Auteur Topic: Help de Mol naar de RING!  (gelezen 263190 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #640 Gepost op: 28-10-2010, 20:50:00 »
Lijkt me ook niet idd.. Maar TVOH zeker wel. Maar goed, Boer Zoekt Vrouw trekt ook 4 miljoen kijkers en was niet eens genomineerd. Een goede campagne helpt dus. Dus als het dit jaar is gelukt, waarom niet in 2011 weer?
Oh ik denk ook zeker wel dat WIDM volgend jaar weer genomineerd wordt! Als WIDM tenminste goed bekeken wordt volgend seizoen, maar ik denk het wel.. Ik denk alleen dat de competitie volgend jaar weer iets beter is dan dit jaar.. want eigenlijk had Widm er dit jaar maximaal van moeten profiteren..  :P En dat heeft het ook gedaan!!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #641 Gepost op: 29-10-2010, 00:05:16 »
Oh ik denk ook zeker wel dat WIDM volgend jaar weer genomineerd wordt! Als WIDM tenminste goed bekeken wordt volgend seizoen, maar ik denk het wel.. Ik denk alleen dat de competitie volgend jaar weer iets beter is dan dit jaar.. want eigenlijk had Widm er dit jaar maximaal van moeten profiteren..  :P En dat heeft het ook gedaan!!
Als je 3 jaar op rij genomineerd wordt, wordt de kans steeds groter dat je daadwerkelijk wint, omdat het publiek denkt: Die is al vaak genomineerd, die moet maar eens winnen. Het draait allemaal om de gun-factor en ik denk dat die dit jaar bij Carlo en Irene gewoon heel hoog was, want ik heb van weinig mensen gehoord dat dat geen leuke mensen zijn op tv. (gaat even niet over het programma, maar de personen)
Als volgend jaar Life4You genomineerd wordt, zullen veel mensen denken: ja, die hebben al een ring, ik gun het iemand anders. Hoe vaker WIDM genomineerd wordt, hoe groter de gunfactor. Uiteindelijk gaan we hem winnen.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #642 Gepost op: 29-10-2010, 16:21:59 »
Daar valeer zeker wat voor te zeggen, want ik kan niet anders verklaren waarom IHVH slechts derde werd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #643 Gepost op: 29-10-2010, 19:37:50 »
Voor de liefhebber een verslagje.

Rode loper
Jurk aan, haar stylen, make-up bijwerken, glimach op, en gaan!
Als we bij Carré aankomen is het nog rustig op de rode loper. Het publiek staat al een tijd te wachten op de eerste bn'ers en ook de fotografen zijn er klaar voor. Ik krijg een microfoon van Radio 1 onder mijn neus, en vertel wat ik bij het Gala kom doen.
We gaan nog niet direct naar binnen, want de dag ervoor kregen we een mail van Anton, dat er om 19:20 iets zou gebeuren. En inderdaad, we spotten al snel Pieter Jan, Anton en een hoop oude en nieuwe kandidaten. Ze zetten een ghettoblaster bij de rode loper waaruit de moltune klinkt. Molkriebels! Dan gaan ook wij over de rode loper. Ik ben nog maar halverwege als ik ineens iemand heel hard hoor roepen: "HEEEE LAURA!". Pieter Jan vond het nodig Carré even te laten weten dat ik op komst ben. ;-)

De uitreiking
In de hal van Carré wordt er met PJ gezoend en de laatste succeswensen uitgewisseld. Ik vraag aan Anton of er een aparte mol afterparty is als we winnen, zoals vorig jaar bij Gooische Vrouwen. Maar daar moet hij gelukkig niks van hebben: “Dat is Gooische Vrouwen, wij zijn Wie is de Mol!” Bij de lift naar de galerij komen we Toine tegen. Een beangstigende situatie voor hem, want hij begeeft zich ineens tussen een stel molloten. Hij is dan ook snel weer weg.
De show begint en wij leunen lekker achterover. Tot de eerste tussenstand komt: 62% van de mensen stemt op de mol! Hoorde je het gegil op de achtergrond? Zo klinkt het dus als het lijkt alsof de mol de Ring gaat winnen. Onze hoop zwakt wat af na de tweede tussenstand, de TV-kantine staat 1% voor.
Met zijn drieën stemmen we zo'n 40 keer. André van Duin komt met de definitieve uitslag. Vera, Niels en ik knijpen elkaars handen fijn. Maar als hij zegt dat hij op de winnaar heeft gestemd, is het ons al duidelijk. Jammer dat een prachtig, intelligent programma als de mol het moet afleggen tegen hap-snap-tv. Maar blijkbaar scoort dat beter dan programma's waar je bij na moet denken. Zonde.

