Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122444 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #160 Gepost op: 4-03-2011, 20:38:05 »
In hoeverre is het fair dat een kandidaat meerdere molboekjes heeft.
Soundos bijv. gebruikt bij de laatste opdracht het boekje dat ze ook heeft ingeleverd bij de kerkopdracht enkele afleveringen terug...
Toen zei ze nog dat daar kritieke info instond die Anna toen der tijd absoluut niet mocht weten/lezen...
Nu lijkt het bij de laatste opdracht alsof het haar notitieblok is...

Vervolgens zien we aan het begin van deze aflevering een ander molboekje op de tafel liggen...
Een die we nog niet hadden gezien...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #161 Gepost op: 4-03-2011, 20:47:21 »
In het één minuut filmpje viel het me niet op maar in de aflevering wel.
De stemmen vanaf seconde 16... nadat PJ zegt: ... in nevelen gehuld.
We zien dan de vulkaan en horen stemmen...
Wie hoort iets herkenbaars?

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 9
« Reactie #162 Gepost op: 4-03-2011, 20:49:50 »
Van alle titels van de afleveringen, en hoe de afleveringen zijn benoemd in het avro mol boekje vond ik die van aflevering 9 het apartst, de rest snap ik wel..

titels:
1. kleur bekennen
2. allemaal theater
3. verdeel en heers
4. iets is wat het lijkt
5. land in zicht
6. lot in eigen handen
7. tand om tand
8. het is zover
9. helderziend

van het molboekje van de avro:
1. het vuurtje wordt aangestoken
2. zoek de verschillen, vind de mol
3. kunst, cultuur en oorlog
4. waarin het duivelsgetal moet worden gehaald
5. van de regen in de drup
6. waarin de kandidaten spelletjes spelen
7. dansen op de vulkaan
8. een dagje naar het strand
9. de mol in het kwadraat
10 van het concert des levens... hoewel?
11. wil de echte mol nu opstaan

ik snap van alle titels van de afleveringen eigenlijk wel wat ze met de aflevering te maken hadden, maar wat had helderziend met deze aflevering te maken?

en bij die van het molboekje, de mol in het kwadraat? zou dit zijn voor het hulpje van de mol? maar 1 (mol) in het kwadraat is gewoon 1, dus zou dan patrick die word voorgedaan alsof hij hielp tijdens de bootopdracht dan de mol zijn?

ziet iemand anders nog een hint in deze titels?

Deze vind ik ook raar vergeleken met de anderen...:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 9
« Reactie #163 Gepost op: 4-03-2011, 21:16:31 »
Het spreekwoord luidt: "Van het concert des levens krijgt niemand een program." wat zoiets betekent als je weet nooit van tevoren wat er gebeurt in het leven.

De AVRO bode hint van aflevering 10 geeft denk ik aan dat er een of meerdere mensen juist wel weten wat er gaat gebeuren. Dit kan natuurlijk al te maken hebben met de bomenopdracht die men zal willen beinvloeden naar hoe men de test heeft ingevuld.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Mystery guest

  • Forumlid
  • I Am The Mystery Guest.
Re: Aflevering 9
« Reactie #164 Gepost op: 4-03-2011, 21:22:15 »
Het spreekwoord luidt: "Van het concert des levens krijgt niemand een program." wat zoiets betekent als je weet nooit van tevoren wat er gebeurt in het leven.

De AVRO bode hint van aflevering 10 geeft denk ik aan dat er een of meerdere mensen juist wel weten wat er gaat gebeuren. Dit kan natuurlijk al te maken hebben met de bomenopdracht die men zal willen beinvloeden naar hoe men de test heeft ingevuld.

dankje dit maakt een hoop duidelik over die zin! En inderdaad een paar mensen weten wat er gaat gebeuren, zoals de mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #165 Gepost op: 4-03-2011, 21:24:33 »
Het spreekwoord luidt: "Van het concert des levens krijgt niemand een program." wat zoiets betekent als je weet nooit van tevoren wat er gebeurt in het leven.
Zeer bekend van de tegeltjes die bij vooral ouderen aan de muren hangen:
The British are not impressed.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #166 Gepost op: 4-03-2011, 21:32:57 »
Ben benieuwd wat er in het molboekje van Soundos staat als ik de HD versie heb...
Of iemand moet me voor zijn.
Ik lees nu alleen op de tweede regel een volgorde van de kandidaten in afkorting:
Karin - Soundos - Art - Patrick?

