Realitynet - Realitynet.org
Oudere seizoenen => Wie is de Mol? => De Mol VIER 2016 (Vlaanderen) => Topic gestart door: Arco Mol Fan op 3-02-2016, 09:16:45
-
Aflevering 1 trok 942.468 kijkers.
-
Dat is heel mooi voor vier.
-
Mooi natuurlijk, maar ze verdienen minstens een miljoen!
Ik heb alvast met succes de link van aflevering 1 doorgestuurd aan vrienden, familie en collega's. (Gaan de kijkcijfers niet van omhoog, maar goed. ::tandpastasmiley::)
-
Das een geweldig mooi kijkcijfer!! :D
Vergeet niet dat Vlaanderen 'maar' 6,3 miljoen inwoners heeft, een pak minder dan Nederland.
Waals Belgie heeft zijn eigen veelzijdige (franstalig) programma-aanbod en zenders, dus daar zul je niet veel kijkers van hoeven te verwachten (woon zelf al 15 jaar in Wallonie, we krijgen de Vlaamse commerciele zenders niet eens via digitale tv door).
-
Das een geweldig mooi kijkcijfer!! :D
Vergeet niet dat Vlaanderen 'maar' 6,3 miljoen inwoners heeft, een pak minder dan Nederland.
In dat opzicht is dit kijkcijferaantal relatief hoog dus. Goed bezig! ::ok::
-
Gilles, de presentator had zelf al gezegd zo rond een half miljoen kijkers te verwachten . Met bij a een verdubbeling tov dat aantal gaat ze enorm blij zijn bij woestijnvis.
-
Nu maar hopen dat de kijkcijfers groeien (of in ieder geval stabiel blijven)
-
Wat ik begrepen heb, is dat men bij VIER hoopte op minimaal 500.000 kijkers. Dus nu bijna het dubbele is gehaald, zullen ze vast tevreden zijn.
Nu maar hoprn dat het ook zo hoog blijft.
-
En Gilles zou emigreren als het er maar 250.000 waren. Gelukkig blijft ie dus! ::ok::
-
Aflevering 1 trok 942.468 kijkers.
Vergeet niet dat Vlaanderen 'maar' 6,3 miljoen inwoners heeft, [...]
Relatief meer kijkers dus dan bij ons ;) .
-
Absoluut was het dan ook beter ;)
-
Ik had blijkbaar nog een account, dus bij deze de cijfers van gisteren:
5. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:37:52 Duur: 00:56:15
Gemiddeld aantal kijkers: 844.447
Kijkdichtheid %: 14,1 Marktaandeel %: 30,4
Volledig overzicht op http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers (http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers)
Jammer van de terugval, ze verdienen beter volgens mij.
-
Had ik echt niet verwacht. Ik had na vorige week en de hype een stijging verwacht. Zonde, als je dan ziet dat Via Annemie op hetzelfde tijdstip meer kijkcijfers heeft met een reportage over Tenerife, dat moet echt zuur zijn voor De Mol.. Echt onverdiend!
Vorige week had de Mol immers een kleine 300 000 kijkers meer dan Via Annemie, en nu 100 000 minder. Dan mag je toch wel van terugval spreken :( (Aangezien er deze week dus een pak meer tv kijkers waren op hetzelfde uur tov vorige week)
-
Hoeveel hadden ze met uitgesteld kijken in de eerste aflevering?
-
Had ik echt niet verwacht. Ik had na vorige week en de hype een stijging verwacht. Zonde, als je dan ziet dat Via Annemie op hetzelfde tijdstip meer kijkcijfers heeft met een reportage over Tenerife, dat moet echt zuur zijn voor De Mol.. Echt onverdiend!
De traditionele VRT-kijker he. Ik ken toch een paar mensen die het vertikken om naar een andere Vlaamse zender te kijken dan één of Canvas omdat commerciële tv voor hen gelijk staat aan een daling van niveau.
-
Het is toch krokusvakantie? Dus zeker niet slecht.
