Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122793 keer)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #100 Gepost op: 4-03-2011, 12:34:59 »
Moltweet:

IkBenDeMol 100311 Back to the Future

10-03-11 datum volgende week
Back to the Future   nog geen idee wat dit betekend

Volgens mij is hier een speciaal topic voor geopend. Dus daar reageren houdt het overzichtelijk. Het is al moeilijk genoeg bij "wie is de mol".

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #101 Gepost op: 4-03-2011, 12:40:01 »
Leuke vermakelijke aflevering! In plaats van het zoeken naar de mol, lag ik iig dubbel om Soundos en Karin..  ::rofl::

Patrick is nog steeds mijn mol, vooral door dat ik Karin afstreep als mol.. Te fanatiek aan het zoeken naar verschillende nationaliteiten, en Soundos kan de mol gewoon niet zijn, heeft vaak de opdrachten naar de juiste kant proberen te duwen.. En blijft het zeggen als Art de mol blijkt te zijn... Tja.. DE SLECHTE MOL VAN ALLE JAREN WIDM!

Volgende week krijgt Karin denk ik het rode scherm vanwege PJ die duidelijk naar Karin kijkt, maar met Montage kunnen ze heel veel... En dat ze na afloop van de executie nog een extra opname hebben gemaakt (om de molloot nog knetter gekker te maken) sluit ik ook zeker niet uit..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #102 Gepost op: 4-03-2011, 12:42:39 »
Wij dachten thuis precies hetzelfde over het contact met de mol: Art heeft contact met Karin en Patrick. De 2 personen die zijn ingegaan op het voorstel.

De mol heeft je hulp nodig: Laat de opdracht mislukken en win een vrijstelling. Gelukt!

Tja, eerst kon het Karin niet zijn vanwege de 3000 euro in aflevering 1. Maar dat kun je na de busopdracht misschien weer wegstrepen. Het moest Art wel zijn maar dat kon eigenlijk niet meer door het afvallen van Jan. En toch blijven deze 2 voor mij de hoofdverdachten.

Leuk om te lezen dat veel mensen al zeker zijn van hun zaak maar er nog geen 100% sluitend bewijs is tegen wie dan ook.

De sterkste hints (buiten de opdrachten) die gevonden lijken vind ik persoonlijk:

1- De testvragen-theorie. Dan zou Art de mol zijn.
2- De roadshow-woorden: Mocht vandaag het woord met een M of L beginnen dan wijst ook deze hint het meest naar Art (.o. heet Art)

Eigenlijk is het simpel Art moet de mol wel zijn. Maar waarom ging Jan er dan uit? Dus toch Karin? Of toch Patrick? Alleen Soundos is het voor mij 100% niet. Spannend!

p.s. Veel mensen leggen hints uit naar hun mol ipv een hint objectief aan iemand proberen toe te wijzen. Tunnellen heet dat geloof ik  ::rofl::

Jij zit ook in een tunnel, dat even terzijde...

Volgens mij verwijst de afvallerstheorie juist dat Art gaat verliezen.
Hoe kan het dat iedereen die Patrick verdenkt er nog inzit, en juist degene die op Art zaten afgevallen zijn?

Over tunnelen gesproken...

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #103 Gepost op: 4-03-2011, 12:49:04 »
Bij de testtheorie is het toch maar net hoe je het interpreteert? De theorie lijkt alleen duidelijk de afvallers aan te wijzen. Wie de mol, winnaar of verliezer is, heb ik voor alle varianten al overtuigende redenen gehoord  ;). Oftewel, ik weet het echt even niet meer.

Offline Def

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #104 Gepost op: 4-03-2011, 13:13:43 »
Jij zit ook in een tunnel, dat even terzijde...

Volgens mij verwijst de afvallerstheorie juist dat Art gaat verliezen.
Hoe kan het dat iedereen die Patrick verdenkt er nog inzit, en juist degene die op Art zaten afgevallen zijn?

