Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 165054 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #340 Gepost op: 22-03-2016, 15:27:06 »
Waar heb je deze informatie vandaan? :)
Hij heeft dus echt geoefend thuis om de metro-opdracht te kunnen halen. (...)
Ik las hier dat dat in een promo werd prijsgegeven dacht ik.

Op de berg kende hij dus die dingen nog niet uit zijn hoofd, zo heb ik begrepen. (...)
Ook ergens gelezen, al kan het ook zijn dat hij de 14 plaketten al wel kende, maar het Ave Maria echt nog ter plekke moest leren (wat hem de positie gaf.)

En volgens mij is hij ook pas op de ochtend zelf begonnen met leren boogschieten.
Zelf verzonnen, leek me wel logisch. Ook omdat hij al zo vroeg begint: hij weet dat het belangrijk gaat zijn.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #341 Gepost op: 22-03-2016, 15:47:17 »
Hij heeft dus echt geoefend thuis om de metro-opdracht te kunnen halen. (...)
Ik las hier dat dat in een promo werd prijsgegeven dacht ik.

Op de berg kende hij dus die dingen nog niet uit zijn hoofd, zo heb ik begrepen. (...)
Ook ergens gelezen, al kan het ook zijn dat hij de 14 plaketten al wel kende, maar het Ave Maria echt nog ter plekke moest leren (wat hem de positie gaf.)

En volgens mij is hij ook pas op de ochtend zelf begonnen met leren boogschieten.
Zelf verzonnen, leek me wel logisch. Ook omdat hij al zo vroeg begint: hij weet dat het belangrijk gaat zijn.

Ik denk dat je bij dat eerste in de war bent met wat ik zei en wat iemand anders zei.

De promo geeft enkel vrij dat Gilles in Parque Patricios aankomt en niet uitgeput vraagt: "Moet ik doorgaan?". Dat hij geoefend heeft om te lopen daar heb ik geen bron van.

Er is wel een quote ergens in de aard van: "Ik heb enkel de hoofdtelefoonopdracht voorbereid". Dat impliceert voor mij dat hij op de berg en bij het boogschieten (en bij de Tangram enz.) net als iedereen van nul moest starten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #342 Gepost op: 22-03-2016, 15:54:27 »
Er is wel een quote ergens in de aard van: "Ik heb enkel de hoofdtelefoonopdracht voorbereid". Dat impliceert voor mij dat hij op de berg en bij het boogschieten (en bij de Tangram enz.) net als iedereen van nul moest starten.
Die bedoel ik dan ::ok:: Heel knap! :D
Dat hij geoefend heeft om te lopen daar heb ik geen bron van.
Hmm heb ik het gedroomd dan ???
...óf niet!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #343 Gepost op: 22-03-2016, 16:04:54 »
De promo geeft enkel vrij dat Gilles in Parque Patricios aankomt en niet uitgeput vraagt: "Moet ik doorgaan?". Dat hij geoefend heeft om te lopen daar heb ik geen bron van.
Dat zegt hij in dit filmpje.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #344 Gepost op: 22-03-2016, 16:12:03 »
Dat zegt hij in dit filmpje.

Ah, voila se. Hartelijk dank voor het antwoord. ;)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #345 Gepost op: 22-03-2016, 16:21:59 »
Dat zegt hij in dit filmpje.

Bedankt voor de link!

Gilles probeerde dus inderdaad een liedje voor zichzelf te zingen ter afleiding achter de spiegel. ::vergroot::

