Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 210316 keer)

Offline drcroque

  • Forumlid
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #260 Gepost op: 21-01-2014, 20:54:42 »
Hallo Koen,
Allereerst moet ik zeggen dat je programma echt fantastisch is. Ik ben ook van plan hem binnenkort te gebruiken voor mijn wie is de mol dag.
Na de laatste update viel dit me op:
Als je ervoor kiest bij de executie om de muziek te laten doorspelen, ook na het laten zien van een scherm, loopt de muziek van de executie door de muziek die af wordt gespeeld vlak voor het laten zien van een scherm (paar seconden die het nog spannender maken), als je nog begrijpt wat ik bedoel. :P
Ik weet niet of het aan mijn computer ligt en of anderen dit probleem ook hebben(?).

En ook zou het echt tof zijn als er nog meer muziek zou kunnen worden toegevoegd, die je hoort vlak voordat je scherm verschijnt. Dat zijn er nu namelijk twee en het zou tof zijn als daar wat meer variatie in gebracht zou kunnen worden. (Als je namelijk tien schermen moet laten zien kan je een beetje moe worden van telkens dezelfde muziek)Ik weet niet of je er al mee bezig was maar bij deze mijn verzoekje.

Maar het is sowieso de beste wie is de mol testsoftware die er is! ::ok::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #261 Gepost op: 2-02-2014, 14:14:06 »
Spoiler: Oud bericht (klik om te tonen/verbergen)



  ::cheerleader::WIDM Exam versie 2.0.2.0  ::confettie::

Een nieuwe versie, welke vooral fouten heeft opgelost.

Een lijstje:
- Updatevenster sleepbaar
- Verscheidene verbeteringen en fouten opgelost
- Optie om icoon op bureaublad en in startmenu te plaatsen
- Controle voor persoon bij executie nu op basis van de lijst onder executie in plaats van de kandidatenlijst onder 'Groepsmodus'.
- Huidige aflevering nummer wordt opgeslagen
- Problemen met 'Verwijder naam uit kandidatenlijst bij rood scherm en kopieer lijst naar nieuwe aflevering' opgelost
- Problemen met 'Test testen' opgelost
- Optie om alles op te slaan bij het afsluiten
- Extra controles bij starten test en executie
- Problemen met het sorteren van vragen opgelost (t/m 999)
- Probleem met namen met bijzondere karakters als HTML export opgelost.
- Meer geluiden in lange modus beschikbaar

Niet echt veel schokkends, maar wel de moeite waard.  ;)

Zoals altijd te vinden op http://widmexam.sourceforge.net en http://koenvh.nl/widm
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #262 Gepost op: 3-02-2014, 13:14:07 »
Hoi Koen,

Dit klinkt allemaal heel mooi en wil hem wellicht ook gaan gebruiken. Ik kan hem alleen niet downloaden. Ergens halverwege houdt hij ermee op en heb ik een .exe.part file bij mijn downloads staan. Weet niet of dit aan mij/mijn computer ligt? Zou het heel jammer vinden als ik de software niet kan gebruiken.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #263 Gepost op: 21-02-2014, 12:41:56 »
  ::zon::WIDM Exam versie 2.0.2.5  ::oordoppen::

Een nieuwe versie, niet al te veel bijzonders, maar wel de moeite waard. (Zoals altijd  ::hypocriet::)

Een lijstje met uitleg:
- De executie vereist niet meer dat de naam ook onder "Kandidaten" staat bij het handmatig toevoegen
Spreekt voor zich, zat stiekem al in de vorige versie, alleen na een reupload  ;)
- Problemen met hogere DPI waarden opgelost
- Melding bij hogere DPI waarden
Een aantal mensen hadden problemen met dat de antwoorden onder de vraag vielen, dat is nu opgelost
- Oude roodschermgeluid bij Nostalgiemodus
- "Reset instellingen" bij het wachtwoord invoeren
Omdat sommige mensen hun wachtwoord vergeten. Nu ben je in ieder geval niet uitgesloten :)
- Optie om instellingen van vorige versies over te nemen

Zoals altijd te vinden op http://widmexam.sourceforge.net en http://koenvh.nl/widm
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline sammekedemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TRUST NOBODY!
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #264 Gepost op: 2-04-2014, 13:56:19 »
Dag Koen,... ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen :O WIDM Exam op een iMac (ga het morgen testen op m'n macbookje)
Heb 'm door middel van Wine zo 'ingepakt' dat het een daadwerkelijk Mac App is en je 'm ook kunt aanklikken en openen als je Wine op Mac nog niet geinstalleerd hebt staan, enige 'probleem' wat je dan hebt is dat je bestand erg groot wordt. Want zowel .net 4.0, als ook windows media player moet ik ook geinstalleerd en al aan het pakket (de app dus) toevoegen. Dat gezegd, HET WERKT WEL!

