Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122858 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2011, 11:20:55 »
De nationaliteiten opdracht was moeilijk voor de mol. Je weet niet hoe het andere team het doet en daarvan is alles afhankelijk. Je moet namelijk precies hetzelfde doen als zij doen.

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2011, 11:26:05 »
In het seizoen 8 zaten Edo, Regina en Dennis (de mol) op Patrick. Dus in principe zegt dit niet perse iets.

Eens, dat hoeft niet veel te zeggen.

Maar wat me nog steeds niet lekker zit is dat het zogenaamde contact met de mol niet sloeg op het verkrijgen van de identiteit van de mol. In die zin maakte het ook niet uit of hij die brief van de productie kreeg of van de mol.
Ik ben er van overtuigd dat het werkelijke contact was dat Patrick toegaf gemold te hebben.

Een kandidaat zou nooit die brief hebben laten zien aan de anderen...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2011, 11:26:55 »
Het beste voor de mol was waarschijnlijk om een beperkte groep nationaliteiten te vinden (bijv. tussen de 5 en 10) met daarbij alleen maar veel voorkomende nationaliteiten (Amerikanen, Australiërs, Duitsers)

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2011, 11:30:39 »
Patrick hoorde ik ook zeggen 'Eigenlijk vertrouw ik niemand. Eigenlijk vertrouw ik alleen mn grote vriend art/acht'


Weer een herhaling: Eigenlijk vertrouw ik ...

dan is er toch weer een "trust nobody" in deze aflevering

Ik wil mn Soundos tunnel niet verlaten, ook omdat het mooi zou zijn omdat ze het minst verdacht wordt. Maar deze aflevering geeft toch wel weer veel Patrick signalen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2011, 11:37:19 »
Een kandidaat zou nooit die brief hebben laten zien aan de anderen...

Waarom niet?
Hij had die vrijstelling toch al op zak en wat er in de brief stond strookte met zijn verhaal.
Als hij het toch geloofwaardig over wil laten komen zou hij het juist wel tonen, anders worden de anderen mogelijk achterdochtig en dan valt de hele opzet (twijfel zaaien bij kijkers en/of kandidaten in het spel doordat hij zo fanatiek reageerde) in duigen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2011, 11:42:21 »
Waarom niet?
Hij had die vrijstelling toch al op zak en wat er in de brief stond strookte met zijn verhaal.
Als hij het toch geloofwaardig over wil laten komen zou hij het juist wel tonen, anders worden de anderen mogelijk achterdochtig en dan valt de hele opzet (twijfel zaaien bij kijkers en/of kandidaten in het spel doordat hij zo fanatiek reageerde) in duigen.

Een mol wil "eerlijk" overkomen, een kandidaat daarintegen wil verdacht overkomen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2011, 11:42:46 »
Maar wat me nog steeds niet lekker zit is dat het zogenaamde contact met de mol niet sloeg op het verkrijgen van de identiteit van de mol. In die zin maakte het ook niet uit of hij die brief van de productie kreeg of van de mol.
Ik ben er van overtuigd dat het werkelijke contact was dat Patrick toegaf gemold te hebben.

Een kandidaat zou nooit die brief hebben laten zien aan de anderen...
Het contact krijgen met de mol is niet de essentie van wat PJ tijdens de eerste aflevering vertelde. PJ zei: "De mol heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets. De mol neemt zelf wel contact op met je, als het zover is."
De kern is dat de mol hulp nodig heeft, niet het contact opnemen. Dat het om een ontmoeting/blinddate met de mol gaat heeft Art bedacht in het busje. Wij hebben dat een beetje overgenomen.

Art lijkt mij daar trouwens oprecht overtuigd over het feit dat het om een blinddate gaat, wat betekend dat hij geen voorkennis heeft en niet de mol is. En Patrick vrij overtuigd: "Zei hij nou ontmoeting met de mol? Nee, dat heeft hij niet gezegd." Wel voorkennis?

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2011, 11:44:40 »
Het contact krijgen met de mol is niet de essentie van wat PJ tijdens de eerste aflevering vertelde. PJ zei: "De mol heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets. De mol neemt zelf wel contact op met je, als het zover is."
De kern is dat de mol hulp nodig heeft, niet het contact opnemen....

Van wie heeft de mol dan de hulp (nodig) gehad in deze aflevering? En van wie heeft ie dat gekregen? Nee, in mijn optiek was het "contact" met de mol de kern.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2011, 11:45:29 »
Patrick. Door hem mislukte de opdracht want doordat hij naar de blauwe boei ging werd er geen geld verdiend.