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #346 Gepost op: 22-03-2016, 19:07:05 »
 ::schaam::
Ik zat echt helemaal fout, had hem al rond aflevering 5 afgeschreven. Zeer onder de indruk van hem en de rest van de groep, Hanne en Cathy vooral dat ze hem ontmaskerd hebben, terwijl ik er zo fenomenaal naast zat. Cathy heeft in mijn ogen heeeel goed de mollende kandidate gespeeld. Ik dacht even dat ik de uitleg van de bekendmaking niet goed had begrepen toen "de mol" de winnaar bleek te zijn  ::rofl::
Pas toen Gilles bovenaan de heuvel uit de mist kwam lopen dacht ik: Ik weet nu hoe Regina zich voelt. Hij heeft me compleet ingewikkeld in zijn onschuldige onwetendheid. Proficiat voor deze fantastische mol!  ::bravo::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #347 Gepost op: 22-03-2016, 23:22:35 »
Tot aan de laatste afl getwijfeld, Maar in de finale werd Alles duidelijk. Bij de dilemma opdracht, Maar zeker toen hij de vraag moest gaan stellen in een van due 2 kamers.

Zijn molacties moet ik maandag nog even bekijken, met name over de taxi en el Pato heb ik nog wat vraagskes. Verder een mooie finale met een heel mooi mol shot.


Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #348 Gepost op: 22-03-2016, 23:38:47 »
Pas na het rode scherm van Issa zat ik op zijn spoor. Voor mij is hij de beste en de tofste mol ooit! En ik heb een foto met hem kunnen nemen ::boogie:: !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #349 Gepost op: 23-03-2016, 13:35:52 »
En ik heb een foto met hem kunnen nemen ::boogie:: !
Gefeliciteerd! Laat die dan ook even zien :P
Tell me what your telescope says

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #350 Gepost op: 23-03-2016, 14:09:04 »
Ik denk dat ik Gilles ook een goede mol vind omdat gewoon alles klopte aan deze serie. Mooi in beeld gebracht, prachtige groep kandidaten met verschillende karakters, goede uitgebalanceerde opdrachten, ... Daardoor ga ik ook veel positiever de mol bekijken. Als hij dan nog eens niet zo verdacht werd en zoals het er nu naar uitziet toch heerlijk het spel gespeeld heeft, ook buiten de opdrachten, dan kan ik enkel maar zeggen; respect.


Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #351 Gepost op: 28-03-2016, 21:05:46 »
Eerst en vooral, proficiat aan Gilles 'De Mol'! ::confettie:: Heb even getwijfeld om dit te posten, maar just for fun dan maar.

Om het over hints te hebben. Er zou nog een kledinghint zijn die niet gevonden is, uit de mond gehoord van de Mol zelf! Heb van de twee feestdagen gebruik gemaakt om mijn notities eens door te pluizen. Ja ik noteer redelijk wat bijeen, toch dingen die mij opvallen bij een 2e visie bijvoorbeeld. De laatste jaren echter sta ik terughoudender tegenover hints, maar De Mol heeft mijn plezier wel teruggebracht. Ik heb het merendeel niet gepost, eerder uit tijdsgebrek ... niet om ze jullie te ontzeggen. Heb alleen meer de focus gelegd op de proeven, vond het belangrijker om de Mol op die manier te vinden. Hints zie ik als een plezante toevoeging. Met deze post wil ik alleen maar bewijzen dat er veel te veel te vinden is en dat het vaak maar een peulschil is van wat echt een hint blijkt te zijn.

Maar er zijn er wél veel te vinden naar Gilles toe, doorheen de weken verzameld ... alleen had ik nooit genoeg tijd om ze op een rijtje te zetten.

- Ik verwacht eigenlijk vooral een paashint, de Mol werd onthuld bij het begin van de goede week. Misschien iets met de staties, De Mol die de staties uitbeeldde? (Mol ontmoet moeder, Mol troost Hanne in finale, Mol loopt zonder kleren, Mol valt drie keer ... net als Jezus dus) of iets met de tien geboden? Verder iets met nummerplaten, een kledinghint, zijn sterrenbeeld, geboortejaar, ...

- Het molboekje: alle woorden die je in ondersteboven kan lezen kunnen op Gilles slaan. Waarschijnlijk zijn er zo'n woorden te vinden die je op hun kop moet zetten.

