Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 113758 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #380 Gepost op: 9-03-2003, 13:38:30 »
Maar zijn jullie nu helemaal vergeten dat het de mol wel degelijk uitmaakt WIE de vrijstelling gaat krijgen?
Immers : als Sandra wint komt er GEEN geld in de pot. Als Inge wint komt er WEL geld in de pot.
De mol zal dus Sandra helpen, zonder meer.

Stijn was overigens zelden op zijn post bij de proef. Hij stond geregeld bij Shadia mee te kijken.








Offline kaketoe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #381 Gepost op: 9-03-2003, 16:56:04 »
Nog enkele redenen om Stijn als mol te zien die misschien nog niet genoemd zijn, en zo ja dan heb ik nog niet gelezen (sorry)

- Op het briefje dat uit de koker van Stijn komt is zijn naam verkeerd geschreven. In plaats van Stijn staat er Styn.
- Dat Stijn het spijt me zegt wanneer hij de uitkomsten van de sommen niet goed is al eerder gezegd, maar ik zag nu ook dat de cipier zelf het spijt me zei tegen de andere 2 kandidaten. Stijn draaide de rollen om.
-Stijn fluit 2 seconde na de aanrijding, mar ja hij heeft zich nu eenmaal weggezet als een persoon die vaak met andere dingen bezig als de andere (stripboeken lezen etc).
-Stijn kiest als eerste de vijs uit bij de raadselopdracht. Deze lijkt niks waard, echter wanneer ze deze hadden gewonnen had dus de opdracht van Inge, Sandra en Shadia geslaagd geweest en deze was (3000) meer waard als de 1000 euro die hij en Mark per keer hadden kunnen winnen.
-In aflevering 3 loopt Stijn op 1.33 van het einde en dan wordt er geknipt in het beeld, is hij plotseling 50 meter verder en staat de klok nog op 1.33 (dit kan ook een montagefout zijn doordat de tijd er later bijgevoegd is)

De belangrijkste hints voor mij om bij Stijn te blijven als mol zijn:
-Nooit een groen scherm bij de excecutie.
-Wanneer hij bij de groep is sluit Michiel zijn inleiding altijd af met het woord Mol.
-Zijn raadseloploskunsten en zijn puntenverdeling in afleverng 1 (de strategische 2 punten).
-De rij voorzichtig hint en dan vooral het bordje rij voorzichtig denk aan mij. (ik hoop nog steeds dat hij deelgenomen heeft aan de NASCAR race als aanvaller in de groene auto)
-De voorstelling van Stijn en verschijning voor de groep pas na Marc. Ook dat hij als beroep/bezigheid meekrijgt student Sinologie. In aflevering 2 wordt nog eens iedereen voorgesteld met het beroep erbij. Bij iedereen is dit identiek, behalve bij Stijn die nu alleen de titel student krijgt.
-De uitloting van Stijn voor de aflevering 4 en 5. De manier waarop dit gebeurde en de latere rol van Stijn riekt gewoon naar bedrog.

Tenslotte gewoon Stijns hele houding. Om deze reden ben ik Marc ook steeds gaan verdenken, naast de opvallende dingen die rond hem gebeurden. Ik denk dat de één de mol is en de ander wint.








at your service

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #382 Gepost op: 9-03-2003, 17:39:47 »
-De voorstelling van Stijn en verschijning voor de groep pas na Marc.

en dus als derde van de groep die niet werd gevonden in venetië.







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #383 Gepost op: 9-03-2003, 17:41:31 »
Aan de ene kant ben ik vrij zeker van Stijn, maar aan de andere kant ook weer niet. Hij heeft toch ook weer dingen niet gedaan die ik wel als mol zou doen  ::). Maar laten we 't er maar op houden dat ie niet alles kan saboteren  ;D








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #384 Gepost op: 9-03-2003, 17:47:01 »
-De voorstelling van Stijn en verschijning voor de groep pas na Marc.

en dus als derde van de groep die niet werd gevonden in venetië.







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #385 Gepost op: 9-03-2003, 17:47:56 »
Stijn ging niet voor het geld, maar de laatste aflevering wel voor persoonlijk geld. Als hij de mol is krijgt hij de pot sowieso niet, dus dat geld is niet belangrijk. Persoonlijk geld wel.








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #386 Gepost op: 9-03-2003, 21:55:02 »
Detectivebureau Lowprofile te koop wegens acuut faillissement.
Inboedel bijna niet gebruikt - één paar hersens goed voor de sloop (de kussensloop).