De afterparty
Bij de ingang van de afterparty worden we tegen gehouden. Maar we hebben afsproken met Anton en Pieter Jan, dus we moeten hoe dan ook naar binnen! Ten einde raad bel ik ze op, in de hoop dat zij ons naar binnen kunnen loodsen... maar op dat moment knijpt de bewaker een oogje toe. Snel op zoek naar molmensen om ons verdriet weg te drinken! De eerste die ik tegenkom is Art Rooijakkers. Hij vertelt me waar iedereen is, maar wil niets zeggen over de nieuwe serie.
We treffen Pieter Jan en net als vorig jaar delen we onze teleurstelling. Hij vertelt ons dat het slechts 1% scheelde... Om te vervolgen: "Ik zal jullie nog wat vertellen..." Alsof hij een groot staatsgeheim gaat prijsgeven buigen we ons tegelijkertijd naar PJ toe. Hilarisch! Pieter Jan zegt me dat Karel er ook is en dat hij op het forum had gelezen dat ik Karel tegenkwam bij Tijd voor MAX, maar dat hij zelf nu al drie weken niet op het forum was geweest. Na wat geklets over El Salvador en de nieuwe serie treffen we ook Anton, en niet lang daarna Jan Kooijman. Anton stelt ons als gebruikelijk voor als 'die-hard molfans'.
Jan geeft me de tip om Anton dronken te voeren, zodat hij wat loslaat... dus ik haal snel een nieuw biertje voor hem (hij had de ander nog niet eens op), maar zoals altijd krijgen we er niets uit wat wij niet mogen weten.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2010, 19:40:05 door Lautjuh »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #644 Gepost op: 29-10-2010, 19:38:19 »
De nieuwe kandidaten
Anton vraagt ons of we al weten wie de nieuwe kandidaten zijn. Wij sommen de acht mensen op waarvan we bijna zeker zijn. We missen er dus nog twee. Anton wijst ons op een groepje bn'ers wat verderop staat. Volgens hem staat daar één van de kandidaten tussen. De geheime kandidaat blijkt een wat mollige man met baard te zijn... maar we kennen hem alle drie niet. Ik besluit hem gewoon aan te spreken. "Ha, nieuwe molkandidaat!".  De geheimzinnige man kijkt wat bedenkelijk en zegt niets. Ik vertel hem dat Anton me zei dat hij nieuwe kandidaat is. Dan komt het hoge woord eruit. "Oh, Anton zei het? Ja, ik ben één van de kandidaten!".
Ook Hanna Bervoets, Art Rooijakkers en Jan Kooijman komen er bij staan. Ze vragen ons wie wij zijn. Hanna hoort ons uit over wat we al weten. Maar we missen nog steeds één kandidaat. Ze geven ons hints: "ze is heel vaak zoek...". Wij hebben geen idee wie ze bedoelen. "Ze is vaak spoorloos! En er is iets met KG...". Na dit unieke spelletje 'kandidaat raden' gaan we op zoek naar andere molmensen. De volgende dag blijkt het Spoorloos-presentatrice Karin de Groot te zijn.

Jack Spijkerman
In de hal kom ik JP tegen. "Heee Lautje, heb je jezelf weer binnen gekletst?" Na een ferme omhelzing en drie zoenen scheiden onze wegen. Ik loop verder door de hal en Jack Spijkerman spreekt me aan: "Kijk eens wat vrolijker!". Anton staat naast hem. Ook nieuwe kandidaat Soundos en de geheimzinnige mollige man staan erbij. Ik vraag aan Anton wie die nieuwe kandidaat is, want ondertussen weet ik dat nog steeds niet. Anton roept hem erbij en hij stelt zichzelf voor. Patrick Stoof... nooit van gehoord. Hij heeft een boek geschreven en heeft een rol in de tv-serie 'S1ngle.' Het kwartje valt.
Ik raak aan de praat met een meisje van de productie, die sinds een jaar bij de mol werkt. Daar sta je dan op een exclusief feest met allerhande molmensen. Alsof het nooit anders was.

Op de dansvloer
Op zoek naar Vera en Niels beland ik op de dansvloer. Daar tref ik Joris Linssen en Erik van der Hoff, twee oud-mol kandidaten. Ik klets onder het dansen even met ze over het verlies van de mol, maar dan blijkt het feest alweer voorbij. Beneden kom ik Anton en JP weer tegen en we nemen afscheid.
Dan zie ik Dolores Leeuwin. Haar naam zoemde een hele tijd rond als mogelijke kandidaat. Ik spreek haar aan en ze is verbaasd dat te horen. Ook vraag ik haar naar haar optreden in De Taalmeester, waar het woord 'molloot' voorbij kwam in de categorie nieuwe woorden. Ik vertel haar dat die actie door ons is opgestart.

