Auteur Topic: opdrachten gezocht  (gelezen 10314 keer)

Offline roel2

  • Forumlid
opdrachten gezocht
« Gepost op: 11-04-2005, 22:45:33 »
Hallo mensnen,

Voor een spannend zomerkamp ben ik op zoek naar originele, spannende, leuke, etc. opdrachten die een groep jongeren (14-17 jaar) kunnen uitvoeren in de Ardennen. Daarvoor wilde ik de opdrachten van eerdere seizoenen van WISDM eens bekijken of ik daar inspiratie kan opdoen, maar ik kan ze hier zo gauw niet vinden. Zijn ze ergens op internet te vinden of heeft iemand die opdrachten (korte omschrijving, hoeft echt niet erg gedetailleerd te zijn) bewaard?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 11-04-2005, 23:04:35 »
http://www.geocities.com/robbieazertyui/

Voor volgend weekend heb ik een soort Expeditie Robinson achtig weekend georganiseerd (gericht op opdrachten en wegstemmen, niet op verhongeren en overleven).
Ik zal na dat weekend laten weten welke opdrachten het leukst uitdraaiden. Zet ze liever nog niet online voordat het weekend plaatsvindt, want sommige deelnemers kunnen meelezen en dan is de verrassing eraf.

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2005, 19:50:22 »
http://www.geocities.com/robbieazertyui/

Voor volgend weekend heb ik een soort Expeditie Robinson achtig weekend georganiseerd (gericht op opdrachten en wegstemmen, niet op verhongeren en overleven).
Ik zal na dat weekend laten weten welke opdrachten het leukst uitdraaiden. Zet ze liever nog niet online voordat het weekend plaatsvindt, want sommige deelnemers kunnen meelezen en dan is de verrassing eraf.

grappig ::tandpastasmiley:: en weer laat je het mi jweer nie weten ::niet-ok:: (want ik wil o zo graag meedoen.)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2005, 20:47:47 »
Tja, was op een ander forum gestart en zijn mensen die elkaar allemaal al kenden. Je zou toch als eerste weggestemd worden omdat ze je niet kennen.  :\'(

Maar als ik een online spel nog ga doen, zal ik het je zeker laten weten.  :-*

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2005, 21:07:20 »
Tja, was op een ander forum gestart en zijn mensen die elkaar allemaal al kenden. Je zou toch als eerste weggestemd worden omdat ze je niet kennen.  :\'(

Maar als ik een online spel nog ga doen, zal ik het je zeker laten weten.  :-*

okeej ::tandpastasmiley::

Offline Mollenvanger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Now you're a star in heaven...
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2005, 21:14:15 »
Hallo mensnen,

Voor een spannend zomerkamp ben ik op zoek naar originele, spannende, leuke, etc. opdrachten die een groep jongeren (14-17 jaar) kunnen uitvoeren in de Ardennen. Daarvoor wilde ik de opdrachten van eerdere seizoenen van WISDM eens bekijken of ik daar inspiratie kan opdoen, maar ik kan ze hier zo gauw niet vinden. Zijn ze ergens op internet te vinden of heeft iemand die opdrachten (korte omschrijving, hoeft echt niet erg gedetailleerd te zijn) bewaard?

Zoeken jullie nog kandidaten?????????? ::zwaai::
Mollenvanger#1

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 13-04-2005, 21:30:38 »
Tja, was op een ander forum gestart en zijn mensen die elkaar allemaal al kenden. Je zou toch als eerste weggestemd worden omdat ze je niet kennen.  :\'(

Maar als ik een online spel nog ga doen, zal ik het je zeker laten weten.  :-*
nu stemmen ze degene eruit die in het gewone leven het minst in de groep ligt... kun je beter allemaal mensen nemen die elkaar niet kennen, zoals bij de Mol

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2005, 23:08:01 »
Dan ken je die groep nog niet. :)
Complotten hier, complotten daar, sommigen proberen de sterkste er meteen uit te krijgen, ookal ligt die goed in de groep, etcetera enzovoorts.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2005, 14:03:31 »
Nou, het weekendje is voorbij. Heb veel goede commentaar gekregen en zelfs mensen die me zeiden dat ik er iets mee moet beginnen. Dit soort dingen doen voor bedrijven qua teambuilding enzo.

Zou wel leuk zijn om hier een beroep van te maken!
Paar opdrachten post ik morgen wel ofzo.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2005, 13:46:11 door Robbieazerty »

Offline roel2

  • Forumlid
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 18-04-2005, 18:26:23 »
Alvast bedankt.
Hoe had je het weekend verder georganiseerd?

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 19-04-2005, 08:49:15 »
Gefeliciteerd met jouw initiatief.
En idd. gewoon je beroep van maken.
Dat is ook mijn leefregel: doen wat je graag doet (allez als beroep dan hé)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 19-04-2005, 13:47:34 »
Thanks, ik wil die leefregel ook graag opvolgen, maar voorlopig resulteert het alleen nog in werkloosheid...

