Auteur Topic: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's  (gelezen 46052 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2010, 20:41:18 »
Aan België seizoen 1 wordt momenteel hard gewerkt. Het beeld is aardig opgekalefaterd maar degene die aan het restaureren is probeert het geluid nog te verbeteren. Daarna moeten alle losse afleveringen weer samengevoegd worden tot 2 DVD's.

Ik hoop vanavond al een voorbeeld te krijgen van de eerste 10 minuten van aflevering 1. Deze zal ik dan hier ergens als een torrent plaatsen, zodat jullie kunnen vergelijken met de originele eerste 10 minuten van aflevering 1.

Uiteindelijk gaat het weer naar Arco zodat jullie weer bij de oude vertrouwde adres kunnen bestellen.

Hebt geduld, het is het wachten zeker waard.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2010, 20:54:57 »
Aan België seizoen 1 wordt momenteel hard gewerkt. Het beeld is aardig opgekalefaterd maar degene die aan het restaureren is probeert het geluid nog te verbeteren. Daarna moeten alle losse afleveringen weer samengevoegd worden tot 2 DVD's.

Ik hoop vanavond al een voorbeeld te krijgen van de eerste 10 minuten van aflevering 1. Deze zal ik dan hier ergens als een torrent plaatsen, zodat jullie kunnen vergelijken met de originele eerste 10 minuten van aflevering 1.

Uiteindelijk gaat het weer naar Arco zodat jullie weer bij de oude vertrouwde adres kunnen bestellen.

Hebt geduld, het is het wachten zeker waard.

Hmm. Wat is die groene ineens weer raar. :P Net als met die rode 3 maanden geleden. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2010, 21:33:19 »
Zoals sommigen al weten, aan de restauratie van België seizoen 1 wordt hard gewerkt. Nu komt de afrondingsfase: hoofdstukindeling, menu's, misschien nog wat extra's als er iets te vinden valt. In ieder geval mag ik u alvast een voorproefje tonen.
Dit zijn de eerste 10 minuten van aflevering 1. De allereerste molmomenten. Molloten die reeds in bezit zijn van het eerste seizoen vraag ik om deze eerste tien minuten te vergelijken en hun bevindingen hier te plaatsen.
De uiteindelijke DVD's zullen bij Arco bestelbaar zijn.

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

En laten we hiervoor met z'n allen Peerko bedanken. Hij is vandaag nog jarig ook.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2010, 21:36:27 »
Wauw, dat ziet er goed uit Wilm! ::ok::
Het ergste bij de oude versie is het schokkende beeld en dat is nu nagenoeg weg. Heel fijn Peerko, wie of waar je ook bent! ::ok::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2010, 21:56:44 »
Wow, da's toch wel een heel stuk beter  ::ok::  Het is tenminste te volgen!  ;)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2010, 22:05:39 »
Goed zeg! Inderdaad stukken beter. Heel fijn dat de moeite is genomen om deze oerreeks te restaureren. ::ok::

Offline belg

  • Forumlid
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2010, 22:12:24 »
Prachtig!!!

Woestijnvis zal hier wel niet zo tevreden mee zijn...


Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2010, 22:32:18 »
Bedankt Peerko! En gefeliciteerd, mede-jarige! ::bravo::
Tell me what your telescope says

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2010, 23:24:29 »
Heel leuk filmpje. Deze reeks zal ik zeker nog bestellen. Enig idee wanneer deze ongeveer afgewerkt zal zijn.

Bedankt, Peerko! ::ok:: En gelukkige verjaardag!

Blijkbaar ben jij vandaag ook jarig, vveerraak. Ook voor jou een gelukkige verjaardag uiteraard! ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2010, 23:53:06 »
Waauw, ik werd zonet even terug gekatapulteerd in de tijd! Zaaaaalig! ::trots::

Ohja, en een dikke proficiat aan alle jarigen! ::jarig:: ::feest::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #30 Gepost op: 2-04-2010, 00:03:30 »
Waauw, ik werd zonet even terug gekatapulteerd in de tijd! Zaaaaalig! ::trots::

Heb je deze live gezien? Dan ben 'k jaloers op je :D ;) meespeuren naar de allerallereerste mol.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #31 Gepost op: 2-04-2010, 00:31:54 »
Heb je deze live gezien? Dan ben 'k jaloers op je :D ;) meespeuren naar de allerallereerste mol.