Oud-presentatoren
En wie zien we buiten staan? Karel! Ik trek hem aan zijn jas en hij geeft me direct een enorme, verpletterende knuffel. "Jij bent er áltijd!". Die opmerking begrijp ik, want ik kwam hem laatst ook tegen bij Tijd voor MAX. Na een praatje roept hij Toine erbij voor een foto. We nemen afscheid en hij rijdt weg in een taxi. Vervolgens zie ik Sipke Jan Bousema staan, die de Junior mol presenteerde. Ik raak met hem aan de praat en hij is nog steeds heel enthousiast over de Junior serie, net als wij. Hij vindt het jammer dat er maar één serie is gemaakt. En dat hij blij is dat er nog serieuze fans zijn, zoals wij. Mooi compliment om de avond mee te eindigen.

Dacht ik. Tot iemand ineens zegt: "He, jij bent Laura van de mol!". Bleek iemand van de internetredactie van de Avro. Ze wist me precies te vertellen bij welke fandag ik in de finale van de quiz zat en dat Niels bij DWDD aan tafel had gezeten. Big Avro is watching you...
Het was een geweldige avond! En, de mol overleeft álles! (© Karel)



« Laatst bewerkt op: 30-10-2010, 18:59:48 door Lautjuh »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #645 Gepost op: 29-10-2010, 19:44:05 »
Aldus gesproken.........................

Offline remmie93

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #646 Gepost op: 29-10-2010, 19:47:29 »
Je hebt zo te horen een superavond gehad, ondanks dat procentje.
Geef mij die oude opmaak maar!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #647 Gepost op: 29-10-2010, 21:02:51 »
Heeeeeeel leuk om te lezen Lautje!  ::ok:: Ben wel een beetje jaloers hoor ("ik bel PJ en Anton ff op" zegt ze doodleuk ::)  ;D  )
Heel leuk om zo ook de nieuwe (en oude) kandidaten een beetje te leren kennen. Jan heeft wel humor zo te horen  :D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #648 Gepost op: 29-10-2010, 23:52:28 »
Super leuk verhaal laura!!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #649 Gepost op: 30-10-2010, 11:27:10 »
Laura, ik ben helemaal jaloers!
Echt een super leuk verhaal! Leuk om te horen dat het zo gezellig was daar! (ondanks die 1%)
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #650 Gepost op: 30-10-2010, 11:32:04 »
Leuke verhaal Lautjuh !

"Oh, Anton zei het? Ja, ik ben één van de kandidaten!".

Ik begrijp dat we volgend jaar tegen alle BNers die we tegenkomen zeggen "Anton zei dat jij in de nieuwe WIDM zit" ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #651 Gepost op: 30-10-2010, 12:12:29 »
Leuk verhaal, Lautjuh! Super dat je dat met ons hebt willen delen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #652 Gepost op: 30-10-2010, 18:18:20 »
Leuke verhaal Lautjuh !

Ik begrijp dat we volgend jaar tegen alle BNers die we tegenkomen zeggen "Anton zei dat jij in de nieuwe WIDM zit" ?

Haha ja, inderdaad!

Leuk verhaal, Lautjuh! Super dat je dat met ons hebt willen delen!

Graag gedaan! Ik was nog even in twijfel of ik het wel zou doen, maar 't is oké dus.  ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #653 Gepost op: 30-10-2010, 19:13:46 »

Graag gedaan! Ik was nog even in twijfel of ik het wel zou doen, maar 't is oké dus.  ::ok::
Ik kan me je aarzeling wel voorstellen, vorig jaar vond ook niet iedereen het leuk dat er een groepje in was geslaagd om daar binnen te komen.

Ik vond het wel vermakelijk, even PJ of Anton bellen, en het was geregeld.......

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #654 Gepost op: 30-10-2010, 21:03:42 »
Ik vond het wel vermakelijk, even PJ of Anton bellen, en het was geregeld.......

Wel goed lezen... ik zei dat de bewaker een oogje toekneep. Anyways, volgend jaar nieuwe kansen :) ik moet de uitzending overigens nog steeds terug zien.

