Auteur Topic: Wie is de mol-spel  (gelezen 79405 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #60 Gepost op: 16-03-2005, 13:01:02 »
Shit, 90, had die vraag over de tweede serie fout (is ook al lang geleden hè?)
Tell me what your telescope says

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #61 Gepost op: 16-03-2005, 17:17:05 »
In reactie op http://poeha.com/demol/quiz.cgi

Leuk Erik Tks, maar ik denk dat je dit beter in het topic Mol-spel had kunnen zetten, nou ja zal wel verplaatst worden. Maar over de quiz: ik sta zelfs boven jou!

Nou bij deze het antwoord in het topic Mol-spel. Wat betreft je score: 19 punten al vandaag! ::ok:: ::bravo::

(bij die vraag over hoeveel postzakken ze hadden, dat is 0, toch? Ze hadden een rugzak, geen postzak?)

Yep!

Leuk dat zoveel mensen meedoen!

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #62 Gepost op: 16-03-2005, 18:32:03 »
Ik ga in de toekomst vaker van die testjes maken :)
Bijv. een test over alle forummers ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #63 Gepost op: 16-03-2005, 18:53:23 »
In reactie op http://poeha.com/demol/quiz.cgi

Nou bij deze het antwoord in het topic Mol-spel. Wat betreft je score: 19 punten al vandaag! ::ok:: ::bravo::

Ja ik ben er trots op. ;D Maar als er nu iemand 20 vragen goed beantwoordt, in een uur of zelfs nog langer, dan staat diegene alsnog bovenaan, dus wie weet is er iemand die dat gaat doen. :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #64 Gepost op: 16-03-2005, 19:18:28 »
Ja ik ben er trots op. ;D Maar als er nu iemand 20 vragen goed beantwoordt, in een uur of zelfs nog langer, dan staat diegene alsnog bovenaan, dus wie weet is er iemand die dat gaat doen. :P

Wel alle donders, was ik je eindelijk weer voorbij heb je me weer ingehaald >:(

 ;)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #65 Gepost op: 16-03-2005, 19:46:52 »
Leuk James Bond, maar wel erg makkelijk. ::ok::
Heb je mijn test al gespeeld? (over de vijfde serie): http://home.student.uva.nl/n.schouten/dequiz.htm
Mag ik je een OnMouseOver event op je linkjes adviseren... ::) :P

Wel erg leuk hoor trouwens die quiz! ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #66 Gepost op: 16-03-2005, 19:51:50 »
Mag ik je een OnMouseOver event op je linkjes adviseren... ::) :P

Bedankt voor de tip. (Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het even opgezocht.) Ik zal de quiz veranderen na vrijdag, dan voeg ik ook vragen toe en percentages. :)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #67 Gepost op: 16-03-2005, 20:03:09 »
Bedankt voor de tip. (Ik had er nog nooit van gehoord, maar heb het even opgezocht.) Ik zal de quiz veranderen na vrijdag, dan voeg ik ook vragen toe en percentages. :)
Leuk! Ik zag dat je al een I en een l had gebruikt, maar toch kan je het verschil zien! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #68 Gepost op: 16-03-2005, 20:16:26 »
ben 5e geworden ::ok::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #69 Gepost op: 16-03-2005, 20:46:45 »
Maar als er nu iemand 20 vragen goed beantwoordt, in een uur of zelfs nog langer, dan staat diegene alsnog bovenaan, dus wie weet is er iemand die dat gaat doen. :P

Nou, er heeft net iemand voor het eerst een 20 gehaald in 2:34 en volgens mijn logfile heeft die persoon maar 1 keer gespeeld!  ::oink::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #70 Gepost op: 16-03-2005, 20:52:16 »
Nou, er heeft net iemand voor het eerst een 20 gehaald in 2:34 en volgens mijn logfile heeft die persoon maar 1 keer gespeeld!  ::oink::

 ::oink:: Dat is wel erg goed! ::oink::

Over mijn quiz: Ik heb nu percentages toegevoegd, als je een vraag fout beantwoordt krijg je te zien in procenten hoeveel vragen je goed had voordat je een rood scherm krijgt. Als ik erachter kom hoe het moet zal ik het 'percentage-geluidje' en 'roodscherm en groenscherm geluidje toevoegen.' De Quiz is dus een soort mix van 'Mol-test' en 'Mol-executie' geworden. :)
http://home.student.uva.nl/n.schouten/dequiz.htm
edit: de geluidjes zijn toegevoegd. Wat vinden jullie ervan? :)
« Laatst bewerkt op: 16-03-2005, 21:58:48 door Heinz »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #71 Gepost op: 16-03-2005, 23:37:44 »
http://home.student.uva.nl/n.schouten/dequiz.htm
Wat vinden jullie ervan?

