Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 122375 keer)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #120 Gepost op: 4-03-2011, 15:33:40 »
Nog iemand die is opgevallen dat er geen 'trust nobody' stem komt tijdens de groepsfoto aan het begin?

Inderdaad, ik dacht echt van: Ik mis iets.
Ik kijk alle afleveringen minstens 2x en dan soms 3x en dan soms nog een keer :P dus ik ben er echt aan gewend geraakt. Zo raar als je het dan niet hoort  :o
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9
« Reactie #121 Gepost op: 4-03-2011, 15:37:59 »
Ja, maar als je er zoveel meeneemt is de kans Groot dat je veel unieke hebt. En als dan mensen meeneemt moet je veelvoorkomende nationaliteiten meenemen. Deed Karin (en Soundos) dat?

Ja, maar als je aan iemand vraagt welke nationaliteit diegene heeft en die zegt een veelvoorkomende kan je moeilijk als mol zeggen. O jij bent veel voorkomende jou nemen we niet mee..

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #122 Gepost op: 4-03-2011, 16:09:14 »
Bij loting met twee mensen waaronder 1 mol is de kans dat de mol wint nou eenmaal 50%. Niks aan te doen.

Ik denk dat de Mol altijd zichzelf zou kiezen.
1 joker weg van de andere kanidaat en je kan als mol een opdracht verzieken, dus geen geld, en de vrijstelling gaat ook naar iemand die hem niet nodig heeft.

Dus als Patrick de Mol zou zijn, slaat hij met deze opdracht 3 x keihard toe.

Joker van Karin weg
Geen geld in de pot
De andere kanidaten geen kans op de vrijstelling

What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #123 Gepost op: 4-03-2011, 16:09:30 »
Vraag me nog steeds af waarom de gids @ vulkaan Karin en Patrick wijsmaakt dat er 47 vulkanen, waarvan 10 actief, te vinden zijn in Nicaragua.

Verschillende bronnen geven toch echt weer dat er meer dan 50 vulkanen te vinden zijn en er "slechts" 7 daarvan actief te noemen zijn.

Onder andere: "Nicaragua has one of the most impressive volcanic chains in Central America. It features more than fifty volcanic cones of which seven are active." [bron: http://www.nicaragua.com/volcanoes/]
Weet je het niet, antraciet

Offline megatec

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #124 Gepost op: 4-03-2011, 16:14:17 »
Gids in opleiding?  ::)
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline justin98

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #125 Gepost op: 4-03-2011, 16:16:36 »
Is het jullie niet opgevallen, zon moment met een persoon of ding, wat boven de bomen stuiterde, rond 48.00, dat was zo raar.

Geen mens kan boven in de boom zo stuiteren, niet eens erin blijven. Het leek ook wel op een pop, maar misschien is het wel de mol wie weet! Het is allemaal echt zo raar..

Maar wel een geweldige aflevering! Hulde!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #126 Gepost op: 4-03-2011, 16:17:19 »
Dat was dat rode ding toch? Dat was een soort van bom leek het wel, met geld er in.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #127 Gepost op: 4-03-2011, 16:30:51 »

Patrick is nog steeds mijn mol, vooral door dat ik Karin afstreep als mol.. Te fanatiek aan het zoeken naar verschillende nationaliteiten, en Soundos kan de mol gewoon niet zijn, heeft vaak de opdrachten naar de juiste kant proberen te duwen.. En blijft het zeggen als Art de mol blijkt te zijn... Tja.. DE SLECHTE MOL VAN ALLE JAREN WIDM!


WAAROM? Als ik probeer te beredeneren hoe ik als mol zou proberen te manipuleren (zoals het verdacht maken van Patrick in afl 2), of in sleutelposities komen, zie ik het Art steeds toepassen. Ik zat in een enorme tunnelvisie doordat ik een hoop hints dacht te zien naar Anna, Art lijkt het niet te kunnen zijn gezien afvallen Jan en Anna. Een mol hoeft toch niet per se helemaal onzichtbaar te zijn, of dat het elk jaar een kwestie wordt van wie je het minst verwacht, is het? Bij Art ligt het er dik bovenop, hij kan het bijna niet zijn. Maar of hij speelt het slim of hij is een mol die heel veel geld uit de pot heeft gehouden. Of een kandidaat die veel verprutst. Een aangename deelnemer mijn inziens in ieder geval!