Offline Miss-chief91

  • Forumlid
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #655 Gepost op: 30-10-2010, 22:20:16 »
Leuk verhaal  ::jaja::

Waren de kandidaten beetje leuke mensen? Zeg "ja" en niemand kan meer wachten, haha

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #656 Gepost op: 31-10-2010, 10:34:29 »
Wel goed lezen... ik zei dat de bewaker een oogje toekneep. Anyways, volgend jaar nieuwe kansen :) ik moet de uitzending overigens nog steeds terug zien.
ja, ik weet dat je dat schreef. Vorig jaar ging het bij mij ongeveer op dezelfde manier. De een wilde me niet (meer) binnen laten, en de ander streek over zijn hart. Ik zei dat ze de mensen van de mol er maar bij moesten roepen, en ineens lieten ze me toch binnen (hoewel die mensen van TSC dat aanvankelijk echt niet van plan waren).


En dan nog dit: voor de mensen die me na al die tijd NOG niet kennen: ik was al na een uur over de grootste teleurstelling heen, en was allang weer naar volgend jaar aan het kijken.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #657 Gepost op: 31-10-2010, 10:42:07 »
En dan nog dit: voor de mensen die me na al die tijd NOG niet kennen: ik was al na een uur over de grootste teleurstelling heen, en was allang weer naar volgend jaar aan het kijken.
That's the spirit! Eerst ff balen, dan rug rechten en denken: volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #658 Gepost op: 31-10-2010, 20:16:55 »
Zo, mooi verhaal Lau! Laat ik dat dan nog even aanvullen met een collectie aan leuke momenten :)

- Schoenen wisselen en vlinderstrikken vastknopen om de hoek bij Carré, terwijl een opgedofte dame (vast bekend) staat te telefoneren en ons raar aankijkt
- Heinz die, wachtend op de aankomst van de kandidaten, het nodig vindt om minstens vijf foto's van mij te maken
- Aankomst kandi's en crew, en maar gillen wie je ziet en niet herkent...  en dan nog aan Dolores vragen of ze nou meedoet of niet
- Over de rode loper, waar PJ diep in gesprek verwikkeld is, maar het toch nodig vindt om zo gauw hij ons spot, keihard "Heeeeeee, Laura!!" te roepen en haar de hand te schudden
- Molrendezvous met Tommie & broer, Lau, Heinz, Tinuzzz en ik in de hal van Carré
- De vrouw wiens boobies eruit popten
- PJ die in de hal ons uitgebreid begroet
- Het al door Lau genoemde moment met Toine bij de lift  ::)
- Het 62% moment (één van de echte hoogtepunten)
- Tim die zong
- Spanning bij de ontknoping
- De bewaker die nadrukkelijk 'even naar de wc moest' en ons toen stiekem de afterparty binnenliet, terwijl we de hoop al begonnen op te geven
- De grote variëteit aan BN-ers op zo'n feestje, die ik gewoonlijk ook niet ken/ herken, maar wel aanstaar of ik ze ken
- Kim en Sanne, druk op de dansvloer
- Lau die met haar rug tegen Patty Brard aan danste
- Dat we eindelijk ontdekten waar PJ en Anton zich bevonden, nl. in een andere ruimte
- De goede wijn en de flesjes champagne (hoewel die niet echt goed vielen aan het eind van de avond...)
- Gesprek met PJ (zeer geanimeerd, zie foto!)
- Anton die het nodig vond om met de flap van mijn tas zijn biertje open te draaien
- Geheimzinnige aanwijzingen krijgen naar de rest van de nieuwe kandidaten, en dan tot de conclusie komen dat we de eersten zijn die erachter komen
- De naam van Patrick Stoof niet weten, maar doen alsof we dat wel weten  ;D
- Collectief de naam van Soundos El-Ahmadi steeds vergeten
- Heinz die gauw alsnog even met Sanne belangrijke zaken doet
- Lau die verdwijnt en achteraf met JP, Erik en Joris blijkt te hebben gepraat en dan terugkomt met het excuus "Ja maar ik dacht dat jullie een serieus gesprek aan het voeren waren".  ??? Lau, zelfs als dat zo was zou nog ik subiet met je meegegaan zijn om die drie te spreken!
- De ontmoeting met Karel op weg naar buiten. Wat een coole vent is dat toch!
- Het na-gevoel, dat nog daaaaaagen duurde!! ::bravo::

Heinz, nu is het jouw beurt :P Wat ben ik nog vergeten?
« Laatst bewerkt op: 31-10-2010, 20:30:38 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Help de Mol naar de RING!
« Reactie #659 Gepost op: 31-10-2010, 20:28:44 »
Heinz, nu is het jouw beurt :P Wat ben ik nog vergeten?

Mijn bijdrage heb ik al geleverd: de foto's op pagina 30. En volgens mij zijn Lau en jij samen helemaal niets vergeten.. :P