Over tunnelen gesproken...
Agree... 8)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #105 Gepost op: 4-03-2011, 13:23:56 »
Ik denk wel dat we kunnen stellen dat Karin exit gaat.
Zie PJ van zijn oogpunt naar de kandidaat rechts van hem kijken...
En wie zit daar voor overgebogen met haar mond half open: Karin...
De bewegende beelden spreken naar mijn mening genoeg...
Karin GAME OVER!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #106 Gepost op: 4-03-2011, 13:29:52 »
Het begint er steeds meer op te lijken dat Patrick de Mol is. En hoe meer ik daarvan overtuigd raak, en hoe verder in de serie we komen, hoe ongemakkelijker ik me daarbij voel.  :-\\ Want dat betekent dat men in deze serie wel erg overboard is gegaan met bevoor- en benadeling van kandidaten.

Eerst hadden we natuurlijk al de flagrante en onnodige bevoordeling van Art, door hem uit het niets een joker te schenken.
En nu de benadeling van Karin.
Want als Patrick de Mol is, dan is het m.i. overduidelijk dat er nooit sprake zou zijn geweest van 'loting' en dat de Mol altijd zichzelf als 'hulpje van de mol' zou hebben uitgekozen. En dat betekent weer dat Karin haar joker voor de kat-z'n-viool heeft ingeleverd. En dat de hele bootjes-opdracht een soort nep-opdracht was die nooit gehaald kon worden, want de Mol zou hoe dan ook altijd z'n 'vrijstelling' wel op tijd vinden.
Meer een acteeropdracht voor de Mol dus, dan dat er echt geld gewonnen kon worden.  :-\\

Van mij hoeft dat allemaal niet. Ik ga hierdoor bijna hopen dat Art dan maar de Mol is. Of Karin. Maar het lijkt er niet op.
Iig hoop ik dan maar dat Soundos inderdaad de winnaar wordt. Die heeft dan tenminste wel eerlijk gewonnen.

Die twist op het einde, met de vragen over de toekomstige opdracht, vond ik wel weer een geniale vondst!  ::ok::

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #107 Gepost op: 4-03-2011, 13:37:14 »
Ik denk wel dat we kunnen stellen dat Karin exit gaat.
Zie PJ van zijn oogpunt naar de kandidaat rechts van hem kijken...
En wie zit daar voor overgebogen met haar mond half open: Karin...
De bewegende beelden spreken naar mijn mening genoeg...
Karin GAME OVER!

zowel je screenshots als de bewegende beelden komen niet in de buurt van de aannames die jij doet. Obv deze beelden kun je niet zien waar PJ exact naar toe kijkt, laat staan dat je kunt inschatten waar de groep zit (afstand van PJ; links/rechts/gecentreerd tov PJ etc.)
Ook valt haar mond niet open.

Mooi geprobeerd maar heeft m.i. totaal geen waarde

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #108 Gepost op: 4-03-2011, 13:40:09 »
zowel je screenshots als de bewegende beelden komen niet in de buurt van de aannames die jij doet. Obv deze beelden kun je niet zien waar PJ exact naar toe kijkt, laat staan dat je kunt inschatten waar de groep zit (afstand van PJ; links/rechts/gecentreerd tov PJ etc.)
Ook valt haar mond niet open.

Mooi geprobeerd maar heeft m.i. totaal geen waarde
PJ zit altijd precies in het midden van de kandidaten groep. Zijn hoofd staat enkele graden, vanuit zijn ogen gezien, naar rechts. Vervolgens zien we beelden van een redelijk relaxte Art, Soundos en Patrick en een Karin, die het meest rechts zit, die vervolgens gaat verzitten op haar stoel/voor over buigen...
Prentendeer wat je wilt maar Karin is gewoon exit komende aflevering...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #109 Gepost op: 4-03-2011, 13:46:59 »
Ik verheug me om het feit dat zometeen de afvaller bekend is omdat in HD je kunt zien wat PJ heeft in getypt... Kwestie van tijd en we weten de afvaller...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #110 Gepost op: 4-03-2011, 13:58:22 »
Het begint er steeds meer op te lijken dat Patrick de Mol is. En hoe meer ik daarvan overtuigd raak, en hoe verder in de serie we komen, hoe ongemakkelijker ik me daarbij voel.  :-\\ Want dat betekent dat men in deze serie wel erg overboard is gegaan met bevoor- en benadeling van kandidaten.

