Poll

Wat vinden jullie van het bordspel van wie is de mol dat halverwege maart te koop is?

Super!!! Ik heb hem meteen besteld
23 (27.7%)
Leuk, ik koop hem wel als hij in de winkel ligt
15 (18.1%)
Mwa weet ik nog niet
25 (30.1%)
Lijkt me helemaal niks!!
6 (7.2%)
Bordspel???????????
14 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 82

Auteur Topic: [POLL] Wie is de mol bordspel  (gelezen 110681 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #40 Gepost op: 15-03-2014, 18:56:59 »
Omdat niet iedereen een app-apparaat heeft? Ik zou me belazerd voelen als ik dat spel kocht en ik kan het niet eens spelen.
The British are not impressed.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #41 Gepost op: 15-03-2014, 19:01:16 »
Die app is idd niet strikt noodzakelijk. Het is namelijk gewoon een timer die aftelt van 45:00 naar 00:00. Dat kan dus ook met de timerfunctie via je telefoon of via internet of met een gewone stopwatch ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #42 Gepost op: 15-03-2014, 19:04:01 »
Omdat niet iedereen een app-apparaat heeft? Ik zou me belazerd voelen als ik dat spel kocht en ik kan het niet eens spelen.
Dat is ook weer waar... mijn eigen smartphone is ook zo minuscuul dat het niet handig zou zijn.

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #43 Gepost op: 15-03-2014, 19:35:23 »
Ho Ho, het is een APP ja maar ook voor PC gewoon hoor, je moet
de app van www.demolspel.nl downloaden  ::trots::

« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 19:38:54 door vanHulst »
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #44 Gepost op: 15-03-2014, 20:12:25 »
Oh ok, dat was er niet bij gezegd :P Ja, dan kan het wel, maar dan nog weet ik niet of het spel wel zo leuk is als je de computer erbij moet halen :P Als ze ook downloadbare vragenkaartjes aan gaan bieden, ja, dan wel. Commercieel gezien is het handiger om gewoon af en toe hele nieuwe kaartensets te verkopen ipv gratis aan te bieden.
The British are not impressed.

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #45 Gepost op: 15-03-2014, 20:29:39 »
http://ow.ly/i/4TOjN/original

George en Tim promoten het spel ook  :P

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #46 Gepost op: 15-03-2014, 21:39:36 »
Mensen mogen wel met mij mee spelen. Het liefst als je een vrouw bent van rond de 20  :P

Wat is er mis met mannen van rond de 50?   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #47 Gepost op: 15-03-2014, 21:43:05 »
By the way: Wat is het minimale aantal spelers dat je nodig hebt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #48 Gepost op: 15-03-2014, 22:40:25 »
By the way: Wat is het minimale aantal spelers dat je nodig hebt?
Het spel is voor 3 - 6 personen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #49 Gepost op: 15-03-2014, 22:50:03 »
Thanks Tristan!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #50 Gepost op: 15-03-2014, 23:17:12 »
3 is wel echt te weinig vind ik hoor eerlijk gezegt
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #51 Gepost op: 16-03-2014, 13:48:04 »
Waar vind ik die app?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #52 Gepost op: 16-03-2014, 15:28:41 »
Ho Ho, het is een APP ja maar ook voor PC gewoon hoor, je moet
de app van www.demolspel.nl downloaden  ::trots::


Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #53 Gepost op: 16-03-2014, 16:43:13 »
Ja dat snapte ik, maar ik kan nergens een ''echte'' app vinden in Play store, of moet ik dus gewoon die site gebruiken?

edit: Ik vind geen download?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #54 Gepost op: 16-03-2014, 20:34:27 »
Mmmmm, heel erg duidelijk vind ik de spelregels niet, hoor. Maar met de toelichting hier in dit topic begrijp ik dat het spel beperkt houdbaar is? Tenminste, als je je baseert op wat er is meegeleverd?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #55 Gepost op: 16-03-2014, 21:06:40 »
Omdat het  multiplechoicevragen zijn, is het beperkt speelbaar.. Bedoel de antwoorden onthoud je sneller als je maar 3 antwoorden ziet liggen..  Je zou het eventueel zonder de meerkeuzevragen kunnen spelen, maar weet niet of het spel dan nog wel klopt.. En vraag me af of dan de vragen niet wat te moeilijk zijn..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #56 Gepost op: 16-03-2014, 22:01:32 »
Ja dat snapte ik, maar ik kan nergens een ''echte'' app vinden in Play store, of moet ik dus gewoon die site gebruiken?