-
Het is toch krokusvakantie? Dus zeker niet slecht.
Wat heeft dat ermee te maken? Er keken ruim meer mensen tv maar wel minder naar De Mol. Ik zie het verband niet.
-
Familie heeft ook 100K minder kijkcijfers dan vorige week, terwijl dat normaal toch ook want constant moet blijven.. Ik wil maar zeggen dat die daling echt te maken heeft met de krokusvakantie
-
Familie heeft ook 100K minder kijkcijfers dan vorige week, terwijl dat normaal toch ook want constant moet blijven.. Ik wil maar zeggen dat die daling echt te maken heeft met de krokusvakantie
En hoe verklaar je dan dat er in totaal een pak meer kijkers zijn voor zowat alle andere programma's ? ::vergroot::
In de Krokus kijken net meer mensen tv hoor meestal :)
-
Jullie discussie lost zichzelf simpel op door naar het marktaandeel te kijken. Ondanks een daling van 100.000 kijkers, daalt het marktaandeel maar met 2,5%. Kortom, dat valt reuze mee. Een marktaandeel van ruim 30% is zeker voor Vier erg hoog. Ter vergelijking: De Nederlandse versie zit ook rond de 30%.
-
Jullie discussie lost zichzelf simpel op door naar het marktaandeel te kijken. Ondanks een daling van 100.000 kijkers, daalt het marktaandeel maar met 2,5%. Kortom, dat valt reuze mee. Een marktaandeel van ruim 30% is zeker voor Vier erg hoog. Ter vergelijking: De Nederlandse versie zit ook rond de 30%.
Dit bedoelde ik dus, maar kon niet echt cijfers vinden over het marktaandeel ::ok::
-
Daarbij zakt vrijwel elk tv-programma, serie, show in na aflevering 1 ::jaja::
-
Kleine terugval, maar dit kan naar het einde toe mss nog groeien. Het programma krijgt alvast veel lof in de media. Dus wie weet halen we toch nog het miljoen met de finale. 8)
-
Zeg, ik als Nederlander kijk er meer naar uit dan naar WIDM :-X
-
Zeg, ik als Nederlander kijk er meer naar uit dan naar WIDM :-X
Bravo! ::ok::
Maar die cijfers tellen niet mee, helaas. Jullie zien de reclameboodschappen immers niet op VIER. ;D
-
Hoeft van mij geen zwijgend molletje achter. Ik heb het al van veel meer landgenoten gehoord
-
Bravo! ::ok::
Maar die cijfers tellen niet mee, helaas. Jullie zien de reclameboodschappen immers niet op VIER. ;D
Ik weet het, juist daarom zeg ik het nog eens ;)
-
5. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:36:56 Duur: 00:56:30
Gemiddeld aantal kijkers: 811.418
Kijkdichtheid %: 13,5 Marktaandeel %: 28,8
http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
Voor de volledigheid.
-
Aflevering 1 trok 942.468 kijkers.
We zijn hier in België ietsje trager met bijstellen.
Aflevering 1 bijgesteld naar 1.177.148 kijkers en 35,6% marktaandeel.
Bron: CIM (http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten)
-
Schitterende cijfers. ::feest::
-
5. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:36:56 Duur: 00:56:30
Gemiddeld aantal kijkers: 811.418
Kijkdichtheid %: 13,5 Marktaandeel %: 28,8
http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
Voor de volledigheid.
We zijn hier in België ietsje trager met bijstellen.
Aflevering 1 bijgesteld naar 1.177.148 kijkers en 35,6% marktaandeel.
