Auteur Topic: [Kandidaat] Anniek  (gelezen 204410 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2009, 13:00:26 »
Ik verdenk ook Anniek. De eerste keer was een gok, maar nu denk ik dat het misschien nog niet eens zo'n slechte gok was....

Wat me opviel: tijdens de hele monitor-opdracht heb ik Anniek d'r naam niet horen vallen, geen idee waar ze staat, wanneer ze daar staat enz. Heeeeel erg onzichtbaar is ze. Opvallend onopvallend..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2009, 16:14:05 »
Ik verdenk Anniek vooral omdat ze in tegenstelling tot alle anderen helemaal niet wantrouwend naar haar medekandidaten lijkt te doen. Integendeel, ze doet vriendinnerig (bij het naar binnen lopen in de loods) en bij de topito-opdracht gaat ze degene die haar kiest bijna knuffelen en geeft vervolgens meteen haar topito af, waarom? Om vertrouwen te wekken misschien?
Bedenk wel dat de mol in afl. 1 niet heeft hoeven mollen omdat de pot al op min stond, en als je uitgaat van het gegeven dat er nog geen mol was, is het cruciaal dat deze de gelegenheid krijgt zich goed in te groep te voegen en zich zo onverdacht mogelijk te maken, om zichzelf zo optimaal op de rol van mol te kunnen voorbereiden.

Vandaar mijn theorie nu : er was idd nog geen mol, juist daarom is de hele beginopdracht gemaakt, om de pot dusdanig op min te krijgen, dat de gekozen mol zich de eerste aflevering lekker gedeisd kan houden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2009, 16:54:30 »
Vandaar mijn theorie nu : er was idd nog geen mol, juist daarom is de hele beginopdracht gemaakt, om de pot dusdanig op min te krijgen, dat de gekozen mol zich de eerste aflevering lekker gedeisd kan houden.

Zou kunnen. Ook ik vind Anniek verdacht omdat ze zo onschuldig lijkt. Maar ik heb zitten denken; moet de Mol in aflevering 1 al mollen? Eigenlijk moet de Mol wel iets ondernemen, anders is de eerste afvaller eigenlijk volledige willekeur. Los daarvan lijkt me het een uitstekende tactiek om eerst vertrouwen te winnen en nog niets fout te doen.

Gelukkig kunnen we straks met de info van aflevering 2 aan de slag.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2009, 17:27:38 »
Zou kunnen. Ook ik vind Anniek verdacht omdat ze zo onschuldig lijkt. Maar ik heb zitten denken; moet de Mol in aflevering 1 al mollen? Eigenlijk moet de Mol wel iets ondernemen, anders is de eerste afvaller eigenlijk volledige willekeur. Los daarvan lijkt me het een uitstekende tactiek om eerst vertrouwen te winnen en nog niets fout te doen.


Ik vind niet dat het willekeur wordt voor wie er afvalt als de mol zich nog niet echt laat zien als saboteur. De uitspraken van de kandi's over  "hoe de mol zou moeten zijn"  zijn doorspekt met dit soort dingen als, goed kijken/observeren/vertrouwen winnen/goed in een groep liggen enzovoort. Als velen van hen toch vinden dat dat het profiel van een mol is, meer dan een opvallende saboteur, moeten ze toch ook kunnen bedenken dat de mol in het begin wellicht niet veel molt. In feite onderneemt de Mol ook iets door een bepaald imago op te bouwen bij de anderen, alleen heeft het niets met de pot te maken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2009, 17:38:27 »
Daar heb je wel gelijk in.

Toch is het niet vaak voorgekomen dat de Mol in aflevering 1 helemaal niet molt. Maar wie weet heeft ze wel degelijk kleine dingetjes geprobeerd (als ze de Mol zou zijn). Komt bij dat er eigenlijk maar 1 echte opdracht was deze eerste aflevering, en dat is uitzonderlijk.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2009, 20:22:20 »
Als ik op mijn gevoel afga na aflevering 1 kom ik uit bij Anniek. Heb even terug opgevraagd wat ze zelf goede eigenschappen van een mol vond.

Dit was haar quote in aflevering 1:
Citaat
"Goede karaktereigenschappen van een mol zijn je onzichtbaar weten te maken, juist ook op de voorgrond durven treden. Volgens mij moet je wel sociaal zijn, geïnteresseerd maar ik denk wel dat vertrouwen winnen altijd goed is."