Je mag toch schrijven wat je wil in een molboekje? Dat mag ook "geheimtaal", steno of iets anders zijn, waarom schrijft Soundos dan geen Marokkaans? Dan kan je de rest rustig in je boekje laten lezen, de kans dat ze het begrijpen is minimaal.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #167 Gepost op: 4-03-2011, 21:40:21 »
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen wat het doel van die opdracht met die bootjes was?
Patrick aan een vrijstelling helpen?
Toen Patrick die vrijstelling greep was de tijd ook in eens om?
En waar stond PJ nou eigenlijk?
Bij de tempel, het aapje, het RIP kruis, het kruisje, of het pijltje?
En die vrijstelling van Patrick, waar lag die? (op de kaart gezien dan)

In de brief van de mol aan Patrick kreeg ik het idee dat de opdracht daarin eerst werd uitgelegd en later pas iets vermeld stond over de vrijstelling. In dit geval was PJ bij het pijltje?

'In deze envelop zit een apart fel met de juiste oplossing van het spel
Zorg dat het doorzichtige fel met het kruisje op het eiland terecht komt,
wat ik heb gemarkeerd met het pijltje.'


Het enige wat PJ er over zegt is dat de schatkaart compleet gemaakt moet worden en dat hij de kandidaten dan bij de 'boom' zal zien...?

En trouwens deze kaart die Patrick dus in bezit heeft (zie foto), waarom verbergt die deze als alle kandidaten bij elkaar zijn? Was die kant en klare kaart niet gewoon de oplossing?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 21:42:18 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #168 Gepost op: 4-03-2011, 21:46:13 »
Kan iemand mij eigenlijk uitleggen wat het doel van die opdracht met die bootjes was?
Patrick aan een vrijstelling helpen?
Toen Patrick die vrijstelling greep was de tijd ook in eens om?
En waar stond PJ nou eigenlijk?
Bij de tempel, het aapje, het RIP kruis, het kruisje, of het pijltje?
En die vrijstelling van Patrick, waar lag die? (op de kaart gezien dan)

In de brief van de mol aan Patrick kreeg ik het idee dat de opdracht daarin eerst werd uitgelegd en later pas iets vermeld stond over de vrijstelling. In dit geval was PJ bij het pijltje?

'In deze envelop zit een apart fel met de juiste oplossing van het spel
Zorg dat het doorzichtige fel met het kruisje op het eiland terecht komt,
wat ik heb gemarkeerd met het pijltje.'


Het enige wat PJ er over zegt is dat de schatkaart compleet gemaakt moet worden en dat hij de kandidaten dan bij de 'boom' zal zien...?
Pj stond bij het kruisje. Het geld lag onder het eilandje met het pijltje.
Als je je de sheet met het kruisje voorsteld die Patrick had, en die over zijn horizontale as spiegeld (of 180 graden draait) kom je uit op de plek waar de vrijstelling lag.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #169 Gepost op: 4-03-2011, 21:46:34 »
Je mag toch schrijven wat je wil in een molboekje? Dat mag ook "geheimtaal", steno of iets anders zijn, waarom schrijft Soundos dan geen Marokkaans? Dan kan je de rest rustig in je boekje laten lezen, de kans dat ze het begrijpen is minimaal.
Arabisch lezen en schrijven is bepaald geen eitje, kan goed zijn dat Soundos dat als Nederlandse überhaupt nooit geleerd heeft.
Tell me what your telescope says

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 9
« Reactie #170 Gepost op: 4-03-2011, 23:03:26 »
Je bent een fanatieke kandidaat als: Je speciaal voor je mollenboekje een nieuwe taal gaat leren, zodat de rest het niet kan lezen  ::trots::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9
« Reactie #171 Gepost op: 4-03-2011, 23:20:58 »
Volgens mij:
"Succes, de Mol.
PS:"
...