Hier trouwens de begingeneriek van het voorbije Spechtspeditie weekend:
http://users.pandora.be/august.wynen1/mol/SETrailer.wmv

(het was gebaseerd van Expeditie Robinson, vandaar die muziek ook gestolen  :-[ )

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 20-04-2005, 15:32:46 »
Tja, was op een ander forum gestart en zijn mensen die elkaar allemaal al kenden. Je zou toch als eerste weggestemd worden omdat ze je niet kennen.  :\'(

Maar als ik een online spel nog ga doen, zal ik het je zeker laten weten.  :-*

niet als ik ook mee had gedaan :P ... (misschien) Misschien was ik dan als 1ste weg :P ... en trouwens toen er hier op de site een spel was kende ook niemand mij, mara dat kwam vanzelf en ik heb het lang uitgehouden, dus... :P

 ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 27-04-2005, 14:39:29 »
Nu heb ik de opdrachten nog niet verteld. Zal het eens doen:

Opdracht 1: Vind de verblijfplaats
Ze kregen een routebeschrijving tot aan het domein. Vervolgens moesten ze in het domein naar het huisje zoeken waar ze in verbleven. Het huisje heette 'De Spechten' en stond zo ook aangegeven met richtingaanwijzers. Ze wisten dat het spel Spechtspeditie heette, maar niet waarom. Ze moesten zelf de link leggen en zo het huisje zien te vinden.

Opdracht 2: Geketend
In 2 groepen. Rangschikken van meest fitte tot minst fitte persoon. De fitste staat aan het begin. Een eind verderop staat de 2e aan een boom geketend. Weer wat verder staat de 3e vastgeketend, enzovoorts.
Bij de boom waar ze aan vast zitten, staat een zak met een kledingstuk in. Ook aan het begin ligt een zak met kledingstuk.
De twee groepen strijden tegen elkaar. De fitste loopt naar de zak, trekt het kledingstuk aan en loopt naar de volgende om hem van de boom te bevrijden. Vervolgens trekt de bevrijde persoon het kledingstuk van de andere aan én het kledingstuk dat in de tas bij de boom zit. Ze lopen vervolgens samen naar de 3e, maken die los en de 3e moet vervolgens alle kledingstukken aandoen en het nieuwe kledingstuk in de tas. Enzovoorts tot ze allemaal bij de laatste (de minst fitte) komen. Die laatste moet vervolgens alle kleren aandoen, plus het kledingstuk dat in zijn tas zit en dan moeten ze allemaal teruglopen naar de startlijn. De eerste groep die aankomt (en waarvan de laatste dus alle kledingstukken aanheeft (!!) wint (bij ons was de laatste vergeten zijn handschoenen aan te trekken. Ze dachten dat ze gewonnen hadden, maar helaas)
Het leukste bij ons was dat dit in een bos met heuvels plaatsvond en het dus vermoeiend was.

Opdracht 3: Logo's, vlaggen en films
Ze werden in groepjes van verdeeld en kregen een blad met 30 logo's van merken (de naam was er uit weggewerkt). Ze moeten de naam erbij schrijven en krijgen 3 minuten om dat te doen. Vervolgens hetzelfde maar dan met vlaggen van landen en daarna nog eens maar dan met filmposters, waarvan de titel weggewerkt is.
De groep met de meeste antwoorden correct wint.

Opdracht 4: Vijverparcours
Rondom een vijver hadden we een groot parcours opgesteld. Af en toe ging die vlak langs het water, zodat ze voorzichtig moesten zijn of in het water zouden vallen. Ze moeten het allemaal tegelijk lopen. De eerste 5 wonnen immuniteit en mochten stemmen.

Opdracht 5: Memory
Het bekende memory of Raad Je Plaatje spel. Maar dan ipv kaartjes, deden we het met voorwerpen onder plastic bekertjes. Het is leuk als de voorwerpen bij het thema passen. Wij hadden bvb 2 kwarteleitjes, 2 schelpen, 2 foto's van Ryan van ER, ....
De groep met de meeste matches wint.

Opdracht 6: Geketend palen sjouwen
Met drie aan elkaar geketend aan de voeten, moeten ze een paal van 3 meter ergens naartoe sjouwen. Heel moeilijk omdat ze alledrie aan elkaar hangen met de voeten.
Let op waarmee je ze vastbindt, want sommig materiaal kan snijden.
De snelste groep wint.

(het werd te lang, dus de volgende helft in de 2e post)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 27-04-2005, 14:40:37 »
Opdracht 7: Survivor
Een bordspel gebaseerd op Survivor:


Opdracht 8: Vragenronde
's Morgens kregen ze een heel verhaal te horen over de geschiedenis van de plaats waar ze verbleven. Er moest daar ook gesorteerd worden, dus dat werd ook in geuren en kleuren en erg langdradig uitgelegd. Iedereen vond het saai en lette niet op.
Maar 's avonds worden er vragen gesteld met multiple choice antwoorden. Degen die de meeste juist heeft, wint.
Dit was een individuele opdracht. Er waren al 2 afvallers. Die moesten ook meedoen met de vragen, want bij een gelijkspel moesten ze raden hoeveel vragen de afvallers in totaal goed hadden. Wie er het dichtst bij zat, won.