Aan haar eigen criteria voldoet ze alleszins. Enkel dat "op de voorgrond durven treden" heb ik nog niet van haar gezien, maar misschien komt dat wel in de tweede ronde? Verder denk ik wel dat je je als Mol de eerste aflevering vooral jezelf in de groep moet weten nestelen, en dat kan wel eens lukken als je bv. de 1ste aflevering niet al te veel molt.

Uitkijken dus voor Anniek, ze lijkt heel onschuldig maar kan wel eens tegensteken als blijkt dat het achteraf toch een masker was. Ik kijk alvast uit naar vanavond, hopelijk krikt ze haar mol-imago wat op.



« Laatst bewerkt op: 15-01-2009, 20:25:20 door feniks »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #26 Gepost op: 15-01-2009, 21:34:21 »
*Krast Anniek in zijn geestelijk molboekje door als eventuele mol**
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #27 Gepost op: 15-01-2009, 21:37:47 »
*Krast Anniek in zijn geestelijk molboekje door als eventuele mol**

Voorzichtig... Heb Yvon Jaspers ook al eens een rood scherm zien krijgen... ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2009, 21:40:59 »
Voorzichtig... Heb Yvon Jaspers ook al eens een rood scherm zien krijgen... ;)

Daar vergis je je in; ze kreeg als laatst overgebleven kandidaat groen.

De discussie of de Mol een rood scherm kan krijgen kan weer gevoerd worden. ;D

Op zich kan het wel, als de Mol zijn test het slechtst maakt.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2009, 21:41:55 »
Ja, ze zou zeker niet de eerste Mol zijn die ooit een rood scherm krijgt. :)
Nog even niks.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2009, 21:45:12 »
Daar vergis je je in; ze kreeg als laatst overgebleven kandidaat groen.

Excuus, meneer de uber-mollevanger... ;) U hebt gelijk...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2009, 21:45:51 »
Heb ik iets gemist -.-?

Misschien doelt Art op die Australische aflevering waarin de mol vertrok en zich een aflevering later weer terugkocht in het spel voor 50000 dollar? Dat was echt het meest lame widm plot ooit. :(
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2009, 21:46:09 »
Ja, ze zou zeker niet de eerste Mol zijn die ooit een rood scherm krijgt. :)
Heb ik iets gemist -.-?

Ja, verklaar je nader? Er is toch eerder al door de productie gezegd dat de mol nóóit een rood scherm krijgt?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #33 Gepost op: 15-01-2009, 21:55:21 »
Volgens mij heeft Karel dat gezegd op de fandag ja, omdat er toen ook al 9 weken gediscussieerd werd of de mol wel of niet rood kon krijgen.
The British are not impressed.

WorldExpress

  • Gast
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2009, 21:58:01 »
Daar vergis je je in; ze kreeg als laatst overgebleven kandidaat groen.

De discussie of de Mol een rood scherm kan krijgen kan weer gevoerd worden. ;D

Op zich kan het wel, als de Mol zijn test het slechtst maakt.
Daar vergis jij je dan weer in, Yvon kreeg geen rood maar ook geen groen, er kwam een percentage in beeld!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #35 Gepost op: 15-01-2009, 21:58:39 »
Daar vergis jij je dan weer in, Yvon kreeg geen rood maar ook geen groen, er kwam een percentage in beeld!

En zo vergissen we ons allemaal wel eens. ;D

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #36 Gepost op: 15-01-2009, 22:06:04 »
Huh, Art suggereert toch dat een Mol ooit een rood scherm heeft gehad? Dat zou ik dan gemist hebben.

Maar dat van die Mol van Australie wist ik niet, dus ik had inderdaad wat gemist -.- Maar eigenlijk dacht ik alleen aan de Nederlandse series

In een Nederlandse molserie heeft er nog nooit een mol een rood scherm gehad.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

WorldExpress

  • Gast
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #37 Gepost op: 15-01-2009, 22:07:05 »
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... zeker niet in WIDM

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #38 Gepost op: 15-01-2009, 22:10:02 »
Ik suggereerde aan de Australische Mol, ja. ;)

Ik zat net even de transcript van de eerste aflevering door te kijken en daarin zegt PJ duidelijk dat de Mol nooit afvalt, maar hij zegt niet dat de Mol nooit een rood scherm zal krijgen.
Nog even niks.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anniek
« Reactie #39 Gepost op: 15-01-2009, 22:23:37 »
Ze had ook expres die test kunnen verkloten, ze had die vrijstelling toch. Om zo wat verdenken van zich af te kunnen laten vallen.

Nu weten we nog niks. xD