Alweer P.S. he.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 9
« Reactie #172 Gepost op: 4-03-2011, 23:27:36 »
ik snap van alle titels van de afleveringen eigenlijk wel wat ze met de aflevering te maken hadden, maar wat had helderziend met deze aflevering te maken?

Weet niet of dit al duidelijk was, maar de kandidaten kregen vragen van een opdracht die ze nog niet gedaan hadden. 'Helderziend' zou daarop kunnen wijzen.

Maar dan moet er nog wel een sluitende verklaring komen voor de titels van elke aflevering, want het lijkt nu niet één-op-één te zijn (voor zover ik weet). En waarom deze dan wel? Et cetera...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 9
« Reactie #173 Gepost op: 4-03-2011, 23:34:28 »
Het is dat ik Karin absoluut niet verdenk, maar anders zou 'helderziend' toch een aardige verwijzing naar 'Het zesde zintuig' zijn.

Overigens is dit de eerste titel die geen spreekwoord is. Of het had moeten zijn "Je hoeft geen helderziende te zijn ..."

En verder heb ik nog een leuke foto gevonden van een mol in een boom: http://vroegevogels.vara.nl/uploads/tx_chcforum/stevensbeek%203%20jan.2010%20009.jpg
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 23:46:35 door opaweethetbeter »

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 9
« Reactie #174 Gepost op: 4-03-2011, 23:55:09 »
'Helderziend' > Hield zender

Helaas hielden ze allemaal een zender vast. ::rofl::

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #175 Gepost op: 5-03-2011, 00:04:20 »
Art zegt tijdens de test: "Ik ben bang dat ik heel veel afleveringen lang de beste vriend van de mol ben geweest, maar ik ben er wel nog steeds, dus zo blind ben ik dan ook weer niet geweest."

Is dit een simpele hint naar het feit dat Art de mol is. Een mol is namelijk blind. Of probeert hij zich verdacht te maken door een simpele nephint te maken richting de kijkers??

Art had trouwens zijn Elvis-shirt weer aan -> Art mol elf?

Offline De Nieuwe Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #176 Gepost op: 5-03-2011, 00:19:25 »
21. Waar zat de Mol tijdens de Bomenopdracht?

 1.In de boom

 2.Op de grond

Waarom word het werkwoord in de verleden tijd gezet,als de opdracht nog gedaan moet worden?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #177 Gepost op: 5-03-2011, 00:52:53 »
Omdat ze anders gelijk weten oh die opdracht komt nog? Het sterke was juist dat ze zo in de war raakten omdat ze dachten heh? bomenopdracht?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tintin

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #178 Gepost op: 5-03-2011, 01:32:32 »
Paar paginas terug merkte iemand die E en dat kruis op.

Dit zagen we vorige aflevering ook in de stenen geschreven in combinatie met Patrick 10 meter verderop... Betekend het iets?

Ik heb geen idee of het ergens op slaat, maar.. De E en een + werden ook gelopen door Pepijn, Art en Soundos, toen zij het woord Executie moesten lopen/vinden. Maar zeiden toen Mol als antwoord.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #179 Gepost op: 5-03-2011, 01:41:47 »
Ik heb geen idee of het ergens op slaat, maar.. De E en een + werden ook gelopen door Pepijn, Art en Soundos, toen zij het woord Executie moesten lopen/vinden. Maar zeiden toen Mol als antwoord.

Bij de E+ moest ik ineens door de titel in het mollenboekje aan het volgende denken
De titel was: De mol in het kwadraat
De streepjes van het + teken bovenelkaar vormen een = teken
E = mc²
E = M(ol) C in het kwadraat

Ik heb ook werkelijk geen idee of ik hiermee een goede weg insla, misschien kunnen anderen hier nog wat mee.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2011, 01:50:09 door mollenvanger20 »