Maar Patrick is zelf de mol natuurlijk. Hij kan wel goed acteren overigens. ::jaja::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2011, 11:50:19 »
Het contact krijgen met de mol is niet de essentie van wat PJ tijdens de eerste aflevering vertelde. PJ zei: "De mol heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets. De mol neemt zelf wel contact op met je, als het zover is."

Maar waar bestaat die hulp dan uit  ???

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2011, 11:51:30 »
Dat schrijf ik toch net? Door Patrick werd er geen geld verdiend. Daarmee helpt Patrick dus de mol/zichzelf.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2011, 11:53:06 »
Maar waar bestaat die hulp dan uit  ???
Het laten mislukken van de bootopdracht (in ruil voor een vrijstelling).

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2011, 11:53:31 »
Dat schrijf ik toch net? Door Patrick werd er geen geld verdiend. Daarmee helpt Patrick dus de mol/zichzelf.

Als er vooraf gezegd zou zijn, pas ook op er ligt een vrijstelling dan was er meer onderlinge strijd geweest. Het geld zou dan ook niet meer terzake doen. Voor dit gedeelte had de Mol de hulp van Patrick dan ook iet specifiek nodig. Een beetje gezocht constructie.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2011, 11:55:22 »
Ik heb geen idee wat je bedoeld? De mol heeft hulp nodig. Die hulp bestaat uit het laten mislukken van de opdracht. Daarvoor in de plaats krijgt hij een vrijstelling. Hij gaat die vrijstelling pakken, aan de andere kant, waardoor de groep niet op tijd is bij PJ en de opdracht mislukt...

Patrick krijgt dus de vrijstelling omdat hij voor Ja koos en hij werd uitgeloot en daarvoor in de plaats liet hij de opdracht mislukken.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2011, 11:59:43 »
Het lijkt wel alsof er nog snel in het Spaans was toegevoegd om toch maar niet te komen.

Aanname die nergens op gebaseerd is lijkt me. Deze mensen waren bezig met Spaanse les. Art en Patrick waren aan de andere kant van de stad gedropt (niet bekend hoe ver dit van het park was). Misschien hadden ze net als die Amerikanen er weinig zin in om in de hitte op te komen draven . Soundos en Karin namen geen risico en troonden zoveel mogelijk mensen mee, dat is veel minder riskant.
Overigens zou de mol juist in principe meerdere nationaliteiten willen hebben vooral van diegenen die je vaak tegenkomt daar (VS, Australie, Nicaragua) omdat die tegen elkaar weggestreept werden, Minder mensen binnenhalen is dus niet per se molser.

Citaat
De tweede opdracht was een heldentoch voor Patrick. Nooit geweten dat hij zo hyperactief kon doen.

Je bedoeld gevloek, gescheld en agressief gedrag..? Dat zagen we echt al eerder bij hem hoor oa hotelkamer afl 3. Soundos had hem daarna vrijwel direct als hoofdverdachte.

Citaat
Art was de enige die opdracht blij leek met de vrijstelling voor Patrick, en hij protesteerde ook totaal niet over het verloren geld. Vooral Soundos daarentegen leek werkelijk te balen dat Patrick ervoor had gezorgd dat er en een vrijstelling voor hem was en dat er geen geld in de pot zou komen...
Kennelijk hebben jij en ik naar een andere Art zitten kijken want hij leek mij in mijn ogen juist nogal zuur en verbolgen te reageren, had het nog over vertrouwen etc. Waarop Patrick zijn 'Ik schaam me zo'  riedeltje hield.

Citaat
Soundos was weer de fanatiekste bij deze opdracht Wat dan weer opvallend was, was dat Art uit zichzelf kwam met het antwoord 'Duitser'.

Hetgeen geld opleverde terwijl hij die juist prima kon mollen zonder dat het opviel.. In plaats daarvan gaat hij koppig in tegen Soundos en maakt ongeloofwaardige fouten. sja.  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 12:02:57 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Def

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2011, 12:01:32 »
Patrick is m.i. de enige die gezien kan worden als volwaardig mol.

Art probeert wanhopig de verdenkingen op zichzelf te krijgen door zo overduidelijk te mollen. Jan en Anna zaten op hem toen ze afvielen. Als mol zou Art nooit zomaar 'Duitsers' roepen (het goede antwoord) als hij dit niet had kunnen weten.