- Dierenhint: T-shirt met beer, struisvogel ... er zijn zoveel verwijzingen naar dieren deze reeks (haaien, struisvogel, paard, zorro, tijger, lama, gans, mol, stier). Had ook een Charles Darwin T-shirt (in de goodie bag van de finale zat ook een fles wijn die verwijst naar Charles Darwin, ga je nog zien dat net dat een hint gaat zijn.)

- Uiteraard zit er in het logo een G verstopt. Het streepje van de G komt net op het einde tevoorschijn, maar dit was al gekend.

- Het foute spreekwoord dat Gilles gebruikt 'Een dubbeltje op twee kanten'. Aan elke kant van de spiegel is er een Gilles te zien. Een dubbele Gilles aan twee kanten dus. Wat het sterk maakt is dat we ook echt een beeld kregen waarbij er twee Gilles-hoofden tegelijk te zien zijn.

- Tijdens het spreken met de Mol zie je Gilles in close-up net wanneer een fragment van zijn favoriete acteur te horen is. En welbepaald de klassieker "I'm the king of the world!" uit Titanic. Is Gilles ook 'the king of the world' van dit spel? Toeval ook dat hij in een van de extra's The Lion King nazingt?

nummerplaathint: GBL315 (initialen) en 088 (geboortejaar op nummerplaat van afvallertaxi Manuella eindigt op 088) ... In de buurt van de plaat met 840404 hangt ook een 'GB2'- en '44-88' plaat.
 
Een paar verwijzingen naar Gilles Mol waarbij de beginletter G en M is:
- Op de fiets horen we hem Pius X. Deze paus heette voluit Guiseppe Melchiorre Sarto.
- Hij koopt een kaart bij de proef met de radiotaxi. Zo'n map, heet Mapa Guia (Mol Gilles)

- Het gevloek en zijn T-shirt in afl. 5 deed mij altijd denken aan de tien geboden … zweer niet ijdel, vloek noch spot (Thou shall not T-shirt): holy fuck, holy crap … jezus valt ook om de vijf botten van zijn sus. En dat zijn niet de enige geboden waartegen hij zondigt, ik tel er minstens vijf. :P

- Het gebruik van // bij de uitleg van de opdrachten. Tot Manuella kon het ook nog slaan op haar. Maar zij zijn de enigen die 2x een L in hun naam hebben. Op de een of andere manier lijkt het ook op een spiegel.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #352 Gepost op: 28-03-2016, 21:12:16 »
In elke aflevering zit wel iets.

Afl. 1:
- EEN VAN DEZE TIEN IS EEN SABOTEUR DE MOL met daarna het openingsshot. De Mol hangt als eerste! Hij is de één van deze tien uit de introductietekst. Gilles hangt als eerste van de tien. Was het zo simpel!
- Bij het woord 'één saboteur' kijkt Gilles recht in camera in de ja-wagen.
- Als alle kandidaten noten voorstellen op een toonladder, hangt Gilles mogelijks op si mol. Si mol is de eerste mol bij molnotatie (si mi la re sol do fa, erin gestampt als kind haha, heb het gecheckt en het klopt ook nog)
- Don't Cry For Me Argentina: een van de eerste associaties die men maakt met Argentinië. In de allereerste proef slaagt Gilles er niet in om een traan over zijn wang te laten rollen.
- Krijgt van de presentator het rode boekje. Groen en rood zijn kleuren die sterk verbonden zijn met De Mol.
- Gilles vangt lama Manolo en Clara. Manolo is de enige lama waar het woord 'Mol' in verborgen zit. Ook 'Man'.
- Begint hier al met Holy Fuck en dit zet zich door tot het einde, een aanloop naar de bedevaart in afl. 2.

Afl. 2:
- GBL 315: Gilles' initialen.
- De SVT nummerplaat, die bij Gilles hoort is de enige die blinkt van de belichting is.
- Er staat een plaat van Amy Winehouse op de schap in Bruno's huis. Een van zijn favoriete nummers is Valerie van jawel Amy Winehouse.
- Nokia: No Kia. Kia is een sponsor, ruth zit in een rode citroên. In een nieuwe serie op een commerciële zender zou er wel eens een sponsorhint in kunnen zitten. Anders een gemiste kans. ;)
- Heeft liever ruitjespapier: om driehoeken te kunnen oefenen? :p (ook een van de tien geboden, begeer nooit iemands goed, enkel Stijn had ruitjespapier.)

Afl. 3:
T-shirts E.T. (El Topo) & Justice League (groep superhelden met elk een alter ego)

Afl. 4:
- “Pas op voor zijn lok” alsof het over zijn duivels hoorntje gaat (Tijdens het truitjes ruiken). Hierna zien we Gilles het stukje meezingen in de taxi. “Beëlzebub has put a devil aside for me” >:D
- T-shirt struisvogel van het merk Saint-Noir.

Afl. 5:
- In het kader van een religieuze hint hoef je het niet eens zo ver te zoeken. Gilles die hoeveel keer nu al holy fucks heeft geroepen. Zijn 'Thou shall not' T-shirt verwijst misschien naar de tien geboden. Zweer niet ijdel, vloek noch spot? of Vader moeder zult gij eren. Daar zondigt hij ook al tegen, aan tafel begint hij meteen over dat zijn moeder zich toch niet kon inhouden, "zou ge niet wat meer moeten letten op die en die."
- Het schilderij 'Madonna met kind' kan verwijzen naar zijn moeder. Hij is de enige die zijn moeder uitnodigde. Daarbij draagt zijn moeder ook nog eens een shirt van Madonna.
- Schildert het De Mol logo na. Zijn molvingerafdruk?
- Schildert in spiegelbeeld (duidelijke montagehint, Gilles zegt aan Stijn dat hij linksboven blauw heeft geschilderd, we zien een spiegel, en op die manier klopt het wat hij zegt.)
- Tangodansers (met blonde danseres) op straat na de opdracht, hint naar zijn schilderij?

Afl. 6
- Knop 4 wordt als laatste dicht geschoven. Gilles staat als laatste tegenover die knop
- Oprichter rosse-harenclub droeg t-shirt in de krant met YO + hartje (verwijzing naar YOLO)

Afl. 7
- 1898, gehusseld kom je aan zijn geboortejaar 1988.
- struisvogels op het bord → verwijzing naar T-shirt struisvogel
- Stier op de schouw, sterrenbeeld is stier (stier gevangen in labyrinth lijkt op de mythe van de Minotaurus)

Afl. 8
- prijzen die hij kiest: 1 jaar bioscoop (€ 1004), kostuum (€ 800) en e-reader (tolino vision 2 met tekst 'waag de sprong', € 99) Vooral die tekst lijkt vreemd. Ook kiest hij iets met een waarde van 1004.
- FAT SHARK op bril bij 2e proef (is een merk maar toch, hij was bang van haaien)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #353 Gepost op: 29-03-2016, 13:00:48 »
Gilles: je was een héél goede en toffe Mol. Knap gespeeld! ::bravo::

Mocht je (nog) op dit forum meelezen: het zou erg leuk zijn als je nog een paar vraagjes zou willen beantwoorden. Zoals: wat was je molstrategie bij El Pato? En: was het een toevallig toeval dat je een shirt van E.T. -> El Topo bij je had of toch een hintje? :)
« Laatst bewerkt op: 29-03-2016, 13:06:48 door Heinz »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #354 Gepost op: 29-03-2016, 18:05:25 »
Waar zouden jullie Gilles plaatsen in het rijtje met Belgische en Nederlandse mollen?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #355 Gepost op: 29-03-2016, 18:16:02 »
Net onder de topmollen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En het seizoen helemaal bovenaan samen met Zuid Afrika
#teamamaimiljaarde

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DE MOL] Gilles
« Reactie #356 Gepost op: 30-03-2016, 11:28:41 »
Gilles ::bravo:: Super goed gedaan ::ok::. En ook nog eens de meest knappe mol ever ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human