Bron: CIM (http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten)
::feest:: Als dat zo doorgaat hopelijk volgend jaar wéér zo'n toffe serie!! ::feest::
Ik hoop het écht zo erg... ::love::
-
Aflevering 4:
5. de mol
Zender: vier Startuur:20:39:50 Duur: 00:56:48
Gemiddeld aantal kijkers: 899.246
Kijkdichtheid %: 15,0 Marktaandeel %: 32,2
http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
En aflevering 2 met uitgesteld kijken:
1.047.211 Marktaandeel 33%
cim.be (http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten)
-
Wat een enorm marktaandeel
:o
-
Ik had blijkbaar nog een account, dus bij deze de cijfers van gisteren:
5. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:37:52 Duur: 00:56:15
Gemiddeld aantal kijkers: 844.447
Kijkdichtheid %: 14,1 Marktaandeel %: 30,4
Volledig overzicht op http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers (http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers)
Jammer van de terugval, ze verdienen beter volgens mij.
En aflevering 2 is ook bijgesteld:
1.047.211 kijkers. Kijkdichtheid 17,5% en marktaandeel 33%
Bron: CIM (http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten)
-
Knap hoor. En dan te bedenken dat vooraf niemand kon inschatten hoe het concept in een commerciële zender-omgeving zou "vallen".
-
Heel mooie cijfers weer! ::bravo::
-
Op naar het miljoen:
4. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:42:09 Duur: 00:56:41
Gemiddeld aantal kijkers: 962.290
Kijkdichtheid %: 16,1 Marktaandeel %: 34,9
-
5. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:36:56 Duur: 00:56:30
Gemiddeld aantal kijkers: 811.418
Kijkdichtheid %: 13,5 Marktaandeel %: 28,8
http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
Voor de volledigheid.
Aflevering 3 bijgesteld:
17,3% Kijkdichtheid
1.034.286 kijkers
32,1% marktaandeel.
Bron: CIM (http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten)
-
Aflevering 4:
5. de mol
Zender: vier Startuur:20:39:50 Duur: 00:56:48
Gemiddeld aantal kijkers: 899.246
Kijkdichtheid %: 15,0 Marktaandeel %: 32,2
http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
En aflevering 2 met uitgesteld kijken:
1.047.211 Marktaandeel 33%
cim.be (http://www.cim.be/nl/televisie/openbare-resultaten)
Aflevering 4 bijgesteld naar:
19,0 % kijkdichtheid
1.139.526 kijkcijfers
35,6 % marktaandeel
Dat maakt ze de 2e best bekeken aflevering van dit seizoen.
-
Kom maar op met die Mol V! ::tandpastasmiley::
-
Net bij deze aflevering een lichte terugval in de live kijkers:
4. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:36:59 Duur: 01:00:47
Gemiddeld aantal kijkers: 868.437
Kijkdichtheid %: 14,5 Marktaandeel %: 28,6
Bron: http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
Waarschijnlijk door de nieuwsgierigheid naar het nieuwe programma Blind Getrouwd. Veel concurrentie op dat ogenblik met Molenbeek/De Mol/Blind Getrouwd (+ eventueel SVEN).
-
Net bij deze aflevering een lichte terugval in de live kijkers:
4. DE MOL
Zender: vier Startuur:20:36:59 Duur: 01:00:47
Gemiddeld aantal kijkers: 868.437
Kijkdichtheid %: 14,5 Marktaandeel %: 28,6
Bron: http://www.vrt.be/nieuws-over-vrt/kijk-en-luistercijfers
Waarschijnlijk door de nieuwsgierigheid naar het nieuwe programma Blind Getrouwd. Veel concurrentie op dat ogenblik met Molenbeek/De Mol/Blind Getrouwd (+ eventueel SVEN).
Zal waarschijnlijk wel nog bijgesteld worden. Geen paniek.
Maar inderdaad, de nieuwsgierigheid naar blind getrouwd zou wel een invloed kunnen hebben.
-
Kijkcijfers aflevering 7 (Live + dag zelf uitgesteld kijken):
907.467 kijkers
15,1% kijkdichtheid
30,0% marktaandeel
Kijkcijfers aflevering 5 (Live + 7 dagen na uitzending uitgesteld kijken):
1.165.624 kijkers
19,4% kijkdichtheid
37,3% marktaandeel