hoeveelheid dat hij gemold heeft.

Mijn grens is 3.

En door Janine

Kees is een uitzondering voor mij omdat hij doorheen het spel door 3 verdacht werd maar omdat Janine uitviel, kunnen we niet weten hoe het verder zou verlopen. Zou Kees Janine/Paulien/Carolien terug kunnen misleiden?
Zonder het uitvallen van  Janine zou Tim niet terugkeren in aflevering 4. Wat zou Tania doen? Misschien dat ze dan toch haar ogen opende?

Daarom dat ik hem bij weinig indeelde: het waren de laatste 2, want we weten niet hoe het spel dan zou verder verlopen.
klaar voor de strijd

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 4-05-2026, 16:12:41 »
Kees was niet echt briljant of zo, maar hij kwam na Jon, Kim, Patrick en AM, dus wat dat betreft was hij wel een verademing. Ik begon het programma weer leuk te vinden.

En het werd daarna beter met Susan, Margriet, Thomas en uiteindelijk Jan (Klaas was een uitzondering maar dat kwam door een hint). Helaas kwamen daarna een flink aantal middelmootmollen en de enige goede mollen sindsdien waren voor ons kijker niet zo moeilijk om te ontdekken. Eigenlijk valt Daan daar ook onder, afgezien van een misleidende hint. Het is toch echt tijd voor een mol met een nieuwe inslag.

Offline garfreek

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 4-05-2026, 16:49:50 »
Oh recht naar de bodem categorie ermee!

Als ik ergens in dit programma een hekel aan heb zijn het nep mollen en nep mol gedrag. "Kan iedereen zien wat ik doe of moet ik het nog meer in your face doen?!" De "Nadja Hupscher en Soy Kroon" aanpak. En nu is het zover, ze hebben er een de mol gemaakt. Iemand die zo opzichtig is dat mensen er niet op stemmen omdat je hoopt dat een echte mol toch wel iets subtieler en beter te werk gaat.

Ik probeer Daan ook los te koppelen van de act die hij speelde. Maar mijn god wat heeft de voetbal opdracht veel irritatie opgeleverd die ik niet meer los heb kunnen laten! Op naar een volgend seizoen en hopen dat we dit niet meer meemaken!

Offline Mool

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 5-05-2026, 11:39:47 »
Beste/leukste mollen
Jan
Merel
Milouska
Margriet

Goede/leuke mollen
Klaas
Thomas
Susan
Kees

Prima mollen
Renée
Daan
Stijn

Leuk geprobeerd-mollen
Everon
Anne-Marie
Jurre
Nathan

Daan heeft het echt prima gedaan, beter dan de mollen van afgelopen jaren.
Everon was, vond ik, de saaiste mol, Anne-Marie en Jurre waren de meest overduidelijke mollen en Nathan de meest voorspelbare.