Dus zal nog even wat doorproberen en testen, dan kan binnenkort iedereen met een Mac ook 'de Test' spelen! :D
Zal kijken hoe of waar ik het pakket dan het beste kan uploaden etc. (misschien bij jou gewoon op de site??)

Alvast thumps up voor het feit dat 'ie werkend is :D  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
TRUST NOBODY!

Offline sammekedemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TRUST NOBODY!
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #265 Gepost op: 2-04-2014, 14:58:42 »
Ik heb denk ik te vroeg gejuicht... het werkt wel, het programma doet alles wat het moet doen,
maar als ik een test start en een antwoord aanklik, kan hij niet verder! Tenminste niet op m'n iMac.
Zal er nog verder mee 'rotzooien' en als ik 'm werkend heb laat ik het ze-ker weten :D
TRUST NOBODY!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #266 Gepost op: 2-04-2014, 18:05:40 »
Als ik weer eens wat tijd heb (en vooral zin), zal ik nog eens kijken of ik een specifieke Mac versie kan maken. Of eigenlijk wordt het dan een cross-platform versie, want het programma waar ik mee werk maakt alleen software voor Mac, Linux en die andere. Wordt natuurlijk wel helemaal anders, want ik heb geen idee hoe deze werkt, dus als er specifieke wensen zijn kan je altijd proberen dat door te geven, misschien kan ik er wat mee.
The British are not impressed.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #267 Gepost op: 2-04-2014, 18:12:10 »
Dag Koen,... ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen :O WIDM Exam op een iMac (ga het morgen testen op m'n macbookje)
Heb 'm door middel van Wine zo 'ingepakt' dat het een daadwerkelijk Mac App is en je 'm ook kunt aanklikken en openen als je Wine op Mac nog niet geinstalleerd hebt staan, enige 'probleem' wat je dan hebt is dat je bestand erg groot wordt. Want zowel .net 4.0, als ook windows media player moet ik ook geinstalleerd en al aan het pakket (de app dus) toevoegen. Dat gezegd, HET WERKT WEL!

Dus zal nog even wat doorproberen en testen, dan kan binnenkort iedereen met een Mac ook 'de Test' spelen! :D
Zal kijken hoe of waar ik het pakket dan het beste kan uploaden etc. (misschien bij jou gewoon op de site??)

Alvast thumps up voor het feit dat 'ie werkend is :D  ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
Ik heb denk ik te vroeg gejuicht... het werkt wel, het programma doet alles wat het moet doen,
maar als ik een test start en een antwoord aanklik, kan hij niet verder! Tenminste niet op m'n iMac.
Zal er nog verder mee 'rotzooien' en als ik 'm werkend heb laat ik het ze-ker weten :D

Leuk om te horen! Ik hoor het graag als 't werkt! Mocht je hulp nodig hebben, hoor ik het graag! :)
Als ik weer eens wat tijd heb (en vooral zin), zal ik nog eens kijken of ik een specifieke Mac versie kan maken. Of eigenlijk wordt het dan een cross-platform versie, want het programma waar ik mee werk maakt alleen software voor Mac, Linux en die andere. Wordt natuurlijk wel helemaal anders, want ik heb geen idee hoe deze werkt, dus als er specifieke wensen zijn kan je altijd proberen dat door te geven, misschien kan ik er wat mee.
Leuk! Op mijn planning staat ook nog steeds een Mac en Linux versie, alleen dat betekent dat ik een heel stuk moet herschrijven, waar ik op het moment niet erg veel zin in heb.  :-[
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam :: Wie is de Mol Testsoftware
« Reactie #268 Gepost op: 19-04-2014, 16:39:19 »
Spoiler: Vorige berichten (klik om te tonen/verbergen)

::feest::WIDM Exam v2.1.0.0! ::dans::

Jaja, een nieuwe versie... Het heeft twee maanden geduurd, maar dan heb je ook wat (hoop ik ;))

In ieder geval een hele lijst met oplossingen, en nieuwe dingen...
Belangrijkste:
Nieuwe manier van opslaan kandidaten/antwoorden/executie... Dat is nu efficiënter en hopelijk ook beter.
Optie om de resultaten onder Executie aan te passen.
Handleiding is uitgebreider.