Het lukt me niet om hem uit te spelen. Er zit altijd wel ergens een vraag bij die ik niet weet en je kunt alleen verder door op het goede antwoord te klikken. Als er 10 alternatieven zijn, kost dat veel moeite.

Kan je niet de mogelijkheid inbouwen om een vraag over te slaan? Je hebt dan twee versies van elke vraag nodig, bijvoorbeeld vraag2rl en vraag2gl. Zolang de speler alles goed heeft, blijft hij in de groene lijn. Als hij een vraag opgeeft door op het percentage te klikken na een fout antwoord, komt hij in de rode lijn. Aan het einde van de groene lijn wacht een groen scherm en bij de rode lijn een rood scherm. Maar dan kan tenminste iedereen het einde halen.

Je kan de vragen ook opzetten als een boom in plaats van een lijn. Dan hangt het onderwerp van de tweede vraag af van het antwoord gegeven op de eerste vraag. Dan kan je aan het einde ook aangeven hoeveel vragen goed waren beantwoord. Maar deze opzet vereist wel wat puzzelwerk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #72 Gepost op: 17-03-2005, 08:07:44 »
Ik ga het nu zo doen: als je een vraag fout beantwoordt krijg je dus een percentage, zoals het nu is, maar dan krijg je nog wel een herkansing: je moet op één van de getallen van het percentage klikken (bijvoorbeeld bij 39% kan je op de 3, de 9 en de % klikken) én slechts één van deze getallen leidt naar een rood scherm = opnieuw beginnen, de andere 2 leiden naar een groen scherm en daarna mag je door naar de volgende vraag. Op deze manier wordt het dus makkelijker en is er een beetje spanning van de executie ingebouwd. :P

edit: de quiz is aangepast, maar dat 'onmouseover' is me niet gelukt. Maar als je de statusbalk verbergt is dat ook niet nodig, en vals spelen heeft toch geen zin aangezien er niets te winnen valt. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-03-2005, 10:46:53 door Heinz »

jumol

  • Gast
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #73 Gepost op: 17-03-2005, 19:38:52 »
leuk ::ok::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #74 Gepost op: 17-03-2005, 21:44:04 »
Ik ga het nu zo doen: als je een vraag fout beantwoordt krijg je dus een percentage, zoals het nu is, maar dan krijg je nog wel een herkansing: je moet op één van de getallen van het percentage klikken (bijvoorbeeld bij 39% kan je op de 3, de 9 en de % klikken) én slechts één van deze getallen leidt naar een rood scherm = opnieuw beginnen, de andere 2 leiden naar een groen scherm en daarna mag je door naar de volgende vraag.

Fantastisch, nu kan zelfs ik de quiz uitspelen  :D

Nog een tip: bij vraag 8 is Roeland ook een goed antwoord (wordt nu fout gerekend).

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #75 Gepost op: 19-03-2005, 11:30:12 »
de quiz doet het niet
dat wil zeggen, ik had 19 goed, maar bij de aller tijden lijst sta ik nog 10e met 17 goede antwoorden

De allertijdenlijst wordt live aangepast. Waarschijnlijk keek je naar een oude versie. In dat geval moet je de pagina opnieuw laden.

Je score is goed! ::ok::  ::bravo::

Vandaag staat Marc-Marie op 1  :D We kunnen hem op de fandag vragen of hij het echt was.

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #76 Gepost op: 19-03-2005, 13:36:56 »
Woow dat zou coo; zijn  ::love::

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #77 Gepost op: 19-03-2005, 15:34:54 »
Ik heb 90, twijfelde bij die executie van widm3 (wie laatst ging) tussen Prince en John. Ik dacht John, maar deed Prince  ::)

En ik wist niet dat Chandrika een pact met de mol had?  ::oink:: Werd dat op het forum gepost ofzo? In de efleveringen zelf was dat toch Ferdi?
En die muzikale hint heb ik goed gegokt, haha, ik heb eigenlijk nooit acht geslagen op die muzikale hints. Maar moest aan de hele titanic-theorie van Dopey denken.  ;D
Nee Ferdi had een pact met Elise en er werd gevraagd over wie dat pact ging :)

Offline Prutger

  • Forumlid
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #78 Gepost op: 19-03-2005, 16:45:59 »
Heinz, bij 85% krijg ik bij zowel de 8 als de 5 als de % een rood scherm. Klopt dus niet helemaal :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol-spel
« Reactie #79 Gepost op: 19-03-2005, 17:12:00 »
Heinz, bij 85% krijg ik bij zowel de 8 als de 5 als de % een rood scherm. Klopt dus niet helemaal :D

Is nu veranderd, en bovendien zijn nu ook de laatste vragen toegevoegd. Alleen vraag 39 moet je wel goed beantwoorden, anders krijg je een rood scherm. Net een beetje als bij ganzenbord: die irritante valkuil vlak voor het einde. :P