Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77302 keer)

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2011, 21:22:33 »
Jammer. Niet eerlijk gegaan. Jammer.

Karin's kans weg.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2011, 21:24:37 »
"Vanaf de avond dat we het lootje trokken."

Toch wel eerlijk?

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2011, 21:24:49 »
Wel eerlijk gegaan. Hij zegt nu net: Art had net zoveel kans gehad als hij ja had gezegd.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2011, 21:26:03 »
JA DE TEST THEORIE IS GOED !

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #24 Gepost op: 17-03-2011, 21:26:24 »
Gefeliciteerd jongens!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #25 Gepost op: 17-03-2011, 21:28:51 »
Een mooi seizoen met een goede mol en ontzettend leuke kandidaten ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #26 Gepost op: 17-03-2011, 21:29:34 »
Een mooi seizoen met een goede mol en ontzettend leuke kandidaten ::bravo:: ::ok:: ::bravo::
Dat. En ik vind het forum dit jaar best tegenvallen. Zoveel negatiefs over Patrick, al voor de uitzending, tijdens de uitzending en vast ook erna. Niet verdiend.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #27 Gepost op: 17-03-2011, 21:31:05 »
mooie ontknoping hoor, en aparte groep, de hele serie lang.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #28 Gepost op: 17-03-2011, 21:31:15 »
Wat een fantastisch einde van een fantastisch seizoen. Patrick deed het goed, maar Art had een betere Mol geweest. Maar dat is mijn mening. :P

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #29 Gepost op: 17-03-2011, 21:34:00 »
wat een leuke mollenstreken, hij heeft tenminste wat uitgehaald
::bravo::

ik heb me weer kapot gelachen om soundos, die meid is zo grappig
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #30 Gepost op: 17-03-2011, 21:35:00 »
Tsja, Patrick verdient al deze negativiteit niet, in eerdere posts zei ik al dat Art zijn bliksemafleider was. Dat was onderdeel van strategie in afl 4. Daarmee wil het niet zeggen dat hij hem naar de finale heeft geholpen. Qua molacties, de actie in het ziekenhuis en op het strand waren geniaal, maar Patrick had vooral het probleem dat Art hem steeds dwars zat. (we kunnen mollen he, en ook bij het theater) Ik vraag me alleen nog steeds af waar die 400 euro is die Soundos kwijtraakte.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2011, 21:35:20 »
Ik schrijf morgen even een uitgebreider berichtje maar geweldig! Ik zat vanaf afl 1 goed! Jammer dat er niet zoveel hints zijn die we niet hebben gevonden maar deze vind ik wel leuk:

'Aangezien 11 het 'gekkengetal' is, gebruikte Patrick vaak het woord 'gek' in z'n biechten en verwees hij naar het woord 'gek' in zijn contactadvertentie in het theater in aflevering 2 met aparte zinsconstructies als: "Gedachten En Krachten" en "Geaard En Krachtig".'

En wat een geweldige manier van de mol bekend maken, zo alles terugspoelen. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2011, 21:35:37 »
2011 blijft het beste seizoen tot nog toe, denk ik en Patrick is een degelijke mol geweest vind ik. Goed gedaan! ::ok::

En gelukkig een redelijk goed deel van de uitzending aan de molacties geweid. Dat je het optreden niet wilde mollen snap ik helemaal, maar wat ik nog steeds echt niet snap is...WAAROM heeft de mol überhaupt geld gepakt in de jeepopdracht? Dat vind ik echt heel raar.

En het blijft een fantastische groep. Jan met zijn tunnel, Horace die de mol toch zag en Pepijn die een Soundos-gezichtsuitdrukking eerste klas opzet. Hanna die het optreden echt miste maar de regen als kiespijn, Art die Patrick verdacht wilde maken, klasse! ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2011, 21:35:44 »
Fantastisch seizoen, met een super leuke groep kandidaten en een geweldige mol. Ik heb er van genoten!

Er zaten erg leuke molmomenten bij. Vooral Patrick op het strand vond ik erg leuk!


Ah, hier de 'loting'
Ik vind het wel leuk dat ze het zo gemonteerd hebben dat wijsneuzen als ons, hier alsnog van alles achter kunnen zoeken. Het daatwerkelijke loot moment niet laten zien en vervolgens Patrick die alleen zegt dat Art net zo veel kans had als Karin. Dat kan 2x 0% zijn. Maar ik geloof wel dat er echt geloot is, omdat het oprecht op mij over kwam dat hij vanaf de loting een ongemakkelijk gevoel had voor de bootjes opdracht.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #34 Gepost op: 17-03-2011, 21:36:10 »
Ik zat dus vanaf aflevering twee vol op de goede mol. Toch vind ik het geen sterk seizoen hoor, en al helemaal geen goede mol.
Weinig mollen, veel gewoon niks doen...

Nou ja, ik ben al zwaar opgelucht dat het Art niet is. Dat had ik niet kunnen verkroppen of uit kunnen leggen aan mensen die voor het eerst kijken en dachten dat het makkelijk was...

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2011, 21:36:50 »
En wat een geweldige manier van de mol bekend maken, zo alles terugspoelen. ::ok::

dat vond ik ook heel erg mooi...je kreeg echt zo'n flashbackgevoel..met aan het einde een kippevelmoment ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #36 Gepost op: 17-03-2011, 21:37:20 »
Ik vond 'm als Mol tegenvallen, vrij weinig mollenstreken, alhoewel dit misschien komt omdat Art veel gras voor zijn voeten heeft weggemaaid.

