Auteur Topic: Het WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 849441 keer)

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3140 Gepost op: 7-12-2011, 21:49:20 »
Binnenkort - als het goed gaat - de afleveringen van Wie is de Mol? 2011 in 3D!!!

Zorg dat je een brilletje hebt (met van die gekleurde glazen) of een 3D TV en dan komt het - nogmaals, als het lukt - goed.


Alleen het kan nog wel even duren, maar dat ligt niet aan mij.

Binnenkort op http://www.wieisdemolgemist.nl/ en http://www.youtube.com/WIDMgemist
(eerst alleen aflevering 1, de rest komt nog wat later)

Je hebt één van deze dingen nodig:
- Een brilletje met de kleuren Rood/cyaan, Groen/magnenta of Blauw/geel,
- Een 3D TV, of
- Ogen waarmee je kunt scheelkijken terwijl je niet misselijk wordt.

Misschien werkt het ook met die bioscoop 3D brillen, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet, dat moet je zelf maar uit testen.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2011, 21:56:49 door bartjel »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3141 Gepost op: 7-12-2011, 23:55:53 »
Misschien werkt het ook met die bioscoop 3D brillen, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet, dat moet je zelf maar uit testen.
Daar moet je een speciale monitor voor hebben, die het licht anders kan polariseren.

Maar hoe wil je dat gaan doen dan? Want ik zie het heel vaak heel fout gedaan worden, bijv één oog een frame vertraging, of gewoon links en rechts identiek of gewoon yt3d:enable toevoegen zonder dat het oorspronkelijk 3D materiaal is.

Overigens wil ik bezwaar maken tegen de term 3D, we hebben in de huidige technologie te maken met stereofotografie. Als het 3D zou zijn, dan had je er omheen kunnen lopen. Nou, ga jij bij Nova Zembla maar eens door de zaal lopen, die ijsbeer krijg je echt niet van een andere kant te zien. Derhalve, 3D is een foute term, het is stereofotografie.

Maar dat terzijde.
The British are not impressed.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3142 Gepost op: 8-12-2011, 00:13:53 »
@ Bartje , bedankt voor de links :)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3143 Gepost op: 8-12-2011, 08:34:29 »
Lijkt me erg moeilijk, maar van mij mag je het proberen...
Zover ik weet kun je iets dat in '2D' is gefilmd wel omzetten naar '3D', maar dat zal nooit zo goed zijn als dat het in '3D' is gefilmd, wat weer duurder is en met de bezuinigingen niet snel gedaan zal worden.

(@Daedalus, je hebt gelijk, maar in de volksmond is dit zo in gebruik genomen, dat men het verschil niet weet. Ik heb maar aanhalingstekens gebruikt, anders werd mijn zin zo lang...)

Ik ben erg benieuwd, Bartjel.
Helaas zal ik cross-eye moeten gebruiken, want ik heb alleen zo'n bioscoopbrilletje en die werken niet op beeldschermen. (Niet dat dat erg is, ik heb al eens een hele film zo gekeken.)
臥底 是 谁?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3144 Gepost op: 8-12-2011, 10:38:06 »
Wellicht is het jullie toch bekend dat er al in (ik meen 1955) een klassieker : House of wax- De man met de wassen beelden is opgenomen, Vincent Price en zelfs Charles bronson in zijn eerste rol-dit gebeurde met 2 camera s een linker en een rechter, ,.probleem was ( toen ook al met brilletjes ) dat er ook 2 projectoren werden gebruikt voor de weergave, veel slordige bioscoopoperateurs de copie'"en bij breuk eigenlijk onmogelijk zo snel weer op exact het zelfde beeldje konden monteren als in de andere copie ,waren 35 mm films een standaard, die in feite op experimenten met Todd A O[70 mm] en later nog eens Cinerama [maar liefst 3 versch. cameras , dus ook projectoren vertoond werden,- dit werke min of meer wel redelijk.- de 'eisen'' warentoen natuurlijk veel minder hoog bij het publiek. hier moet ik het wel even bij laten, typen kan ik maar vrij langzaam, maar het gaat.   overigens al die info is natuurlijk ook wel on line her en der te vinden. ik zal een link plaatsen van de ? eerste stereoscopische film. idd. in diepte genoemd.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2011, 10:40:00 door trialk »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3145 Gepost op: 8-12-2011, 10:44:39 »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3146 Gepost op: 9-12-2011, 01:19:40 »
Al in 1903, slechts enkele jaren na de uitvinding van de film, werd er al in 3D gefilmd, en ver daarvoor werden er al 3D foto's gemaakt, dus wat dat betreft is het ook zeker geen nieuw fenomeen. En in 1948 werd een documentair stukje Nederlandse film over koningin Juliana in 3D gefilmd.
De reden dat het zo lang niet gebruikt werd is denk ik vooral omdat het lang moeilijk was om twee projectoren op dezelfde snelheid te laten lopen. Dat is tegenwordig geen enkel probleem meer, dus is de hype weer springlevend.

Maar dat allemaal wederom terzijde, ik ben wel benieuwd hoe bartjels versie eruit ziet dan.
The British are not impressed.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3147 Gepost op: 9-12-2011, 05:21:51 »
Dit 'vroege tijdstip wist ik eerlijk gezegd niet: misschien wel aardig om te verklappen
dat ik zo tussen de jaren 69 tot-achter in de jaren 80 werkte als (idd.) bioscoopoperateur,
wel veelal in mijn vrije tijd,  ::regenboog:: door de vergaande automatisering verloor het wel veel van zijn 'charme, (beeld in de zaal scherp stellen)heel de film op 1 plaat,de filmcabine rustig kunnen verlaten dus. ???
om snoep en ijs te verkopen,  :D  bierkratten versjouwen.kaartjes verkopen, en als de film breekt
sloeg ie automatisch af,zelfs het zaallicht ging dan autom. aan. ::gordijn:: ::gaap:: ::gaap:: ::regenboog:: , nu stop ik met verdere ontboezingen. :)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3148 Gepost op: 9-12-2011, 13:48:36 »
Maar hoe wil je dat gaan doen dan? Want ik zie het heel vaak heel fout gedaan worden, bijv één oog een frame vertraging, of gewoon links en rechts identiek of gewoon yt3d:enable toevoegen zonder dat het oorspronkelijk 3D materiaal is.

