Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122905 keer)

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2011, 08:58:43 »
Wat was trouwens dat rare beeld aan het eind? Animatie. Dat er iets stuitert boven de bomen. Ik kon het niet zien zo snel...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2011, 08:59:27 »
Ik vond Patrick er opvallend rustig bij staan aan het eind. Hij heeft de bonusvragen niet gehad, waardoor er toch wat onrust zou moeten zijn. Ik denk niet dat de anderen de vragen met hem zullen delen.

Ik vraag me verder af of de bootopdracht gelukt zou zijn als Patrick niet voor de vrijstelling zou zijn gegaan. Er was nog zo veel onduidelijkheid.Patrick wordt nu in ieder geval in de groep gezien als grote verrader (hij noemt het zelf een NSB-actie!)

Met zo'n club mensen om je heen kan je als Mol best wat geld in de pot brengen.
Als Soundos de Mol zou zijn dan ben ik benieuwd of ze het geld de laatste aflevering nog afgeeft. Zou wat zijn. De winnaar van de Mol krijgt 0 euro. Ik weet echter niet of dit mogelijk is.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2011, 09:40:45 »
Ik denk trouwens dat de Mol bij het nationaliteitenspel zat in het groepje met de meeste nationaliteiten (Soundos/Karin) omdat de Mol wist dat er afgestreept zou worden en de kans op dubbele nationaliteiten dan het grootst is.

Verder is het opvallend dat Nederlanders niet mochten, omdat de kandidaten zelf van Nederlandse komaf waren. Vraag me hierbij af wat er gebeurd zou zijn bij een Marokkaan. Volgens mij werden Nederlanders gewoon geweerd in verband met eventuele vroegtijdige herkenning.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2011, 10:10:30 »
Wat een aflevering en wat een einde! ::oink:: Één grote mindfuck in ieder geval, ze weten het ieder jaar weer spannender te maken.

Vanaf aflevering 1 zeg ik Art, maar het moet bijna wel Patrick zijn. Maar zelfs één aflevering voor de finale is niemand zeker, dit seizoen is echt moeilijk.

Nu weer 6 nachtjes slapen.. :(
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 4-03-2011, 10:24:41 »
Wat een geweldige aflevering met een geniale twist op het eind!  ::bravo::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2011, 10:30:56 »
Mij vielen de volgende dingen op:

- De afvallerstheorie blijkt te kloppen
Volgende afvaller zal dus Karin zijn

- Contact met de mol (het is zover):
het contact met de mol sloeg niet op de identiteit van de mol, maar op een vrijstelling. Het contact stelde op de vrijstelling na dus niets voor. Ook het feit dat de mol kan kiezen met wie hij/zij contact opneemt vind ik vreemd, dit zou niet eerlijk zijn t.o.v. de anderen.
Ik denk dat het contact met de mol bestaat uit het feit dat Patrick zijn ware aard heeft laten zien. Een kandidaat zou nooit aan de anderen toegegeven hebben dat hij op deze manier contact met de mol zou hebben gehad. Een kandidaat zou de informatie voor zichzelf gehouden hebben. De mol niet in dit geval, de mol zou zich namelijk laten zien (het is zover).

- Soundos die in een sound-over praat terwijl we alleen maar een spiegel zien
Erg vreemd, maar ik kan er verder geen conclusies aan verbinden

- De hint waarin Patrick in de spiegel te zien is, wijzend met 1 (!) vinger.

- Patrick die na zijn overdreven blijdschap de vrijstelling laat zien en zegt "ik ben ... "

- Patrick zegt na die vrijstelling 3-4 keer "te gek".
Is het toeval dat in het dagboek van de mol weer gesproken wordt over gek?

- Patrick herhaalt weer een aantal termen (spiegelen)

- Patrick zou als potentiele winnaar (hij heeft de vrijstelling) normaal gesproken direct doorgaan naar het te vinden geld bij de botenopdracht. Doet ie niet! Waarom niet?

- Alle finalisten lijken op Patrick te zitten. Op wie zit Patrick en waarom zit hij er nog in/waarom zouden de anderen er nog inzitten als Patrick het niet zou zijn?


Op mijn derde opmerking na, lijkt alles mij in de richting van Patrick te wijzen. I ben overtuigd, het moet Patrick zijn.

 



Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2011, 10:36:29 »
Zou die brief ook wel eens willen zien. Het was een behoorlijk lange brief, waarin waarschijnlijk weer meer stond dan wat ze willen doen geloven.
Patrick geeft de brief nog wel af aan Soundos, die er even snel over heen kijkt.

Snap eigenlijk niet waarom ze Patrick niet overboord hebben gekiepert. Zeker gezien zijn gedrag voorafgaand aan het ophalen van de vrijstelling.

Waarom vraagt PJ eigenlijk helemaal geen verklaring waarom de groep het niet heeft gehaald. Normaal zegt hij toch wel iets over de opdracht voordat hij aan de nieuwe opdracht begint.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 10:38:51 door Leek »

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2011, 10:44:48 »
Zou die brief ook wel eens willen zien. Het was een behoorlijk lange brief, waarin waarschijnlijk weer meer stond dan wat ze willen doen geloven.
Patrick geeft de brief nog wel af aan Soundos, die er even snel over heen kijkt.

Snap eigenlijk niet waarom ze Patrick niet overboord hebben gekiepert. Zeker gezien zijn gedrag voorafgaand aan het ophalen van de vrijstelling.

Waarom vraagt PJ eigenlijk helemaal geen verklaring waarom de groep het niet heeft gehaald. Normaal zegt hij toch wel iets over de opdracht voordat hij aan de nieuwe opdracht begint.


