Auteur Topic: Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...  (gelezen 28147 keer)

Offline JeanGrey

  • Forumlid
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #40 Gepost op: 17-03-2003, 20:44:37 »
Ik vond het WEL een prima aflevering.
Alles wat er moest inzitten zat erin: Sfeermomenten, mollenacties (die gewoon nie allemaal kunnen laten gezien worden wegens onbegonnen werk)bloopers en tips. Meer moet da toch nie zijn?
En natuurlijk staat de mol er niet compleet alleen voor. T is nie meer dan normaal dat WV de mol tips geeft over mogelijke mollenacties. Deze keer hebben ze gewoon laten zien dat zulke dingen gebeuren terwijl ze dat bij vorige edities de kijkers onthouden hebben. Eveneens natuurlijk gebeurt dat ook bij de nederlandse mol (en alle anderen!!)
Voots vond ik die zender weggeven aan een italiaan WEL een spectaculaire zet (ingefluisterd, mar as I said: that's part of the game!)
Conclusie: WV heeft dat weer prima gedaan!!








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #41 Gepost op: 17-03-2003, 21:03:35 »
De Mol 3 is afgelopen. Onze Heidi Lenaerts (Studio Brussel) babbelde met winnaar Stijn, afvallers Inge en Sandra, presentator Michiel en natuurlijk Mol Marc!

http://www.stubru.be/stubru_master/programmas/lieve_de_maeyer/home/index.html


 
 
 
 







De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

aggie

  • Gast
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #42 Gepost op: 17-03-2003, 21:12:10 »
Ik vond 't ook wel wat gemeen dat Stijn en ook Marc Shadia weer hadden doen twijfelen. Marc heeft ook nog expres z'n best gedaan bij de vuuropdracht om zo Shadia te verwarren. Erg jammer voor haar, want ik had haar de overwinning gegund.  :-[Ik was ook wel teleurgesteld Inge te horen bevestigen dat ze er echt alles aan had gedaan om zelf verdacht te worden. 't beruchte Quebec-antwoord was gegeven omdat 'ze 'n keer iets geks wilde zeggen en wilde kijken wat er gebeurde'. Ze schoot op Sandra terwijl dat nog niet mocht om zich verdacht te maken. Jammer....maar gelukkig hadden we haar door.  :)

Tsja, dit is precies wat ik bedoelde.

Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat we weinig sabotagevoorbeelden zagen van de mol nadat hij betrapt was door Inge, Stijn en Shadia. En het verbaast me niet te horen gisteren dat die nu juist alle drie lekker af en toe ook gingen mollen. De Nederlandse serie is in ieder geval top begonnen, dus daar vestig ik al mijn hoop op  :)








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2003, 22:21:52 »
ik vond de afl schitterend ! en de vragen die we hebben kunnen we gewoon zondag stellen toch?
Ik zit er ook wel nog met een paar maar volgens mij kunnen ze gewoon niet alles tonen. Tenslotte was het de allerallerlallerlaatste afl en moest het leuk worden en die bloopers + selectiefilmpjes waren hilarisch :)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2003, 22:22:45 »
Wat ik erg positief vind aan de afgelopen twee Vlaamse series is dat de mollen veel meer saboteren dan de Nederlandse mollen. Een goeie mol saboteert alles wat los of vast zit, maar komt er wel mee weg of schuift zelfs de schuld op een andere kandidaat. Dit laatste was vooral een specialiteit van Hugo, die mijns inziens ook de beste mol ooit was. Marc saboteerde veel, maar nam ook teveel risico's.

Dat oortje had ik geen problemen mee. Is een risico van de mol, wat hij zelf kan afwegen. Het weggeven van de GPS (op zich een volstrekt toegestane actie voor een mol) is niet zo handig, omdat je daarmee een mogelijke aanwijzing uit handen geeft aan een lokale bewoner. Weet jij veel wat'ie er mee doet... :o

Het viel inderdaad op dat veel sabotage acties werden voorgekauwd. De mol zou denk ik z'n eigen invulling moeten geven aan een sabotage. Hij mag wel de mogelijkheden binnen opdrachten van te voren kennen, maar moet zelf de acties bepalen.







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline lemon

  • Forumlid
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #45 Gepost op: 18-03-2003, 11:56:50 »
Toch vond ik het opvallend slordig van zowel de regie als Marc zelf, dat Inge, Stijn en eigenlijk ook Shadia op hun keuze kwamen of erin werden bevestigd door echte fouten van hen. Vreemd daarom dat Shadia toch weer aan haar keuze ging twijfelen...

Dag molfanaten,

Het valt me op dat bijna niemand (beh. Rocky) echte kritiek levert op De Mol 3. Ik was geschokt door de 9e aflevering. Niet zozeer door de hints (of het gebrek eraan, of de vergezochtheid van sommige ervan) die verstopt zaten in de afleveringen, maar door het feit dat sommige dingen in het spel (en al vrij vroeg) echt misgelopen zijn!