Offline nepgerrie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #128 Gepost op: 4-03-2011, 16:37:10 »
Dat was dat rode ding toch? Dat was een soort van bom leek het wel, met geld er in.

Is dat niet wat je in volgende shot ziet, die knipperende lamp? Als soort bom?

Ik zat te kijken en te luisteren, als Art zegt: 'ik ben t in ieder geval niet'. Of het toevallig geen 'is Ego de mol'-achtig iets is.

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #129 Gepost op: 4-03-2011, 16:45:56 »
Jij zit ook in een tunnel, dat even terzijde...

Volgens mij verwijst de afvallerstheorie juist dat Art gaat verliezen.
Hoe kan het dat iedereen die Patrick verdenkt er nog inzit, en juist degene die op Art zaten afgevallen zijn?

Over tunnelen gesproken...

Prima dat je Patrick als mol nog even beargumenteert maar je kunt mij niet beschuldigen van tunnellen als ik van 3 vd 4 kandidaten nog niet weet of ze nu de mol zijn of niet. Of is dat een aparte tunnel? ;D

Misschien voelde je je op een vervelende manier aangesproken. Dat was zeker niet de bedoeling hoor.

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #130 Gepost op: 4-03-2011, 16:51:12 »
Ik blijf toch maar op Patrick als Mol.

Maar stel nu dat het toch Art is?? Aan de ene kant is ie dan zeker de meest opzichtige mol ooit. Maar ergens vind ik het wel stoer: zo opzichtig mollen dat bijna iedereen denkt dat hij het niet is, en dan blijkt het lekker toch te zijn!!

Mocht dat inderdaad zo zijn dan lach ik me suf ::rofl:: dan hebben we ons mooi beet laten nemen en kan je gerust stellen dat de opdracht meer dan geslaagd is.

Maar toch is het Patrick :) 
Slapen kan altijd nog!!

Offline jellevv1

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #131 Gepost op: 4-03-2011, 17:05:31 »
Ik blijf toch maar op Patrick als Mol.

Maar stel nu dat het toch Art is?? Aan de ene kant is ie dan zeker de meest opzichtige mol ooit. Maar ergens vind ik het wel stoer: zo opzichtig mollen dat bijna iedereen denkt dat hij het niet is, en dan blijkt het lekker toch te zijn!!

Mocht dat inderdaad zo zijn dan lach ik me suf ::rofl:: dan hebben we ons mooi beet laten nemen en kan je gerust stellen dat de opdracht meer dan geslaagd is.

Maar toch is het Patrick :) 
Die regel dat Art zo opzichtig speelt dat niemand denkt dat hij het is gaat niet op, omdat de mensen die wel daarin meegegaan zijn er al uit liggen. Een opzichtige mol zal gewoon ook zijn vaste schare verdenkers op zich richten, maar dan wel veel meer dan een voorzichtige mol zou doen. Ik geloof niet dat er zoiets bestaat als zo overduidelijk mollen dat de kandidaten andere kandidaten gaan verdenken  ::jaja::

Offline Bramisdemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #132 Gepost op: 4-03-2011, 17:12:01 »
Ik vind het verdacht dat Patrick zei: "Ik ben toch niet zo blind als ik dacht". De mol = blind :)

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #133 Gepost op: 4-03-2011, 17:18:24 »
Ik vind het verdacht dat Patrick zei: "Ik ben toch niet zo blind als ik dacht". De mol = blind :)

waar zegt ie dit? wel opvallend, zeker als de aflevering helder ziend heet.

overigens zijn er meerdere kandidaten die (on)bewust dit soort signalen geven bijv. Anna op touwbrug zingt Ray Charles; Pepijns handgebaren op foto's etc.