Ms stond er in de brief wel dat hij als devrijstelling pakt, de opdracht voorbij is.
En iedereen in die positie zal de vrijstelling pakken. Of je nu mol bent of niet.
De mol zou hem pakken om de opdracht te laten mislukken, en een kanidaat gewoon voor de vrijstelling en een plek in de finale.
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline KevinJPG

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2011, 10:46:40 »
Patrick zat deze aflevering echt te vaak met zijn handen in het gezicht.  ::rofl::

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2011, 10:47:16 »
Patrick hoorde ik ook zeggen 'Eigenlijk vertrouw ik niemand. Eigenlijk vertrouw ik alleen mn grote vriend art/acht'


Weer een herhaling: Eigenlijk vertrouw ik ...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2011, 10:47:52 »
Patrick zat deze aflevering echt te vaak met zijn handen in het gezicht.  ::rofl::

Ja dat vond ik ook opvallend. Ook bij élke afvaller doet ie dat. Echt ziek. Is er iets mee? Moet bijna wel hea. Maar wat dan?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2011, 10:50:55 »
Als je in het aantal liter water (732.267) het getal van de vuurtoren van Aflevering 8 (362) wegstreept, houd je 727 over. 7+2+7=16=P. Patrick is de Mol.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2011, 10:53:43 »
Als je in het aantal liter water (732.267) het getal van de vuurtoren van Aflevering 8 (362) wegstreept, houd je 727 over. 7+2+7=16=P. Patrick is de Mol.

Als het nou om een watertoren zou gaan, dan zou ik er nog iets van begrijpen, maar waarom zou willekeurig een aantal cijfers 326 hier wegstrepen?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2011, 10:56:13 »
Dat vind ik ietsje te ver gaan.  ::rofl:: Dat kunnen ze ook niet goed uit leggen in afl 11.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2011, 11:00:51 »
Dit was weer een hele mooie, maar ook interessante aflevering met 3 leuke opdrachten. Nooit gedacht dat er zoveel nationaliteiten in Nicaragua te vinden waren! Opvallend bij deze opdracht was voor mij dat Art en Patrick blijkbaar niet wisten wat met uniek bedoeld werd (waarom 2 personen met dezelfde nationaliteit meenemen?) en ook opvallend dat er niemand (volgens mij) uit de taalschool was gekomen. Het lijkt wel alsof er nog snel in het Spaans was toegevoegd om toch maar niet te komen.

De tweede opdracht was een heldentoch voor Patrick. Nooit geweten dat hij zo hyperactief kon doen. Art was de enige die opdracht blij leek met de vrijstelling voor Patrick, en hij protesteerde ook totaal niet over het verloren geld. Vooral Soundos daarentegen leek werkelijk te balen dat Patrick ervoor had gezorgd dat er en een vrijstelling voor hem was en dat er geen geld in de pot zou komen...

De derde opdracht was weer in een hele mooie omgeving. Patrick hield zich opvallend genoeg op de achtergrond en liet Karin bijna al het werk doen. Soundos was weer de fanatiekste bij deze opdracht Wat dan weer opvallend was, was dat Art uit zichzelf kwam met het antwoord 'Duitser'.
Ich bin ein Bärliner!

Offline sheelanagig

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #75 Gepost op: 4-03-2011, 11:08:37 »
Volgens mij hebben we allemaal gezien hoe de mol contact opnam met zowel Patrick als Karin: Art heeft beiden aan het begin benaderd met een aantal vragen. En aangegeven dat hij met Patrick samen de finale in wil, maar 'hoe gaan we dat dan regelen'? En toen kreeg Patrick toevallig een kans op een vrijstelling. Ik heb de hele tijd gehoopt dat Art het niet was, maar nu moet ik me er toch echt bij neerleggen.  :\'(

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #76 Gepost op: 4-03-2011, 11:10:40 »

- Alle finalisten lijken op Patrick te zitten. Op wie zit Patrick en waarom zit hij er nog in/waarom zouden de anderen er nog inzitten als Patrick het niet zou zijn?

In het seizoen 8 zaten Edo, Regina en Dennis (de mol) op Patrick. Dus in principe zegt dit niet perse iets.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #77 Gepost op: 4-03-2011, 11:11:47 »
Art is voor mij nog steeds de mol. Hij deed overigens wéér vraag 11, die doet hij nu al heel veel afleveringen.
En ook nog eens vraag 20, en dat in 1 aflevering!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 9
« Reactie #78 Gepost op: 4-03-2011, 11:15:31 »
Ik denk trouwens dat de Mol bij het nationaliteitenspel zat in het groepje met de meeste nationaliteiten (Soundos/Karin) omdat de Mol wist dat er afgestreept zou worden en de kans op dubbele nationaliteiten dan het grootst is.
Echter heb je bij veel verschillende nationaliteiten ook een zeer grote kans om juist veel geld te verdienen. Hoe meer nationaliteiten, hoe groter de kans op veel geld lijkt mij...
Ich bin ein Bärliner!

Offline The Marsmellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zonder licht is een tunnel erg donker
Re: Aflevering 9
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2011, 11:20:23 »
In Nicaragua zijn ontzettend veel Spaanse scholen te vinden, ook is Nicaragua nog niet zo bekend bij de doorsnee toerist maar zijn er wel veel backpackers te vinden, eigenlijk viel het nog tegen dat er maar zo weinig nationaliteiten gevonden zijn (zeker op/rond het centrale plein en de kathedraal is het altijd druk.)
 
Helaas weer 6 dagen wachten...