edit: Ik vind geen download?
Je kunt hem gewoon op de site gebruiken als je laptop of pc gebruikt en voor smartphone en tablet dien je de site aan je beginscherm toe te voegen ;) Je kunt dus geen app vinden in de appstores.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #57 Gepost op: 17-03-2014, 21:19:06 »
Wat is er mis met mannen van rond de 50?   :P

Haha daar is ook niks mis mee, maar die vallen een beetje buiten mijn doelgroep  :P

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #58 Gepost op: 17-03-2014, 21:55:27 »
Ik heb het spel nu 1x gespeeld, en ben positief!
Ik vind het allereerst een spel waar goed over nagedacht is, qua vragen en opzet, maar ook qua tijd die je ervoor hebt (45 minuten via de timer).
Wat wel heel logisch is, maar je wel goed moet realiseren, is dat het erg afhankelijk is van de spelers. De mol zal willekeurig gekozen worden doormiddel van een kaartje waarop staat of je wel/niet de mol bent, en wanneer een speler de mol wordt, maar deze speler niet zo goed zijn rol als mol kan vervullen, is dit natuurlijk een nadeel voor het spelplezier. Tip van mij is dus om het spel te spelen met mensen die widm goed kennen en ook de psychologie erachter een beetje begrijpen (hoe zet je je als mol in de groep).

In 45 minuten is het de bedoeling om 8 vragen te beantwoorden. Deze vragen zijn (bij Australië, die wij speelde) goed gekozen, maar soms aan de makkelijke kant, terwijl anderen juist moeilijk zijn. Ook nu hangt het erg van de spelers af, en dan met name aan de kennis van de spelers. Er zijn goede manieren voor de mol om te mollen, en deze staan ook beschreven in de speluitleg, wat wel fijn is voor minder fanatieke molfans.

Er is 3 keer de mogelijkheid om een joker in te zetten, wat nog best wel ruim is. Je kan zelf natuurlijk bepalen of je hier meer of minder jokers wilt toestaan in het spel, maar ikzelf zou eerder voor minder jokers kiezen. Hoe de jokers het spel beïnvloeden en wat er precies op de jokers staat, laat ik in het midden i.v.m. spoilergevaar, evenals de vragen/antwoorden en het geheime woord uiteraard...

Als de 8 vragen zijn beantwoord is het tijd om het geheime woord te ontmaskeren. Wanneer de mol al goed gemold heeft tijdens de 8 vragen, is het vrijwel onmogelijk om het woord te raden, maar wanneer de mol minder goed de kans heeft gehad om te mollen, zal dit makkelijker zijn. Per gegeven antwoord is er namelijk 1 letter, dus in totaal 8 letters, die samen dat woord vormen.

De winnaar is uiteindelijk óf de mol; wanneer het geheime woord niet geraden is, óf de speler met de hoogste score. Punten behaal je door de 8 vragen individueel goed te beantwoorden (3 punten per vraag), en uiteraard na elke vraag voor jezelf op te schrijven wie de mol is. Na vraag 1 is het raden van de goede mol 10 punten waard, en na vraag 8 zijn er nog maar 3 punten te verdienen door de goede mol te raden. Uiteraard kan pas achteraf berekend worden wie de winnaar is. Het spannende effect hieraan is dat je, wanneer je bijvoorbeeld wel op de goede mol zat, maar te weinig vragen goed beantwoord hebt, je alsnog kan verliezen van een speler die bijvoorbeeld beter in het beantwoorden van de vragen was.
Wel is het zo dat de punten die je krijgt op de vraag wie de mol is, uiteindelijk wel in goede verhouding staan met de punten die je krijgt voor de goede antwoorden op de 8 vragen.

Wat wel een zeer kritisch punt is, is dat het spel op dit moment maar 10 keer gespeeld kan worden. Het schijnt dat er binnenkort nieuwe vragen zullen verschijnen, en ik hoop dat dit ook zo zal zijn, en dat ze niet extra veel geld gaan kosten...

Samengevat:
+ duurt niet te lang (45 minuten)
+ goed in elkaar gezet
+ goede verdeling makkelijke/moeilijke vragen

- maar 10 verschillende spellen die je kan spelen op dit moment
- hangt wel erg van de mol en kandidaten af, in hoeverre het spel makkelijk/moeilijk is

Al met al dus een leuk spel!
Mocht je nog vragen hebben; stel ze me gerust. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 21:58:33 door Gupp »
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #59 Gepost op: 17-03-2014, 21:59:24 »
Heb het spel vandaag ontvangen. Nu moet ik nog slachtoffers zien te vinden die het met me durven te spelen.