Gedeeltelijk live, intensief meespeuren was er bij seizoen 1 nog niet bij voor mij.
Maar het was niet direct de instant-hype zoals iedereen denkt. Hoewel naarmate de serie vorderde, zeker naar het einde toe, ging het er wel hard tegenaan hoor! Het was een zondagavondprogramma, perfecte gezinstelevisie dus. En 's maandags werd er steevast over gesproken. Wat wil een mens nog meer? ::hypocriet:: ;)

Vanaf DM2 was het hek trouwens helemaal van de dam. ::hyper::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #32 Gepost op: 2-04-2010, 13:14:39 »
Wauw! Dit is echt zoo veel beter! ::oink:: Super!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #33 Gepost op: 3-04-2010, 00:49:06 »
Echt geweldig werk van Peerko en top dat deze dvd's aan mij aangeboden worden. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #34 Gepost op: 3-04-2010, 00:51:11 »
Gedeeltelijk live, intensief meespeuren was er bij seizoen 1 nog niet bij voor mij.
Maar het was niet direct de instant-hype zoals iedereen denkt. Hoewel naarmate de serie vorderde, zeker naar het einde toe, ging het er wel hard tegenaan hoor! Het was een zondagavondprogramma, perfecte gezinstelevisie dus. En 's maandags werd er steevast over gesproken. Wat wil een mens nog meer? ::hypocriet:: ;)

Vanaf DM2 was het hek trouwens helemaal van de dam. ::hyper::

Die artikelen in de Humo zijn ook zo goed. Heel diepgaand, vooral mooi zijn die gesprekken met de mol naderhand. Dat zijn echt dingen om eeuwig te bewaren, een uniek kijkje bij de mol.
"De mol heeft zich een weg gegraven in ons collectieve bewustzijn." Zo erg als in Belgie heeft het hier jammer genoeg nog nooit geleefd.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2010, 00:53:56 door Lautjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #35 Gepost op: 11-04-2010, 13:55:00 »
Die artikelen in de Humo zijn ook zo goed. Heel diepgaand, vooral mooi zijn die gesprekken met de mol naderhand. Dat zijn echt dingen om eeuwig te bewaren, een uniek kijkje bij de mol.

Inderdaad! Ik heb ze allemaal verzameld en gescand, je kunt ze hier vinden.

Zodra de verbeterde België I leverbaar is zal ik mijn bestelling doorgeven. ::ok::

Offline Peerko

  • Forumlid
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #36 Gepost op: 22-04-2010, 22:49:07 »
Beste molloten,

Ja, het is mij wat met die allereerste mol. De eerste afleveringen waren behoorlijk door de mangel gehaald. En al is er dan ook maar zo veel wat je kan doen, het blijkt wel de moeite.

Aangezien dit mijn allereerste post is hier op het forum zal ik ook even uitweiden om een beetje meer van mezelf prijs te geven. Ik werd fan van Wie is de mol? dankzij Niuno. Vanaf seizoen 8 kijken we samen maar ik ken het programma vanaf seizoen 3, al keek ik toen niet fanatiek. Het was met Niuno dat ik eerdere seizoenen terug ging kijken omdat de nieuwere seizoenen spoileren over de vroegere seizoenen. En zo hebben we ook De Mol samen gekeken. Als ingewijde kon Niuno dat seizoen wel regelen. Maar goed, jullie weten dat het soms niet prettig kijken is omdat de opname techniek niet optimaal is. En bij mij gaat er dan een groot zwaailicht branden dat aangeeft dat hier wat aan gedaan moet worden.

