Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 210307 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #280 Gepost op: 3-01-2015, 00:18:58 »
Niet heel moeilijk om iets te maken wat er op lijkt: https://www.mediafire.com/folder/wmya2udn1wp11/WIDM
Ziet er geweldig uit!  ::ok::

Eén dingetje, waar ik nu zelf (met de HD versie) achter kom:


Er is dus toch een logo...

EDIT:

Een kleine aanpassing:


« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 00:49:35 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #281 Gepost op: 3-01-2015, 09:41:57 »
Ik heb ze ook nog eens aangepast met vingerafdruk: https://www.mediafire.com/folder/wmya2udn1wp11/WIDM
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #282 Gepost op: 9-01-2015, 09:32:24 »
@Koenvh

Misschien heb je hier iets aan?  Kan je de balken eventueel wat langer maken oid..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #283 Gepost op: 10-01-2015, 14:36:02 »
@Koenvh

Misschien heb je hier iets aan?  Kan je de balken eventueel wat langer maken oid..
Heel erg bedankt! Met name de kleur van de vingerafdruk wist ik niet zeker.

De nieuwe versie zal de twee varianten van het nieuwe scherm (die van Deadalus en van mij) bevatten, maar als je niet kunt wachten:
https://app.box.com/s/w185nrlk71a03zxz90ru
https://app.box.com/s/g99q6f0yn0a51tnfrv5g
(Groen ziet er lichter uit in het voorbeeld  ???)

Die van Daedalus in een bericht ergens hierboven.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline molloot max

  • Forumlid
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #284 Gepost op: 15-01-2015, 13:01:19 »
komen er ook nog nieuwe muziekjes bij?
Dat moment dat Art zegt: Wie is de mol?.... U ziet het volgende week

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #285 Gepost op: 17-01-2015, 18:15:03 »
komen er ook nog nieuwe muziekjes bij?
Geen plannen op het moment, ook geen nieuwe variaties gehoord dit seizoen.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline molloot max

  • Forumlid
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #286 Gepost op: 17-01-2015, 21:05:41 »
het was een vraag omdat ik sommige muziekjes naar het scherm toe er nog niet tussen zitten. Maar buiten dat echt complimenten voor het programma!!! Super goed
Dat moment dat Art zegt: Wie is de mol?.... U ziet het volgende week

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #287 Gepost op: 17-01-2015, 21:09:09 »
het was een vraag omdat ik sommige muziekjes naar het scherm toe er nog niet tussen zitten. Maar buiten dat echt complimenten voor het programma!!! Super goed
Mocht je nog weten welk seizoen en aflevering, dan hoor ik het graag! De laatste tijd heb ik niets nieuws gehoord, maar dat kan ook aan mij liggen. ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #288 Gepost op: 19-01-2015, 12:11:29 »
Toevallig ook ergens een mac-versie te vinden?  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #289 Gepost op: 20-01-2015, 07:50:08 »
Ik wil altijd nog een kloon voor Mac maken, maar moet er de tijd nog voor vinden.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #290 Gepost op: 20-01-2015, 16:17:13 »
Ik wil altijd nog een kloon voor Mac maken, maar moet er de tijd nog voor vinden.

Zou heel gaaf zijn!
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #291 Gepost op: 20-01-2015, 18:24:37 »
Ik wil altijd nog een kloon voor Mac maken, maar moet er de tijd nog voor vinden.
Succes!
Toevallig ook ergens een mac-versie te vinden?  ;D
Nog niet, en hoewel ik het graag zou willen weet ik niet of het me ook zou lukken.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #292 Gepost op: 7-03-2015, 23:28:39 »
Mocht iemand zich afvragen of WIDM Exam nog actief is: Ja ;)

Een voorproefje:
« Laatst bewerkt op: 8-03-2015, 13:29:25 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #293 Gepost op: 10-03-2015, 17:03:25 »
Heel erg bedankt! Met name de kleur van de vingerafdruk wist ik niet zeker.

De nieuwe versie zal de twee varianten van het nieuwe scherm (die van Deadalus en van mij) bevatten, maar als je niet kunt wachten:
https://app.box.com/s/w185nrlk71a03zxz90ru
https://app.box.com/s/g99q6f0yn0a51tnfrv5g
(Groen ziet er lichter uit in het voorbeeld  ???)