« Laatst bewerkt op: 9-03-2003, 21:59:53 door Lowprofile »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #387 Gepost op: 9-03-2003, 22:22:27 »
Ach, trek het je niet teveel aan Lowprofile! :-*

Misschien helpt het als ik zeg dat ik, als Marc-aanhanger, zelfs in de laatste aflevering nog even zat te twijfelen of het Stijn niet toch was. ;)








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #388 Gepost op: 10-03-2003, 09:50:29 »
En na het herbekijken van alle afleveringen vorige week, begon ik te twijfelen over Marc ...
Wat mij de das heeft omgedaan zijn de hints die WV er zelf in gestoken heeft en die niet klopten. Zo bv:
- Stijn kreeg nooit een executie
- intro vierde aflevering: Michiel stopt niet met de woorden 'De mol'.

Het doet vooral pijn omdat ik kennelijk heel wat mensen heb overtuigd met mijn proper lijstje en dat sommigen daarvoor zelfs van Marc afstapten. Als ik alleen mezelf voor joker had gezet, viel het nog wel mee, maar nu is er een hele groep mee gemoeid.
Hoe zij Inge het: 'Daar heb ik het wel moeilijk mee'.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #389 Gepost op: 10-03-2003, 10:08:44 »
Het doet vooral pijn omdat ik kennelijk heel wat mensen heb overtuigd met mijn proper lijstje en dat sommigen daarvoor zelfs van Marc afstapten. Als ik alleen mezelf voor joker had gezet, viel het nog wel mee, maar nu is er een hele groep mee gemoeid.

Er zijn ook veel forummers zelf op 't idee gekomen dat Stijn de mol is. Zij zijn er dus ook 'ingetrapt' zonder jouw opsomming van molacties. En diegenen die wel hebben besloten voor Stijn als mol door jouw opsomming, hebben dat nog altijd zelf besloten in overweging met de molargumenten voor Marc, Inge en Sandra. Ik zou me als ik jou was dus absoluut niet schuldig gaan voelen dat je misschien anderen hebt meegetrokken in je overtuiging dat Stijn de mol is. Dat is nergens voor nodig.  :)








malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #390 Gepost op: 10-03-2003, 10:52:03 »
@Lowprofile

beter een foute mol met een goede onderbouwde theorie dan lukraak maar wat roepen. Ik heb groot respect voor uw inspanningen en u had een overtuigend lijstje samengesteld waarvoor nog steeds mijn complimenten... Ook wil ik opmerken dat er nergens op het web zo'n sterk betoog te vinden was voor Stijn als het uwe. Ik hoop dan ook dat u niet bij de pakken neer gaat zitten want u mag trotst zijn op uw verrichtingen en ik hoop van ganse harte weer met u in discussie te gaan bij de nederlandse mol of wie weet zitten we dan wel in hetzelfde kamp!

respect en proficiat met de overwinning van Stijn,

greetz MP








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #391 Gepost op: 10-03-2003, 11:17:28 »
Het doet vooral pijn omdat ik kennelijk heel wat mensen heb overtuigd met mijn proper lijstje en dat sommigen daarvoor zelfs van Marc afstapten. Als ik alleen mezelf voor joker had gezet, viel het nog wel mee, maar nu is er een hele groep mee gemoeid.
Hoe zij Inge het: 'Daar heb ik het wel moeilijk mee'.
Lowprofile: kop op joh, zaterdag beginnen we weer opnieuw en zondag kijken we (hopelijk) naar verklaringen omtrend de ingebouwde hints en wordt ons alles duidelijk, toch?
Je hebt mij in iedergeval niet overgehaald, want ik vond zelf ook dat er genoeg in iedere aflevering zat om Stijn te verdenken, tot en met het kusje van vorige week. Ik begon pas te twijfelen toen Marc duidelijk begon te klooien met die plaatsnamen en het meetlatje. Toen bij Stijn het licht aanging, had ik nog zoiets van: hij is de mol, zie je wel. Pas bij de verlossende woorden kwam de illusie  :'( :'(

Ik heb de voorstukjes bij de Avro gezien en er zit wat bijelkaar gemixd, dus we kunnen er weer voor gaan zitten.
Dus, verkoop je talent niet, de Avro heeft geen Marc, en Canada levert weer een nieuwe serie.
even uithuilen, 6 dagen jezelf opladen en we beginnen weer.

@MallePietje: ik kom bij je uithuilen, maar dan wel als mannen onder mekaar, op een klein afstandje. :'( :'( :'(
Je hebt prima werk geleverd (inclusief eenieder die jou heeft geholpen), petje af. Misschien zitten we vanaf volgende week op hetzelfde spoor  ;)







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #392 Gepost op: 10-03-2003, 11:24:58 »
bedankt alle drie voor de 'troostende woorden'.
Natuurlijk beslist iedereen voor zichzelf, maar toch ..
Dit was een wijze les (wederom) dat je nooit mag vertrouwen wat je zomaar voorgeschoteld krijgt. Als we hier al van te voren weten dat we gemanipuleerd worden en we trappen er toch in, wat mogen we dan verwachten van de gewone nieuwsgeving die we in principe als correct aanvaarden ?