Wat valt er aan te doen? Er zijn vast hele kasten van apparatuur in studio's te vinden die video signalen filteren en versterken. Maar daar heb ik geen toegang toe. Ik doe het met software die beschikbaar is dankzij de GPL licentie, met name die op http://mjpeg.sourceforge.net/ beschikbaar is. Overigens is het meestal beter om een elektronisch gadget te gebruiken om het signaal te versterken voordat er een DVD van gemaakt wordt. Maar dat is nu niet meer mogelijk.

Welnu, ik ben dus al wel een tijd bezig die DVDs van De Mol seizoen 1 te verbeteren. Ik heb een aantal probeersels gemaakt en bekeken wat wel werkt en waar het medicijn erger is dan de kwaal. Dit is lastig want het is nogal van de afwijkingen in het bronmateriaal afhankelijk welke filters er nodig zijn. Wat wel weer mee viel is dat de verschillende afleveringen goed op dezelfde filters reageren.

Wat ook niet meehelpt is dat het nogal lang duurt voordat een hele aflevering door alle filters is gehaald. Elk beeld wordt doorgerekend en herschaald naar breedbeeld DVD formaat. Ik haal er wat tijdfilters en vervaag filters overheen.  De hele operatie kost aardig wat schijfruimte. Sinds ik kort geleden een nieuwe schijf had, had ik een nieuw probleem. De schijf heeft een cluster grootte van 4k maar was door mij geformatteerd met 512 als een ouderwetse schijf. Hierdoor waren de partities niet correct uitgelijnd en dat gaf een enorme prestatie vermindering. Zo erg, dat ik niet alleen langer moest wachten op het draaien van de filters (wanneer ik weer eens wat wilde testen), maar mijn hele computersysteem reageerde dan praktisch nergens anders meer op omdat alles op die schijf aan het wachten was. Ik kan iedereen zo'n situatie afraden. Deze situatie is nu verbeterd en ik kan weer vlot met De Mol verder.

Maar wat hebben jullie daar aan? Niet veel, behalve dan dat jullie mij nu iets beter kennen. :)

Wanneer ik een DVD samenstel van video bronmateriaal van bijvoorbeeld een handycam of foto's, wil ik graag een gebruiksvriendelijk product afleveren. Het kan zijn dat ik een menu toevoeg of dat ik ondertitels toevoeg. En aangezien ik persoonlijk prima Vlaams versta maar de rest van Nederland wellicht niet zo goed, wilde ik vragen of het wenselijk is dat er ABN onder de Vlaamse stemmen komt. Vanzelfsprekend kan je zo ver gaan als je wil met het aankleden van het verhaal maar ik ga me eerst richten op het afronden van de basis media. Hoort daar ook tekst en uitleg bij? Jullie mogen het zeggen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #37 Gepost op: 22-04-2010, 23:01:00 »
Zo, wat een verhaal joh. :D het technische gedeelte laat ik achterwege maar het vooruitzicht op een goede kwaliteit serie is mooi! ::ok::
Een menu is misschien wel handig, om naar de afleveringen te komen, maar als dat veel werk is kun je dat gerust laten hoor. Ik vind het al super dat je dit gedaan hebt. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #38 Gepost op: 23-04-2010, 10:16:57 »
Welkom op het forum Peerko. Hulde voor al het werk dat je er in steekt om de allereerste molreeks op te knappen. ::ok::

Een menu zou erg mooi zijn, maar ondertiteling is wat mij betreft niet nodig. Het is over het algemeen goed te verstaan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Bestellen van WIDM en/of PE dvd's
« Reactie #39 Gepost op: 23-04-2010, 15:59:27 »
Welkom op het forum Peerko. Hulde voor al het werk dat je er in steekt om de allereerste molreeks op te knappen. ::ok::

Een menu zou erg mooi zijn, maar ondertiteling is wat mij betreft niet nodig. Het is over het algemeen goed te verstaan.

Daar sluit ik me bij aan  :D  Superwerk ::ok::