Die van Daedalus in een bericht ergens hierboven.
Als je op de AVROTROS site de test maakte, kreeg je ook een rood of een groen scherm,
met wat kopieër- en printscreen-werk heb ik deze gemaakt, misschien heb je er wat aan

Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #294 Gepost op: 10-03-2015, 17:07:50 »
Als je op de AVROTROS site de test maakte, kreeg je ook een rood of een groen scherm,
met wat kopieër- en printscreen-werk heb ik deze gemaakt, misschien heb je er wat aan


Bedankt, zoiets had ik zelf ook al, alleen het probleem is dat het er nogal uitgerekt uitziet op volledig scherm. Op de website van de Avro zelf maakten ze trouwens geen gebruik van een afbeelding maar van een rode achtergrond die met een stuk code op sommige plekken wit gemaakt was. Zag er goed uit, alleen minder makkelijk voor mij  :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #295 Gepost op: 10-03-2015, 17:16:56 »
ik vind deze nog steeds lelijk :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #296 Gepost op: 4-05-2015, 00:16:00 »
ik vind deze nog steeds lelijk :(

Daar heb je zeker een punt. Vooral het wit eromheen had van mij niet gehoeven.


   ::dans::WIDM Exam versie 2.5.0.0   ::dans::
Nieuwe versie is uit. Dit maal met wat verbeteringen en wat statistieken. Leuk om mee naar huis te geven na afloop  :)
- Ultieme WIDM-Quiz toegevoegd (als extra voorbeeldtest)
- Schermentoolkit vernieuwd (Voor de schermen uit 2015)
- Schoonheidsfoutjes opgelost
- Grafiek met goede antwoorden toegevoegd
- Optie om antwoorden op willekeurige volgorde weer te geven toegevoegd (Voor het geval mensen afkijken of adhv de volgorde het antwoord willen deduceren)
- Optie om aflevering te verwijderen toegevoegd (Nodig voor de statistieken)
- Handleiding vernieuwd (Was hard nodig. Enkele afbeeldingen zijn vernieuwd (zodat het eruit ziet als de nieuwste versie) en ook wat extra kopjes zijn toegevoegd)


    ::feest::WIDM Exam versie 2.5.0.5 ::nieuwsgierig::   
Het heeft eventjes geduurd, maar er is weer een update. Niet veel bijzonders echter.

Hoe komt dat?
Heel simpel, ik heb op het moment geen ideeën voor toevoegingen. Maar iemand die het programma daadwerkelijk gaat gebruiken weet veel beter wat handig is om te hebben etc. etc.
Dus bij deze een oproep: Mocht je nog ideeën hebben voor WIDM Exam, laat hier dan een bericht achter, stuur een PM of een e-mail. Alles is welkom! :)

Overigens zoals altijd te vinden op http://widmexam.sourceforge.net
« Laatst bewerkt op: 4-05-2015, 00:17:39 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #297 Gepost op: 18-07-2015, 12:45:30 »
Bonjour mes amis :)
J'ai une question pour vous.

Niet al te lang geleden is de Franse Wie is de Mol serie, Qui est la taupe?, begonnen.
Nu wil ik ook de opmaak van de Franse serie toevoegen, en de vraag is: Wie wil me daarmee helpen?
Het gaat met name om de achtergrond, het lettertype, de knoppen en de schermen. Hoe ik de executie ga aanpassen naar het "vingerafdrukidee", weet ik nog niet. :)
Ik hoor 't graag (en anders doe ik 't zelf :P)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline brilletjuh

  • Forumlid
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #298 Gepost op: 15-08-2015, 16:21:09 »
Beste Koen,

Allereerst mijn complimenten voor het programma, het werkt heel goed.

Binnenkort organiseer ik een eigen WIDM-versie voor een groepje vrienden, waarbij ik uiteraard gebruik ga maken van WIDM Exam.
Daarbij zijn 10 kandidaten, maar slechts 2 executies (ipv 7).
In WIDM Exam zit al de mogelijkheid om de kandidaten met de laagste dan wel hoogste score te berekenen en deze dan een rood dan wel groen scherm te geven.
Omdat er in onze versie meerdere deelnemers per executie afvallen (4 bij de eerste en 3 bij de tweede), vroeg ik me af of het bij die functie mogelijk was om te selecteren hoeveel kandidaten een rood scherm krijgen, zodat ik niet handmatig 3 extra schermen op rood hoef te zetten.

Ook zou ik graag de mogelijkheid zien om bij het executie-tabblad, de lijst te kunnen sorteren op naam/score/tijd/scherm etc., puur voor de weergave.
Dit eventueel ook, eveneens puur voor de weergave, bij het antwoorden-tabblad. Het is maar een suggestie, doe ermee wat je wilt.

Nog een ander klein puntje, ik weet niet of dat aan mijn pc ligt, maar bij de opmaak-instellingen, het instellen van het rode/groene scherm, als ik dan voor de frankrijk-schermen kies, en dan op Voorbeeld klik, dan zegt ie "Something went wrong...", gevolgd door een zwart scherm, en dat 2x. Met de andere schermen heb ik geen problemen.