Malle Pietje. Bedankt voor je lovende woorden over het 'overtuigende lijstje'. Ik denk dat we volgende zondag wel de uitleg krijgen waarom het niet klopte.
Voor de NL-mol moet ik je teleurstellen. Ik kijk vrijwel nooit televisie (heb speciaal voor de mol een binnenantenne van 12 euro gekocht), ik kan dus de NL-mol niet zien en ben ook niet van plan daar iets voor te doen (dat stond als vast voor gisterenavond).
Mijn werk staat nu al weken achter en het wordt tijd om die puinhoop op te ruimen.

Ik ben blij dat ik door de mol dit forum heb ontdekt dat een genoegen is om te lezen in tegenstelling tot het domme gebral op andere forums. Maar mijn verhaal eindigt of nu zondag of in het Dul Konijn de week erna en dan is het echt hoog tijd om weer te doen wat mijn nickname zegt.







« Laatst bewerkt op: 10-03-2003, 11:25:59 door Lowprofile »

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #393 Gepost op: 10-03-2003, 11:39:22 »
@petine  ::) oeps dacht dat je een vrouw was  ;D zullen idd elkaar een macho handje geven  ;D dat van in de armen storten klinkt ineens een stuk minder aantrekkelijk  ;D ;D ;D
thanx voor het compliment !

@lowprofile
u zult zeker gemist worden !










Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #394 Gepost op: 10-03-2003, 11:52:21 »
@MP
Sorry dat ik je niet eerder had ingelicht  ;D ;D ;D
maar het idee erachter, dat mijn mol zou winnen en de jouw zou verliezen, je weet wel, vond ik belangrijker.

Vanaf maandag een nieuwe site? ik ben benieuwd.

en inderdaad, LowProfile, jouw inbreng zal zeker gemist worden.








cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

malle pietje

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #395 Gepost op: 10-03-2003, 12:00:56 »
Zeker een nieuwe site maar ook ff het overzicht wat er nu klopte van alle verborgen hints en wat niet ... ben zeer benieuwd of er dan iets blijft staan  ;D ;D

@iedereen die er anders over dacht: dmv. een tweetal analyses kan je nalezen waarom Marc de mol is en ook de sterkste verborgen hints zie: http://members.home.nl/mjvanderelsen/demol/

tot de nederlandse mol4 !! en de laatste aflevering van de mol3.. iedereen hier bedankt voor zijn medewerking aan dit forum in welke vorm dan ook !

greetz MP








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #396 Gepost op: 10-03-2003, 12:08:35 »

Het doet vooral pijn omdat ik kennelijk heel wat mensen heb overtuigd met mijn proper lijstje en dat sommigen daarvoor zelfs van Marc afstapten. .

Je bent een uitstekende mol Low Profile!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #397 Gepost op: 10-03-2003, 12:28:11 »

Het doet vooral pijn omdat ik kennelijk heel wat mensen heb overtuigd met mijn proper lijstje en dat sommigen daarvoor zelfs van Marc afstapten.

Tja, ik was er zelf bij hoor  ;)
M.a.w. : trek het u niet aan.
En tegen mezelf zeg ik : blijf vertrouwen houden in je mollenvangerskunsten, want vorig jaar had ik George, helaas deed ik toen niet mee met de pool, maar ook dat is slechts een spelletje. Ik zal wel helemaal onderaan staan nu, maar was toch al de mist in gegaan met Shadia, dus, so what  ;D
Wat betreft hints die naar verkeerde mollen leiden of aanwijzingen die naar de juiste mol wijzen, maar dan toch niet blijken te kloppen (zoals de aanrijding, dat Marc dit niet wist), was dat vorig jaar bij de NL serie ook niet het geval?
Er wordt alhier in alles een hint gezien, zo lijkt wel  ;D








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #398 Gepost op: 10-03-2003, 18:31:08 »
Detectivebureau Lowprofile te koop wegens acuut faillissement.
Inboedel bijna niet gebruikt - één paar hersens goed voor de sloop (de kussensloop).


Detectivebureau Calimero heeft nog wel plaats voor zijn nieuwe klus. Geldt ook voor Chriz ;)







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #399 Gepost op: 10-03-2003, 20:03:07 »
Detectivebureau Chriz is inmiddels wel failliet als het echt zou bestaan. Maar ach ja, 4maal is scheepsrecht, niet waar?

Lowprofile, het beste ermee he! Je hebt me erg aan het twijfelen gebracht.







« Laatst bewerkt op: 10-03-2003, 20:04:46 door Chriz »