Shadia (en Inge ook, dacht ik) heeft gewoon letterlijk GEZIEN dat Marc de Mol was. Marc stond te babbelen met de cameramensen, en niks uit te voeren. (Niet Marcs fout, overigens, als hij van de regie te horen krijgt dat hij niks te vrezen heeft, hoeft hij niet op zijn hoede te zijn.) Ik kan me zo indenken dat ze van deze fout bij de regie en redactie wakker hebben gelegen. Hoe dit ooit weer recht te breien?? Ik denk dat later ook alles uit de kast is gehaald om Shadia (en de rest, maar Inge was gewoon te slim om daar in te trappen, denk ik) in de war te brengen, en helaas is dat ook gelukt.

Ook het geval met het achtergelaten briefje van Marc in de hotelkamer (met aanwijzingen voor de Mol erop) dat Stijn gevonden heeft, is een grove fout! Marc heeft daardoor het hele programma in gevaar gebracht. En natuurlijk wist Stijn precies wie dat briefje in de prullenmand gegooid had, kom op zeg! Hij wist uiteraard wie waar geslapen had, en waarschijnlijk lag dat briefje in de kamer die hijzelf met Marc gedeeld had.
Stijn heeft zich later ook bijzonder vreemd gedragen, en ik voel dan ook erg veel voor de theorie die Moleman MM (wieisdemol.be) geeft bij het topic 'speelden Marc en Stijn onder een hoedje?'.
Grove fouten, rare acties, ik heb het gevoel dat er nog veel meer dingen niet helemaal kloppen, en dat Woestijnvis in afl. 9 slechts het topje van de ijsberg heeft laten zien...

Ondanks dit alles is de Mol trouwens een fantastisch programma, laat dat nog even gezegd zijn... maar er zijn hele rare dingen gebeurd, en ik kan me indenken dat WV zich achter de oren krabt en heel diep nadenkt of er nog wel een vierde reeks moet komen.

Lemon








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #46 Gepost op: 18-03-2003, 12:06:39 »
en ik kan me indenken dat WV zich achter de oren krabt en heel diep nadenkt of er nog wel een vierde reeks moet komen.

Nou ja, misschien raak je hier wel het punt waarom men nu zo zeker stelt dat er zeker geen 4e Vlaamse mol komt. De risico's zijn te groot geworden, de kandidaten te gehaaid... iets dat ook al door Angela Groothuyzen is gezegd overigens. Het wordt steeds moeilijker voor de makers om een serie te maken waarin de mol echt saboteert (zodat men de acties later ook kan tonen) zonder dat iedereen (of iig de kandidaten) gelijk doorhebben wie het is. En ook communicatie met de Mol tijdens de opnamen wordt steeds moeilijker, denk ik. Omdat iedereen zowat 24 uur per dag op elkaar zit te letten, terwijl dat waarschijnlijk in eerdere series nog niet zo sterk was.








Offline lemon

  • Forumlid
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #47 Gepost op: 18-03-2003, 12:32:26 »
Nou ja, misschien raak je hier wel het punt waarom men nu zo zeker stelt dat er zeker geen 4e Vlaamse mol komt. De risico's zijn te groot geworden, de kandidaten te gehaaid... iets dat ook al door Angela Groothuyzen is gezegd overigens.

Jayne, je hebt gelijk. Het wordt allemaal steeds lastiger.
Ik was dan ook blij te zien dat WV gezorgd heeft voor een soort van open einde, door Bart aan het eind van afl.9 optimistisch 'op naar Mol 4?' te laten zeggen.
Ik hoop het zeker, want mijn opmerkingen zijn niet zozeer kritiek als begrip voor de moeilijkheden waarmee een programma als dit te maken krijgt. En dat er dan naar noodoplossingen gezocht wordt, daar heb ik alle begrip voor... Maar ook heel nieuwsgierig, als ik voel dat er nog wel meer aan de hand is geweest dan nu getoond wordt  ;)

Lemon








Lowprofile

  • Gast
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #48 Gepost op: 18-03-2003, 13:34:01 »
WV had ook perfect die fouten NIET kunnen tonen. Ik vind het van moed getuigen dat ze het toch doen.
En idd, Shadia heeft Marc in de mijn gezien, maar switcht later toch naar Stijn. Er zullen idd wel noodscenario's bovengehaald zijn, maar ik denk dat dit spel voor de makers toch erg onvoorspelbaar is. Voor iedere situatie hebben ze scenarios A, B en C.
Toegegeven: deze situatie zullen ze niet voorzien hebben, maar ze zullen wel een valabele uitleg gegeven hebben aan het feit dat Marc niets deed in de mijn.
Remember: 'Quebec' kon geen enkele spelleider voorspellen.
idem voor de voet van Corry.
En dat Marc en Stijn onder één hoedje hebben gespeeld: misschien wel, we zullen het nooit weten. Maar ze konden toch niet voorzien dat Stijn van Inge zou winnen, want niemand kende de eindvragen (ook Marc niet) en de finale was een kwestie van feitenkennis.

