Auteur Topic: leugendetectie - sandra is de mol  (gelezen 23137 keer)

Offline Perlut

  • Forumlid
  • Aan elk een goedendag (net zoals in 1302)
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2003, 14:08:19 »
toeval dat je hierover begint, ik heb net aflevering 1 herbekeken....er valt wellicht iets uit te halen want we weten dat de mol enkel punten gaf, de andere kandis krijgen vrijblijvende vragen...sommige kandidaten staan een lange uitleg te doen en beginnen te lachen, zo plezant is punten geven nu ook niet, op die basis kon je eigenlijk wel een paar kandis schrappen - maar ondertussen zijn die kandis al weg....van de kandis die nu nog in de running zijn valt minder te zeggen voor iemand die niet kan liplezen. opvallend is dat wel dat we een close up krijgen van inge op het moment dat michiel zegt dat alleen de mol punten geeft, en dan later ook de verwijzing naar dat liplezen bij de derde opdracht, op het moment dat michiel zegt 'deze opdracht is voor 5000euro zien we inge duidelijk zeggen '5000euro, zo veel', één van de vele rare inge momenten, ze zou zeker de mol kunnen zijn, maar dan heeft WV het ons wel heel gemakkelijk gemaakt >:(

Ik denk dat het belangrijk om weten is dat iedere kandidaat drie keer naar Michiel is moeten gaan. Deze beelden werden echter niet getoond. Hierdoor kan men dus naar hartelust monteren.








Offline tnomrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2003, 17:32:47 »
Gisteren opnieuw een kleine bevestiging gekregen.

Tijdens het vraaggesprek met Stijn neemt Sandra heel handig het 'verhoor' over. Dit is een truk die veel gebruikt wordt door oplichters. Door zelf het gesprek in eigen handen te nemen wordt de aandacht afgeleid van de oorspronkelijk gestelde vraag.

Het gedoe met de boekjes leek me er ook een beetje over. Terwijl iedereen er van overtuigd was dat zij maar vier boekjes had tovert ze er toch vijf tevoorschijn.

Wij zijn bijna aan de ontknoping toe en de stelling komt nog steeds niet wankel te staan. Blijf echter wel onthouden dat er een foutmarge van 7 % bestaat.

CU next week







imago animi vultus est, indices acculi
(het gelaat weerspiegelt de ziel, de ogen verraden haar) CICERO

Offline TheNightcrawler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #42 Gepost op: 1-03-2003, 00:20:06 »
Wat ik graag ook onderzocht zou zien door de heer Surmont is de gelaatsuitdrukking van Sandra (in close-up genomen door WV) op moment dat Corry uitvalt. Sandra lijkt me echt van de kaart en echt mee te leven met Corry.

Ook de Mol kan een goede band krijgen met een aantal van de andere kandidaten en daarom hopen dat die kandidaten in de finale terecht komen. Echter dat lukt niet altijd en als deze dan het spel moeten verlaten is dat ook voor een mol niet leuk.









Offline tnomrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2003, 12:18:51 »
Laattijdige reactie na een weekje winterpret


Ik heb zopas de aflevering van zondag ll gezien.

Sandra had een typische reactie van iemand die een verhaal moet aanhouden en op de rand staat te breken. Het scheelde niet veel of ze bekende voor de camera dat ze de mol is. Zoiets is typisch en staat in de literatuur beschreven. Na het ophouden van een leugen gaat de persoon eerst over op zelfbeklag ('ik ga blij zijn dat het gedaan is,....) en barst in tranen uit. Mocht je het vervolg van het filmpje zien dan hoor je de bekentenissen.

CU morgen







imago animi vultus est, indices acculi
(het gelaat weerspiegelt de ziel, de ogen verraden haar) CICERO

Offline populier

  • Forumlid
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #44 Gepost op: 8-03-2003, 13:41:42 »
Sandra had vooral een typische reactie van een vrouw die enkele weken moet doorbrengen in gespannen omstandigheden, in het bijzonder het abrupte afscheid van haar vertrouwenspersonen (Walter, Shadia), het gekonkel van haar medekandidaten en het feit dat de enige overblijver die ze graag zou vertrouwen helaas de mol is. Wellicht mogen we er nog een hormonale component aan toevoegen.

