Auteur Topic: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011  (gelezen 251400 keer)

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #840 Gepost op: 18-03-2011, 15:50:16 »
Wow! Ik ben niet eens laatste geworden ;)De 239 is niet super goed maar toch. Mijn punten: in de eerste aflevering dat de mol een man is. Dan bijna elke aflevering dat er geen vrijstelling verdiend wordt en jokers had ik meestal ook goed. Aflevering 6 Art de winnaar. Aflevering 7+8+9+10 Soundos verliezer. Aflevering 9 Patrick en Art ook goed. In aflevering 9 ook goed dat er een vrijstelling gewonnen was. Aflevering 10 Karin afvaller, mol man en geen joker.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #841 Gepost op: 18-03-2011, 16:12:58 »
Gefeliciteerd De Bolle ::bravo:: Die ondertitel staat je goed  ;)

En complimenten voor de organisatie Lukie4 ::bravo:: ::ok:: !
The sun came up and reality set in.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #842 Gepost op: 18-03-2011, 18:16:51 »
WIDM 10: 139ste
WIDM 9: 87ste
WIDM 8: 87ste
WIDM 7: 50ste
WIDM 6: 189ste

Vind het met de huidige reeks wel weer tijd worden om in de buurt van widm 7 te komen  ::jaja::

Kan er dus aan toevoegen..

WIDM11: 97ste. Toch nog top100 weten te halen. Valt mij mee na zo lang Pepijn als mol aangehouden te hebben. Lukie4 en anderen: bedankt voor de organisatie. Bolle gefeliciteerd!  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #843 Gepost op: 18-03-2011, 18:41:27 »
71e... toch niet slecht gedaan!
Gefeliciteerd nog voor de top 11'ers!het blijft natuurlijk wel de elfde serie..
...óf niet!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #844 Gepost op: 18-03-2011, 18:48:54 »
Lukie4 van harte bedankt voor het bijhouden van de pool ::bravo::

je hebt het uitstekend gedaan, vantevoren aangegeven hoe het zit met jokers en vrijstellingen zodat er geen problemen ontstonden ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #845 Gepost op: 18-03-2011, 19:45:51 »
De Bolle van harte, ook Rooney en Tommie met zilver en brons gefeliciteerd! en Lukie bedankt voor het verzorgen van de pool! Ik ben als 48e geëindigd omdat ik toch even van mol switchte van afl.4 t/m 6. Ik ben tevreden. Jammer dat het weer voorbij is..... :\'(

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #846 Gepost op: 18-03-2011, 21:53:06 »
Gedeeld 127e, valt me nog mee. Wel de 6x juiste mol, maar voor de rest helemaal fout.

Felicitaties nog aan De Bolle ::bravo:: en de rest van de top 10 en natuurlijk bravo aan Lukie4 voor het hosten! ::bravo::

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #847 Gepost op: 18-03-2011, 23:22:59 »
Gefeliciteerd De Bolle met je eerste plaats! ::bravo::
Ook aan de rest van de top 10! Goed gedaan allemaal! ::ok::
En natuurlijk ook Lukie4: Erg goed beheerd! ::ok::

Zelf in m'n eerste pool ooit 50ste geëindigd! Ben ik superblij mee! Had ik nooit verwacht! ;D
Had nog hoger kunnen eindigen want had in het begin altijd Art als winnaar, maaar dan gestopt omdat ik dacht met het twitter-gedoe dat hij er toch zou uit gaan... :( Heb ik nu natuurlijk wel spijt van dat ik niet voor hem ben blijven gaan, maar goed. :P
Heel blij met de 50ste plek! ::boogie:: ::boogie:: ::boogie::
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #848 Gepost op: 18-03-2011, 23:24:59 »
Van harte gefeliciteerd De Bolle ::ok:: ::bravo::

en Lukie4, dank voor je poolbeheerschap, het ging je heel goed af! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #849 Gepost op: 19-03-2011, 00:19:43 »
WOW Ik ben gewoon 6e geeindigd, dat had ik niet verwacht! Ik heb alle weken vrij laag gestaan en nu sta ik gewoon 6e! SUPERBLIJ!!