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #134 Gepost op: 4-03-2011, 17:20:24 »
Prima dat je Patrick als mol nog even beargumenteert maar je kunt mij niet beschuldigen van tunnellen als ik van 3 vd 4 kandidaten nog niet weet of ze nu de mol zijn of niet. Of is dat een aparte tunnel? ;D

Misschien voelde je je op een vervelende manier aangesproken. Dat was zeker niet de bedoeling hoor.

Nee hoor, ik voel me zeker niet op een vervelende manier aangesproken. Maar jij zegt de Patrick-verdenkers in een tunnel zitten. Dat klopt, ik zit zelf ook in die Patrick tunnel (vrijwel vanaf aflevering 1).
Waar het om gaat is dat jij zegt dat wij in een tunnel zitten en vervolgens kom je met allemaal redenen waarom het Art zou moeten zijn. Dan zit jij toch ook in een tunnel?

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #135 Gepost op: 4-03-2011, 17:21:38 »
Nog wat dingen die me opvielen bij de herhaling:

Wat was nou die flits die je zag toen Patrick en Art voor dat gele gebouw zaten?

En het geluid toen Patrick zei dat hij de Mol niet is?
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #136 Gepost op: 4-03-2011, 17:24:59 »
Nee hoor, ik voel me zeker niet op een vervelende manier aangesproken. Maar jij zegt de Patrick-verdenkers in een tunnel zitten. Dat klopt, ik zit zelf ook in die Patrick tunnel (vrijwel vanaf aflevering 1).
Waar het om gaat is dat jij zegt dat wij in een tunnel zitten en vervolgens kom je met allemaal redenen waarom het Art zou moeten zijn. Dan zit jij toch ook in een tunnel?

hahaha.....het eeuwige fenomeen "ik zit in een tunnel maar ben er toch niet 100% zeker van" wie kent het niet.

voor mijn gevoel kan het nog alle kanten op terwijl er veel Patrick aanwijzingen zijn. Of is dit ook weer tunnelvisie.....

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #137 Gepost op: 4-03-2011, 17:27:22 »
Nog wat dingen die me opvielen bij de herhaling:

Wat was nou die flits die je zag toen Patrick en Art voor dat gele gebouw zaten?

En het geluid toen Patrick zei dat hij de Mol niet is?

als je de tijd er bij kunt zetten dan zoekt het makkelijker terug via uitzendinggemist  ::ok::

Offline Wieisdiemolnou

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #138 Gepost op: 4-03-2011, 17:36:59 »
Nee hoor, ik voel me zeker niet op een vervelende manier aangesproken. Maar jij zegt de Patrick-verdenkers in een tunnel zitten. Dat klopt, ik zit zelf ook in die Patrick tunnel (vrijwel vanaf aflevering 1).
Waar het om gaat is dat jij zegt dat wij in een tunnel zitten en vervolgens kom je met allemaal redenen waarom het Art zou moeten zijn. Dan zit jij toch ook in een tunnel?

Ik heb niet gesproken van een Patrick-tunnel. Er zijn ook Art-tunnelaars, Soundos-tunnelaars en Karin-tunnelaars.

Lees nog even goed wat ik (voor mijzelf) concludeer aan het eind van mijn post. Het is Art of toch Karin of toch Patrick? Alleen Soundos sluit ik (voor mijzelf) uit.

Geeft niks maar je voelde je toch aangesproken om 2 keer te reageren. Ik hoop dat ik het zo uitgelegd heb. En je hebt vast gelijk dat het Patrick is.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #139 Gepost op: 4-03-2011, 17:41:15 »
Nog wat dingen die me opvielen bij de herhaling:

Wat was nou die flits die je zag toen Patrick en Art voor dat gele gebouw zaten?

En het geluid toen Patrick zei dat hij de Mol niet is?
Die flits was inderdaad erg raar. Het enige waarmee het verband lijkt te hebben is dat Art en Patrick ineens beide naar achter kijken... maar dan blijft het raar.

Een geluid was me nog niet opgevallen, maar dat ga ik zeker terug kijken. Verdacht samenspel van omstandigheden.