Eerst hadden we natuurlijk al de flagrante en onnodige bevoordeling van Art, door hem uit het niets een joker te schenken.
En nu de benadeling van Karin.
Plus het jokerspel waarbij Patrick Art wel verder hielp maar anderen niet.  ;)
Citaat
Want als Patrick de Mol is, dan is het m.i. overduidelijk dat er nooit sprake zou zijn geweest van 'loting' en dat de Mol altijd zichzelf als 'hulpje van de mol' zou hebben uitgekozen. En dat betekent weer dat Karin haar joker voor de kat-z'n-viool heeft ingeleverd. En dat de hele bootjes-opdracht een soort nep-opdracht was die nooit gehaald kon worden, want de Mol zou hoe dan ook altijd z'n 'vrijstelling' wel op tijd vinden.
Meer een acteeropdracht voor de Mol dus, dan dat er echt geld gewonnen kon worden.  :-\\

Helemaal mee eens. Hij hoefde nauwelijks iets te doen ook voor die vrijstelling, het was niet alsof een van de anderen hier nog een rol in konden spelen.
Met vrijstellingen die in het verleden door de mol behaald zijn had ik sws minder moeite, Elise en Yvon bijvoorbeeld hebben echt hard ervoor moeten werken en hier maakten alle kandidaten kans - wat in dit stadium van het spel wel zo fair is. Dus als Patrick niet de mol is is het evenzeer dubieus doordat Karin zo geen enkele kans kreeg.
Ik ga er echter net als jij van uit dat dit gewoon een cover up was om makkelijk 2500 euri uit de pot te houden en de kijkers nog wat op ´t verkeerde been te zetten.

Citaat
Van mij hoeft dat allemaal niet. Ik ga hierdoor bijna hopen dat Art dan maar de Mol is. Of Karin. Maar het lijkt er niet op.
Iig hoop ik dan maar dat Soundos inderdaad de winnaar wordt. Die heeft dan tenminste wel eerlijk gewonnen.

Tja. Ik ben het helemaal met je eens. Niet dat Art of Karin me als mol aan zou spreken maar ik vind dat er door dit soort op nepotisme lijkende praktijken toch een beetje een smet op deze anders heel mooie serie gekomen is. Is gewoon jammer en vooral ook onnodig, wat voor verhaal er ook achteraf voor komt  ::ohno::

Citaat
Die twist op het einde, met de vragen over de toekomstige opdracht, vond ik wel weer een geniale vondst!  ::ok::

Ja.. nu nog afwachten welke rol Patrick erin gaat spelen mbt die antwoorden..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #111 Gepost op: 4-03-2011, 13:59:59 »
Ik verheug me om het feit dat zometeen de afvaller bekend is omdat in HD je kunt zien wat PJ heeft in getypt... Kwestie van tijd en we weten de afvaller...
Ik denk eigenlijk dat ze dat weggeblurt of weggepoetst hebben.

Ik deel wel jou mening over de ogen van PJ en de gespannenheid van Karin t.o.v. de andere kandidaten.

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #112 Gepost op: 4-03-2011, 14:01:02 »
PJ zit altijd precies in het midden van de kandidaten groep. Zijn hoofd staat enkele graden, vanuit zijn ogen gezien, naar rechts. Vervolgens zien we beelden van een redelijk relaxte Art, Soundos en Patrick en een Karin, die het meest rechts zit, die vervolgens gaat verzitten op haar stoel/voor over buigen...
Prentendeer wat je wilt maar Karin is gewoon exit komende aflevering...

Pretenderen is nou net het punt. Ik zal niet zeggen dat Karin er niet uitgaat maar wou het punt maken dat obv de screenshots jij aannames doet die jouw verwachtingen/wensen/tunnels vervolgens moeten onderbouwen. Ik vind het mooi om nieuwe theorien e.d. te lezen maar vind deze gewoon te mager. Btw als zijn hoofd een paar graden gedraaid is wil dat nog niet zeggen dat zijn ogen ook zo gericht zijn. Daarnaast montage etc. etc.

