Auteur Topic: Lokatie WIDM 2011 bekend !?  (gelezen 79710 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Gepost op: 18-08-2010, 23:13:44 »
Hallo,

Al enige jaren volg ik het forum hier, maar reageer eigenlijk nog maar zelden, alleen als ik echt iets toe te voegen heb (en dat is niet zo vaak ;) alles wordt hier al vroegtijdig ontdekt)
Nu echter wel; ik ben er vrij zeker van de lokatie voor WIDM 2011 te weten. Oordeel zelf...

Voordat ik losbrand (en sorry als het een wat lang verhaal wordt) zeg ik er meteen maar bij dat ik de lokatie zelf pas onderaan (en verborgen) vermeld.

Een maand geleden zijn we voor een verre reis naar een Spaanstalig land vertrokken. Ons Nederlandse reisbureau had in samenspraak met een plaatselijk bekend reisbureau de transfer van de luchthaven naar het hotel geregeld. En zo wachtte ons dus een lokale reisagent op waarmee we in de taxi al snel aan de praat raakten. Mijn vriend spreekt vloeiend Spaans en nam het woord.

Na enige tijd was het mijn beurt; waar kwam ik vandaan. Uit Nederland en ja ik spreek ook wel wat Spaans. De allereerste reactie van de goede man was (letterlijk vertaald); "Oh uit Nederland, dan ken je vast het programma "De Mol"". Dit laatste zei hij overigens in goed Nederlands, en ik geloofde mijn oren niet. Ik dacht niet goed geluisterd te hebben en vroeg dus perplex "Wie is de Mol, het televisie programma?". Ja, dat programma. Ik keek mijn vriend aan, die begon te lachen. Het is niet waar...de man hier aan de andere kant van de wereld, kent HET lievelingsprogramma van mijn vriendin. Dit bestaat niet... Is dit bananasplit?

Zonder hem ook maar iets te vragen (ik was werkelijk TE perplex) nam de gids uit zichzelf weer het woord. "Ja, in mei is hier een hele televisiedelegatie uit Nederland geweest, ze hebben opnames gemaakt voor het programma (ja, het heet echt De Mol), voor het komende seizoen. Een hele klus. Het is een spel, niet? Er zijn een aantal kandidaten en een mol, en iedere aflevering valt dan een kandidaat af, zoiets?" Vervolgens noemde hij drie plaatsen waar opnamens waren gemaakt. Ik wist werkelijk niet hoe ik het had. De goede man heeft zich nog moeten herhalen. Heb mijn vriend vervolgens wel vijf keer gevraagd of ik alles wel goed verstaan had, en die man dat ECHT, ECHT, ECHT allemaal uit zichzelf had gezegd. Ja, ik had niet gedroomd.

Et voila, mijn relaas. Meer of minder kan ik er niet van maken. Het enige wat me een beetje dwarszit is de opname-periode (mei, zouden ze al zo vroeg hebben opgenomen?)

Details in onderstaande spoiler:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #1 Gepost op: 19-08-2010, 00:10:27 »
Wat gaaf zeg! En wat moet dat een maffe gewaarwording geweest zijn voor je.. Je zou inderdaad bijna een verborgen camera verwachten. ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2010, 00:15:24 »
Wauw, dat lijkt me echt een perfect molland! ::ok::
Wat ik wel vreemd vind is dat een reisleider tegen elke willekeurige toerist kan vertellen over de opnames. Ik dacht dat er wel een protocol zou zijn voor buitenstaanders. De opnameperiode kan overigens goed kloppen hoor.
« Laatst bewerkt op: 19-08-2010, 00:21:42 door Lautjuh »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2010, 00:17:21 »
ik weet niet hoor, misschien ben ik te sceptisch maar het is allemaal net iets te toevallig. Juist die man wist er veel over (hoe komt hij aan die info? Het is niet alsof ze aan iedereen die ze tegen komen gaan vertellen hoe het programma werkt en hoe het heet enzo.)
en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Als het waar blijkt te zijn petje af, maar voor het moment ga ik me er niet te veel op vast pinnen.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #4 Gepost op: 19-08-2010, 00:23:05 »
Ik kan dit verhaal bijna niet geloven, maar kan ook geen enkele reden bedenken waarom Poekie dit zou liegen ..... het is echt geen 1 april toch ? Ook in België niet ?  :P

Wel grappig dat die reisagent zoveel weet, wekt de indruk dat er veel verhalen de ronde zijn gegaan daar en dat meerdere mensen op de hoogte zijn van dat de Mol daar heeft huisgehouden. Wie kent er mensen die in land X wonen ?  :P

Wel een prachtig verhaal Poekie, fantastische belevenis voor de echte Molloot !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #5 Gepost op: 19-08-2010, 00:48:38 »
Ik ben met de info uit de openingspost wat gaan googelen en heb wat leuke dingetjes gevonden:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Molkriebels! :D

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #6 Gepost op: 19-08-2010, 00:51:41 »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2010, 01:52:22 »
Zo! Dat is nog eens even leuk! :)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het lijkt me in ieder geval een leuk molland. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2010, 08:05:03 »
Cool molland!