Bedankt Lukie voor het bijhouden en gefeliciteerd aan de top 3!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #850 Gepost op: 19-03-2011, 03:09:36 »
Iedereen bedankt voor de felicitaties!  ::love::
Meedoen is belangrijker dan winnen, maar winnen is toch wel heel leuk! ::tandpastasmiley::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #851 Gepost op: 19-03-2011, 14:50:24 »
Wow... bekijk de pool nu pas, dacht dat ik toch op plek 100 ofzo zou eindigen.. maar Patrick als mol vanaf afl 0 is toch goed uitgekomen.. val ik NET buiten de top 10 >:( nummer 11.. al is dat natuurlijk eigenlijk de mooiste plek om op te eindigen voor deze serie ::tandpastasmiley::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #852 Gepost op: 19-03-2011, 23:07:23 »
val ik NET buiten de top 10 >:( nummer 11.. al is dat natuurlijk eigenlijk de mooiste plek om op te eindigen voor deze serie ::tandpastasmiley::

Haha, wat een positieve instelling  ::ok:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #853 Gepost op: 20-03-2011, 21:32:53 »
Nadat ik in 2009 op de 22e plek eindigde, en vorig jaar afsloot op plaats 17, ben ik dit seizoen op een mooie 15e positie geëindigd. Er zit dus een stijgende lijn in. Ik maak het wel steeds moeilijker om dat vol te houden.  ;)

Gelukkig had ik Patrick snel in de gaten. Hoewel ik met Patrick als schot-voor-de-boeg-mol startte, heb ik na de eerste aflevering Pepijn als mol ingevuld, vooral vanwege zijn opvallende opmerking over het laatste mandje bij de vrijstellingsroute. Na aflevering 2 ben ik echter weer teruggegaan naar mijn eerste ingeving. Vanaf dat moment is Patrick altijd mijn mol gebleven, en dat heeft zich uitbetaald. Omdat Soundos al vroeg op Patrick leek te zitten, was zij na aflevering 3 altijd mijn voorspelde winnaar. Helaas voor mijn pool ging Art er met de overwinning vandoor. Dat had ik niet verwacht vanwege zijn op het oog voortijdige tweet, waardoor ik dus lang dacht dat hij de finale nooit kon halen. Maar goed, ik ben in ieder geval blij met mijn eindklassering!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #854 Gepost op: 20-03-2011, 21:56:29 »

Gelukkig had ik Patrick snel in de gaten. Hoewel ik met Patrick als schot-voor-de-boeg-mol startte, heb ik na de eerste aflevering Pepijn als mol ingevuld, vooral vanwege zijn opvallende opmerking over het laatste mandje bij de vrijstellingsroute. Na aflevering 2 ben ik echter weer teruggegaan naar mijn eerste ingeving. Vanaf dat moment is Patrick altijd mijn mol gebleven, en dat heeft zich uitbetaald. Omdat Soundos al vroeg op Patrick leek te zitten, was zij na aflevering 3 altijd mijn voorspelde winnaar. Helaas voor mijn pool ging Art er met de overwinning vandoor. Dat had ik niet verwacht vanwege zijn op het oog voortijdige tweet, waardoor ik dus lang dacht dat hij de finale nooit kon halen. Maar goed, ik ben in ieder geval blij met mijn eindklassering!

Ik had mijn pool vrijwel hetzelfde ingevuld als jij. Alleen had ik na aflevering even een uitstapje naar Miryanna. Voor de rest altijd Patrick als mol, Soundos als winnaar en Art als een voortijdige afvaller. Toch ben ik niet op plek 15 maar op 31 geëindigd  ???
Had jij soms alle afvallers goed?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #855 Gepost op: 21-03-2011, 16:36:18 »
Ik had mijn pool vrijwel hetzelfde ingevuld als jij. Alleen had ik na aflevering even een uitstapje naar Miryanna. Voor de rest altijd Patrick als mol, Soundos als winnaar en Art als een voortijdige afvaller. Toch ben ik niet op plek 15 maar op 31 geëindigd  ???
Had jij soms alle afvallers goed?

Ik had in totaal twee keer de afvaller fout voorspeld, in aflevering 2 en in aflevering 7. Voor de rest heb ik als volgt gepresteerd:

Vrijstelling (ja/nee): 8/9 goed
Vrijstelling (wie): 7/9 goed
Joker: 9/10 goed
Geslacht mol: 10/10 goed
Afvaller: 7/9 goed (aflevering 4 niet meegerekend)
Verliezer: 0/10 goed (!)
Winnaar: 0/10 goed (!)
Mol: 9/10 goed

Ik vind het eigenlijk ook wel een prestatie om zo hoog te eindigen terwijl ik dus nooit de winnaar of verliezer goed heb voorspeld. ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #856 Gepost op: 21-03-2011, 16:39:33 »
7 afvallers daarentegen is toch ook behoorlijk goed en verdien je ook veel punten mee!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #857 Gepost op: 21-03-2011, 22:13:16 »
1. Wordt er een vrijstelling verdiend tijdens deze aflevering?   7x
2. Wie verdient er een vrijstelling?   7x
3. Wie krijgt er een joker of een topito?   9x
4. Is de mol een man of een vrouw?   0x
5. Wie valt er af in deze aflevering?   2x
6. Wie is de verliezer van Wie is... de mol?   5x
7. Wie is de winnaar van Wie is ... de mol?   0x
8. Wie is... de mol ?   0x
________________________________

Zeer slechte score dit jaar;) Standvastig vanaf het begin aangehouden wat mijn gedachtes in aflevering 1 waren om eventuele spelwendingen voor te blijven maar dat pakte dit jaar niet goed uit...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #858 Gepost op: 28-03-2011, 17:59:51 »
De pool is afgesloten en ik wil graag hier alvast een regelaanvulling voor het nieuwe seizoen neerzetten.

Tot nu toe stond er dit:
Citaat
Wat gebeurt er als er dingen in de serie gebeuren waar de pool geen rekening mee gehouden heeft?
In dat geval beslist de spelleiding. We proberen deze situaties zo eerlijk mogelijk op te lossen. Dat kan soms misschien in je nadeel, en op andere momenten juist in je voordeel werken. Helaas kunnen ook wij niet in de toekomst kijken. De spelregels en puntentelling kunnen achteraf dus nog veranderen in uitzonderlijke situaties.

Dat laten we gewoon staan, maar het wordt vanaf het komende seizoen vooraf gegaan door dit:

Hoe gaan we om met spoilers ?

Wij onderscheiden drie soorten spoilers.
1. Officiële spoilers van de AVRO deze komen bijvoorbeeld uit de molmail of bij de vooruitblik. Met deze spoilers doen we bij de pool niks. Punten tellen dus gewoon.
2. Gevonden spoilers door molspeurders Een molspeurder vindt iets wat wijst op het afvallen van iemand bij een bepaalde aflevering (bijvoorbeeld door Twitter gedrag).  Deze spoilers blijven een onzekerheid inhouden en doen we als pool ook niks mee. Punten tellen dus gewoon.
3. Een spoiler uit het programma die te vroeg uitlekt Een deelnemer / programmamaker verspreekt zich of een afleveringsfoto van aflevering 4 lekt al uit voor aflevering 3. In dit geval zal er ingegrepen worden in de pool en zullen afhankelijk van de spoiler bepaalde vragen op 0 worden gezet.


We hebben heus niet het idee dat we hiermee alles voor kunnen zijn, maar het verschaft misschien nog iets meer duidelijkheid van te voren.

Bedankt voor de deelname allemaal en tot de volgende pool
::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Wie is ... de Mol?' Pool 2011
« Reactie #859 Gepost op: 28-03-2011, 18:04:24 »
Eigenlijk dus gewoon hetzelfde als dit jaar maar dan handiger uitgelegd! Slim! :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...