Het 'conveteren' van 2D naar 3D gebeurt gewoon via YouTube, het is een nieuwe functie. Misschien is er te veel aanvraag ofzo, want het duurt wel heel lang (nog steeds niet klaar)!

Meer info: http://support.google.com/youtube/bin/static.py?page=guide.cs&guide=1680728&topic=1683985


Lijkt me erg moeilijk, maar van mij mag je het proberen...
Zover ik weet kun je iets dat in '2D' is gefilmd wel omzetten naar '3D', maar dat zal nooit zo goed zijn als dat het in '3D' is gefilmd, wat weer duurder is en met de bezuinigingen niet snel gedaan zal worden.

Hij zal het ook niet altijd goed hebben. Het is redelijk nieuw en ze zijn het nog aan het verbeteren.



En wieisdemolgemist.nl werkt tegenwoordig ook op je mobiel (niet alle seizoenen maar dat wordt aangegeven als je er op drukt...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3149 Gepost op: 10-12-2011, 00:08:33 »
(...) en als de film breekt
sloeg ie automatisch af,zelfs het zaallicht ging dan autom. aan. ::gordijn:: ::gaap:: ::gaap:: ::regenboog:: , nu stop ik met verdere ontboezingen. :)
Ik zat eens tijdens het filmfestival in Utrecht bij een vertoning, waar ze de film verkeerd aan elkaar hadden geplakt. Dus ergens halverwege de film ging hij ondersteboven en achterstevoren verder :P Creatief, dat wel.
The British are not impressed.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3150 Gepost op: 10-12-2011, 11:28:35 »
Ik zat eens tijdens het filmfestival in Utrecht bij een vertoning, waar ze de film verkeerd aan elkaar hadden geplakt. Dus ergens halverwege de film ging hij ondersteboven en achterstevoren verder :P Creatief, dat wel.

Dus acterstevoren: je kreeg opeens het einde te zien?
Hadden ze het nog opgelost of moest iedereen naar huis?

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3151 Gepost op: 10-12-2011, 20:51:51 »
Net seizoen 7 mobiel beschikbaar gemaakt op http://www.wieisdemolgemist.nl/ zodat nu dus seizoen 6 t/m seizoen 11 mobiel beschikbaar zijn (en op de computer in hoge kwaliteit)!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3152 Gepost op: 10-12-2011, 21:17:13 »
Net seizoen 7 mobiel beschikbaar gemaakt op http://www.wieisdemolgemist.nl/ zodat nu dus seizoen 6 t/m seizoen 11 mobiel beschikbaar zijn (en op de computer in hoge kwaliteit)!
Mooizo :D

Gooi je nog een klein CSS'je erbij om het mooier te maken?
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3153 Gepost op: 10-12-2011, 22:41:30 »
Mooizo :D

Gooi je nog een klein CSS'je erbij om het mooier te maken?

Ja waarschijnlijk wel...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3154 Gepost op: 10-12-2011, 23:11:17 »
Dus acterstevoren: je kreeg opeens het einde te zien?
Hadden ze het nog opgelost of moest iedereen naar huis?
Einde van de volgende reel, niet meteen de hele film. En ze konden hem ter plekke weer losknippen en opnieuw lassen, duurde paar minuten.
The British are not impressed.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3155 Gepost op: 12-12-2011, 11:39:22 »
Grapping toeval op de radio: Ik viel middenin een reclame voor een of ander evenement met als gasten de Ashton Brothers en Marc-Marie Huijbregts. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom ik toen aan WIDM dacht. Meteen daarna reclame voor de film Tinker Tailor Soldier Spy, en die begon uitgerekend met een zin waarin een van de acteurs zei dat er een mole was.  ::oink::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3156 Gepost op: 12-12-2011, 15:31:55 »
Grapping toeval op de radio: Ik viel middenin een reclame voor een of ander evenement met als gasten de Ashton Brothers en Marc-Marie Huijbregts. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom ik toen aan WIDM dacht. Meteen daarna reclame voor de film Tinker Tailor Soldier Spy, en die begon uitgerekend met een zin waarin een van de acteurs zei dat er een mole was.  ::oink::

Haha ik had het even op YouTube opgezocht:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5XHtEVeVZDE[/youtube]
En daarna (een verkorte versie van):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1hL5y9CNtTg[/youtube]

There is a mole...

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3157 Gepost op: 12-12-2011, 19:30:30 »
Klopt helemaal. Goed speurwerk!  ::ok::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3158 Gepost op: 13-12-2011, 15:44:10 »
@RealityNetOrg: Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor#widm2012 in volle gang!!#wieisdemol

http://www.realitynet.org/forum/index.php?board=176.0 ??? Dat is het enige boardnummer dat het mollenthema heeft :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Het WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #3159 Gepost op: 13-12-2011, 16:29:03 »
@RealityNetOrg: Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor#widm2012 in volle gang!!#wieisdemol

http://www.realitynet.org/forum/index.php?board=176.0 ??? Dat is het enige boardnummer dat het mollenthema heeft :)
Ik volg je niet helemaal?
Ik heb hier namelijk ook gewoon mollenthema