Auteur Topic: [Funstuff] Tijd voor de test - Een website voor vragen over de mol  (gelezen 339 keer)

Offline Marijn100

• Forumlid
Beste Molloten,

Willen jullie net zoals ik graag zelf Wie is de Mol spelen? Dan heb ik dé website voor jullie: https://tijdvoordetest.nl gratis te gebruiken voor iedereen die dat wil, met de broncode beschikbaar op https://github.com/TijdVoorDeTest/TijdVoorDeTest onder de AGPL-licentie.

Dan vragen jullie je misschien wel af: maar WIDM Exam bestaat toch al? Klopt, maar na een aantal weekenden ruzie gehad te hebben met de software met het samenvoegen van uitslagen, vond ik dat het anders moest kunnen vandaag de dag in de vorm van een website.

Wat heeft Tijd voor de test te bieden?

- Tests kunnen via de website gemaakt worden of geïmporteerd worden via een Excelfile
- Kandidaten kunnen via een laptop of op hun eigen telefoon de test maken. Inloggen is dan niet nodig, een geheime code zorgt voor de toegang.
- Via de “Molshoop” kunnen 1 of meerdere beheerders direct de uitslag zien, jokers toekennen en eventueel zelfs straftijd uitdelen.
- De eliminatie kan vervolgens in elkaar geklikt worden en meteen gedaan worden. De tijd tussen de laatste kandidaat en het doen van de eliminatie hoeft niet langer dan 1 minuut te zijn.
- Binnenkort zal je (als je ook extra informatie opgeeft over de antwoorden) ook allemaal statistiek kunnen zien over op wie welke kandidaat zit.

Wat kan tijd voor de test (op dit moment) niet?

- Muziek tijdens het maken van de test en eliminatie
- Thema anders dan de Nederlandse WIDM
- Offline spelen zonder internet, het moet mogelijk zijn om een Raspberry Pi te gebruiken als server met een lokaal wifi-netwerk.

Iedereen is vrij om hiermee te spelen en het stuk te maken. En ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Feedback geven kan via de knop in de Molshoop, via het topic hier of door een issue op GitHub te openen.

Offline Doctor WidM?

• Forumlid
  • Honey, I'm here for fun!
Re: [Funstuff] Tijd voor de test - Een website voor vragen over de mol
« Reactie #1 Gepost op: 26-07-2026, 21:31:11 »
Lekker bezig!  ::tandpastasmiley::