Voor de franse versie betwijfel ik of het de moeite is om het vingerafdrukidee te implementeren. De gebruikers zouden daarvoor zo'n scanner moeten hebben en ik weet uit ervaring dat dat soort kastjes niet echt lekker werken in combinatie met .NET.
Een eventuele 'oplossing' zou een soort dummie-kastje kunnen zijn, en dat je gewoon de naam aanklikt/invult, en dat de scanner puur voor de show is. Ook dit is maar een idee, wellicht dat je zelf nog iets anders bedenkt.

EDIT:
Ik werk zelf regelmatig met meerdere schermen. Is het mogelijk dat er een functie komt om te selecteren op welk scherm je de test/executie wilt doen?

Verder heb ik op dit moment niet echt op- of aanmerkingen.
Nogmaals mijn complimenten.
« Laatst bewerkt op: 15-08-2015, 19:25:42 door brilletjuh »

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam topic
« Reactie #299 Gepost op: 16-08-2015, 02:28:09 »
Beste Koen,

Allereerst mijn complimenten voor het programma, het werkt heel goed.
Bedankt :) Ik doe mijn best.
Citaat
Binnenkort organiseer ik een eigen WIDM-versie voor een groepje vrienden, waarbij ik uiteraard gebruik ga maken van WIDM Exam.
Daarbij zijn 10 kandidaten, maar slechts 2 executies (ipv 7).
In WIDM Exam zit al de mogelijkheid om de kandidaten met de laagste dan wel hoogste score te berekenen en deze dan een rood dan wel groen scherm te geven.
Omdat er in onze versie meerdere deelnemers per executie afvallen (4 bij de eerste en 3 bij de tweede), vroeg ik me af of het bij die functie mogelijk was om te selecteren hoeveel kandidaten een rood scherm krijgen, zodat ik niet handmatig 3 extra schermen op rood hoef te zetten.
Goed idee, ik weet nog niet hoe ik 't ga uitvoeren, maar dat komt nog wel  ;D
Citaat

Ook zou ik graag de mogelijkheid zien om bij het executie-tabblad, de lijst te kunnen sorteren op naam/score/tijd/scherm etc., puur voor de weergave.
Dit eventueel ook, eveneens puur voor de weergave, bij het antwoorden-tabblad. Het is maar een suggestie, doe ermee wat je wilt.
Zal worden gedaan :)
Oké, op het moment van schrijven heb ik het al gedaan, maar je snapt wat ik bedoel
Citaat

Nog een ander klein puntje, ik weet niet of dat aan mijn pc ligt, maar bij de opmaak-instellingen, het instellen van het rode/groene scherm, als ik dan voor de frankrijk-schermen kies, en dan op Voorbeeld klik, dan zegt ie "Something went wrong...", gevolgd door een zwart scherm, en dat 2x. Met de andere schermen heb ik geen problemen.
Klopt, kwam ik zelf ook net achter. Foutje van mijn kant
Citaat
Voor de franse versie betwijfel ik of het de moeite is om het vingerafdrukidee te implementeren. De gebruikers zouden daarvoor zo'n scanner moeten hebben en ik weet uit ervaring dat dat soort kastjes niet echt lekker werken in combinatie met .NET.
Een eventuele 'oplossing' zou een soort dummie-kastje kunnen zijn, en dat je gewoon de naam aanklikt/invult, en dat de scanner puur voor de show is. Ook dit is maar een idee, wellicht dat je zelf nog iets anders bedenkt.
Grappig genoeg is dit ook hoe de Franse versie werkt. Hij klikt zelf de naam aan  ::rofl:: (was te zien bij een shot tijdens de executie). Anders zou je ook veel meer mensen met die vingerafdrukscanner hebben zien klooien. (Uit ervaring weet ik dat de kans ongeveer 1/10 is dat 'ie werkt)

Overigens kan het zelf aanklikken nu al, dus daar doe ik waarschijnlijk vrij weinig mee. Vooral ook omdat vingerafdrukscanners niet heel gebruikelijk zijn.

Citaat
EDIT:
Ik werk zelf regelmatig met meerdere schermen. Is het mogelijk dat er een functie komt om te selecteren op welk scherm je de test/executie wilt doen?
Goed idee. Ik werk ook met meerdere monitoren, maar eigenlijk is de test altijd op mijn primaire monitor. Nooit aan gedacht om dat anders te doen  ::schaam::
Citaat

Verder heb ik op dit moment niet echt op- of aanmerkingen.
Nogmaals mijn complimenten.
Ik doe 't graag, en uiteraard hoor ik graag hoe het geweest is :)
« Laatst bewerkt op: 16-08-2015, 02:32:43 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels