Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Hanne in het duivenhok met pizza's  (gelezen 63541 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #20 Gepost op: 8-03-2016, 10:11:12 »
Bij de duiven moet je enkel de juiste duif laten vliegen en je bent er vrij snel.
Maar hoe vind je de juiste duif als Hanne je niet vertelt welke het is?  ::)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #21 Gepost op: 8-03-2016, 13:36:39 »
Hanne zat natuurlijk in de best molpositie maar bij de twee groepen vind ik die bij de duiven de beste positie omdat die meer kans hebben Hanne te vinden dan die bij de pizzakoeriers. Voor Stijn en Gilles is het niet te doen met die pizzakoeriers (hilarisch!) en is het volgen van de juiste pizzakoerier puur geluk. Bij de duiven moet je enkel de juiste duif laten vliegen en je bent er vrij snel.

Zo onmogelijk was het volgen van de juiste pizzakoerier ook niet. Je moest een simpele variant van 'balletje-balletje' spelen met maar 2 mogelijkheden (en alles gebeurde nog in het zicht) en dan moest je gewoon focussen op de juiste koerier (wat eigenlijk de taak van de passagier moest zijn).

Maar dat is het sleutelwoord 'Focus'. En ik had het gevoel dat met brokkenpiloot Gilles er weinig sprake kon zijn van focus. ;D

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #22 Gepost op: 8-03-2016, 14:08:48 »
Vanuit mijn Hanne-tunnel viel het me op dat Hanne wederom de opdracht op gang hielp, net als bij radio/taxi-opdracht. Was een beetje sneu geweest als het hele gedeelte met de pizzakoeriers niet had plaatsgevonden, omdat Stijn en Gilles maar in de pizzeria bleven rondhangen.

Precies wat ik dacht. Oh ineens ziet ze delivery aan de zijkant staan. Wat een ingeving. :-X  Ze zit heel lang in dat hokje niets te doen. Het lijkt me dat je ondertussen alles wat je ziet uitpluist en wel snapt dat je ook iets met die foto/beschrijving van de duif moet.

Offline JorisBoris

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #23 Gepost op: 8-03-2016, 14:39:48 »
Wat vonden jullie trouwens van de ontvoeringsscène aan het begin van de aflevering? Ik zou direct wakker zijn als iemand met een cameralicht voor mij staat :)

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #24 Gepost op: 8-03-2016, 14:53:19 »
Inderdaad, goed gezien van dat cameralicht, dat schijnt heel hevig.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #25 Gepost op: 8-03-2016, 18:05:32 »
Ja ik dacht al, dat moeten ze in één take gefilmd hebben! Toch wel knap... ::)
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #26 Gepost op: 8-03-2016, 18:10:53 »
Ik kan er niet meer aan toevoegen dan: ''heerlijke opdracht''.


Pizza Napolitana bestellen zal me nu nooit meer lukken zonden aan De Mol te denken.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #27 Gepost op: 8-03-2016, 20:10:52 »
Die extra scootertjes. Wat geniaal  ::bravo::
Was het maar weer maandag
You'll never walk alone

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #28 Gepost op: 8-03-2016, 22:28:02 »
Was het maar weer maandag

In de categorie "dingen die je normaal nooit zegt"?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #29 Gepost op: 8-03-2016, 22:32:55 »
In de categorie "dingen die je normaal nooit zegt"?

 ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #30 Gepost op: 8-03-2016, 23:45:14 »
Zo onmogelijk was het volgen van de juiste pizzakoerier ook niet. Je moest een simpele variant van 'balletje-balletje' spelen met maar 2 mogelijkheden (en alles gebeurde nog in het zicht) en dan moest je gewoon focussen op de juiste koerier (wat eigenlijk de taak van de passagier moest zijn).


Het waren uiteindelijk drie mogelijkheden, Hulpmol.

Hoe hilarisch het ook was, die derde koerier op de rotonde was na het pizza's wisselen misschien een beetje too much, zeker omdat ze ook nog op het reguliere verkeer moesten letten. Ze moeten qua onhaalbaarheid natuurlijk niet de Nederlandse bastaardversie achterna. Past op, gij Belgen!
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #31 Gepost op: 8-03-2016, 23:52:26 »
Het waren uiteindelijk drie mogelijkheden, Hulpmol.

Hoe hilarisch het ook was, die derde koerier op de rotonde was na het pizza's wisselen misschien een beetje too much, zeker omdat ze ook nog op het reguliere verkeer moesten letten. Ze moeten qua onhaalbaarheid natuurlijk niet de Nederlandse bastaardversie achterna. Past op, gij Belgen!

Ik moet nog altijd de aflevering van gisteren terug kijken, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit volkomen haalbaar was mits je een goede focus had en je niet liet afleiden. Een sticker op die brommertjes of zoiets? ;D

Het staat nog mijlenver af van foutloos zinnen overbrengen met 7 kandidaten op een brug of een kamer spiegelen. ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #32 Gepost op: 9-03-2016, 00:10:49 »
Ik moet nog altijd de aflevering van gisteren terug kijken, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit volkomen haalbaar was mits je een goede focus had en je niet liet afleiden. Een sticker op die brommertjes of zoiets? ;D

Het staat nog mijlenver af van foutloos zinnen overbrengen met 7 kandidaten op een brug of een kamer spiegelen. ;)

Dat laatste onderschrijf ik van ganser harte, maar het is een glijdende schaal. Toen enkele jaren de eerste barsten in WIDM sprongen werden degenen die dat het waagden daar hier in deze panelen iets van te zeggen van alle kanten door de hardcore fanbase besprongen en weggesist. Pas nu het programma - zeker in vergelijking met het wonder dat De Mol op Vier heet - is verworden tot Sterren op Reis onder leiding van Kuifje is kritiek meer geaccepteerd. :-X
Woosie down?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #33 Gepost op: 9-03-2016, 00:14:53 »
Alhoewel niet makkelijk, was de opdracht zeker wel haalbaar. Zeker omdat om de proef te laten slagen, er slechts 1 koppel bij Hanne hoefde aan te komen. Daarbij hadden Bruno & Cathy ook gewoon per ongeluk de goede duif kunnen kiezen en hadden Gilles en Stijn ook op de gok achter de juiste pizzakoerier aan kunnen rijden.

Geen onhaalbare opdrachten in de Vlaamse versie en dat is een groot genot. ::bravo:: De kandidaten hebben altijd een eerlijke kans tegenover de Mol. Hij/zij maakt het moeilijk, maar niet onmogelijk. En zo hoort het ook! ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #34 Gepost op: 9-03-2016, 00:16:41 »
Sterren op Reis onder leiding van Kuifje is kritiek meer geaccepteerd. :-X


 ::rofl:: ::rofl::

Offline Molste

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #35 Gepost op: 9-03-2016, 07:49:05 »
Hoe weet Hanne eigenlijk dat ze een pizza Napolitana moet bestellen ???
We zien het Gilles haar niet zeggen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #36 Gepost op: 9-03-2016, 10:29:30 »
Hoe weet Hanne eigenlijk dat ze een pizza Napolitana moet bestellen ???
We zien het Gilles haar niet zeggen.

Montage. Als we volle opdrachten te zien zouden krijgen, dan duurde een aflevering 2 uren. Ik ben daar niet per se tegen, maar ik begrijp het wel dat VIER ook andere programma's wil uitzenden. ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #37 Gepost op: 9-03-2016, 11:21:45 »
Wat een fantastische opdracht! Ik heb er echt van genoten, erg leuk om te zien dat degene die ontvoerd was de spil van het geheel was. In eerdere series was degene juist een slachtoffer zonder enige invloed, terwijl Hanne nu bepalend was voor het slagen van de opdracht (zij is de enige die de juiste duif kan beschrijven, die een pizza kan bestellen op naam van Carlos etc.) Ook de opdrachten waren erg origineel, wie verzint het nou om een postduif te volgen of balletje balletje te doen met pizzakoeriers? Fantastisch! Qua verdacht gedrag valt mij vooral de passiviteit van de kandidaten op; ze wachten echt op instructies van Hanne (en lijken niets zelf te kunnen verzinnen).

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #38 Gepost op: 9-03-2016, 13:42:51 »
Hanne kon wel verdacht goed Spaans bij het bestellen van de pizza.
Was dat in de andere aflevering al zo?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Aflevering 6 - opdracht 1 - Oh mijnen blauwen geschelpte
« Reactie #39 Gepost op: 9-03-2016, 13:54:45 »
Ik weet dat ik diep in de Hanne-tunnel zit (vergeef me :P), maar jongens, deze opdracht was gewoon met vlag en wimpel geslaagd als Hanne alleen maar even gezegd had welke de goede duif was. Dat is ook het grote verschil tussen de afzonderlijke opdrachten van de 'grondtroepen'. De naam van de goede duif was voldoende geweest. Bruno en Cathy hadden dat (op verkeersongelukken of andere ellende na) niet meer kunnen verklooien. Heel anders dan met de balletje-balletje-pizzakoeriers. Van dat laatste was het minder schadelijk (ik zou zeggen zelfs wenselijk) dat de opdracht op gang geholpen werd.

Zo doortastend als Hanne plotseling was m.b.t. het bestellen van de pizza, zo 'dom' was ze weer toen het op het zoeken naar de juiste duif aankwam. En weer vond ze het nét even te laat. The story of Hanne's life, als de Mol dan, welteverstaan.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 14:02:00 door Jayne »