Karin heeft deze aflevering laten zien dat ze wel echt voor het geld gaat. Vorige afleveringen probeerde ze net als Art de verdenkingen op zich te krijgen, tactische zet als kandidaat om zo te proberen als énige op de goede mol te zitten: Patrick.

Soundos vind ik al vanaf het begin kandidaat. Als mol doe je aan alles mee om te kunnen saboteren en ga je niet toe zitten kijken bij twee opdrachten. Daarnaast riep zij een paar afleveringen terug 'Executie', het goede antwoord, wat ze als mol nooit zou doen.

Patrick is vanaf het begin heel subtiel geweest in zijn molacties. Deze aflevering zag je dat weer terug in de koffie/vulkanen vragenopdracht. Karin was degene die de goede antwoorden gaf en hij was verantwoordelijk voor de foute antwoorden.
Daarnaast zoals al eerder gezegd heeft hij 2500 euro uit de pot weten te houden door voor de vrijstelling te gaan. Hij was niet blij omdat hij een plaatsje heeft veroverd in de finale, maar wel dat het hem gelukt is om dat geld uit de pot te houden.

Ik ben overtuigd  :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #96 Gepost op: 4-03-2011, 12:06:30 »
Zoals al eerder gezegd. De Mol heeft in deze groep helemaal geen specifieke hulp van iemand nodig om een opdracht te laten mislukken. Als PJ van te voren had gemeld dat er een vrijstelling zou liggen, was iedereen daar gewoon voor gegaan.

Overigens konden de anderen niet weten dat de opdracht over was als Patrick voor de vrijstelling zou kiezen (als dat inderdaad het geval is)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2011, 12:13:07 »
Vreemd weer een discrepantie. 'Trust nobody' verdwenen dit x.
Vorige keer Anna die zei dat ze Art eigenlijk een mietje vond eerlijk gezegd - een fragment dat in afl 7 helemaal niet getoond is.

Waren het voorheen de vooruitblikken die fragmenten bevatten die we niet terugzagen, nu  (sinds afl 7) lijkt er iets anders in de terugblik en intro.

moltweet:

IkBenDeMol 100311 Back to the Future

Zal ongetwijfeld slaan op de 3 extra vragen over de bomenopdracht. Blijft opvallend dat geklooi met volgende/ vorige week discrepanties.  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-03-2011, 12:14:38 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2011, 12:26:06 »
Volgens mij hebben we allemaal gezien hoe de mol contact opnam met zowel Patrick als Karin: Art heeft beiden aan het begin benaderd met een aantal vragen. En aangegeven dat hij met Patrick samen de finale in wil, maar 'hoe gaan we dat dan regelen'? En toen kreeg Patrick toevallig een kans op een vrijstelling.

Wij dachten thuis precies hetzelfde over het contact met de mol: Art heeft contact met Karin en Patrick. De 2 personen die zijn ingegaan op het voorstel.

De mol heeft je hulp nodig: Laat de opdracht mislukken en win een vrijstelling. Gelukt!

Tja, eerst kon het Karin niet zijn vanwege de 3000 euro in aflevering 1. Maar dat kun je na de busopdracht misschien weer wegstrepen. Het moest Art wel zijn maar dat kon eigenlijk niet meer door het afvallen van Jan. En toch blijven deze 2 voor mij de hoofdverdachten.

Leuk om te lezen dat veel mensen al zeker zijn van hun zaak maar er nog geen 100% sluitend bewijs is tegen wie dan ook.

De sterkste hints (buiten de opdrachten) die gevonden lijken vind ik persoonlijk:

1- De testvragen-theorie. Dan zou Art de mol zijn.
2- De roadshow-woorden: Mocht vandaag het woord met een M of L beginnen dan wijst ook deze hint het meest naar Art (.o. heet Art)

Eigenlijk is het simpel Art moet de mol wel zijn. Maar waarom ging Jan er dan uit? Dus toch Karin? Of toch Patrick? Alleen Soundos is het voor mij 100% niet. Spannend!

p.s. Veel mensen leggen hints uit naar hun mol ipv een hint objectief aan iemand proberen toe te wijzen. Tunnellen heet dat geloof ik  ::rofl::

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2011, 12:31:03 »
Moltweet:

IkBenDeMol 100311 Back to the Future

10-03-11 datum volgende week
Back to the Future   nog geen idee wat dit betekend
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"