En laten we de mensen uit dat blog uit de spoiler van Heinz ook vooral op de hoogte houden met z'n allen, mocht het waarheid worden!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #9 Gepost op: 19-08-2010, 09:20:02 »
Trouwens even voordat er onduidelijkheid over bestaat, ik dacht niet dat je loog Poekie, maar dat je gewoon een grapje uithaalde. Je zou niet de eerste zijn ;).
Anyway, nu er nog twee stukjes zijn word het wel geloofwaardiger :P.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #10 Gepost op: 19-08-2010, 09:20:54 »
Ah, dat klinkt goed. Opvallend dat die man dus maanden na de opname het nog zo helder voor de geest had.
Maar de knipsel van Heinz lijkt een bevestiging te zijn.

 ::ok::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #11 Gepost op: 19-08-2010, 09:25:09 »
Weet iemand waar ER nu is? Want die konden volgens mij niet naar hun standaard lokatie in Maleisie. Mss zijn zij wel uitgeweken naar dit land. Dat zou iig de knipsels kunnen verklaren, niet echt poekies verhaal :P.

Nou ik heb weer genoeg om over na te denken :).

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #12 Gepost op: 19-08-2010, 10:06:16 »
Cool! Lijkt me een leuk land, weet er nog bijna niks van af dus ik ben benieuwd. Ben blij dat er nog geen deelnemers zijn uitgelekt. Mooi verhaal Poekie!
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #13 Gepost op: 19-08-2010, 10:16:08 »
Weet iemand waar ER nu is? Want die konden volgens mij niet naar hun standaard lokatie in Maleisie. Mss zijn zij wel uitgeweken naar dit land.

Aan de twitter van Saar Koningsberger (kandidaat Expeditie Robinson 2010) te zien zijn de opnames van ER op zijn vroegst in juni van start gegaan. Op 13 juli schrijft ze dat ze terug is van ER en op 30 mei is er nog een tweet uit Nederland lijkt het.

Ook uit dit bericht van RTL Boulevard blijkt dat de opnames voor ER pas in juni van start zijn gegaan. Daar staat ook in dat er op het laatste moment op een andere locatie gefilmd moest worden, maar waarschijnlijk wel gewoon in Maleisië.

De stukjes die ik vond gaan dus niet over Expeditie Robinson.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #14 Gepost op: 19-08-2010, 10:38:31 »
Te gek land! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Grappig,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik denk wel dat de bronnen betrouwbaar zijn. Yess, keppurzinnin! :D ::boogie::
Tell me what your telescope says

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #15 Gepost op: 19-08-2010, 10:49:46 »
Klinkt te gek in mijn Mol-oren dit. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #16 Gepost op: 19-08-2010, 11:23:12 »
In eerdere posts zei ik toch dat de opnames dit jaar volgens mij later dan ''gewoonlijk'' waren?


Niemand die me wilde geloven..........

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #17 Gepost op: 19-08-2010, 11:28:11 »
Molloot= midden in de zomer massaal binnen een paar uur reageren op nieuws over een molland.  :) Zo blijkt maar weer, een molloot is nooit ver weg van een goed (het) WIDM-forum.  ::)
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #18 Gepost op: 19-08-2010, 11:53:00 »
Wow! Te gek!
Ik ken het land niet zo goed, maar het lijkt me wel een leuk molland!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Lokatie WIDM 2011 bekend !?
« Reactie #19 Gepost op: 19-08-2010, 11:53:10 »
Wauw, geweldig verhaal, Poekie!!  ;D ::ok::

Dan zijn de opnames eigenlijk best vroeg geweest! Normaal zijn ze toch later?

Nu kan er weer gespeculeerd worden over welke BN'ers er in die periode afwezig waren.  ;D

Wat ik wel vreemd vind is dat een reisleider tegen elke willekeurige toerist kan vertellen over de opnames. Ik dacht dat er wel een protocol zou zijn voor buitenstaanders.
Ze kunnen natuurlijk niet een heel land een spreekverbod opleggen, hoe graag je dat ook zou willen.  ;) Als ik het goed lees schrijft Poekie niet dat de reisagent zelf betrokken is geweest bij de productie... Misschien is het daar zelfs wel op het nieuws geweest??
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.