Van alle theorieën die  het voor mij evidente feit negeren dat Marc de mol is, gaat de "leugendetector" het meest voorbij aan de feiten. Ik zeg dit met klem, maar met respect voor alle mollenjagers. De inzet die Sandra heeft tentoongespreid en het resulterend succes is onverklaarbaar vanuit een mollenschap, tenzij het enig doel van de mol zou zijn zich niet verdacht te maken, een waanbeeld dat ik ook onder intimi te vuur en te zwaard bestrijd.

Ik vind de invalshoek wel origineel, maar de theorie houdt geen rekening met  de acties, de verborgen hints of de gesprekken waaruit we de wederzijdse verdenkingen kunnen afleiden.

Nu, als Sandra de mol is, zal ik ootmoedig mijn ongelijk komen bekennen, maar gelukkig behoort dat scenario tot het rijk der fabelen.

Gegroet,







« Laatst bewerkt op: 8-03-2003, 13:42:46 door populier »

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2003, 16:51:56 »
Wellicht mogen we er nog een hormonale component aan toevoegen.

Oh my God... ::)







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #46 Gepost op: 15-03-2003, 07:13:36 »
Ingevolge mijn beroepsbezigheden werd ik opgeleid om, op basis van micro-expressies, leugenachtige reacties te detecteren.

Reeds van bij de eerste aflevering stond mijn besluit vast : sandra is de mol

Ik zuig dit niet zomaar uit mijn duim maar baseer mij op de neurolinguistische theorie van Paul EKMAN. EKMAN is een Amerikaans Professor en een wereldautoriteit op het gebied van gedragswetenschappen. Hij is het bijvoorbeeld die Bill Clinton ontmaskerde tijdens de Lewinsky-affaire. Op de zelfde basis werden bijvoorbeeld de moordenaars ontmaskerd van Holly en Jessica in Groot-Brittanie toen deze een televisieinterview gaven. Het komt er op neer dat, bij zeer aandachtige observatie van het gelaat tijdens een gesprek bepaalde gelaatsuitdrukkingen niet kunnen gecontroleerd worden. Tijdens de eerste aflevering werd Sandra naar een reactie gevraagd. Bij bepaalde vragen viel zij terug op een verzonnen verhaal.

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat er een foutmarge van 7 % bestaat in de theorie.

Ik reageerde in dit forum niet vroeger om de eenvoudige reden dat ik pas vandaag in humo het bestaan ervan ontdekte.

Voor wie hier echt in geïnteresseerd is lees eens het boek van Paul EKMAN met als titel 'de leugen ontmaskerd'. Het is te ontlenen in de meeste Vlaamse bibs.

Wordt Clinton nu ook in ere hersteld en Monica in "de jail gedraaid" vanwege laster en eerroof ?
Bye Bushi, welcome Billy  ;D

Waarschijnlijk komt tnomrus nu met zijn zeven procent aandraven.
Misschien dat hij 7% van zijn inkomsten kan doorsluizen naar een goed doel.









« Laatst bewerkt op: 15-03-2003, 07:15:12 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #47 Gepost op: 15-03-2003, 10:46:34 »
Ik heb bedoelde beelden net even terug gezien, maar je kunt daaruit juist halen dat Marc de mol is; éven de wenkbrauwen omhoog. En vergeet zijn vrouw Linda niet....







Thank U

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #48 Gepost op: 20-03-2003, 20:13:04 »
ik begrijp er werkelijks niks van Rocky. wat bedoel je, zijn vrouw...?







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:leugendetectie - sandra is de mol
« Reactie #49 Gepost op: 20-03-2003, 22:26:32 »
Nou, zijn vrouw, Linda, kent hem het beste van iedereen op deze aardbol, denk ik. Zonder ook maar enige aarzeling wijst zij in de aflevering, waarin zij hem bezoekt, op de vraag van de redactie aan haar wie de mol is naar Marc (ook zoiets: bijvoorbeeld aan Kelly vragen zij of denkt of Shadia de mol kan zijn, aan Linda vragen zij wie zij denkt dat de mol is...). Ik denk dat zij normaal heel open tegenover elkaar zijn, deze keer dus niet... ;)







Thank U