En hij is te vroeg door sommige kandidaten, met name Soundos (al vanaf aflevering 1, jammer dat zij niet gewonnen heeft), ontdekt. ::niet-ok::

Het was wel een seizoen met mooie locaties en een leuke groep. ::ok::
🜃

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #37 Gepost op: 17-03-2011, 21:38:11 »
Ik moet wel zeggen dat ik Patrick geen sterke mol vind. De pot eindigt dan wel op 19000 maarja we hadden ook nog Art, en als Patrick niet had gewonnen met de bussen was het gelijk 6000 omhoog.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Het Beest

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #38 Gepost op: 17-03-2011, 21:39:28 »
De hints:

11
In serie 11 speelde het getal 11 een belangrijke rol en was in verband te brengen met de mol:

Er werd regelmatig naar het getal 11 gewezen. Zo waren de levensgrote getallen van de code op de vuurtoren opgeteld 11 en alle cijfercodes van het verlaten ziekenhuis spel waren opgeteld ook 11. Patrick sliep in de eerste aflevering in kamer 11 en liep een keertje in beeld voor kamerdeur 11 langs.

Patrick zat opvallend vaak bij de executies met z'n handen voor de ogen. Immers: een mol is blind. Je werd daarop gewezen omdat @ikbendemol op twitter opvallend vaak het woord 'zien', 'kijken' of 'ogen' gebruikte.
Ook gebruikte Patrick op twitter vaak de zin: 'ik zie je in elf' en 'ik zie' kun je lezen als XI, oftewel 11.

Aangezien 11 het 'gekkengetal' is, gebruikte Patrick vaak het woord 'gek' in z'n biechten en verwees hij naar het woord 'gek' in zijn contactadvertentie in het theater in aflevering 2 met aparte zinsconstructies als: "Gedachten En Krachten" en "Geaard En Krachtig".

Topo
Ook gebruikte Patrick opvallende woordcombinaties zoals: "Tomeloos Positief", "Toen Poepte" en "Totale Poet", waarvan de eerste letters samen 'topo' vormen, een Spaans woord dat in Wie is de Mol al jarenlang een alternatief is voor het woord 'mol'.

Titels
De titel van aflevering 4 was 'Iets is wat het lijkt'. Pieter Jan zei in het kerkduel letterlijk: "Wie is de Mol?... Patrick."

De titel van aflevering 5 was 'Land in zicht'. Patrick fotografeerde de vlag van het nieuwe land Nicaragua.

Overig
Het eerste dagboek van de mol werd ondertekend met PS: Patrick Stoof.

In de allereerste aflevering, tijdens de allereerste opdracht stapten de kandidaten één voor één in de bus met de mol. En wat zagen zij toen ze instapten? Een geit. Patrick en Miryanna zijn als enige kandidaten geboren in het jaar van de geit.

Zes van zeven eerste afvallers waren al bekend na aflevering 1 en 2. Het nummer van de vraag die de kandidaten in de test van aflevering 1 en 2 beantwoordden, correspondeerde met de aflevering waarin ze afvielen. Zo kreeg Hanna vraag 2 en Horace vraag 3. Patrick wees als eerste vraag 20 aan: 'Wie is de mol?'

En in aflevering 8 zei Patrick het letterlijk tegen Art en Karin: "Ik zal het maar bekennen, ik ben het."

Twitter
Op Twitter heeft @ikbendemol precies op het moment dat elke uitzending begon de volgende tweets geplaatst.

6-1 Ik wens je een knallende aflevering toe
13-1 Contactadvertenties: reageer jij zometeen op de mijne?
20-1 Toneel spelen voor een enorm publiek. En wie heeft de hoofdrol? Ik, de mol. Kijk zometeen!
27-1 Fijn, aflevering 4 begint! Zie me aan het werk in bussen, kerken en boven ravijnen.
3-2 Koeien (1200), paarden (6) en de mol (1). Nu op Nederland 1!
10-2 Tien minuten mollen leidt naar de oplossing in elf.
17-2 Ook onder water ben ik actief, nu op Nederland 1!
24-2 Als hoeveelste loop ik het verlaten ziekenhuis in? ik hoor het graag!
3-3 Rondleidingen (2), een vulkaan (1), een plantage (1), boten (4), een quiz (1) een vriijstelling (?), nationaliteiten(?) en de mol (1). Zometeen: Nederland 1.
10-3 Schep je eigen werkelijkheid. Zometeen in Wie is de mol.
17-3 Patrick of Art? Wie ben ik? Zometeen, Nederland 1.

Als je van alle eerste woorden de eerste letter neemt, krijg je het anagram Patrick Stoof:
Patrick
Als
Tien
Rondleidingen
Ik
Contactadvertenties
Koeien

Schep
Toneel
OOk
Fijn

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #39 Gepost op: 17-03-2011, 21:39:50 »
Topo
Ook gebruikte Patrick opvallende woordcombinaties zoals: "Tomeloos Positief", "Toen Poepte" en "Totale Poet", waarvan de eerste letters samen 'topo' vormen, een Spaans woord dat in Wie is de Mol al jarenlang een alternatief is voor het woord 'mol'.






ja toch!