Spoiler: Volledige lijst: (klik om te tonen/verbergen)

Zeker de moeite waard! Zoals altijd te downloaden op http://widmexam.sourceforge.net of http://koenvh.nl/widm
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Toinefan

  • Forumlid
Re: WIDM Exam - Wie is de Mol test- en executiesoftware
« Reactie #269 Gepost op: 6-05-2014, 22:37:56 »
Hallo Koen,

Ik ben erg blij met je software, veel opties en het functioneert allemaal prima!

Waar ik nog wel mee zit (weet niet of dat bij anderen ook zo is): bij het tonen van een scherm stopt de executiemuziek abrupt en begint daarna dan weer vanaf het begin. Dit gebeurt zelfs als ik de optie aanvink om de muziek te laten doorspelen. Zou je dit in de volgende update kunnen verhelpen? De sfeer van de executie wordt er toch wel wat minder door.

Bedankt voor al je moeite!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam - Wie is de Mol test- en executiesoftware
« Reactie #270 Gepost op: 31-07-2014, 22:08:25 »
Hallo! Ik leef nog, en WIDM Exam ook.
Om dit uit te beelden, heb ik een video gemaakt met wat nieuwe dingen voor de nieuwe versie. Ik verklap niks, de video laat wel een paar dingen zien ;) (Niet heel moeilijk)

Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM Exam - Wie is de Mol test- en executiesoftware
« Reactie #271 Gepost op: 1-08-2014, 09:30:23 »
OK leuk, dus dan is dit WIDM Exam v2.1.0.1! ?  8) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #272 Gepost op: 22-11-2014, 23:38:31 »
WIDM Exam v2.2.0.0
Good day chaps and chappettes. WIDM Exam v2.2.0.0 is released!

En nu weer over naar het mooie Nederlands. De nieuwe versie van WIDM Exam biedt ondersteuning voor het Engels.
Daarbij is nu ook een UK en US thema beschikbaar voor de test. (Al blijft de Nederlandse natuurlijk het mooiste  ;D)
Ook is het nu mogelijk om getallen op de knoppen weer te geven. Staat echter standaard niet aan.

Het volledige lijstje:
- Engelse taalondersteuning
- Thema van The Mole UK en US voor de test en executie
- Antwoorden tien pixels lager om overlapping met testvraag te voorkomen
- Testvraag neemt nu volledige breedte in gebruik in plaats van 900 pixels
- Toevoegen van schermen duidelijker
- Overstap van Visual Studio 2012 naar Visual Studio 2013 (Valt weinig van te merken voor de gebruiker)
- Een tweede oud scherm toegevoegd
- Optie om resultaten en antwoorden uit andere map te importeren
- Optie om nummers op knoppen weer te geven
- Antwoorden met twee rijen nu weergegeven van boven naar beneden en vervolgens pas naar rechts ipv eerst links rechts en dan naar beneden

Kortom, vooral nieuwe dingen en weinig fouten opgelost, vandaar ook versie nummer 2.2.0.0 ipv 2.1.2.0

Zoals altijd te downloaden op: http://widmexam.sourceforge.net
en http://koenvh.nl/widm



:) WIDM Exam v2.2.1.0 :)
Kleine problemen opgelost en een paar dingen toegevoegd, niet al te veel bijzonders maar wel de moeite waard.
Volledig scherm werkt nu standaard, dat stond al langer op mijn lijstje. Het is natuurlijk stom om dat zelf aan te moeten zetten  ;D
- Back-upoptie toegevoegd
- Contactknop toegevoegd
- Confirmatie bij het legen van een lijst
- Volledig scherm staat nu standaard aan en is niet uit te schakelen
- Headerafbeelding in volledig scherm
- Problemen met het &-teken bij aangepaste schermen opgelost

Zoals altijd te downloaden op: http://widmexam.sourceforge.net
en http://koenvh.nl/widm



  ::vlaglinks:: WIDM Exam v2.2.2.0  ::vlagrechts::
Een nieuwe maand, een nieuwe versie! Vooral nieuwe functies toegevoegd, vooral op het gebied van opmaak.