En zoals ik eerder schreef: ik denk niet dat er een Belgische 4de mol komt, maar misschien wel een waardige opvolger.









aggie

  • Gast
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #49 Gepost op: 18-03-2003, 18:44:39 »
WV had ook perfect die fouten NIET kunnen tonen. Ik vind het van moed getuigen dat ze het toch doen.

Inderdaad. Het getuigt van moed en integriteit. Hulde voor Woestijnvis daarvoor. Misschien hebben ze het juist in de eindaflevering gezet om 'het volk' te laten zien hoe moeilijk WIDM is geworden voor mol en redactie.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #50 Gepost op: 19-03-2003, 06:31:56 »
En dat Marc en Stijn onder één hoedje hebben gespeeld: misschien wel, we zullen het nooit weten.
No way...
Marc is eerlijk als goud en Stijn ook.
Moet je niet aan twijfelen.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #51 Gepost op: 20-03-2003, 20:10:15 »
Ik hoop wel dat het een gelijkwaardige opvolger wordt, met net zulke 'echte' mensen, en niet het big-brother-niveau, en ook mét Michiel. Al moest ik in het begin aan hem wennen, was Angela gewend he, heeft hij er nu wel mooi voor gezorgd dat ik weer helemaal aan Angela moet wennen. Ik vind dat hij het ook echt goed heeft gedaan en verheug me er nu al op om hem in een volgend programma te zien.







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Lowprofile

  • Gast
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #52 Gepost op: 20-03-2003, 23:50:00 »
Ik vind dat Michiel het ook echt goed heeft gedaan en verheug me er nu al op om hem in een volgend programma te zien.
Michiel presenteert nog een ander WV-programma: Napels zien. Dit is een documentaire over mensen en belangrijke momenten in hun leven. Het is heel menselijk en goed gemaakt. Probleem is dat je de off-stem van Michiel hoort die commentaar geeft en je gaat uit reflex de mol zoeken ... je wordt een beetje afgeleid, kortom.








Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #53 Gepost op: 21-03-2003, 01:17:44 »
Probleem is dat je de off-stem van Michiel hoort die commentaar geeft en je gaat uit reflex de mol zoeken ... je wordt een beetje afgeleid, kortom.

LOL







de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #54 Gepost op: 27-03-2003, 14:32:06 »
ik blijf met een kater zitten na deze serie, vnl. met de overwinning van stijn :-\...hij is dus op één of andere manier te weten gekomen dat marc de mol is - op een manier die niet in het spel voorzien was  :o - dat het zo gegaan is zoals we in aflevering 9 te zien kregen (met de briefkes) betwijfel ik. ik vind het iig flauw van stijn dat hij nadien mol beginnen spelen is en zo rechtstreeks verantwoordelijk was voor het vertrek van shadia - er zaten op dat moment echt wel 2 mollen in de groep. jammer dat het zo moest eindigen... :-X

mvg
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #55 Gepost op: 27-03-2003, 16:34:20 »
ik blijf met een kater zitten na deze serie, vnl. met de overwinning van stijn :-\...hij is dus op één of andere manier te weten gekomen dat marc de mol is - op een manier die niet in het spel voorzien was  :o - dat het zo gegaan is zoals we in aflevering 9 te zien kregen (met de briefkes) betwijfel ik. ik vind het iig flauw van stijn dat hij nadien mol beginnen spelen is en zo rechtstreeks verantwoordelijk was voor het vertrek van shadia - er zaten op dat moment echt wel 2 mollen in de groep. jammer dat het zo moest eindigen... :-X

mvg
vlaming



Idd spijtige zaak.
Het is imho vrij duidelijk dat Stijn door de slordigheid van Marc, namelijk zijn opdracht-briefje achterlaten in het hotel, erachter is gekomen dat Marc de Mol was.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #56 Gepost op: 28-03-2003, 10:24:51 »
Idd spijtige zaak.
Het is imho vrij duidelijk dat Stijn door de slordigheid van Marc, namelijk zijn opdracht-briefje achterlaten in het hotel, erachter is gekomen dat Marc de Mol was.

tsja, dat wilden ze ons doen geloven eh....maar ik hoorde al geruchten in de wandelgangen dat het helemaal anders gelopen is, dé waarheid zullen we waarschijnlijk nooit weten -

tot mols!
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #57 Gepost op: 28-03-2003, 11:15:42 »
geruchten??? vertel! vertel!








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Afl 9 Slot: Marc vertelt en meer...
« Reactie #58 Gepost op: 29-03-2003, 13:54:11 »
't zijn maar geruchten Chriz, lijkt me dus beter ze niet te posten.....jullie kennen mijn mening over de hele zaak, dat wou ik wél ff kwijt.

groetjes







nevermind what's been selling, it's what you're buying