Opdracht 9: Oriëntatie
Op een plattegrond zijn 5 punten aangeduid. Op die vijf punten hangen zes gekleurde kaartjes met een letter. Iedere speler wordt een kleur toegekend. Ze moeten de kaatjes van hun eigen kleur gaan halen op die vijf punten. Maar de kaart blijft in het huisje liggen! Ze moeten dus vantevoren goed uitdenken hoe ze moeten lopen, of tussendoor terugkomen om te kijken waar ze heen moeten gaan.
Als iemand alle vijf de kaartjes van zij kleur heeft, moet ie terug naar het huisje lopen en er een woord vormen met de letters.
Extra leuk: we hadden op één van de plaatsen waar de kaartjes hingen, een extra stem gehangen en daar vantevoren ook melding van gemaakt tegen de kandidaten. Iemand liep rechtstreeks naar die plaats, was aan het zoeken waar de kaartjes hingen en zag toen dat van de andere kant ook iemand aan kwam lopen. Toen zag ie de kaartjes, liep erheen, nam zijn kaartje mee en liep weer weg. Hij had de extra stem voor z'n neus, mag had het niet opgemerkt!!  ::oink:: ;D Was heel erg leuk. Die andere persoon kwam er toen aan en die nam toen de extra stem meteen mee.

Opdracht 10: Geuren raden
Wij hebben een geurendoos, die eigenlijk bestemd is voor wijndegustatie. Er zitten allerlei geuren in, banaan, aardbei, perzik, tabak, tot zelfs kattenpis!
We selecteerden 10 geuren (waaronder die kattenpis natuurlijk ook) en degene die de meeste juist had, was winnaar. Bij gelijkspel moesten ze elk een geur ruiken. De eerste die het goed had, werd dan winnaar. Of als niemand het goed had, gingen we door met een andere geur, tot er een winnaar was.

Opdracht 11: Flesje vullen
Kinderspelletje. In een bak met water moeten ze met de mond water opzuigen en in hun mond houden. Vervolgens naar de andere kant lopen waar hun fles staat en het water in de fles spuwen. En zo steeds heen en weer tot de fles vol is. Erg vermoeiend als je een grote colafles gebruikt! Bovendien stond de bak water op een heuveltje en de flessen op een ander heuveltje. Het werd een uitputtingsslag, vooral omdat het moeilijk ademen is met je mond vol water. Degene die eerst zijn fles vol had, won.

Opdracht 12: Evenwichtsbalk
Tja, het was een spel gebaseerd op ER, dus de evenwichtsbalk moest erbij. Ze waren nog met drie. Er lagen voldoende omgevallen bomen in het bos. Daar moesten zij op staan. Maar aangezien we geen tijd hadden om 5 uur te wachten tot iemand zou vallen, lieten we de afvallers wraak nemen. Zij mochten met een bal op hen gooien. Ze konden dus kiezen wie ze er af wilden gooien.
De winnaar werd 1e finalist.

Opdracht 13: Puzzelloop
De laatste 2. De winnaar van deze opdracht werd de 2e finalist. Ze moesten eerst zo'n 300 meter lopen naar een plaats waar ik zat met een boggle spel waar een 16 letterig woord in verstopt zat:
SHOR
COST
EEEE
RGVN

Als ze het gevonden hadden, moesten ze het opschrijven en laten zien (omdat, als ze het moesten zeggen, de andere het kon horen natuurlijk). Als het correct was, kregen ze een enveloppe met puzzelstukjes in. Die mochten ze pas openen als ze weer 300 meter teruggelopen waren naar het huisje. Dan mochten ze beginnen te puzzelen en wie het eerst de puzzel compleet had, werd 2e finalist.


Voilà, hopelijk ben je er iets mee :)
Foto's van het weekend: http://spechtspeditie.fotopic.net/ (maar fotopic werkt momenteel blijkbaar niet :/ )

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 19-07-2005, 20:52:27 »
was het schoenveter? Bij boggle mag je toch niet schuin?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 19-07-2005, 21:22:54 »
Het was niet schoenveter (heeft geen 16 letters) en je mag toch wel gewoon schuin ook? In de spelregels wordt zelfs een voorbeeld gevonden dat schuin gaat.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #17 Gepost op: 20-07-2005, 08:17:11 »
Misschien was het wel een schoorsteenveger ;)
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: opdrachten gezocht
« Reactie #18 Gepost op: 20-07-2005, 10:57:01 »
Hmmm zou best eens kunnen ja...  :-\\