- Nieuw updatescherm
Nu hopelijk duidelijker en mooier.
- Knoppen van thema "Nostalgie" donkerder om meer op de echte knoppen te lijken.
Gele tekst was eerst haast niet te lezen.
- Wedstrijdmodus naar "Home" tabblad.
Het is een modus, dus waarom niet onder modus?
- Aanpassingen aan "Algemene instellingen" om alles te laten passen.
Was erg krap geworden, nu is het weer overzichtelijk.
- Tabblad "Opmaak" is na een jaar weer terug
Meer opties voor opmaak, en het paste niet allemaal onder algemene instellingen.
- Aangepaste letterypen toegevoegd.
Elk thema kan nu elk lettertype gebruiken, inclusief Ubuntu Condensed voor WIDM 2015
- Problemen met het &-teken opgelost
Alweer, dit maal bij de executielijst onder schermen.
- Aangepaste achtergrond beschikbaar.
Werkt hetzelfde als het aangepaste logo.

En dan nog heel belangrijk nieuws:
WIDM Exam bestaat 2 jaar!
Op 17 november 2012 kwam de eerste versie uit. Nu, twee jaar later bestaat het nog steeds!
Heel erg bedankt iedereen die WIDM Exam gebruikt, heeft gebruikt of er op een of andere manier aan heeft bijgedragen!  ::bravo::
Wat statistieken over de afgelopen twee jaar: https://sourceforge.net/projects/widmexam/files/stats/timeline?dates=2012-11-17+to+2014-11-22


Spoiler: Oud bericht (klik om te tonen/verbergen)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #273 Gepost op: 2-01-2015, 14:16:06 »
Het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? is weer begonnen. Dit jaar gebruikt de test het lettertype Ubuntu Condensed, maar die zit er gelukkig al in. Ook is er dit jaar een nieuw scherm:



Mijn vaardigheden wat betreft schermen maken zijn enigszins beperkt.. Dus: Wie wil en kan deze schermen (ook in het groen) namaken? Ik zou 't heel leuk vinden om die toe te voegen! Uiteraard gaat alle eer naar de maker van de schermen.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #274 Gepost op: 2-01-2015, 14:19:05 »
Haha, ze maken het je wel moeilijk. (Wat zou het idee zijn achter het nieuwe schermenontwerp?)

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #275 Gepost op: 2-01-2015, 15:17:42 »
Haha, ze maken het je wel moeilijk. (Wat zou het idee zijn achter het nieuwe schermenontwerp?)
Iets met (nagel)verf?...
臥底 是 谁?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #276 Gepost op: 2-01-2015, 15:56:28 »
Haha, ze maken het je wel moeilijk. (Wat zou het idee zijn achter het nieuwe schermenontwerp?)
Heel simpel: Geen idee... Mij deed het aan een vlag denken.
Wat ik wel bijzonder vind is de afwezigheid van een Wie is de Mol?-logo.

Zojuist heb ik een e-mail gestuurd naar de AVROTROS, hopelijk kan ik op die manier aan de schermen komen... Want zeg nou zelf, het origineel is toch veel beter dan een replica?  :D
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #277 Gepost op: 2-01-2015, 15:58:36 »
Zojuist heb ik een e-mail gestuurd naar de AVROTROS, hopelijk kan ik op die manier aan de schermen komen... Want zeg nou zelf, het origineel is toch veel beter dan een replica?  :D

Zou dan als ik jou was mailen naar IDTV.. Die zijn denk ik in bezit van alle props.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 16:46:10 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #278 Gepost op: 2-01-2015, 16:19:33 »
oomen. Al denk ik dat het dan alsnog onscherp is..

Zou dan als ik jou was mailen naar IDTV.. Die zijn denk ik in bezit van alle props.

Ook gedaan, bedankt voor de tip! :)

Mijn eerste probeersel:


(Beide klikbaar)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #279 Gepost op: 2-01-2015, 17:03:24 »
Niet heel moeilijk om iets te maken wat er op lijkt: https://www.mediafire.com/folder/wmya2udn1wp11/WIDM
The British are not impressed.