Vwb het scherm en HD zou het mooi zijn als dit te achterhalen is. Ik zou het een enorme afknapper vinden als een doordacht programma als WIDM dit over het hoofd ziet.

Misschien heeft dit alles wel te maken met Helderziend.......

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9
« Reactie #113 Gepost op: 4-03-2011, 14:35:08 »
Ik had het al gepost in het Patrick-topic, maar hier ook nog maar eens. De mol heeft hulp nodig, zei PJ in afl 1. En de mol neemt zelf wel contact op. Nou, en vervolgens zien we afleveringen lang Patrick contact opnemen met Art. Art maakt zich verdacht en krijgt van Patrick een stuk of tien jokers daarvoor. Deze hele molloterij heeft m.i. niets te maken met waar PJ het over had in afl 1.
The British are not impressed.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9
« Reactie #114 Gepost op: 4-03-2011, 15:03:16 »
Misschien moet ik nu dan toch echt van Soundos afstappen.. Denk ook dat ik al die tijd wilde dat ze de mol was. Karin of Patrick who will it be ?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9
« Reactie #115 Gepost op: 4-03-2011, 15:08:08 »
Art: Nee
Soundos: Ja
Art: Nee
Soundos: Ja
Art: Nee
Soundos: Ja
Art: Nee
Soundos: Jaa!
  :-\\ Duidelijk niet de mol...

Ook Art die uit het niets kwam met dat de onderzoeker een Duitser was is het niet.
En Karin diie veel nationaliteiten vind = mol
...óf niet!

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9
« Reactie #116 Gepost op: 4-03-2011, 15:10:00 »
Art: Nee
Soundos: Ja
Art: Nee
Soundos: Ja
Art: Nee
Soundos: Ja
Art: Nee
Soundos: Jaa!
  :-\\ Duidelijk niet de mol...

Ook Art die uit het niets kwam met dat de onderzoeker een Duitser was is het niet.
En Karin diie veel nationaliteiten vind = mol

Eerder wel Mol.. Er waren best veel Nationaliteiten daar en hoe meer ze er meenam hoe meer er gelijk konden zijn. Khad 6 redelijk gevonden, Karin had er 8 meegenomen ofso..

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #117 Gepost op: 4-03-2011, 15:12:24 »
Er was gezegd dat er geloot zou worden als meerdere mensen een joker zouden inzetten. Twee mensen zetten een joker in, 1 wordt het en dat is toevallig Patrick. Patrick is wellicht de mol. Nog steeds niks oneerlijks lijkt me. Had Karin dan maar sowieso de vrijstelling moeten krijgen? Bij loting met twee mensen waaronder 1 mol is de kans dat de mol wint nou eenmaal 50%. Niks aan te doen.


The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9
« Reactie #118 Gepost op: 4-03-2011, 15:18:24 »
Er was gezegd dat er geloot zou worden als meerdere mensen een joker zouden inzetten. Twee mensen zetten een joker in, 1 wordt het en dat is toevallig Patrick. Patrick is wellicht de mol. Nog steeds niks oneerlijks lijkt me. Had Karin dan maar sowieso de vrijstelling moeten krijgen? Bij loting met twee mensen waaronder 1 mol is de kans dat de mol wint nou eenmaal 50%. Niks aan te doen.




Of Art is de Mol en koos gewoon zijn vriend. Niet dat Art mijn mol is maar je weet maar nooit..

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 9
« Reactie #119 Gepost op: 4-03-2011, 15:29:15 »
Eerder wel Mol.. Er waren best veel Nationaliteiten daar en hoe meer ze er meenam hoe meer er gelijk konden zijn. Khad 6 redelijk gevonden, Karin had er 8 meegenomen ofso..
Ja, maar als je er zoveel meeneemt is de kans Groot dat je veel unieke hebt. En als dan mensen meeneemt moet je veelvoorkomende nationaliteiten meenemen. Deed Karin (en Soundos) dat?
...óf niet!